Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: jarry »

Utworzono: 2011.02.09
Ostatnia modyfikacja: 2016.05.30


Historia ostatnich 3 zmian:
2016.05.30 - dodane uwagi o "pułapkach"
2014.02.03 - dodane przykładowe kodowania do 30 bajtowych bordnetzów
2012.12.30: zdjęcia przeniesione na PhotoBucket.com

Z tego manuala zorientujesz się jak wygląda kodowanie sterownika Bordnetz w różnych wersjach, możesz bez siadania do auta i podpinania interfejsu przejrzeć sobie możliwości jakie daje ich kodowanie. Można także wytłumaczyć komuś co ma gdzie zmienić dzięki wizualizacji kodowania.
Na ten moment miałem dostęp do sterowników w wersji 17, 21 i 30 bajtowych i z nich przygotowałem zrzuty.

W zrzutach sterownika 21 bajtowego oprócz czystych kodowań umieściłem także zrzuty innych ekranów dotyczących CECM.

Wybierz moduł 09 - Cent. Elect.
Obrazek



Bordnetz CECM Central Electric Control Module 1K0937049L 17 bytes / bajtów[/size]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Bordnetz CECM Central Electric Control Module 1K0937049N 21 bytes / bajtów[/size]
Obrazek

Advanced ID - 1A
Obrazek

Coding - 07
Obrazek

Bajty od 00 do 20 wraz z opisami znaczeń - sterownik 21 bajtowy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Output Tests - 03
Obrazek

Selective Output Tests - 03
Obrazek

Sequential Output Tests - 03
Obrazek

Fault Codes - 02
Obrazek

Measuring Blocks - zrzuty tylko istniejących
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Przycisk Graph, rejestracja graficzna, pyknięcie migacza x3
Obrazek

Okienko Adaptation - 10
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Okienko 16 - Security Access
Obrazek


Bordnetz CECM Central Electric Control Module 3C8937049E 30 bytes / bajtów[/size]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jeśli zmieniasz swojego mniej bajtowego bordnetza na 30 bajtowego to zamiast robić printscreeny co uważam jest uciążliwe i bez sensu :mrgreen: lepiej wklej sobie któreś moje przykładowe kodowanie i potem pozostanie ci tylko kilka znaczków zaznaczyć lub odznaczyć :)

Jest kilka bajtów nieopisanych w etykietach i można się nadziać na dziwne rzeczy, dlatego lepiej i znacznie szybciej zrobić jak napisałem.

RLS - czujnik deszczu zmierzchu,
HS - grzane siedzenia,
ambient - świecenie lampek footwell podczas jazdy

W każdym z tych kodowań masz włączone doświetlanie zakrętów poprzez PPM oraz świecenie TPP przy hamowaniu.

full - F5888E2010041500C70F0C006400000080097F075550012C000000000000

full bez RLS, HS, footwell i ambient - A1880E2010041500C70F0C006400000000097F075550012C000000000000

full bez RLS, footwell i ambient - A1888E2010041500C70F0C006400000000097F075550012C000000000000

full bez RLS - A5888E2010041500C70F0C006400000080097F075550012C000000000000

full bez RLS i HS - A5880E2010041500C70F0C006400000080097F075550012C000000000000

Popularne "pułapki"

Kilka osób po wymianie uskarżało się na brak dziennych, jak już rozmontowali prawie całe auto szukając przyczyny okazało się że stali na wzniesieniu i mieli zaciągnięty ręczny co powodowało nieświecenie dziennych.

Kilka innych osób dla odmiany zauważyło że po wymianie bordnetza przestały im działać wycieraczki przedniej szyby, przyczyna równie prozaiczna, jeśli maska nie jest całkowicie zamknięta (na drugi klik) to wycieraczki ani spryskiwacz nie zadziałają!


Linki do innych manuali i artykułów na forum Touran Klub Polska

http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=39016#39016



Jak zrobić sobie łatwo zrzut tego manuala lub innych stron WWW?

Często możesz chcieć zrobić sobie zrzut strony aby móc ją przeglądać szczególnie w momencie gdy jest brak internetu. Na przykład robisz coś w aucie przy pomocy VCDSa i masz internet wyłączony lub jesteś poza zasięgiem a chciałbyś coś doczytać z mojego lub innego manuala.

Najprościej jest zapisać stronę WWW w postaci jednego zarchiwizowanego pliku wraz ze zdjęciami.
Do Firefoxa trzeba doinstalować wtyczkę np. Mozilla Archive Format i z menu Plik wybrać opcję Zapisz jako "MAFF".

Obrazek

W Internet Explorerze wybierasz opcję Zapisz jako... "MHT".

Obrazek

Później już możesz łatwo przenosić i przeglądać w ten sposób zapisane strony bez połączenia z internetem.



Jeśli uważasz, że warto było poświęcić czas na napisanie tego manuala i chcesz dać znać o tym autorowi to postaw mu PIWO :) To taki mały przycisk na dole. Lepiej się pisze jak się wie, że ktoś skorzystał albo chociaż docenił :)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

jarry czy może wiesz dokładnie jak kodować spryskiwacze reflektorów

o ile czas działania to kumam (byte 6) - czyli na przykład 600ms to 0,6 sekundy

to z opóźnieniem już mam problem (byte5) - bo w necie są opinie, że pompka włącza się co 4,5,7, włączeń na manetce wycieraczek (zakładam, że tych do przodu; włączenie tyłu nie aktywuje sprysków świateł); z drugiej strony jak się koduje to opóźnienie jest podawane też w ms; czyli jak ustawię 3000ms to by oznaczało, ze na każde (łączne) 3 sekundy trzymania manetki "do przodu" i działania sprysków na szybę przednią, pompka sprysków na światła będzie mi sie włącząc 1 raz i działać na przykład 600 ms?

po zmianie bornetz'a miałem wyłączone spryski; włączyłem sobie zaprogramowałem czasy jakiś tydzień temu i ... zaczęło się 8 litrów w ciągu tygodnia; nie za bardzo teraz jest się jak pobawić z tymi czasami bo leje się tego tyle, że....a zalać destylowana przy obecnym nawrocie zimy tez kicha

jak byś miał to rozpracowane co ile sekund/razy włączają się spryski lamp i jak to zmienić - bo fakt, że kodowanie jest w ms z info, że włącza się to co ...x razy (gdzie to zmienić?) - jak to jest w odpowiedzi na forum Sapce'a - są sprzeczne ze sobą według mnie;

albo czegoś nie kumam
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

najlepiej zdeaktywować spryski reflektorów, jak ktoś mnie o coś prosi ze spryskami to właśnie o wyłączenie

nigdy się nie wgłębiałem jak to jest ze spryskami dokładnie bo nie mam u siebie
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TomTDI
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Post autor: TomTDI »

Kodowanie sterownika instalacji elektrycznej - jak to wygląda od podszewki.

Zapisy "niemożliwe zawsze..." nie zawsze są prawdziwe, ale tak mówi instrukcja :)

Kod sterownika instalacji elektrycznej samochodu -J519- o numerze części 1K0937049A, B, F, G, H, J, K, L, S, T składa się z 17 bajtów (bajt 0 do bajta 16).

Kod sterownika instalacji elektrycznej samochodu -J519- o numerze części 1K0937049M, N i 3C0937049, A, D, E, F, G składa się z 21 bajtów (bajt 0 do bajta 20).

Kod sterownika instalacji elektrycznej samochodu -J519-, numer części 3C0937049AD, AE, składa się z 23 bajtów (bajt 0 do 22).

Kod sterownika instalacji elektrycznej samochodu -J519- nr części 3C0937049AH, AJ i 3C8937049D, E, F, S, AB składa się z 30 bajtów (bajt 0 do bajta 29).

Przy tym wartość każdego bajta przedstawiona jest w postaci dwóch znaków szesnastkowych. Znaki szesnastkowe są ze sobą łączone i zostają przeniesione do sterownika jako długi kod.
W zależności od wyposażenia (Medium lub Highend) kodowanie jest możliwe lub nie.


Bajt 0 Bajt 1 Bajt 2 Bajt 30 Bajty
0h 1h 2h 3h 4h 5h ....... 60h 61h wartości szesnastkowe
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.......XXXXXXXX
765432107654321076543210 76543210 przyporządkowanie bitów

Przykład:
Bajt 0
Bit 0: z reflektorami przeciwmgłowymi -> 1
Bit 1: reflektory ksenonowe z przesłoną niemożliwe, zawsze -> 0
Bit 2: oświetlenie przestrzeni na nogi niemożliwe, zawsze -> 0
Bit 3: ze światłami do jazdy w dzień-> 1
Bit 4: światła do jazdy w dzień, Ameryka Północna, niemożliwe zawsze -> 0
Bit 5: asystent świateł z funkcją Leaving Home -> 1
Bit 6: z czujnikiem deszczu i światła -> 1
Bit 7: z funkcją Coming Home -> 1

Wynik bajtu 0:
Wartość binarna: 11101001 Wartość szesnastkowa: E9

W zależności od wyposażenia (Medium lub Highend) kodowanie jest możliwe lub nie.

Bajt 0
Bit 0 reflektory przeciwmgłowe (z = 1; bez = 0); kodowanie możliwe: (High -> tak; Medium -> nie)
Bit 1 niemożliwe zawsze = 0
Bit 2 niemożliwe zawsze = 0
Bit 3 światła do jazdy w dzień (z = 1; bez = 0)
Bit 4 niemożliwe zawsze = 0
Bit 5 asystent świateł z funkcją Leaving Home (z = 1; bez = 0)
Bit 6 czujnik deszczu i światła (z = 1; bez = 0)
Bit 7 funkcja Coming Home (z = 1; bez = 0)

Bajt 1
Bit 0 niemożliwe, zawsze = 0
Bit 1 układ mycia reflektorów (z = 1; bez = 0)
Bit 2 wszystkie wersje silników oprócz silników wysokoprężnych (sterowanie elektrycznego przekaźnika pompy paliwa przez instalację elektryczną samochodu) (z = 1; bez = 0)
Bit 3 wycieraczka tylnej szyby (z = 1; bez = 0)
Bit 4 niemożliwe zawsze = 0
Bit 5 niemożliwe zawsze = 0
Bit 6 niemożliwe zawsze = 0
Bit 7 wycieranie podczas jazdy w tył ze stałym wycieraniem przedniej szyby (z = 1; bez = 0)

Bajt 2
Bit 0 wycieranie podczas jazdy w tył z okresowym wycieraniem przedniej szyby (z = 1; bez = 0)
Bit 1 miganie kierunkowskazów w systemie Komfort (z = 1; bez = 0)
Bit 2 niemożliwe zawsze = 1
Bit 3 niemożliwe zawsze = 1
Bit 4 niemożliwe zawsze = 0
Bit 5 niemożliwe zawsze = 0
Bit 6 niemożliwe zawsze = 0
Bit 7 ogrzewanie siedzeń (zamontowane = 1; niezamontowane = 0)

Bajt 3
Bit 0 przekaźnik zacisku 15 (przy sterowniku instalacji elektrycznej samochodu = 1; w skrzynce el. = 0)

Bit 1 tylne światło przeciwmgłowe (1 tylne światło przeciwmgłowe = 1, 2 tylne światła przeciwmgłowe = 0)
(2 tylne światła przeciwmgłowe nie są możliwe dla 1K0937049A, ...T, N i 3C0937049, A, D, E, F, G)

Bit 2 niemożliwe zawsze = 0
Bit 3 niemożliwe zawsze = 0
Bit 4 reflektory ksenonowe (z = 1; bez = 0)
Bit 5 niemożliwe zawsze = 0
Bit 6 niemożliwe zawsze = 0
Bit 7 niemożliwe zawsze = 0

Bajt 4
Bit 0 ogrzewanie postojowe i dodatkowe = 1
Bit 1 niemożliwe zawsze = 0
Bit 2 niemożliwe zawsze = 0
Bit 3 niemożliwe zawsze = 0

Bit 4 tylne światło przeciwmgłowe (1 tylne światło przeciwmgłowe = 0, 2 tylne światła przeciwmgłowe = 1)
(2 tylne światła przeciwmgłowe nie są możliwe dla 1K0937049A, ...T, N i 3C0937049, A, D, E, F, G)

Bit 5 niemożliwe zawsze = 0
Bit 6 niemożliwe zawsze = 0
Bit 7 niemożliwe zawsze = 0

Bajt 5 niemożliwe zawsze = 00000100
Bajt 6 niemożliwe zawsze = 00010100

Bajt 7 niemożliwe zawsze = 00000000

Bajt 8
Nr części 1K0937049 = 00000000
Nr części 3C0937049, 3C8937049 = 01000000
(wyłączenie tylnego światła przeciwmgłowego po podłączeniu przyczepy)

Bajt 9 niemożliwe zawsze = 00010001

Bajt 10 niemożliwe zawsze = 00001101

Bajt 11 do 16 zawsze = 00000000

Bajt 17
Z miganiem podczas awaryjnego hamowania = 00001001
Bez migania podczas awaryjnego hamowania = 00001000
Funkcja migania podczas awaryjnego hamowania w przypadku Gateway, numer części 1K0907530E, F nie może być aktywna.

Bajt 18
Z reflektorami przeciwmgłowym = 01111111
Bez reflektorów przeciwmgłowych = 01111011

Bajt 19
Z reflektorem ksenonowym = 0000 0110
Bez reflektorów ksenonowych = 00000111

Bajt 20 niemożliwe zawsze = 01011100
Bajt 21 niemożliwe zawsze = 00000000
Bajt 22 niemożliwe zawsze = 00000000

Bajt 23
Światła przeciwmgłowe z funkcją statycznych świateł kierowanych = 00001100
Światła przeciwmgłowe bez funkcji statycznych świateł kierowanych = 00000000

Bajt 24 do 29 niemożliwe zawsze = 00000000

pozdrawiam
Chester
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: ndz sie 18, 2013 22:53
Auto:: Touran, 1.9 TDI BKC, 2006
Imię:: Mariusz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: Chester »

Witam :)
Przymierzam się do wymiany Bordnetz'a na 30 bitowy. Zrobiłem sobie printscreeny każdego bajtu.
Chciałem zapytać czy po wymianie elementu wystarczy zakodowac wszystko według screenów czy musze wchodzić w inne opcję typu: "adaptacja" jak przedstawiłeś to w 21 bitowym bordnetzie?
Pozdrawiam :piwo:
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: jarry »

z tymi printscreenami to strasznie uciążliwe, raczej wbij całe moje kodowanie i odznacz lub doznacz co ci będzie odpowiadało, jest kilka bajtów nieopisanych w etykietach i można się nadziać na dziwne rzeczy, dlatego lepiej i znacznie szybciej zrobić jak napisałem

full - F5888E2010041500C70F0C006400000080097F075550012C000000000000

full bez RLS, HS, footwell i ambient - A1880E2010041500C70F0C006400000000097F075550012C000000000000

full bez RLS, footwell i ambient - A1888E2010041500C70F0C006400000000097F075550012C000000000000

full bez RLS - A5888E2010041500C70F0C006400000080097F075550012C000000000000

full bez RLS i HS - A5880E2010041500C70F0C006400000080097F075550012C000000000000
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
GioW
Expert
Posty: 1904
Rejestracja: sob lip 07, 2012 21:58
Auto:: 2.0 TDI BKD HL '04
Imię:: Janek
Lokalizacja: GDA / DDZ
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 91 razy

Re: Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: GioW »

Dokładnie - należy zrobić tak jak Robert napisał. Później kilka "ptaszków" do odznaczenia/zaznaczenia i wszystko hula :) przerabiałem to kilka miesięcy temu - chociaż i tak bez tel. do Łodzi się nie obyło ;)
Awatar użytkownika
Szwedziu
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 30, 2013 11:37
Auto:: Touran 1T2, 2007, 2.0 BMM
Imię:: Michał
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: Szwedziu »

Z góry przepraszam jak to będzie dla kogoś banalne pytanie, ale jestem dopiero rozpoczynam swoją przygodę z modami.

A ja mam pytanie cz jak mam bortneza: 3C0 937 049 AE (3C0937049AE) – 23 Byte – Highend
to czy opłaca mi się wymieniać na 30 bajtów.
Szukałem ale nie znalazłem czym się różnią. Widzę tylko, że jest obsługiwany 23bajt. (tylko nie wiem za co odpowiada)

Dodam, że chciałem później dołożyć czujniki z przodu, lampki w drzwiach, zmienić licznik na biały (z nowego touranka) czy zmienić radyjko na rns 510. (choć dla mnie finansowo jest to sporo, ale kiedyś może się uda)

Z góry dzięki
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do pierwszego nie mam pewności" Albert Einstein

Moja Kochanica
Awatar użytkownika
bartek0-01
Specjalista
Posty: 969
Rejestracja: pn kwie 08, 2013 23:40
Auto:: 1T3 2.0TDI CFHC DSG 2014
Imię:: Bartłomiej
Lokalizacja: Elblag
Podziękował: 204 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: bartek0-01 »

Radyjko to na pewno do wymiany Gateway na taki minimum z literka L na końcu
A jak chcesz tak modzić to wymiana na 30 bytowy na 100% się przyda
----------------------------------------------------------
MOJE AUTO :20: ---> viewtopic.php?f=9&p=301997#p301997 ---> Najnowsza aktualizacja profilu 06.05.2021 zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
JEDARO
Expert
Posty: 1505
Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
Imię:: Darek
Lokalizacja: Działdowo
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 518 razy

Re: Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: JEDARO »

Jeśli dobrze pamiętam to do nowych zegarów jak kolega chce to musi kupić gateway 10 byte
Touran By JEDARO
Caddy By JEDARO
Jest i Tiguan :)
[you] Jeśli pomogłem kliknij na podziękowanie
Mam wyłączone PW wiadomości kierować na maila
Awatar użytkownika
Szwedziu
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: pn wrz 30, 2013 11:37
Auto:: Touran 1T2, 2007, 2.0 BMM
Imię:: Michał
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: Szwedziu »

czyli lepiej najpierw zainwestować w gateway niż bortneza czy jedno i drugie tak samo jest ważne i od tych elementów należy zacząć zabawę?
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do pierwszego nie mam pewności" Albert Einstein

Moja Kochanica
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: winetu_vip »

JEDARO pisze:Jeśli dobrze pamiętam to do nowych zegarów jak kolega chce to musi kupić gateway 10 byte
Nie ma potrzeby, 9 bajtowy daje rady.
Ale jak modzić z wyższej półki to jak najbardziej gateway 10 Bajtowy jest wskazany ;)
Co do borda to szukaj 3C8 ... Highend.
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: hagio »

Koledzy,czy ktoś z was miał problem z gniazdem zasilającym przyczepkę po wymianie na Bordnetz 3C8-30BYT high.nie mam modułu TRAILER który obsługuje hak/przyczepkę.Hak nie jest chyba fabryczny firmy BRINK taki jak ten http://olx.pl/oferta/hak-odpinany-wypin ... 4aPHX.html
Po podpięciu przyczepki działają tylko kierunkowskazy,natomiast po wciśnięciu STOPU palą się postojowe/mijania/przeciwmgielne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej-jednocześnie!!. Jest możliwe że Bordnetz z Passata miał inaczej rozwiązane zasilanie lamp przyczepki?z góry dzięki za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Re: Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: Tomasz_W-wa »

Nie wiem czy to tu napisać.
Dziś wymieniałem borda i nie mogłem wypiąć dwóch kostek, biedziłem się z tym z godzinę i jakie było moje zdziwienie gdy wyszło że w Bordnetz firmy Delphi jest tylko jedne zabezpieczenie wtyczek, a w Bordnetz firmy Bosch są dwa.

Obrazek


Obrazek


Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: Bordnetz CECM - kodowanie - wersje 17B 21B 30B

Post autor: winetu_vip »

hagio pisze:Koledzy,czy ktoś z was miał problem z gniazdem zasilającym przyczepkę po wymianie na Bordnetz 3C8-30BYT high.nie mam modułu TRAILER który obsługuje hak/przyczepkę.Hak nie jest chyba fabryczny firmy BRINK taki jak ten http://olx.pl/oferta/hak-odpinany-wypin ... 4aPHX.html
Po podpięciu przyczepki działają tylko kierunkowskazy,natomiast po wciśnięciu STOPU palą się postojowe/mijania/przeciwmgielne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej-jednocześnie!!. Jest możliwe że Bordnetz z Passata miał inaczej rozwiązane zasilanie lamp przyczepki?z góry dzięki za podpowiedzi.
Kolego coś masz na grzebane w instalacji haka. Jeżeli nie masz modułu przyczepy to zasilanie powinieneś mieć rozwiązane na przekaźnikach. Sprawdź jak to wygląda u ciebie.
ODPOWIEDZ