Webasto pompka wody V55 walec wymiana gniazdo małe 2pin

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Webasto pompka wody V55 walec wymiana gniazdo małe 2pin

Post autor: jarry »

Jeśli masz pomkę na wtyczkę 2 pinową dużą to odpowiedni manual tutaj - http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 18&t=11790

Jeśli masz pomkę na wtyczkę 3 pinową małą to odpowiedni manual tutaj - http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 18&t=19077



Witam. Skoro tu zaglądasz to pewnie szukasz informacji na temat wymiany pomki wody V55 do pieca Webasto. Miewam kilka rodzajów tych pompek różniących się kształtem i wtyczką elektryczną, wszystkie z nich to już modele poprawione i wytrzymuję zdecydowanie więcej od tych produkowanych przed 2009r. które padały po 2-3 sezonach. Ponieważ często mnie pytacie po otrzymaniu paczki jak podłączyć przewody elektryczne od starej pompki to porobiłem kilka zdjęć aby ci pomóc przy montażu.

Montaż wymaga dorobienia wtyku na oryginalnym kablu z pieca do starej pompki V55.

Na początek zdjęcia tego co można często zastać dostając się do niedziałającej pomki. Wykorzystałem rozbudowę u naszego forumowicza Webasto dogrzewacza do pełnego ogrzewania, bo jak się pewnie domyślacie pompka u niego była padnięta, po prostu rozpadła się w rękach przy wyciąganiu :omatko:

Obrazek

Mając nową pompkę czyli taki model z gniazdkiem na obudowie upewniamy się że króćce do wody "patrzą" w jedną stronę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zaczynamy od odcięcia kabelka od starej pompki jak najbliżej obudowy, kabelek ma być jak najdłuższy. Końcówkę odizolowujemy na długości kilku milimetrów i zakładamy gumowe uszczelniacze.

Obrazek

Ważne aby "dziubek" uszczelniaczy skierowany był w stronę gniazda pompki.

Obrazek

Następnie wsuwamy kabelki w piny i zaciskamy mniejsze ramionka pina na odizolowanym kabelku a dłuższe ramiona pina na gumowej uszczelce. Można się wspomóc lutowaniem, ważne aby pin po zaciśnięciu był prosty i aby go nie pogrubić za bardzo bo będziemy mieć problem z włożeniem pinów do gniazda.

Obrazek

We wtyczce odbezpieczamy fioletową blokadę pinów.

Obrazek

W grupie VAG w instalacji elektrycznej samochodu kolorem brązowym zwyczajowo oznaczona jest MASA, nie inaczej jest w tym przypadku. Zatem kolor czarny to PLUS. W pompce pin 1 to PLUS a pin 2 to MASA. Upewniamy się czy we wtyczce jest zwolniona blokada pinów, w nowej jest standardowo zwolniona i wkładamy piny odpowiednio z kabelkiem czarnym do 1 a z kabelkiem brązowym do 2.

Obrazek

Piny muszą wejść na tyle głęboko aby było słychać charakterystyczne "klik" gdy zaskoczy blokada pina. Silikonowa uszczelka schowa się kilka milimetrów wgłąb.

Obrazek

Następnie blokujemy piny we wtyczce wciskając fioletową blokadę.

Obrazek

Tak powinna wyglądać wtyczka zapięta na pompce, zwróć uwagę na zaznaczony + i - na obudowie pompki oraz na kolory przewodów. Przypominam plus to czarny przewód, masa to przewód brązowy.

Obrazek


Jeśli pompka posiada gumowy uchwyt możesz go wykorzystać i przykręcić pompkę w oryginalny uchwyt śrubą która mocowała starą pompkę.

Obrazek

I to by było na tyle, udanych montaży, rozbudów i modów życzę :mrgreen:

Linki do innych manuali i artykułów na forum Touran Klub Polska

http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=39016#39016



Jeśli uważasz, że warto było poświęcić czas na napisanie tego manuala i chcesz dać znać o tym autorowi to możesz postawić mu PIWO :) To taki mały przycisk na dole (żółta łapka z kciukiem do góry). Lepiej się pisze jak się wie, że ktoś skorzystał albo chociaż docenił :)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Zablokowany