Witam serdecznie,
Kilka tygodni temu stałem się posiadaczem Seata Altea XL 2.0 TDI DSG 2007r. Niestety prawdopodobnie ze skrzynią lub zapewne mechatroniką są jakieś problemy. Mianowicie skrzynia co jakiś czas (średnio co 2 dni) przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i zapaleniu silnika wszystko powraca do normy. Oprócz tego problemu skrzynia chodzi prawidłowo, nic nie szarpie, nie stuka, samochód równo przyśpiesza. Auto było sprowadzone i delikatnie uderzone w przód. Według książki serwisowej olej w skrzyni był wymieniany 30tys kilometrów temu. Po podłączeniu pod komputer wykryto tylko jeden błąd 18115 - Zakłócenia w jednostce Mechatronik. Jeden z polecanych serwisantów mechatroniki powiedział, że nawet nie może pomóc przy występującym tylko tym ogólnym błędzie. Czytałem, że w jego przypadku zalecane jest wykonanie procedury adaptacji skrzyni DSG. Czy to prawda i czy może to coś pomóc? Czy warto szukać rozwiązania problemu poza skrzynią biegów? Czytałem o akcji serwisowej związanej z wymianą czujnika temperatury, jak i o wpływie zabrudzonego przepływomierza?
Pozdrawiam,
D.
Problem z DSG- tryb awaryjny
- żółwik
- Użytkownik
- Posty: 187
- Rejestracja: wt wrz 18, 2012 14:01
- Auto:: turek na YETI 4x4
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Radziejów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
http://vcds.wikidot.com/dsg-02e
w/w linku zalecane jest aby taki test zrobić przy błędzie wystepujacym w twojej skrzyni .
Tak naprawde koszt mały a efekt ... trzeba sprawdzić może zadziała .
Jak nie to szukaj FACHOWCA z doświadczeniem a mało takich o tym kierunku .
Powodzenia
może zadzwoń tu:
http://www.prnd.pl/porady-asb/aw55-50-a ... nia-biegow
w/w linku zalecane jest aby taki test zrobić przy błędzie wystepujacym w twojej skrzyni .
Tak naprawde koszt mały a efekt ... trzeba sprawdzić może zadziała .
Jak nie to szukaj FACHOWCA z doświadczeniem a mało takich o tym kierunku .
Powodzenia
może zadzwoń tu:
http://www.prnd.pl/porady-asb/aw55-50-a ... nia-biegow
Czy ktoś posiada odpowiedni kabel i soft i byłby ewentualnie w stanie pomóc? Mogę podjechać w weekend, najlepiej tak w promieniu 100km- Częstochowa, Bełchatów, Piotrków Trybunalski, ew. Łódź, Sosnowiec.
Pozdrawiam,
D.
Edit:
Chyba podskoczę do Łobody- Wrocław. Ma dobre opinie. Dzwoniłem, człowiek wydaje się rzeczowy i raczej nie chce naciągnąć na koszty. Najpierw mówił właśnie o zrobieniu adaptacji przy tym błędzie, ewentualnie naprawie mechatroniki, ostatecznie zakupie używanego modułu. Zobaczymy.
Gdyby ktoś jednak miał jeszcze jakieś sugestie, to będę wdzięczny.
Pozdrawiam,
D.
Edit:
Chyba podskoczę do Łobody- Wrocław. Ma dobre opinie. Dzwoniłem, człowiek wydaje się rzeczowy i raczej nie chce naciągnąć na koszty. Najpierw mówił właśnie o zrobieniu adaptacji przy tym błędzie, ewentualnie naprawie mechatroniki, ostatecznie zakupie używanego modułu. Zobaczymy.
Gdyby ktoś jednak miał jeszcze jakieś sugestie, to będę wdzięczny.
-
- Przeglądacz
- Posty: 126
- Rejestracja: sob wrz 10, 2011 15:29
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Sande i Vestfold
Jakis miesiac temu zakonczylem moj problem ze skrzynia DSG- naprawa mechatroniki, wysylalem ja do warszawy, bo ponoc tylko tam znaja sie na tym. U mnie padl zawor regulujacy cisnienie oleju i przy okazji naprawa komputera mechatroniki. Totalny koszt z clem itd. 1300zl, jeszcze dostalem 2l oleju gratis
. I teraz najwazniejsza wiadomosc dla wszystkich uzytkownikow skrzyn DSG, olej wymieniac co 40tys. km tak mi powiedzial mechanik z tej warszawskiej firmy. Zadzwon do nich napewno ci pomoga.
Warszawa (Warsztat):
02-495 Warszawa (Ursus)
ul. Zielonogórska 12
wskazania GPS : N 52 11,890 | E 20 53,590
Części do skrzyni automatycznej i komputery:
Telefon/fax +48 (22) 867 89 77, 668 42 11
Serwis i naprawa skrzyni :
Kom. 604 497 640
e-mail warszawa@midparts.pl
http://www.midparts.pl/
Po naprawie skrzynia chodzi jeszcze lepiej. Sa to bardzo dobre skrzynie, ale trzeba o nie dbac. A uszkodzeniu ulegaja tylko mechatroniki.

Warszawa (Warsztat):
02-495 Warszawa (Ursus)
ul. Zielonogórska 12
wskazania GPS : N 52 11,890 | E 20 53,590
Części do skrzyni automatycznej i komputery:
Telefon/fax +48 (22) 867 89 77, 668 42 11
Serwis i naprawa skrzyni :
Kom. 604 497 640
e-mail warszawa@midparts.pl
http://www.midparts.pl/
Po naprawie skrzynia chodzi jeszcze lepiej. Sa to bardzo dobre skrzynie, ale trzeba o nie dbac. A uszkodzeniu ulegaja tylko mechatroniki.
- kowet
- Zaawansowany
- Posty: 348
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
- Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Domes, Masz super warsztat pod nosem w Długołęce - nawet jak Audi nie dale sobie rady to wysyła tam swoje auta - gość robi tylko automatyczne skrzynie i jest bardzo uczciwy.
Przeczytaj mój wątek - tam masz link to firmy i adres:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=464
a tu masz link polecane, NIE POLECANE WARSZTATY:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2516
Przeczytaj mój wątek - tam masz link to firmy i adres:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=464
a tu masz link polecane, NIE POLECANE WARSZTATY:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2516
a to coś nowego - nigdy sie z tym nie spotkałem - oby to był tylko wymysł tego warsztatu...rafi pisze: I teraz najwazniejsza wiadomosc dla wszystkich uzytkownikow skrzyn DSG, olej wymieniac co 40tys. km tak mi powiedzial mechanik z tej warszawskiej firmy.
Już nie Touran
ale Sharan...

-
- Przeglądacz
- Posty: 126
- Rejestracja: sob wrz 10, 2011 15:29
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Sande i Vestfold
Im czystszy olej, tym zywotniejsza mechatronika. Chodzi przede wszystkim o elektrozawory. Malo tego. Mechatronika to bardzo delikatne urzadzenie. Sa tam dwa zawory plywajace N215 i N216 srujace sprzeglami i moze zdazyc sie tak ze przy brudnym oleju np. zablokuja sie, skrzynia wejdzie w tryb awaryjny i nic sie nie da zrobic. Czeka nas wtedy szybka jazda na warsztad i wyjecie mechatroniki. Po czym trzeba wszystko wymyc i zamienic miejscami zawory N217. Teraz nowe mechatroniki sa troszke zmodernizowane, owe zawory plywajace sa wyposazone w sprezynki i same sie nie poprzestawiaja jak bywa w starszej generacji mechatronice. Takze trzeba uwazac przy denontazu i montazu mechatroniki, nie wolno jej przekrecac w prawo lub w lewo. Facet ktory tam pracuje zna sie na rzeczy, naprawia tylko i wylacznie mechatroniki.
[ Dodano: Sro Lis 28, 2012 16:26 ]
[ Dodano: Sro Lis 28, 2012 16:26 ]
Kazdy zrobi jak uwaza. Czasami lepiej posluchac fachowca.kowet pisze:Domes, Masz super warsztat pod nosem w Długołęce - nawet jak Audi nie dale sobie rady to wysyła tam swoje auta - gość robi tylko automatyczne skrzynie i jest bardzo uczciwy.
Przeczytaj mój wątek - tam masz link to firmy i adres:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=464
a tu masz link polecane, NIE POLECANE WARSZTATY:
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2516a to coś nowego - nigdy sie z tym nie spotkałem - oby to był tylko wymysł tego warsztatu...rafi pisze: I teraz najwazniejsza wiadomosc dla wszystkich uzytkownikow skrzyn DSG, olej wymieniac co 40tys. km tak mi powiedzial mechanik z tej warszawskiej firmy.
Dzięki Panowie za garść informacji. Poczytałem trochę opinii i może faktycznie ASB Długołęka będzie lepszym wyborem, choć przez telefon lepsze wrażenie wywarł na mnie Łoboda. Znalazłem jeszcze jeden serwis szeroko polecany. Mianowicie- Sserwis Jan Sopa http://www.sserwis.pl/, Czernica koło Rybnika. Podobno ludzie prowadzają tam samochody z całej Polski i nie tylko, a do tego ceny są rozsądne. Jutro tam przedzwonię, a w między czasie będę jeszcze zgłębiał zakamarki Internetu...
W dalszym ciągu czekam również na Wasze opinie i spostrzeżenia.
Pozdrawiam,
D.
EDIT:
Gdyby ktoś miał jakieś info odnośnie tych trzech serwisów, który najlepiej wybrać, będę bardzo wdzięczny
1. Łoboda
2. ASB Długołęka
3. Sserwis
EDIT 2:
Dzwoniłem do Sserwis. Właściciel poleca na początek, żeby niepotrzebnie nie generować kosztów, podpięcie pod kompa i wrzucenie nowszego softu na skrzynię, bo podobno były jakieś akcje serwisowe. Do tego ustawienie na nowo parametrów i przeprowadzenie procesu adaptacji. Mówi, że szanse są pół na pół. Jeżeli to nie pomoże to zostaje naprawa lub wymiana mechatronika. Chyba się tam wybiorę, bo można było wyczuć, że człowiek zna się na rzeczy i nie chce zedrzeć pieniędzy.
W dalszym ciągu czekam również na Wasze opinie i spostrzeżenia.
Pozdrawiam,
D.
EDIT:
Gdyby ktoś miał jakieś info odnośnie tych trzech serwisów, który najlepiej wybrać, będę bardzo wdzięczny

1. Łoboda
2. ASB Długołęka
3. Sserwis
EDIT 2:
Dzwoniłem do Sserwis. Właściciel poleca na początek, żeby niepotrzebnie nie generować kosztów, podpięcie pod kompa i wrzucenie nowszego softu na skrzynię, bo podobno były jakieś akcje serwisowe. Do tego ustawienie na nowo parametrów i przeprowadzenie procesu adaptacji. Mówi, że szanse są pół na pół. Jeżeli to nie pomoże to zostaje naprawa lub wymiana mechatronika. Chyba się tam wybiorę, bo można było wyczuć, że człowiek zna się na rzeczy i nie chce zedrzeć pieniędzy.