Teraz jest Cz mar 28, 2024 22:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 22, 2012 12:10 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię: Grzegorz
Dołączył(a): Śr wrz 28, 2011 10:22
Posty: 340
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy
Pierwszy manual, więc proszę o wyrozumiałość :oops:

Jeśli po odpaleniu webasto czuć wyraźnie spaliny w kabinie, to znaczy, że najprawdopodobniej mamy przepaloną elastyczną rurę łączącą piecyk z tłumikiem Webasto. Spaliny zamiast wydostawać się z rury wydechowej w okolicy półosi prawego koła ( lub bliżej środka samochodu przy dłuższej rurze wydechowej) wydostają się tuż przed piecykiem i zbiornikiem spryskiwacza. Na postoju można zauważyć też dym wydostający spod maski udający jakiś pożar silnika.
Musimy wymienić tę rurkę, żeby pozbyć się tych efektów.

Będziemy potrzebować:

Obrazek
- nowej rurki o średnicy 22 mm długiej ok. 15 cm.
- kluczy Torx do zdemontowania zderzaka i nadkola
- klucza płaskiego 10
- klucza oczkowego 13
- płaskiego śrubokręta (w miarę ostry)
- jednej lub dwóch butelek po napojach 1,5 L do płynu ze spryskiwacza.
- lewarek, klucz do kół, kliny.

1.Zaczynamy od zdjęcia zderzaka.

W skrócie: odkręcamy dwie duże śruby trzymające grill na końcach. Odginamy 2 zatrzaski na górze przy zamku i pociągamy cały gril poziomo do przodu. Potem odkręcamy jeszcze 4 takie śruby – dwie pod grilem – od góry zderzaka, i dwie poniżej tablicy rejestracyjnej, we wlotach na chłodnicę. Jeszcze wkręty trzymające zderzak z nadkolami – razem 8 po obu stronach. I wkręty mocujące zderzak do płyty osłonowej pod silnikiem – chyba 5 szt.
Nie możemy zapomnieć o odłączeniu wężyka do spryskiwaczy reflektorów (jeśli je mamy) i spuszczeniu do butelek płynu. Szybko-złączka jest zabezpieczona plastykową zawleczką w kształcie litery U.
W drugim końcu zderzak z samochodem łączy jeszcze kabel od halogenów. Nie udało mi się tego rozłączyć, więc tylko odsunąłem dalej prawy koniec zderzaka przy Webasto. Lewy koniec tylko na długość kabla. Cały zderzak położyłem na klockach ok. 30 cm wysokich, żeby nie urwać kabla.

2. Wkładamy kliny pod koła lewej strony i podnosimy prawe przednie koło, żeby je zdjąć.

3. Zdejmujemy koło.

4. Odkręcamy i wyjmujemy nadkole. Wkręty mocują je do błotnika i płyty osłonowej pod silnikiem. Razem chyba 7 wkrętów.

Obrazek

Na zdjęciu w czerwonych kółkach rozłączona rurka spryskiwacza i pęknięcie w rurce elastycznej wydechu Webasto. Strzałka pokazuje miejsce, w którym wspornik prawego klaksonu praktycznie dotyka rurkę. Bez odkręcenia go nie wymienimy jej.
Do odkręcenia będą dwie obejmy z blachy. Powyżej przepalenia widać okopcenie na wsporniku.
Obrazek
Obrazek
Widok od dołu pokazuje obejmę przy tłumiku dogrzewacza na klucz 10 i śrubę wspornika.

5.Odkręcamy wspornik. Żółta strzałka pokazuje śrubę trzymającą wspornik klaksonu na klucz 13. Dojście tylko kluczem oczkowym z boku tłumika ręką włożoną od spodu bliżej półosi, obok grubszej gumowej rury (chyba głównego chłodzenia). Dlatego zdejmowane jest nadkole, które ma w tym miejscu taki długi jęzor pod spodem.

Obrazek

Po odkręceniu klaksonu ze wspornikiem powinno się go odłączyć. Jednak wtyczka (strzałka) tak zapewne stwardniała od sąsiedztwa z wydechem, że nie udało mi się tego rozłączyć. Więc wisi sobie :D
6. Odkręcamy dwie obejmy ze śrubami zamkowymi kluczem 10. Dla łatwiejszego zdjęcia rurki z króćców przecinamy ją lub rozrywamy na dwa kawałki, żeby oddzielnie można je zsunąć przez kręcenie.

Obrazek

O ile koniec od strony wydechu zszedł łatwo, ten z piecyka się zagryzł. Na piecyku jest przykręcona dwoma śrubkami aluminiowa podstawka z króćcem – lewa czerwona strzałka. Złym pomysłem była próba odkręcenia tej podstawki. Śrubka chrupnęła tylko.
Aluminium utlenia się i skleja rurkę. Trzeba ją np. przeciąć wzdłuż wkrętakiem jak przecinakiem pobijając np. kombinerkami. Tnie się łatwo.

7. Zaginamy w rękach nową rurkę - ostrożnie, żeby nie załamać. Usuwamy ewentualne zadziory od wewnątrz, żeby się dały nasunąć równocześnie na oba króćce. Rurka jest za sztywna i za krótka, żeby nasuwać je po kolei.

8. Przed nasunięciem zakładamy obejmy odpowiednio ustawiając, żeby nakrętki potem pasowały do zakręcenia. Dociskamy je powrotem kluczem 10.

Obrazek

Obrazek

9. Przykręcamy wspornik z klaksonem.

Obrazek

10. Składamy resztę.

Po kolei: przykręcamy nadkole,
dosuwamy zderzak by połączyć wężyk spryskiwaczy,
zabezpieczamy zawleczką,
przykręcamy zderzak,
przykręcamy gril,
zakładamy koło,
nalewamy spowrotem płyn do spryskiwacza.

I gotowe. Jakieś 1,5 do 2 godzin nie spiesząc się.

Dziękuję za uwagę.

_________________
pozdrawiam Grzegorz


Ostatnio edytowano Śr paź 24, 2012 02:05 przez krankor, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor krankor otrzymał podziękowanie od Wosiek(N lis 08, 2015 18:14)
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 22, 2012 14:38 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: 1.4 TSI DSG HL 2016
Imię: Piotr
Dołączył(a): Pt lut 25, 2011 16:10
Posty: 2029
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 16 razy
Otrzymał podziękowań: 32 razy
U mnie udało się bez odkręcania nadkola. :brawa:

_________________
PPD
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 22, 2012 18:09 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: PB8
Imię: Tomek
Dołączył(a): Pn kwi 25, 2011 16:07
Posty: 5563
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 223 razy
Otrzymał podziękowań: 731 razy
Grzegorz :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 22, 2012 21:25 
Offline
Expert

Auto: Touran
Imię: .......
Dołączył(a): N paź 30, 2011 14:35
Posty: 1872
Lokalizacja: J-no
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
peterb napisał(a):
U mnie udało się bez odkręcania nadkola. :brawa:


o to chodzi.... :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 22, 2012 21:51 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię: Grzegorz
Dołączył(a): Śr wrz 28, 2011 10:22
Posty: 340
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy
Bez odkręcania nadkola też pewnie można. Ale nieco trudniej. Tak to widziałem.

_________________
pozdrawiam Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 23, 2012 08:34 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Sharan 7N CFGB
Imię: Paweł
Dołączył(a): Pn maja 09, 2011 10:00
Posty: 3653
Lokalizacja: Łuków
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy
krankor napisał(a):
Bez odkręcania nadkola też pewnie można. Ale nieco trudniej. Tak to widziałem.


można, ja tak wymieniałem i nie było tak źle... ale za manual :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 23, 2012 09:51 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: Touran 2,0 TDI DSG
Imię: Tomek
Dołączył(a): So lip 16, 2011 21:31
Posty: 348
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
krankor, :piwo: za manuala - muszę się chyba za to zabrać, bo żona jak jeździ to mówi, że ludzie się dziwnie patrzą i pokazują, że auto się pali :) a gdzie kupić taką rurkę?

_________________
Już nie Touran :( ale Sharan...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 23, 2012 09:54 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Sharan 7N CFGB
Imię: Paweł
Dołączył(a): Pn maja 09, 2011 10:00
Posty: 3653
Lokalizacja: Łuków
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy
kowet napisał(a):
a gdzie kupić taką rurkę?


u Jarrego...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 23, 2012 12:25 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię: Grzegorz
Dołączył(a): Śr wrz 28, 2011 10:22
Posty: 340
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy
Też mam swoją od jarrego :D

_________________
pozdrawiam Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 23, 2012 23:40 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię: Rołbert
Dołączył(a): Pn sty 17, 2011 15:04
Posty: 5698
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 700 razy
Otrzymał podziękowań: 942 razy
gwoli uściślenia - rurka oryginalnie ma 15cm a nie około 20 :) - popraw przy okazji :)

_________________
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 24, 2012 02:04 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię: Grzegorz
Dołączył(a): Śr wrz 28, 2011 10:22
Posty: 340
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy
Pisałem to jak już była zgięta i zamontowana. 20 było tak "z pamięci" :P Już poprawione.

_________________
pozdrawiam Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 03, 2012 19:23 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: Touran 2,0 TDI DSG
Imię: Tomek
Dołączył(a): So lip 16, 2011 21:31
Posty: 348
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
krankor,
dzięki ci za manuala - zrobiłem też u mnie i dowiedziałem się, że mam jakąś dziwną pompkę od webasto, a co do rurki to gość od webasto polecił mi inną (bardziej wytrzymałą) gdyż prawdopodobnie w Zabrzu jeden Turek się spalił od Wabasto - zajął się zderzak i poszło całe autko :(


Załączniki:
dz500zabud 006.jpg
dz500zabud 006.jpg [ 784.78 KiB | Przeglądane 9864 razy ]
dz500zabud 005.jpg
dz500zabud 005.jpg [ 741.25 KiB | Przeglądane 9846 razy ]
dz500zabud 002.jpg
dz500zabud 002.jpg [ 615.09 KiB | Przeglądane 9849 razy ]
dz500zabud 003.jpg
dz500zabud 003.jpg [ 771.76 KiB | Przeglądane 9843 razy ]

_________________
Już nie Touran :( ale Sharan...
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 03, 2012 19:56 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię: Grzegorz
Dołączył(a): Śr wrz 28, 2011 10:22
Posty: 340
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy
Cieszę się, że pomogłem. Moja zapewne się przepaliła po może 6 latach. Takiego Tourana z przedmuchem kupiłem. Swoją rurkę mam od jarrego. Fabryczna.
A Twoja pompka faktycznie wygląda na podrasowaną taśmą, ale grunt, że działa :D

_________________
pozdrawiam Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 04, 2012 00:04 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: PB8
Imię: Tomek
Dołączył(a): Pn kwi 25, 2011 16:07
Posty: 5563
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 223 razy
Otrzymał podziękowań: 731 razy
Ile z ciekawości stoi taka rurka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 04, 2012 00:17 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Sharan 7N CFGB
Imię: Paweł
Dołączył(a): Pn maja 09, 2011 10:00
Posty: 3653
Lokalizacja: Łuków
Podziękował : 34 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy
jeżu napisał(a):
Ile z ciekawości stoi taka rurka?


dałem całe 20 zł :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL