Jak dmuchało u mnie ciepłe a u pasażera zimne, to przy kolanie pasażera jest klapka i jak ją podważysz to widać siłownik, stuk puk w silniczek i się odwiesza (można nie rozbierać i uderzyć kilka 2-3 ręką w osłonę).
Gorzej wygląda sytuacja jak pękła przekładnia ślimakowa i stoi w miejscu a silnik się obraca.
Dobrym lekarstwem jest wytoczenie pierścienia i nałożenie go na zębatkę ślimakową i wciśnięcie wirnika silnika, jest to opcja nie do zdarcia, ale zazwyczaj siadają/wycierają się potencjometry.
Obecnie padło mi ogrzewanie całkowicie, delikatnie tylko idzie ciepło co jakiś czas u pasażera, nie działa obieg zamknięty i zgodnie z Twoją usterką wiem skąd te zaparowane szyby (filtr wymieniony).
Mechanik mówi że mimo skasowania, cały czas pojawiają się błędy i zacięcia wszystkich silników.
To już w sumie 11 lat pracy!
- Może wiecie jakie oznaczenia mają siłowniki i czy jest gdzieś możliwość kupić cały komplet ?
Gdy mam zimno, to czasem pomaga jak rozruszam siłowniki za pomocą kombinacji ECON+nawiew na siebie
"Reset klapek w VW Climatronic (Golf, Passat, Jetta, Scirocco, Touran) naprawa kalibracja"
Re:
Zakup całego zestawu kosztuje 3300zł czyli 550zł za sztukę, wymiana zaczyna się od 1000zł za wszystkie (serwis).
Ja kupiłem cały komplet na Allegro za około 250zł.
Może komuś się przyda, symbol potencjometrów i silniczków z siłowników,
silnik nastawczy:
V70 1K0907511 1K0 907 511 potencjometr 181 108 622 5 silniczek 1 397 220 467 - klapa centralna
V159 1K0907511B 1K0 907 511 B potencjometr 166H 2068 silniczek 1 397 220 433 - klapa temperatury prawa
V158 1K1907511C 1K1 907 511 C potencjometr 166H 3068 silniczek 1 397 220 433 - klapa temperatury lewa
V71 / V154 1K0907511D 1K0 907 511 D potencjometr 180 F18 212 5 silniczek 1 397 220 467 - klapa dławienia
V107 1K1907511E 1K1 907 511 E potencjometr 166 175H silniczek 1 397 220 467 - klapa rozmrażania
V113 1K1907511G 1K1 907 511 G potencjometr 180 F18 304 5 silniczek 1 397 220 467 - klapa zamkniętego obiegu powietrza
Ustawione zgodnie z kolejnością w opisie, czyli od lewej:
...511 następnie ...511B_____...511C_____...511D_____...511E_____...511G
================================================================================
17-07-2014
Mechanik zarezerwował czas i siłownik zostały wymienione, (przy upalnych dniach jak się auto zagrzało na słońcu i uruchomiło się klimatyzację, to nawiew się odcinał i nic nie dmuchało, nie działał również obieg zamkniętego powietrza, zawieszały się całkowicie siłowniki V71/V154 i V113).
W moim przypadku siłownik miały symbole,
a winny być zgodnie z rozpiską:
V71 / V154 1K0907511D 1K0 907 511 D - a był zamontowany 1K1907511A 1K1 907 511 A ( 511A ) - klapa dławienia
V113 1K1907511G 1K1 907 511 G - a był zamontowany 1K1907511D 1K1 907 511 D ( 511D ) - klapa zamkniętego obiegu powietrza
po ich zamontowaniu wszystko działa prawidłowo, brak błędów.
Odnośnie metody czyszczenia potencjometrów nawiązanych w artykule:
Manual wymiany - naprawy silniczków G113 i V71
- moja metoda nie rozpoławia potencjometru
1. polega na kąpieli potencjometru w spirytusie (kieliszek dopasowany) przez około 5-10min, po wyjęciu obróć potencjometr kilka razy w obie strony
2. następnie ustawiam potencjometr (strzałka) na 8:45 lub 3:15 i odchylam górny dekielek i podważam go sprasowaną zapałką lub czymś podobnym

3. następnie ponownie wkładam go do kieliszka zakrywam górę kieliszka ręką i porządnie kąpię potencjometr
4. wyciągam z kieliszka, usuwam zapałkę i obracam kilka razy
5. następnie ponownie punkt 2. po tym zabiegu spirytus robi się mętny żółty
6. wyjmuję potencjometr i suszę go powietrzem sprężonym lub suszarką przez odchyloną szparę (potrząsnąć nim kilka razy jak termometrem) sprawdzałem czystość przez szkło powiększające, czysty
7. gdy jest suchy przez odchyloną szparę pryskam go (smaruję) kontaktem PR " Kontakt PR ".
Wszystkie potencjometry najeżdżałem w obie strony, podłączone do miernika, działają bez zarzutu, żadnych skoków czy przerw.