Teraz jest Pn cze 25, 2018 11:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lut 24, 2014 12:03 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: 1T1, 1,9TDI 2003
Imię: Radek
Dołączył(a): Śr gru 18, 2013 17:46
Posty: 153
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy
dzięki za sprostowanie, ja u siebie ustawiałem tylko kąty, w każdym razie na rysunkach widać którymi śrubami się to ustawia

_________________
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..


Zobacz profil mojego auta na Driiive.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 24, 2014 18:12 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: touran, 1.9 bls 2006
Imię: Marek
Dołączył(a): Pt sie 16, 2013 12:54
Posty: 363
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 66 razy
Otrzymał podziękowań: 98 razy
Dzięki za wiedzę, mechaników omijam szerokim łukiem chyba że sam sobie nie radzę, bo za dużo trzeba po nich poprawiać, a nauka zawsze sie przydaje ;-)

_________________
Moje autko marek1629
145.5 KM 323Nm bls


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 24, 2014 19:00 
Offline
Zaawansowany

Auto: Touran 1,6 TDI 2011
Imię: TOMEK
Dołączył(a): N wrz 23, 2012 18:29
Posty: 459
Lokalizacja: WROCLAW-ŚWIDNICA
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy
marek1629 napisał(a):
Dzięki za wiedzę, mechaników omijam szerokim łukiem chyba że sam sobie nie radzę, bo za dużo trzeba po nich poprawiać, a nauka zawsze sie przydaje ;-)


Dokladnie to sa swiete slowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 24, 2014 19:24 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1.9 AVQ
Imię: Przemek
Dołączył(a): Pt wrz 13, 2013 11:06
Posty: 37
Lokalizacja: Łuków
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Ja jeżdżę touranem od lipca 2013 i pierwszą dalszą trasą była wycieczka wakacyjna na Chorwacje, poprzedzona wymianą opon na tylnej osi. Założyłem nowe Hankooki i nie świadomy tego że coś może być nie tak z geometrią beztrosko przejeździłem 10tkm. Przyszła zima,pierwsze śniegi,przymrozki i dopiero wtedy "dupa" zaczęła mi uciekać i podumałem że coś jest nie tak. Pijechałem na stacje kontroli pojazdów i okazało się że mam rozjechaną zbieżność i żeby ją ustawić musiałem wymienić dwie tulejki i śruby mimośrodowe. Konsekwencją jazdy z nieustawiona geometrią był dość spory ubytek bieżnika na nowych oponach. Nowe mają po 8mm a moje po 10tkm mają już tylko 6.5 więc zużycie jest spore jak na tylną oś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 12, 2014 20:41 
Offline
Początkujący

Auto: Touran 2005,BKC,19TDI
Imię: luk1980
Dołączył(a): N wrz 02, 2012 20:54
Posty: 15
Lokalizacja: Krosno
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam
Widzę że koledzy podjęli temat zbieżności tylnych kół, czy mógłby ktoś jednoznacznie mi powiedzieć jakie części muszę wymienić aby takową zbieżność ustawić. Z tego co mechanicy mi powiedzieli to śruby mimośrodowe (nr 11, 10) i zwykłe śruby nr 18, bo nigdy nie odkręcane natomiast z rozmów z wcześniejszych postów widzę że wystarczy tylko śruby 10 i 11. To jak to naprawdę jest?
Dodatkowo czy warto wymienić od razu tuleje (14 i 15) bo koszt chyba raczej znikomy?
Zbieżność muszę ustawić bo oponki po roku jazdy nie mają już bieżnika od wewnątrz a nowych nie mam ochoty tak samo katować.
W załączeniu wydruk ze zbieżności i pdf z etki


Załączniki:
20140512_212236.jpg
20140512_212236.jpg [ 189.26 KiB | Przeglądane 4732 razy ]
wah1.png
wah1.png [ 119.91 KiB | Przeglądane 4732 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 13, 2014 07:26 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: 1T1, 1,9TDI 2003
Imię: Radek
Dołączył(a): Śr gru 18, 2013 17:46
Posty: 153
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy
u mnie skończyło się na wymianie śrub mimośrodowych i towarzyszących im tulejek.. reszta śrub dała się poluzować

_________________
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..


Zobacz profil mojego auta na Driiive.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 03, 2014 20:48 
Offline
Początkujący

Auto: cross BLS 2007
Imię: Janusz
Dołączył(a): Cz kwi 21, 2011 20:41
Posty: 45
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam Kolegów!
Mam pytanie, jak wymieniłeś śruby mimośrodowe i tuleje?
Ja chciałem wyregulować zbieżność ale mechanik powiedział, że śruby mimośrodowe są nie do ruszenia. Podobno trzeba je wycinać tarczą szlifierską :evil: . Jak Ty sobie z tym poradziłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 04, 2014 10:21 
Offline
Początkujący

Auto: Touran 2005,BKC,19TDI
Imię: luk1980
Dołączył(a): N wrz 02, 2012 20:54
Posty: 15
Lokalizacja: Krosno
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Tulejki z rysunku powyżej nr 15, 14 wymienione bez problemu, śruby (nr 10 18) dały się odkręcić bez problemu. Natomiast śrubę 11 trzeba było ucinać (wewnętrzna część tulejki 8 się utleniła i jakby zespoliła ze śrubą) . Po wyciągnięciu wahacza tulejkę 8 trzeba było rozcinać. Czas łącznie z jazdą po tulejkę 8 - nie do kupienia w ASO (ale w sklepie znaleźli zamiennik Lemfordera - chwilę to trwało:) nie pamiętam nr kat.), śruby już miałem ok 4h)
Całkowity koszt:
Elementy nr. 11, 10, 9, 12 w ASO 58.0 PLN
Tulejki 14, 15, 8 ~ 65.00 PLN
Robocizna 70 PLN
Ustawienie zbieżności w PanMar w Krośnie 60 PLN
Total 253 PLN
Po wymianie i ustawieniu zbieżności auto zaczęło ściągać na lewo.
Wg speców z warsztatu to wina opon. Mam zamiar zmienić na zimowe i zobaczyć co i jak. Będę Was informował jak poszło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 02, 2014 13:19 
Offline
Początkujący

Auto: VW Touran 1.9 TDI 2003r
Imię: Mariusz
Dołączył(a): Pn lip 07, 2014 15:00
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Pytanie mam czy katy reguluje sie dwoma srubami na wachaczu nr 10 i 11 czy tylko 11 ? bo potrzebuje zrobic kąty i wiem że sruby nie moge odkrecic juz mam nowe tylko jak je wyciagnać , da sie je wybić jakos ? czy trzeba razem z tulejką wymienić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 02, 2014 13:57 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: 1T1, 1,9TDI 2003
Imię: Radek
Dołączył(a): Śr gru 18, 2013 17:46
Posty: 153
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy
u mnie niestety trzeba było wymienić z tulejami.. nie szło ruszyć śrub :/

_________________
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..


Zobacz profil mojego auta na Driiive.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 02, 2014 18:54 
Offline
Początkujący

Auto: Touran 2005,BKC,19TDI
Imię: luk1980
Dołączył(a): N wrz 02, 2012 20:54
Posty: 15
Lokalizacja: Krosno
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Mariusek84 napisał(a):
Pytanie mam czy katy reguluje sie dwoma srubami na wachaczu nr 10 i 11 czy tylko 11 ? bo potrzebuje zrobic kąty i wiem że sruby nie moge odkrecic juz mam nowe tylko jak je wyciagnać , da sie je wybić jakos ? czy trzeba razem z tulejką wymienić ?

Z tego co pamiętam to jedna śruba od kąta a druga od zbieżności ale która to która to nie wiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 02, 2014 21:01 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię: Tomek
Dołączył(a): So sie 24, 2013 09:16
Posty: 346
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował : 25 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy
ktos_80 napisał(a):
Z tego co pamiętam to jedna śruba od kąta a druga od zbieżności ale która to która to nie wiem?

Regulację przeprowadza sie wszystkimi śrubami.
Powinno sie robić całą geometrię auta czyli zbieżność i kąty. Jeżeli wcześniej nie ustawiałeś nić na tylnym zwieszeniu to na 100% będą problemy. Śruby i tulejki do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 12, 2018 10:50 
Offline

Auto: Touran, 1,9 TDI, 2004
Imię: hubert
Dołączył(a): Pn cze 11, 2018 21:04
Posty: 4
Lokalizacja: Braunschweig
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Powiedzcie mi czy warto od razu profilaktycznie wymienic reszte tulei czy najszybciej padaja te na wahaczu poprzecznym (8 i 17) i tylko nimi sie zajac? Auto ma 235 tys po niemczech.

Jest tutaj ktos kto wymienial reszte tych tulei?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 13, 2018 10:50 
Offline
Przeglądacz

Auto: VW Touran 1,6 MPI,2004r.
Imię: Janek
Dołączył(a): Pt gru 26, 2014 21:08
Posty: 106
Lokalizacja: Letterkenny Ireland/Pila Pl
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Wymieniłem jeszcze wahacz 13 z tulejami i komplet śrub regulacyjnych 4 szt.

_________________
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 13, 2018 16:05 
Offline

Auto: Touran, 1,9 TDI, 2004
Imię: hubert
Dołączył(a): Pn cze 11, 2018 21:04
Posty: 4
Lokalizacja: Braunschweig
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Widac tam bylo jakies oznaki luzow czy po prostu wymieniles profilaktycznie przy jednej robocie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL