Teraz jest Cz gru 14, 2017 17:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N sty 08, 2017 09:42 
Offline
____________________
____________________
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1.9 TDI 2007 BLS
Imię: Remi
Dołączył(a): So maja 21, 2011 10:07
Posty: 105
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Takie temperatury nie są dla naszych Turków :( dobrze że od dziś ma być cieplej

_________________
Tym jeździłem : Vectra 1.7 TDI Isuzu ( 1996) > Vectra 2.0 DTH ( 1998) >Zafira 2.0 DTL ( 2001) > Touran 1.9
TDI ( 2004) > Passat 1.9 TDI ( 1999) > Berlingo 1.4 ( 1999) > Partner 2.0 HDI ( 2005) > Vectra 1.9 CDTI ( 2006) > Astra 1.6 ( 2005 ) > Touran 1.6 TDI (2011 )> Obecnie moje : Touran 1.9 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 08, 2017 10:42 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię: Piotr
Dołączył(a): Wt cze 19, 2012 14:45
Posty: 1031
Lokalizacja: Koło
Podziękował : 64 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy
remi10 napisał(a):
1.9 BLS - taka sytuacja dziś po ok 70 godzinach stania przymrozie minus 15 . Odpalam bez problemu. Przejeżdżam ok 6 km i nagle zaczyna gasnąć , jaby paliwa brakowało a jest ponad połowa zbiornika z Orlenu. I staje na awaryjnych. I tak po ok 3 minutach i 5 kręceniach zapala. I dalej jadę bez problemu. Na wszelki wypadek dolałem do pełna w orlenie. Ale to chyba coś przymarzło na moje oko. Jaki filtr paliwa czy coś to problem by był ciągły. ZObaczymy co jutro. Ale teraz mam w planach jak te mrozy jeszcze nawet jak nie jade rano i wieczorem wyjść i przepalić po 10 minut. BO przyczyne tego upatruje w długim staniu na mrozie. CO ciekawe zaobnserwowałem dziś parę nowych aut które migały na poboczu z podobnym problemem jak mniemam .


Kolego dolej dodatku do paliwa jak już pisałem Skyyd Szwecki wynalazek na ich mrozy do Diesla. Dodatkowo dolej z litr zwykłej benzyny. Ja dolewam to wszystko od kilku lat do wszystkich Diesli jakie miałem i mam. Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.
Mój samochód tak odpala przy -12
https://www.youtube.com/watch?v=DL3WcyBjkJg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2017 09:16 
Offline
Użytkownik

Auto: Vw Touran 2.0 TDI 140KM
Imię: Sławek
Dołączył(a): Śr sty 22, 2014 17:54
Posty: 154
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
PIOTREL napisał(a):
remi10 napisał(a):
1.9 BLS - taka sytuacja dziś po ok 70 godzinach stania przymrozie minus 15 . Odpalam bez problemu. Przejeżdżam ok 6 km i nagle zaczyna gasnąć , jaby paliwa brakowało a jest ponad połowa zbiornika z Orlenu. I staje na awaryjnych. I tak po ok 3 minutach i 5 kręceniach zapala. I dalej jadę bez problemu. Na wszelki wypadek dolałem do pełna w orlenie. Ale to chyba coś przymarzło na moje oko. Jaki filtr paliwa czy coś to problem by był ciągły. ZObaczymy co jutro. Ale teraz mam w planach jak te mrozy jeszcze nawet jak nie jade rano i wieczorem wyjść i przepalić po 10 minut. BO przyczyne tego upatruje w długim staniu na mrozie. CO ciekawe zaobnserwowałem dziś parę nowych aut które migały na poboczu z podobnym problemem jak mniemam .


Kolego dolej dodatku do paliwa jak już pisałem Skyyd Szwecki wynalazek na ich mrozy do Diesla. Dodatkowo dolej z litr zwykłej benzyny. Ja dolewam to wszystko od kilku lat do wszystkich Diesli jakie miałem i mam. Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.
Mój samochód tak odpala przy -12
https://www.youtube.com/watch?v=DL3WcyBjkJg


Na zimnym to coś długo kręci do odpalenia mój stary 2004 r na takim mrozie od jednego obrotu palił.

_________________
Był Touran 2004r 1.9 TDI 105KM
jest Touran 2012r 2.0 TDI 140KM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2017 09:22 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię: Piotr
Dołączył(a): Wt cze 19, 2012 14:45
Posty: 1031
Lokalizacja: Koło
Podziękował : 64 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy
Nie wiem gdzie Ty widzisz tam, że długo kręci?
Zapala od pierwszego obrotu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2017 12:01 
Offline
____________________
____________________
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1.9 TDI 2007 BLS
Imię: Remi
Dołączył(a): So maja 21, 2011 10:07
Posty: 105
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Na fb Panowie twierdzą iż paliwo z Orlenu poniżej - 15 tak się zachowuje . Orientuje się ktoś czy w jakiejś sieci paliw sprzedają jakiś typowo zimowy olej napędowy ? co prawda mrozy mają być już mniejsze.

_________________
Tym jeździłem : Vectra 1.7 TDI Isuzu ( 1996) > Vectra 2.0 DTH ( 1998) >Zafira 2.0 DTL ( 2001) > Touran 1.9
TDI ( 2004) > Passat 1.9 TDI ( 1999) > Berlingo 1.4 ( 1999) > Partner 2.0 HDI ( 2005) > Vectra 1.9 CDTI ( 2006) > Astra 1.6 ( 2005 ) > Touran 1.6 TDI (2011 )> Obecnie moje : Touran 1.9 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2017 12:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: VW Touran
Imię: Lukasz
Dołączył(a): So paź 18, 2014 17:30
Posty: 900
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 32 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy
Albo ja mam wyjątkowe szczęście albo niepotrzebnie spędzam jeden dzień na przygotwanie każdego auta do zimy.
Począwszy od skody 105, przez okrzyczane francuskie dTi, dci i HDI, po niemieckie TDI i benzyny.
Przed zimą zmiana filtra paliwa, całonocne ładowowanie akumulatora, paliwo z BP do pełna każdorazowo, w dieslu sprawdzenie świec żarowych a w benzynie iskrowych.

Ostatni weekend, góry, touran stał od godz 12 w piatek do 17 w niedziele, mrozy były naprawde srogie. Kluczyk w stacyjke, 5 sekund odczekania i zapalił od pierwszego kopa...
Dzisiaj rano, focus 1.6 benzyna, stojący od czwartku też zagadał bez jąkania.

_________________
Touran by swimmer

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2017 21:56 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: BLS 1.9 tdi
Imię: Łukasz
Dołączył(a): So sie 25, 2012 18:45
Posty: 494
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy
[quote="swimmer"]Albo ja mam wyjątkowe szczęście albo niepotrzebnie spędzam jeden dzień na przygotwanie każdego auta do zimy.
Począwszy od skody 105, przez okrzyczane francuskie dTi, dci i HDI, po niemieckie TDI i benzyny.
Przed zimą zmiana filtra paliwa, całonocne ładowowanie akumulatora, paliwo z BP do pełna każdorazowo, w dieslu sprawdzenie świec żarowych a w benzynie iskrowych.

I to jest wszystko w tym temacie! I nie trzeba później godzinami wertować forum pisać ze mi odpalił nie odpalił pojechał zgasł itd itp,2-3 godziny pracy przed zimą i po sprawie.

_________________
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 10, 2017 15:20 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: 1T1, 1.9tdi+, 2003
Imię: Konrad
Dołączył(a): Śr kwi 27, 2016 09:31
Posty: 130
Lokalizacja: Stargard
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Łukaszz napisał(a):
swimmer napisał(a):
Albo ja mam wyjątkowe szczęście albo niepotrzebnie spędzam jeden dzień na przygotwanie każdego auta do zimy.
Począwszy od skody 105, przez okrzyczane francuskie dTi, dci i HDI, po niemieckie TDI i benzyny.
Przed zimą zmiana filtra paliwa, całonocne ładowowanie akumulatora, paliwo z BP do pełna każdorazowo, w dieslu sprawdzenie świec żarowych a w benzynie iskrowych.

I to jest wszystko w tym temacie! I nie trzeba później godzinami wertować forum pisać ze mi odpalił nie odpalił pojechał zgasł itd itp,2-3 godziny pracy przed zimą i po sprawie.


No prócz ładowania akumulatora to zrobiłem wszystko, a i tak rano ciężko zapalił... Teraz póki co pali ładnie od "kopa"... Czasami trochę zakuleje po odpaleniu, ale po sekundzie normalnie pracuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 10, 2017 15:28 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: BLS 1.9 tdi
Imię: Łukasz
Dołączył(a): So sie 25, 2012 18:45
Posty: 494
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy
kkstargard napisał(a):
Łukaszz napisał(a):
swimmer napisał(a):
Albo ja mam wyjątkowe szczęście albo niepotrzebnie spędzam jeden dzień na przygotwanie każdego auta do zimy.
Począwszy od skody 105, przez okrzyczane francuskie dTi, dci i HDI, po niemieckie TDI i benzyny.
Przed zimą zmiana filtra paliwa, całonocne ładowowanie akumulatora, paliwo z BP do pełna każdorazowo, w dieslu sprawdzenie świec żarowych a w benzynie iskrowych.

I to jest wszystko w tym temacie! I nie trzeba później godzinami wertować forum pisać ze mi odpalił nie odpalił pojechał zgasł itd itp,2-3 godziny pracy przed zimą i po sprawie.


No prócz ładowania akumulatora to zrobiłem wszystko, a i tak rano ciężko zapalił... Teraz póki co pali ładnie od "kopa"... Czasami trochę zakuleje po odpaleniu, ale po sekundzie normalnie pracuje ;)

Do sprawdzenia świece,akumulator,rozrusznik,wtryski.

_________________
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 11, 2017 11:40 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: 1T1, 1.9tdi+, 2003
Imię: Konrad
Dołączył(a): Śr kwi 27, 2016 09:31
Posty: 130
Lokalizacja: Stargard
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Łukaszz napisał(a):
Do sprawdzenia świece,akumulator,rozrusznik,wtryski.


Świece sprawdzone przed zimą, są OK, akumulator myślę, że naładowany... Szczególnie, że w sobotę miałem trasę do Poznania i z powrotem (600 km łącznie).

Rozrusznik i wtryski ??
Rozrusznik kręci ... Bo to słychać wyraźnie ... A z wtryskami chyba nic się nie dzieje... Spalanie normalne, nie dymi, moc ma normalną, równo pracuje ...

Dzisiaj rano było -9.5 i znów 3x musiałem go dłużej pokręcić, żeby załapał ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 11, 2017 12:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: VW Touran
Imię: Lukasz
Dołączył(a): So paź 18, 2014 17:30
Posty: 900
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 32 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy
kkstargard napisał(a):
akumulator myślę, że naładowany... Szczególnie, że w sobotę miałem trasę do Poznania i z powrotem (600 km łącznie).

to nie naładuje akumulatora "do pełna" - dlatego warto przed zimą, lub w trakcie, podłaczyc akumulator do prostownika/ładowarki i zrobic porzadne ładowanie.

kkstargard napisał(a):
Rozrusznik

jeszcze fabryczny czy już był robiony?
problemy z rozruchem moga mieć źródło w rozrzuszniku, jak szczotki są słabę to kręci z mniejsza mocą, dochodzi do zwiekszonego zapotrzebowania na prąd i akumulator szybciej się rozładowuje, w efekcie kręcenie ze słabym kopem, że tak to ujmę, a małe cisnienie nie zapali mieszanki paliwo-powietrze, no nie "łapie".

kkstargard napisał(a):
wtryski

podebnij pod komopa i zobacz jak się zachowują, ale z Twojego opisu wynika, że raczej są ok.

_________________
Touran by swimmer

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 11, 2017 13:23 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: BLS 1.9 tdi
Imię: Łukasz
Dołączył(a): So sie 25, 2012 18:45
Posty: 494
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy
kkstargard napisał(a):
Łukaszz napisał(a):
Do sprawdzenia świece,akumulator,rozrusznik,wtryski.


Świece sprawdzone przed zimą, są OK, akumulator myślę, że naładowany... Szczególnie, że w sobotę miałem trasę do Poznania i z powrotem (600 km łącznie).

Rozrusznik i wtryski ??
Rozrusznik kręci ... Bo to słychać wyraźnie ... A z wtryskami chyba nic się nie dzieje... Spalanie normalne, nie dymi, moc ma normalną, równo pracuje ...

Dzisiaj rano było -9.5 i znów 3x musiałem go dłużej pokręcić, żeby załapał ...


Przychodzi mi do głowy kąt wtrysku,ustawienie rozrządu.

_________________
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 11, 2017 13:30 
Online
Expert
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 1837
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 160 razy
Cisnienie jest takie samo zawsze niezaleznie od obrotu. Nie ma w dieslu zadnej mieszanki to tez pisalem. Tam jest sprezane powietrze i tuz przed gmp masz wtrysk paliwa-mgielke ropy do goracego powietrza bo okolo 600 stopni i jest samozaplon. Powietrze bedzie tym cieplejsze im gwaltowniej sprezysz powietrze. Trzeba sprawdzic obroty walu korbowego podczas krecenia. Jesli sa na poziomie 270 obr to powinien odpalic. Jesli nie to problem lezy w podawaniu paliwa i w jaki sposob podaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 11, 2017 20:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: VW Touran
Imię: Lukasz
Dołączył(a): So paź 18, 2014 17:30
Posty: 900
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 32 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy
wesol napisał(a):
Cisnienie jest takie samo zawsze niezaleznie od obrotu. Nie ma w dieslu zadnej mieszanki to tez pisalem. Tam jest sprezane powietrze i tuz przed gmp masz wtrysk paliwa-mgielke ropy do goracego powietrza bo okolo 600 stopni i jest samozaplon. Powietrze bedzie tym cieplejsze im gwaltowniej sprezysz powietrze.


Wesol Ty weź chłopie przeczytaj swoje wypowiedzi zanim je opublikujesz bo przeczysz sam sobie i do tego łamiesz podstawowe prawa fizyki...

_________________
Touran by swimmer

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 12, 2017 06:48 
Online
Expert
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 1837
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 160 razy
Nic nie przecze tylko mowie jako dyplomowany technik samochodowy. Jak mowie ze gwaltowne sprezanie powietrza wytwarza duza temperature w komorze i wtedy rozpylone paliwo ulega samozaplonowi to tak jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: marlej, shark690 i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL