Jeśli masz pomkę na wtyczkę 3 pinową małą to odpowiedni manual tutaj - http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 18&t=19077
Witam. Skoro tu zaglądasz to pewnie szukasz informacji na temat wymiany pomki wody V55 do pieca Webasto. Miewam kilka rodzajów tych pompek różniących się kształtem i wtyczką elektryczną, wszystkie z nich to już modele poprawione i wytrzymuję zdecydowanie więcej od tych produkowanych przed 2009r. które padały po 2-3 sezonach. Ponieważ często mnie pytacie po otrzymaniu paczki jak podłączyć przewody elektryczne od starej pompki to porobiłem kilka zdjęć aby ci pomóc przy montażu.
Montaż wymaga dorobienia wtyku na oryginalnym kablu z pieca do starej pompki V55.
Na początek zdjęcia tego co można często zastać dostając się do niedziałającej pomki. Wykorzystałem rozbudowę u naszego forumowicza Webasto dogrzewacza do pełnego ogrzewania, bo jak się pewnie domyślacie pompka u niego była padnięta, po prostu rozpadła się w rękach przy wyciąganiu

Mając nową pompkę czyli taki model z gniazdkiem na obudowie upewniamy się że króćce do wody "patrzą" w jedną stronę.


Zaczynamy od odcięcia kabelka od starej pompki jak najbliżej obudowy, kabelek ma być jak najdłuższy. Końcówkę odizolowujemy na długości kilku milimetrów i zakładamy gumowe uszczelniacze.
Ważne aby "dziubek" uszczelniaczy skierowany był w stronę gniazda pompki.
Następnie wsuwamy kabelki w piny i zaciskamy mniejsze ramionka pina na odizolowanym kabelku a dłuższe ramiona pina na gumowej uszczelce. Można się wspomóc lutowaniem, ważne aby pin po zaciśnięciu był prosty i aby go nie pogrubić za bardzo bo będziemy mieć problem z włożeniem pinów do gniazda.
We wtyczce odbezpieczamy fioletową blokadę pinów.
W grupie VAG w instalacji elektrycznej samochodu kolorem brązowym zwyczajowo oznaczona jest MASA, nie inaczej jest w tym przypadku. Zatem kolor czarny to PLUS. W pompce pin 1 to PLUS a pin 2 to MASA. Upewniamy się czy we wtyczce jest zwolniona blokada pinów, w nowej jest standardowo zwolniona i wkładamy piny odpowiednio z kabelkiem czarnym do 1 a z kabelkiem brązowym do 2.
Piny muszą wejść na tyle głęboko aby było słychać charakterystyczne "klik" gdy zaskoczy blokada pina. Silikonowa uszczelka schowa się kilka milimetrów wgłąb.
Następnie blokujemy piny we wtyczce wciskając fioletową blokadę.
Tak powinna wyglądać wtyczka zapięta na pompce, zwróć uwagę na zaznaczony + i - na obudowie pompki oraz na kolory przewodów. Przypominam plus to czarny przewód, masa to przewód brązowy.
Jeśli pompka posiada gumowy uchwyt możesz go wykorzystać i przykręcić pompkę w oryginalny uchwyt śrubą która mocowała starą pompkę.
I to by było na tyle, udanych montaży, rozbudów i modów życzę

Linki do innych manuali i artykułów na forum Touran Klub Polska
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=39016#39016
Jeśli uważasz, że warto było poświęcić czas na napisanie tego manuala i chcesz dać znać o tym autorowi to możesz postawić mu PIWO

