co to za stukanie??

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Awatar użytkownika
hubert222
Zaawansowany
Posty: 336
Rejestracja: śr maja 22, 2013 02:41
Auto:: Touran 2004 1.9 TDI AVQ
Imię:: Hubert
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

co to za stukanie??

Post autor: hubert222 »

witam, w autku wystepuje takie stukanie jak na filmiku, co moze byc tego przyczyna?? Glosniej trzeba zrobic by uslyszec ;). Slychac to stukanie po wlaczeniu kluczyka, bez uruchamiania silnika. Touran 2004, 1.9 tdi
stukanie
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

łapatki nawiewu tak stukają, typowe. Możesz spróbować prostego resetu : wciśnij ECON i nawiew na przód i przytrzymaj.

Na przyszłość :szukaj: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Miki76
____________________
____________________
Posty: 1373
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
Imię:: Damian
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 194 razy

Post autor: Miki76 »

obstawiam silniczek klapki za schowkiem ale to wyjdzie jak go podłączysz kabelkiem dokładnie będziesz wiedział który to wyświetli się numer tego silniczka
Awatar użytkownika
hubert222
Zaawansowany
Posty: 336
Rejestracja: śr maja 22, 2013 02:41
Auto:: Touran 2004 1.9 TDI AVQ
Imię:: Hubert
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Post autor: hubert222 »

Tomas pisze:łapatki nawiewu tak stukają, typowe. Możesz spróbować prostego resetu : wciśnij ECON i nawiew na przód i przytrzymaj.

Na przyszłość :szukaj: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0
Probowalem szukac ale ze wzgledu na niewiedze co to moze byc nie znalazlem, dzieki za odpowiedz :)
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Jak już stuka to poświęcił bym czas i przeczyścił wszystkie --> czyli 5 8)
Awatar użytkownika
kazan13
Zaawansowany
Posty: 475
Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:30
Auto:: 1T3 2.0 TDI CUP
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Post autor: kazan13 »

czemu to stuka jak climatronic jest wyłączony :/ , u mnie czasami też coś tam puknie ale jak włączę climatronica , nie ważne czy na eco czy auto, jeśli jest wyłączony to jest zupełna cisza - bo silniczki nie chodzą :?:
Awatar użytkownika
hubert222
Zaawansowany
Posty: 336
Rejestracja: śr maja 22, 2013 02:41
Auto:: Touran 2004 1.9 TDI AVQ
Imię:: Hubert
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Post autor: hubert222 »

no wlasnie tez mnie to zastanawia skoro powylaczane jest wszystko, jutro sprobuje zrobic ten reset i zobaczymy co z tego bedzie
himi
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: pn sty 21, 2013 23:00
Auto:: Był Touran jest Jetta
Imię:: Michał
Lokalizacja: Leszno
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: co to za stukanie??

Post autor: himi »

U mnie też czasem stuka na wyłączonym climatronicu. Ktoś doszedł do przyczyny?
Był Touran 1,9 TDI
jest Octavia II FL 2,0 TDI CR 140km
trogir
Posty: 1
Rejestracja: sob gru 07, 2013 17:48
Auto:: 1.9, 2005
Imię:: Trogir
Lokalizacja: Warszawa

Re: co to za stukanie??

Post autor: trogir »

Miałem wyżej opisane stukanie. Przyczyną był ukruszony ząbek na ślimaku w serwo (jeden z silniczków do otwierania klapek). Dokładniej u mnie było to serwo od otwierania/zamykania dopływu powietrza z zewnątrz, czyli po prawej stronie (za schowkiem).W końcu serwo się zblokowało i miałem cały czas obieg zamknięty powietrza. Efektem było parowanie szyb. "Odwiesiłem" serwo, ale po jakim czasie ponownie się zawiesiło. Kupiłem używke na allegro. Było to 1-2 lata temu.

Teraz wysiadło mi serwo odpowiedzialne za mieszanie ciepłego i zimnego powietrza. Efektem jest ciepły nawiew po stronie kierowcy i zimny u pasażera.

Jak sprawdzić czy serwo działa?
http://www.youtube.com/watch?v=IJtfmIR_n-U
Jeśli serwo się nie ruszy przy teście to jest uwalone.
Mieszko
Początkujący
Posty: 33
Rejestracja: wt maja 22, 2012 22:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: co to za stukanie??

Post autor: Mieszko »

Jak dmuchało u mnie ciepłe a u pasażera zimne, to przy kolanie pasażera jest klapka i jak ją podważysz to widać siłownik, stuk puk w silniczek i się odwiesza (można nie rozbierać i uderzyć kilka 2-3 ręką w osłonę).
Gorzej wygląda sytuacja jak pękła przekładnia ślimakowa i stoi w miejscu a silnik się obraca.
Dobrym lekarstwem jest wytoczenie pierścienia i nałożenie go na zębatkę ślimakową i wciśnięcie wirnika silnika, jest to opcja nie do zdarcia, ale zazwyczaj siadają/wycierają się potencjometry.

Obecnie padło mi ogrzewanie całkowicie, delikatnie tylko idzie ciepło co jakiś czas u pasażera, nie działa obieg zamknięty i zgodnie z Twoją usterką wiem skąd te zaparowane szyby (filtr wymieniony).
Mechanik mówi że mimo skasowania, cały czas pojawiają się błędy i zacięcia wszystkich silników.
To już w sumie 11 lat pracy!
- Może wiecie jakie oznaczenia mają siłowniki i czy jest gdzieś możliwość kupić cały komplet ?

Gdy mam zimno, to czasem pomaga jak rozruszam siłowniki za pomocą kombinacji ECON+nawiew na siebie "Reset klapek w VW Climatronic (Golf, Passat, Jetta, Scirocco, Touran) naprawa kalibracja"

Re:
Zakup całego zestawu kosztuje 3300zł czyli 550zł za sztukę, wymiana zaczyna się od 1000zł za wszystkie (serwis).
Ja kupiłem cały komplet na Allegro za około 250zł.

Może komuś się przyda, symbol potencjometrów i silniczków z siłowników,
silnik nastawczy:
V70 1K0907511 1K0 907 511 potencjometr 181 108 622 5 silniczek 1 397 220 467 - klapa centralna
V159 1K0907511B 1K0 907 511 B potencjometr 166H 2068 silniczek 1 397 220 433 - klapa temperatury prawa
V158 1K1907511C 1K1 907 511 C potencjometr 166H 3068 silniczek 1 397 220 433 - klapa temperatury lewa
V71 / V154 1K0907511D 1K0 907 511 D potencjometr 180 F18 212 5 silniczek 1 397 220 467 - klapa dławienia
V107 1K1907511E 1K1 907 511 E potencjometr 166 175H silniczek 1 397 220 467 - klapa rozmrażania
V113 1K1907511G 1K1 907 511 G potencjometr 180 F18 304 5 silniczek 1 397 220 467 - klapa zamkniętego obiegu powietrza

Image

Ustawione zgodnie z kolejnością w opisie, czyli od lewej:
...511 następnie ...511B_____...511C_____...511D_____...511E_____...511G

Image

================================================================================
17-07-2014
Mechanik zarezerwował czas i siłownik zostały wymienione, (przy upalnych dniach jak się auto zagrzało na słońcu i uruchomiło się klimatyzację, to nawiew się odcinał i nic nie dmuchało, nie działał również obieg zamkniętego powietrza, zawieszały się całkowicie siłowniki V71/V154 i V113).

W moim przypadku siłownik miały symbole, a winny być zgodnie z rozpiską:
V71 / V154 1K0907511D 1K0 907 511 D - a był zamontowany 1K1907511A 1K1 907 511 A ( 511A ) - klapa dławienia
V113 1K1907511G 1K1 907 511 G - a był zamontowany 1K1907511D 1K1 907 511 D ( 511D ) - klapa zamkniętego obiegu powietrza
po ich zamontowaniu wszystko działa prawidłowo, brak błędów.

Odnośnie metody czyszczenia potencjometrów nawiązanych w artykule:
Manual wymiany - naprawy silniczków G113 i V71
- moja metoda nie rozpoławia potencjometru
1. polega na kąpieli potencjometru w spirytusie (kieliszek dopasowany) przez około 5-10min, po wyjęciu obróć potencjometr kilka razy w obie strony
2. następnie ustawiam potencjometr (strzałka) na 8:45 lub 3:15 i odchylam górny dekielek i podważam go sprasowaną zapałką lub czymś podobnym
Image
3. następnie ponownie wkładam go do kieliszka zakrywam górę kieliszka ręką i porządnie kąpię potencjometr
4. wyciągam z kieliszka, usuwam zapałkę i obracam kilka razy
5. następnie ponownie punkt 2. po tym zabiegu spirytus robi się mętny żółty
6. wyjmuję potencjometr i suszę go powietrzem sprężonym lub suszarką przez odchyloną szparę (potrząsnąć nim kilka razy jak termometrem) sprawdzałem czystość przez szkło powiększające, czysty
7. gdy jest suchy przez odchyloną szparę pryskam go (smaruję) kontaktem PR " Kontakt PR ".
Wszystkie potencjometry najeżdżałem w obie strony, podłączone do miernika, działają bez zarzutu, żadnych skoków czy przerw.
Ostatnio zmieniony czw lip 17, 2014 12:46 przez Mieszko, łącznie zmieniany 3 razy.
flexart
Posty: 1
Rejestracja: sob kwie 19, 2014 09:20
Auto:: VW Touran
Imię:: FLEXART
Lokalizacja: Polska

Re: co to za stukanie??

Post autor: flexart »

Witam. Kupiłem Tourana parę dni temu, i faktycznie miałem identyczny objaw jak wyżej. Wciśnąłem ECON i nawiew na przód i przytrzymałem krótką chwilę, teraz wszystko jest ok! Pozdrawiam
bystry_p
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 02, 2014 21:45
Auto:: 1,9 tdi
Imię:: Piotr
Lokalizacja: zdw

Re: co to za stukanie??

Post autor: bystry_p »

Witam. Problem z silniczkami jest i u mnie. Wczoraj rozebralem i wymienilem 3 silniczki bo stare staly w miejscu. Od temperatury kierowcy, pasazera oraz odmrazacz. Ten ostatni chodzi swietnie. Niestety 2 od temperatury dzialaja ale od jednego polozenia maksymalnie do drugiego polozenia. Jak ustawie na LO to sa np na dole, jak tylko wejde na temperature 16stC to idzie juz na maksa i tak utrzymuje sie do HI.Czy tak ma byc? Pewnie nie bo moim zdaniem powinien stopniowo delikatnie przestawiac sie w zaleznosci od temperatury. Niestety nie znalazlem na ten temat informacji ani zadnego filmu. Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ