Teraz jest Pt mar 29, 2024 16:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt maja 07, 2013 15:23 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Wt maja 07, 2013 15:17
Posty: 25
Lokalizacja: Wawa
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam,
Muszę przeprowadzić kalibrację czujnika skrętu kierownicy. Mam do dyspozycji program VAG K+CAN COMMANDER 3.6
Znalazłem opis na jeden ze stron (ale średnio wiem jak w tym programie to wykonać):

Sensor for Steering Angle (G85)
Important Note: This applies only for Models with Conti/Teves MK70 ABS/ASR. For Conti/Teves MK60 ABS/ASR/ESP look at Vehicle specific specific Procedures in ABS System documentation.
Prerequisites:
Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition.
System voltage at least 12.0 V.

[Select]
[44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [Sec.Access - 16] instead
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 1 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 007
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.


Czy ktoś kiedyś używał takiego programu do kalibracji i wie jak to wykonać?
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. Dodam że mam TOURAN z 2004 roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 07, 2013 19:46 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: TOURAN 1.9 AVQ 74 KW 2003
Imię: ADAM
Dołączył(a): Pn lis 12, 2012 23:39
Posty: 281
Lokalizacja: 3 city
Podziękował : 64 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy
To jest kodowanie pod vcds a nie vag commandera o ile mnie pamieć nie myli.Sprawdz manuala Jarrego. www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=188 masz tam wszystko opisane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 08, 2013 18:29 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Wt maja 07, 2013 15:17
Posty: 25
Lokalizacja: Wawa
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dzięki za link. Zapoznałem się z treścią i mam jeszcze więcej pytań:

Czy takim kabelkiem z allegro za 150 zl VAG K+CAN jest szansa kalibracji czujnika?
Z kablem otrzymałem program VAG CAN commander 3.6 z tego co udało mi sie wyczytać to vcds wymaga innego kabla z kluczem sprzętowym, więc opis jest dla mnie średnio przydatny :(
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym programem, którymi mógłby się podzielić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 08, 2013 18:48 
Offline
Expert

Auto: Touran
Imię: .......
Dołączył(a): N paź 30, 2011 14:35
Posty: 1872
Lokalizacja: J-no
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
elenium115, kabel może ci sie przydać, ale kup jeszcze VCDS-a, nie pożałujesz..

A G85 tym nie ustawisz...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 22, 2017 23:07 
Offline
Kandydat

Auto: TOURAN 2.0 TDI 2004
Imię: Krzysztof
Dołączył(a): Pn lip 10, 2017 20:25
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Koledzy, mam problem. Pacjent Vw Touram 2.0 tdi. Po geometrii zapaliła się kierownica na liczniku, wspomaganie ciężej chodzi, nie wspomnę, ze wymieniłem już czujniki tylne, oba. Pali się kontrola trakcji. Mechanik stwierdził, że winę ponosi elektromagnetyczny pierścień odczytu abs. Co mam zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 23, 2017 07:39 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię: Piotr
Dołączył(a): Wt cze 19, 2012 15:45
Posty: 1055
Lokalizacja: Koło
Podziękował : 68 razy
Otrzymał podziękowań: 109 razy
Jedź tam gdzie Ci to zepsuli. Niech naprawiają. Może napierniczali młotkiem i mogli uszkodzić czujnik albo ten pierścień. Najlepiej podłącz pod kompa i wyjdzie Ci jaki jest problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 23, 2017 07:53 
Offline

Auto: 1T1, AVQ,'04
Imię: Aleksander
Dołączył(a): So sie 12, 2017 15:46
Posty: 4
Lokalizacja: Sierpc
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
u mnie zadziałało, ruszenie autem i kilka skrętów kierą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 23, 2017 08:56 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię: Marcin
Dołączył(a): Śr wrz 08, 2010 21:48
Posty: 3398
Lokalizacja: PL
Podziękował : 116 razy
Otrzymał podziękowań: 723 razy
KUNDA napisał(a):
Koledzy, mam problem. Pacjent Vw Touram 2.0 tdi. Po geometrii zapaliła się kierownica na liczniku, wspomaganie ciężej chodzi, nie wspomnę, ze wymieniłem już czujniki tylne, oba. Pali się kontrola trakcji. Mechanik stwierdził, że winę ponosi elektromagnetyczny pierścień odczytu abs. Co mam zrobić.

nie wiadomo gdzie i jaki błąd .
kontrolka trakcji może oznaczać wiele

_________________
Aktywacja Traffic Data (ruch drogowy online) dla radii MIB STD PQ, więcej na PW,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 23, 2017 11:02 
Offline
Expert

Auto: Golf 5
Imię: Dexter
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2014 14:38
Posty: 1084
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował : 46 razy
Otrzymał podziękowań: 150 razy
Podaj konkretnie kod błędu.
Zapewne walili młotkiem i uszkodzili czujnik w maglownicy.
Co mają czujniki abs do geometrii?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 23, 2017 20:10 
Offline
Kandydat

Auto: TOURAN 2.0 TDI 2004
Imię: Krzysztof
Dołączył(a): Pn lip 10, 2017 20:25
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Na kompie wyświetliło błąd.
Ogranicznik układu kierowniczego , ustaw, podstawowe nie wykasowano błędu.
BŁĄD O9F2.
Drugi, Czujnik kąta skrętu kierownicy, BŁĄD 030A.
Te czujniki abs, to inny temat, mam do wymiany piastę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 23, 2017 22:25 
Offline
Expert

Auto: Golf 5
Imię: Dexter
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2014 14:38
Posty: 1084
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował : 46 razy
Otrzymał podziękowań: 150 razy
Te błędy to nie wiadomo co to jest.
Odczytaj programem przewidzianym do vw a nie jakimś egzotycznym kablem.
Jeśli masz do wymiany piastę to za chiny nie zrobisz adaptacji G85. :omatko:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 24, 2017 06:39 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię: Marcin
Dołączył(a): Śr wrz 08, 2010 21:48
Posty: 3398
Lokalizacja: PL
Podziękował : 116 razy
Otrzymał podziękowań: 723 razy
Po primo to geometria nigdy nie rozwala kalibracji - bo po co
jak majster przestawił kiere na ząbkach to gów***no skalibrujesz, i będziesz wymieniał w nieskończoność
Chyba ze ściemniasz i było robione coś innego a nie geometria, ale mechanior kazał iść na forum i zapytać

szkoda Twojego czasu i pieniędzy na wymianę czegoś co nie jest popsute jak nie masz czym zdiagnozować, dałeś auto do geometrii i ma być , a nie wymieniasz teraz po kolei to co pan Zdziso każe,
oddaj im to auto i ma być zrobione, bo nie wiadomo co robili

_________________
Aktywacja Traffic Data (ruch drogowy online) dla radii MIB STD PQ, więcej na PW,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 25, 2017 20:48 
Offline
Kandydat

Auto: TOURAN 2.0 TDI 2004
Imię: Krzysztof
Dołączył(a): Pn lip 10, 2017 20:25
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Koledzy, zacznę od początku, bo ktoś to czegoś nie rozumie. Zmieniali mi sprężyny z tyłu, przy okazji tylne czujniki abs, okazało się, że jeden czytnik magnetyczny w piaście jest uszkodzony. Piastę kupiłem, czeka na wymianę. Kiera stała krzywo, ściągał w prawo, więc zrobili całą geometrie. Po tej czynności pali się kierownica na liczniku na żółto, potem na czerwono. Wspomaganie ciężko chodzi. Z tego co widziałem, to mają za słaby program, czy coś, żeby to naprawić. Mam namiar na gościa z kompem co mi to usunie, czy skalibruje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 25, 2017 21:54 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS i 2x CAYC
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 08:19
Posty: 4878
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 421 razy
Tylko co maja czujniki abs do problemu zwiazanego z ukladem kierowniczym i geometria?

_________________
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 26, 2017 00:32 
Offline
Expert

Auto: Golf 5
Imię: Dexter
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2014 14:38
Posty: 1084
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował : 46 razy
Otrzymał podziękowań: 150 razy
Dla scisłości....
jak jest uszkodzona piasta to kontrolka na liczniku będzie się świecić na żółto.
jak jest przy braku czujnika nie wiem .
Jak jest mega awaria lub brak zasilania magla to kontrolka świeci się na czerwono.
Ale żeby świeciła się na czerwono to trzeba się postarać.
Jak by było poza zakresem kąt kierownicy bo ustawiali geometrie to też kontrolka świeci się na żółto.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL