Problem z DSG- tryb awaryjny

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Domes
Posty: 4
Rejestracja: śr lis 28, 2012 00:47
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Problem z DSG- tryb awaryjny

Post autor: Domes »

Witam serdecznie,

Kilka tygodni temu stałem się posiadaczem Seata Altea XL 2.0 TDI DSG 2007r. Niestety prawdopodobnie ze skrzynią lub zapewne mechatroniką są jakieś problemy. Mianowicie skrzynia co jakiś czas (średnio co 2 dni) przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i zapaleniu silnika wszystko powraca do normy. Oprócz tego problemu skrzynia chodzi prawidłowo, nic nie szarpie, nie stuka, samochód równo przyśpiesza. Auto było sprowadzone i delikatnie uderzone w przód. Według książki serwisowej olej w skrzyni był wymieniany 30tys kilometrów temu. Po podłączeniu pod komputer wykryto tylko jeden błąd 18115 - Zakłócenia w jednostce Mechatronik. Jeden z polecanych serwisantów mechatroniki powiedział, że nawet nie może pomóc przy występującym tylko tym ogólnym błędzie. Czytałem, że w jego przypadku zalecane jest wykonanie procedury adaptacji skrzyni DSG. Czy to prawda i czy może to coś pomóc? Czy warto szukać rozwiązania problemu poza skrzynią biegów? Czytałem o akcji serwisowej związanej z wymianą czujnika temperatury, jak i o wpływie zabrudzonego przepływomierza?

Pozdrawiam,
D.
Awatar użytkownika
żółwik
Użytkownik
Posty: 187
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 14:01
Auto:: turek na YETI 4x4
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Radziejów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Post autor: żółwik »

http://vcds.wikidot.com/dsg-02e
w/w linku zalecane jest aby taki test zrobić przy błędzie wystepujacym w twojej skrzyni .
Tak naprawde koszt mały a efekt ... trzeba sprawdzić może zadziała .
Jak nie to szukaj FACHOWCA z doświadczeniem a mało takich o tym kierunku .
Powodzenia

może zadzwoń tu:
http://www.prnd.pl/porady-asb/aw55-50-a ... nia-biegow
Domes
Posty: 4
Rejestracja: śr lis 28, 2012 00:47
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Domes »

Czy ktoś posiada odpowiedni kabel i soft i byłby ewentualnie w stanie pomóc? Mogę podjechać w weekend, najlepiej tak w promieniu 100km- Częstochowa, Bełchatów, Piotrków Trybunalski, ew. Łódź, Sosnowiec.

Pozdrawiam,
D.

Edit:

Chyba podskoczę do Łobody- Wrocław. Ma dobre opinie. Dzwoniłem, człowiek wydaje się rzeczowy i raczej nie chce naciągnąć na koszty. Najpierw mówił właśnie o zrobieniu adaptacji przy tym błędzie, ewentualnie naprawie mechatroniki, ostatecznie zakupie używanego modułu. Zobaczymy.

Gdyby ktoś jednak miał jeszcze jakieś sugestie, to będę wdzięczny.
rafi
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob wrz 10, 2011 15:29
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sande i Vestfold

Post autor: rafi »

Jakis miesiac temu zakonczylem moj problem ze skrzynia DSG- naprawa mechatroniki, wysylalem ja do warszawy, bo ponoc tylko tam znaja sie na tym. U mnie padl zawor regulujacy cisnienie oleju i przy okazji naprawa komputera mechatroniki. Totalny koszt z clem itd. 1300zl, jeszcze dostalem 2l oleju gratis :). I teraz najwazniejsza wiadomosc dla wszystkich uzytkownikow skrzyn DSG, olej wymieniac co 40tys. km tak mi powiedzial mechanik z tej warszawskiej firmy. Zadzwon do nich napewno ci pomoga.
Warszawa (Warsztat):
02-495 Warszawa (Ursus)
ul. Zielonogórska 12
wskazania GPS : N 52 11,890 | E 20 53,590
Części do skrzyni automatycznej i komputery:
Telefon/fax +48 (22) 867 89 77, 668 42 11
Serwis i naprawa skrzyni :
Kom. 604 497 640
e-mail warszawa@midparts.pl
http://www.midparts.pl/
Po naprawie skrzynia chodzi jeszcze lepiej. Sa to bardzo dobre skrzynie, ale trzeba o nie dbac. A uszkodzeniu ulegaja tylko mechatroniki.
VW Touran 1,9 TDI 2005r. DSG
Obrazek
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

rafi pisze:I teraz najwazniejsza wiadomosc dla wszystkich uzytkownikow skrzyn DSG, olej wymieniac co 40tys. km tak mi powiedzial mechanik z tej warszawskiej firmy.
Czym to umotywował?
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
kowet
Zaawansowany
Posty: 348
Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: kowet »

Domes, Masz super warsztat pod nosem w Długołęce - nawet jak Audi nie dale sobie rady to wysyła tam swoje auta - gość robi tylko automatyczne skrzynie i jest bardzo uczciwy.
Przeczytaj mój wątek - tam masz link to firmy i adres:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=464
a tu masz link polecane, NIE POLECANE WARSZTATY:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2516
rafi pisze: I teraz najwazniejsza wiadomosc dla wszystkich uzytkownikow skrzyn DSG, olej wymieniac co 40tys. km tak mi powiedzial mechanik z tej warszawskiej firmy.
a to coś nowego - nigdy sie z tym nie spotkałem - oby to był tylko wymysł tego warsztatu...
Już nie Touran :( ale Sharan...
rafi
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob wrz 10, 2011 15:29
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sande i Vestfold

Post autor: rafi »

Im czystszy olej, tym zywotniejsza mechatronika. Chodzi przede wszystkim o elektrozawory. Malo tego. Mechatronika to bardzo delikatne urzadzenie. Sa tam dwa zawory plywajace N215 i N216 srujace sprzeglami i moze zdazyc sie tak ze przy brudnym oleju np. zablokuja sie, skrzynia wejdzie w tryb awaryjny i nic sie nie da zrobic. Czeka nas wtedy szybka jazda na warsztad i wyjecie mechatroniki. Po czym trzeba wszystko wymyc i zamienic miejscami zawory N217. Teraz nowe mechatroniki sa troszke zmodernizowane, owe zawory plywajace sa wyposazone w sprezynki i same sie nie poprzestawiaja jak bywa w starszej generacji mechatronice. Takze trzeba uwazac przy denontazu i montazu mechatroniki, nie wolno jej przekrecac w prawo lub w lewo. Facet ktory tam pracuje zna sie na rzeczy, naprawia tylko i wylacznie mechatroniki.

[ Dodano: Sro Lis 28, 2012 16:26 ]
kowet pisze:Domes, Masz super warsztat pod nosem w Długołęce - nawet jak Audi nie dale sobie rady to wysyła tam swoje auta - gość robi tylko automatyczne skrzynie i jest bardzo uczciwy.
Przeczytaj mój wątek - tam masz link to firmy i adres:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=464
a tu masz link polecane, NIE POLECANE WARSZTATY:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2516
rafi pisze: I teraz najwazniejsza wiadomosc dla wszystkich uzytkownikow skrzyn DSG, olej wymieniac co 40tys. km tak mi powiedzial mechanik z tej warszawskiej firmy.
a to coś nowego - nigdy sie z tym nie spotkałem - oby to był tylko wymysł tego warsztatu...
Kazdy zrobi jak uwaza. Czasami lepiej posluchac fachowca.
VW Touran 1,9 TDI 2005r. DSG
Obrazek
Domes
Posty: 4
Rejestracja: śr lis 28, 2012 00:47
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Domes »

Dzięki Panowie za garść informacji. Poczytałem trochę opinii i może faktycznie ASB Długołęka będzie lepszym wyborem, choć przez telefon lepsze wrażenie wywarł na mnie Łoboda. Znalazłem jeszcze jeden serwis szeroko polecany. Mianowicie- Sserwis Jan Sopa http://www.sserwis.pl/, Czernica koło Rybnika. Podobno ludzie prowadzają tam samochody z całej Polski i nie tylko, a do tego ceny są rozsądne. Jutro tam przedzwonię, a w między czasie będę jeszcze zgłębiał zakamarki Internetu...

W dalszym ciągu czekam również na Wasze opinie i spostrzeżenia.

Pozdrawiam,
D.

EDIT:

Gdyby ktoś miał jakieś info odnośnie tych trzech serwisów, który najlepiej wybrać, będę bardzo wdzięczny ;)

1. Łoboda
2. ASB Długołęka
3. Sserwis

EDIT 2:

Dzwoniłem do Sserwis. Właściciel poleca na początek, żeby niepotrzebnie nie generować kosztów, podpięcie pod kompa i wrzucenie nowszego softu na skrzynię, bo podobno były jakieś akcje serwisowe. Do tego ustawienie na nowo parametrów i przeprowadzenie procesu adaptacji. Mówi, że szanse są pół na pół. Jeżeli to nie pomoże to zostaje naprawa lub wymiana mechatronika. Chyba się tam wybiorę, bo można było wyczuć, że człowiek zna się na rzeczy i nie chce zedrzeć pieniędzy.
ODPOWIEDZ