Teraz jest Śr gru 13, 2017 04:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lip 29, 2015 08:41 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): So lip 20, 2013 22:25
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Mialem podobny problem... z poczatku wycieraczki zwolniły tempo.... po jakims czasie pracowały normalnie, i tak na zmianę... Z czasem zaczeły pracowac skokami i dochodziły tylko do połowy. na sam koniec do polowy skokami dochodziła lewa. prawa stała w miejscu i drgala. a na zakonczenie ich pracy doszly z 5 cm i bardzo szybko prawa wróciła a lewa stała w miejscu w polowie szyby i za chiny nie moglem jej recznie powrocic do pozycji wyjsciowej. Okazało się że 2 bezpieczniki spalone... Po wymianie chodzą idealnie wycieraczki:)

-- 10 sie 2015, o 23:47 --

Fałszywy alarm, nie działały dłuo.... dobre ze upały:) bo bez wycieraczek nie ma opcji na jazdę....

-- 8 wrz 2015, o 10:54 --

u mnie jakis mechanik na OKO pwiedzial ze to manetka, ale ja jestem zdania ze to raczej tam zapiekło się bo obie wycieraczki ruszą kilka cm i stoją, jak rusze manetke 2 raz to wrócą na swoją pozycje. Recznie nie moge nimi ruszac bo stoją a szarpac nie chcialem. chce dac autko do mechana ale nie chce aby mnie zrobil w h... Ze skasuje jak za zloto, a przeczysci cos i bedzie chodzilo :)

_________________
Ubezpieczenia OC AC NNW, i inne. Przez telefon i mail. Bez wychodzenia z domu. Dla Klubowiczów maksymalna zniżka!
http://www.wksgymsport.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 05, 2017 21:49 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: 1,9 TDI AVQ
Imię: Kamil
Dołączył(a): So mar 09, 2013 11:07
Posty: 183
Lokalizacja: Wołomin/Kobyłka
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Cześć! U mnie też dzisiaj, jak na złość zaczęło się coś dziać z wycieraczkami. Przejrzałem temat i opis wksgymsport jest najbliższy objawom, jakie obserwuję u siebie. Otóż Wycieraczki reagują na manetkę, po jej naciśnięciu zaczynają pracować. Problem pojawia się w fazie powrotu (mechanizm przeciwbieżny), kiedy powinny zejść do podszybia, zachowują się jak by traciły siłę, zwalniają i po chwili jedna (prawa) zatrzymuje się... Odczekałem ok godziny, uruchomiłem ponownie i zadziałały prawidłowo... przez chwilę... Pióra (Bosch) są dość stare, ale dobrze zbierają wodę.
Swoją drogą, proponuję wozić ze sobą preparat do szyb, który zbiera wodę i zastępuje wycieraczki do pewnego stopnia (nie chcę tu reklamować konkretnego), dziś uratował mnie w trasie :)
wksgymsport, z Twojego wpisu wynika, że bezpieczniki były problemem? gdzie ich szukać?

_________________
Touran by Qoocam - QOORAN

"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 05, 2017 21:51 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Touran
Imię: Maciek
Dołączył(a): So sie 28, 2010 19:00
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 107 razy
Raczej się powoli zaciera mechanizm, w końcu przestaną działać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 05, 2017 22:14 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: 1,9 TDI AVQ
Imię: Kamil
Dołączył(a): So mar 09, 2013 11:07
Posty: 183
Lokalizacja: Wołomin/Kobyłka
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
To mnie ADMINIE nie pocieszyłeś... :? :/ Przez mechanizm rozumiem tę wyrafinowaną konstrukcję z przekładni i prętów, które powodują, że wycieraczki pracują przeciwbieżnie? Silnik(i) dają radę?

_________________
Touran by Qoocam - QOORAN

"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 06, 2017 05:06 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: 1T1 AVQ 1.9 TDI 2004r
Imię: Tomasz
Dołączył(a): Cz maja 17, 2012 17:04
Posty: 1853
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 202 razy
Otrzymał podziękowań: 345 razy
Ja bym zabierał się za to jak najszybciej bo spalisz silnik i zamiast szybko kupić jakiś sprawny mechanizm na podmianę to dojdzie Ci jeszcze koszt silniczka.
Tak jak admin napisał to symptomy zacierającego się mechanizmu.
Przerabiałem to w drugim aucie (chodzi mi o to że wycieraczki zwalniały jak by mocy nie było, wymiana całego mechanizmu i po kłopocie).
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 06, 2017 16:58 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię: Mateusz
Dołączył(a): Pt cze 10, 2011 09:21
Posty: 4955
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 78 razy
Otrzymał podziękowań: 345 razy
Nie trzeba wymieniac póki działają!

Trzeba je wymontowywac, rozłożyć (nie będzie łatwo wyjąć sworzni z tuleji, wyczyścić dokładnie drobnym papierem i nasmarowac. Przy składaniu uważać na oringi (można je wymienić jak masz)
Po takiej kuracji będą śmigać jak nowe.

_________________
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 08, 2017 20:31 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: 1,9 TDI AVQ
Imię: Kamil
Dołączył(a): So mar 09, 2013 11:07
Posty: 183
Lokalizacja: Wołomin/Kobyłka
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Mądrych to dobrze posłuchać :ok:
Rozebrałem prawy mechanizm. Wewnątrz Sahara :oki: Przeczyściłem nasmarowałem i złożyłem do kupy. Hula jak należy :super:
Od siebie dodam kilka uwag:
Przy zdejmowaniu ramienia wycieraczki z wieloklina może być ciężko. Można posiłkować się czymś płaskim, ale solidnym. Można zastosować najstarsze narzędzie świata tj. młotek :mrgreen: Ważne, żeby nie uderzać w gwint nad wieloklinem!!! W tym celu sugeruję nakręcić do połowy gwintu jakąś nakrętkę i naparzać w nią młotkiem. Oczywiście... ja się pospieszyłem... i skończyło się na gwintowaniu trzpienia... :roll:
Nie miałem smaru przekładniowego, więc do tulei napakowałem miedziowego (właściwie to upaćkałem nim wszystkie ruchome elementy). Powinien się sprawdzić.
Na koniec małe zaskoczenie, bo padł jeszcze bezpiecznik 25A (nr 3 w skrzynce). Memory 5, Szfagier... i wszystko hula :drinks:
Ogólnie proces naprawy prosty, ale pracochłonny.
Da się :ok:

_________________
Touran by Qoocam - QOORAN

"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 08, 2017 20:39 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: 1T1 AVQ 1.9 TDI 2004r
Imię: Tomasz
Dołączył(a): Cz maja 17, 2012 17:04
Posty: 1853
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 202 razy
Otrzymał podziękowań: 345 razy
Dobra robota :brawa:
Może wpadnę to i moje zregenerujesz :mrgreen:
Do ściągania ramion wycieraczek dobrze nabyć czy nawet pożyczyć ściągacz ale taki z ramionami i nic nie trzeba napierniczać, 5 sekund i ramiona zdemontowane ;)
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa


Ostatnio edytowano Pn paź 09, 2017 14:15 przez Tomasz_W-wa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 09, 2017 13:42 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: VW Touran AVQ, 2003
Imię: Krzysiek
Dołączył(a): N lut 19, 2017 10:33
Posty: 77
Lokalizacja: Wrocław-okolice
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
qoocam napisał(a):
Rozebrałem prawy mechanizm.

Dlaczego za 1 zamachem nie zrobiłeś kompletu L+P, szkoda spokój i pewność w trasie na kilka lat

qoocam napisał(a):
W tym celu sugeruję nakręcić do połowy gwintu jakąś nakrętkę i naparzać w nią młotkiem

:omatko: małe omsknięcie i szyba do wymiany :sorry: , lub zniszczony mechanizm, podszybie ...

Tomasz_W-wa napisał(a):
Do ściągania ramion wycieraczek dobrze nabyć czy nawet pożyczyć ciągacz

I takie naprawy popieram :oki:
Ja, co prawda zrobiłem sam taki ściągacz ( płaskownik+nakrętka+śruba zaostrzona) i tada :ok: działa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 22, 2017 20:26 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: 1,9 TDI AVQ
Imię: Kamil
Dołączył(a): So mar 09, 2013 11:07
Posty: 183
Lokalizacja: Wołomin/Kobyłka
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Tak tak... :) Lewy mechanizm udało się nasmarować bez zdejmowania. Po odkręceniu ramienia wycieraczki trzpień sam się wysunął, co dało pole do aplikacji smaru.
Co do wybijania trzpienia, owszem... chirurgiczna precyzja i ściągacz to idealne zestawienie ;) Następnym razem będę o tym pamiętał. Tym czasem, potrzebowałem sprawnych wycieraczek na cito, więc skończyło się na starej, radzieckiej metodzie pt, "nic na siłę, wszystko młotkiem". Tourek to twarda bestia ;)
Swoją drogą, nie wiem jak musiałbym naparzać w trzpień, żeby omsknęło się na szybę :sorry:

_________________
Touran by Qoocam - QOORAN

"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 29, 2017 10:58 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: VW Touran AVQ, 2003
Imię: Krzysiek
Dołączył(a): N lut 19, 2017 10:33
Posty: 77
Lokalizacja: Wrocław-okolice
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy
qoocam napisał(a):
żeby omsknęło się na szybę

Wiesz jak jest - licho nie śpi :>
qoocam napisał(a):
Lewy mechanizm udało się nasmarować bez zdejmowania

Aaa, w takim razie :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 12, 2017 13:24 
Offline
Kandydat

Auto: VW Touran 05' Highline
Imię: Sebastian
Dołączył(a): Wt lut 23, 2016 19:48
Posty: 5
Lokalizacja: Polska,Otwock
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Panowie mam problem tego typu iż wycieraczki zaczęły same działać nie reagowały na manetkę z czasem przestały działać w ogóle następnie zaczęły same z siebie i działały nawet z wyjętym kluczykiem aż stanęły na amen dzisiaj naprawiłem mikro styk przy masce sprawdziłem wiązkę i wszystko w porządku poza tym ze wycieraczki nadal nie chodzą wyjąłem mechanizmy i podłączyłem silniki na krótko przy daniu im prądu na piny kostki nie działają dopiero po zdjęciu pokrywy i dania prądu na cewkę pracują bez problemu mechanizmy również. Gdzie szukać problemu? Zawieźć do elektryka same silniki żeby przyjrzał się płytce w środku czy jednak szukać silników?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 21, 2017 11:11 
Offline

Auto: Touran 1.9 BKC 2005r
Imię: Paweł
Dołączył(a): Śr paź 18, 2017 11:30
Posty: 1
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Niedawno zakupiłem Tourana 2005r. po zakupie zauważyłem że pióra wycieraczek są w tragicznym stanie i wymieniłem je na nowe. Nie wiem dlaczego ale po wymianie tak dzień po dniu zaczęły się przygody z wycieraczkami tj. lewa wycieraczka działa cały czas tak jak należy a lewa fiksuje i to potężnie. Najpierw przy zwykłym trybie haczyła o lewą później zatrzymała się na końcu przestała pracować gdzie po chwili poszła z całą siłą poza przednią szybę bardziej na prawą stronę i już nie mogła wrócić bo przekroczyła szybę.

Mechanik mi poradził abym zdjął pióra i puścił sam system i zobaczył jak to działa. Jak puszczam bez ramion i piór na oko wygląda to że pracuje ok. po założeniu jest na 1 poziomie też ok ale jak zaczynamy zabawę czyli zwiększamy szybkość to prawa dochodzi do środka szyby maksymalnie i ciągle chodzi ale chce do spodu bardziej a nie do końca szyby gdzie w pewnym momencie zaczepi się o plastik dolny przed szybą i tam już zostaje na stałe. Nie wiem czym to jest spowodowane?

Jeszcze muszę dodać że zanim trochę zacząłem mieszać z wycieraczkami to uchwyt pióra wycieraczki prawej haczył mi o przednią szybę i był specyficzny dźwięk jeżdżącego metalu po szybie.

Pytanie jest takie jak sobie teraz z tym poradzić?

- wymiana mechanizmu szyby?
- wymiana silników sterujących mechanizmem?
- wymiana kolejny raz piór?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 21, 2017 12:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię: Marcin
Dołączył(a): So kwi 04, 2015 21:36
Posty: 891
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował : 116 razy
Otrzymał podziękowań: 123 razy
Wyczyść mechanizm, masz zapieczony, po wyczyszczeniu powinno być ok

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 07, 2017 07:46 
Offline

Auto: Touran
Imię: Marcin
Dołączył(a): Cz gru 07, 2017 07:33
Posty: 1
Lokalizacja: Sulikow
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam, podpinam się do tematu. Przestały mi chodzić przednie wycieraczki w turanie z 2008r. Sprawdziłem bezpieczniki - ok, wymieniłem mechanizm z silnikiem wycieraczek i dalej nie sprawne. Po podpięcie do komp. są dalej błędy których nie można skasować :
00924 - przekaźnik wycieraczki refrektora
02071- lokalna szyna danych
00153- silnik lewej wycieraczki szyby panoramicznej
Może ktos pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL