Teraz jest Cz gru 14, 2017 17:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn maja 29, 2017 18:39 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: 1T/1.9 66kw/2005
Imię: Daniel
Dołączył(a): So sie 06, 2016 16:03
Posty: 31
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Witam pytanie , które pewnie podzieli forumowiczów ale sam już nie wiemi zgłupiałem. Mam do wymiany łożysko od strony kierowcy ma luz i znajomy mechanik mówi, że trzeba zmieniać parami a jakie jest Wasze zdanie i jaka firma Fag, Skf czy coś innego? Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 29, 2017 18:53 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 1837
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 160 razy
a czemu nie cztery odrazu?? Jakbys mial benzyniaka i siadla by ci jedna cewka to tez wymienisz cztery po 350 sztuka?? Pomysl chwile i zmien mechnaika bo głupi strasznie jest. Te mity ze zmianami parami to ja naprawde nei rozumiem. Amorki tez kaza zmieniac parami. Tylko czemu w serwisie tego nie preferuja?? Czemu PZU nie oddaje kasy za pare amorkow po uderzeniu??? Od kiedy to sie to wymienia parami?? Czy amorki zurzywaja sie parami?? Czy na diagnostyce wyjdzie ci po 2-3 czy 4 latach ze amorki masz rowne czy moze ten od strony pobocza dostaje nieco bardziej w tylek?? Czy da sie okreslic jakos ze lozysko musi wytrzymac powiedzmy 200 tys?? Co w przypadku jak u jednego padnie po niecalych 100 tys a u drugiego po 300 jeszcze jezdzi?? Czy moze byc tak ze ktos wjedzie kolem w powazna dziure czy szybko przez przejazd kolejowy i poprostu lozysko strzelilo?? Jak myslisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 01, 2017 17:14 
Online
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: 1T3 CDGA 150 KM
Imię: Karol
Dołączył(a): Pn kwi 29, 2013 18:27
Posty: 381
Lokalizacja: Sweden/PUCK
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy
Mechanik to chce ciebie na koszta naciągnąć . Zapłacisz za dwa zmieni jedno , skasuje ciebie za robotę za dwa do tego przytnie na częściach :d i będzie Pan zadowolony :D

-- 1 cze 2017, o 17:14 --

Mechanik to chce ciebie na koszta naciągnąć . Zapłacisz za dwa zmieni jedno , skasuje ciebie za robotę za dwa do tego przytnie na częściach :d i będzie Pan zadowolony :D

_________________
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Touran 1T3


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 01, 2017 17:21 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 1837
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 160 razy
Tak bo kazdy mechanik to zlodziej i musi biednego klienta ktoic na czesciach. A ja myslalem ze mechanik kasuje za robote slono bo jak ja robilem to jego roboczogodzina to 60 zl a teraz chyba juz 80.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 05, 2017 15:34 
Offline
Początkujący

Auto: Touran 1,6 FSI
Imię: Dawid
Dołączył(a): Pn wrz 07, 2015 16:29
Posty: 38
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam
Mam do wymiany łożyska mcpersona przod i czy jest jakis manual jak mozna je samemu wymienic bez sciagania plastiku z podszybia bo boje sie ze peknie szyba a sruby sa ukryte wlasnie pod nimi. Chyba ze mozna wykrecic plastik ktory jest przykrecony czolowo i na nim trzyma sie wygluszenue. Czy wtedy szlo by dojsc do tych srub?
Prosze o rade i pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 05, 2017 17:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: Touran bru 2005
Imię: Michal
Dołączył(a): N mar 25, 2012 10:14
Posty: 662
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował : 25 razy
Otrzymał podziękowań: 91 razy
Nawet łatwiej będzie odkręcając blachę ściany grodziowej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 05, 2017 19:42 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: 1T2 2.0TDI BMM DSG 2008r
Imię: Przemek
Dołączył(a): Cz wrz 22, 2016 14:13
Posty: 111
Lokalizacja: MŁAWA
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Ogólnie po odkręceniu ściany grodziowej najgorzej jest z lewą stroną bo w dojściu do śrub przeszkadza silniczek wycieraczek.
Ale temat do ogarnięcia jak masz odpowiednie klucze.

Ps. Lepiej podczas odkręcania podłóż jakieś szmaty itd. bo jak klucz Ci "omcknie" to łapki pokaleczone będą. Przerabiałem temat tydzień temu i palec dopiero się goi :omatko:

_________________
1T2 by VWariaT -> Z czerni wyłonił się początek....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 08, 2017 02:14 
Offline
Początkujący

Auto: Touran 1,6 FSI
Imię: Dawid
Dołączył(a): Pn wrz 07, 2015 16:29
Posty: 38
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
A czy muszę ściągać amortyzatory czy wystarczy tylko obluzować śruby aby zawieszenie trochę opadło i czy wtedy dojdę do tego łożyska? Jakie śruby są od czego bo jest ich chyba 3 na około i jedna na środku? Jestem laikiem więc przez to te pytania a chciałbym spróbować może samemu je wymienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 08, 2017 04:49 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: 1T2 2.0TDI BMM DSG 2008r
Imię: Przemek
Dołączył(a): Cz wrz 22, 2016 14:13
Posty: 111
Lokalizacja: MŁAWA
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Na początek popatrz przykładowo na ten film : https://m.youtube.com/watch?v=3QcRSv8vjOM

_________________
1T2 by VWariaT -> Z czerni wyłonił się początek....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 08, 2017 23:02 
Offline
Początkujący

Auto: Touran 1,6 FSI
Imię: Dawid
Dołączył(a): Pn wrz 07, 2015 16:29
Posty: 38
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Filmik bardzo dobry. Nasuwa się pytanie czy nie można by tego łożyska wymienić bez tych wszystkich operacji i tylko ściągnąć sprężynę poluzować 3 śruby i odkręcić śrubę z amortyzatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 09, 2017 04:35 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 1837
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 160 razy
Wpierw poluzuj te trzy sruby i ta jedna centralna to pogadamy. Osratnio w pasku to robilem to trzeba bylo stuby szlifowac. Tak to kiedys owszem w golfie wymienialem sama gore zawieszenia ale to troszke partyzantka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 10, 2017 21:03 
Offline
Początkujący

Auto: Touran 1,6 FSI
Imię: Dawid
Dołączył(a): Pn wrz 07, 2015 16:29
Posty: 38
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
W takim razie nie bede ryzykowal i zrobie tak jak w filmiku. Przy okazji obejrze pozostale elementy czy cos nie jest juz do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL