Strona 1 z 2
Skrzynia DSG błąd P1815
: śr sty 16, 2013 21:38
autor: perkusista
Witam serdecznie mam problem ze skrzynia DSG w swoim Touranie 1,9TDI a mianowicie na zimnym silniku muszę dodać dużo gazu żeby auto ruszyło co i tak skutkuje szarpnięciem w konsekwencji włącza sie tryb awaryjny po wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do normy i można normalnie jechać odczytałem błąd jaki mi pokazuje vag 18223 P1815 Pressure Control Solenoid 1 (N215), Short to B +
proszę o powiedzenie mi gdzie sie znajduje ten zawór i czy wymiana nie jest skomplikowana no i oczywiście co może być przyczyna jego uszkodzenia albo takiej pracy skrzyni
: śr sty 16, 2013 22:50
autor: jeżu
Witam jak już Ci odpowiem to spróbuj przywitać się w odpowiednim dziale....
Zawór N215 jest umieszczony w sterowniku mechatronika skrzyni Dsg. Odpowiada on za regulację ciśnienia w sprzęgłach wielopłytkowych. Tu odpowiada za sprzęgło K1 (I,III,IV i wsteczny). Można dostać się do mechatronka bez wyciągania skrzyni. Jest pod pokrywą pompy oleju. Jeśli nie miałem nigdy do czynienia z "czymś takim" oddaj samochód w sprawne ręce osób zajmującymi się naprawami skrzyń DSG.

: śr sty 16, 2013 23:26
autor: perkusista
dziękuje bardzo za odpowiedz w prawdzie nigdy nie miałem do czynienia z DSG ale na mechanice się znam wiec myślę że nie jest to na tyle skomplikowane żebym sobie nie poradził.
Wracając do sprawy czy przy wymianie tego zaworu nie trzeba spuszczać oleju?
Jaka może być przyczyna uszkodzenia tego zaworu i gdzie taki zawór można zakupić w rozsądnych pieniądzach
: śr sty 16, 2013 23:37
autor: jeżu
Wracając do sprawy czy przy wymianie tego zaworu nie trzeba spuszczać oleju?
Olej wycieknie Ci po odkręceniu pokrywy pompy oleju.... około 3l
Gdzie dostaniesz zawór nie wiem....
: czw sty 17, 2013 11:42
autor: perkusista
czy macie moze jakis turtial odnosnie wymiany tego zaworu bo nie zabardzo wiem z ktorej strony sie do tego zabrac
: czw sty 17, 2013 13:06
autor: rafi
perkusista pisze:czy macie moze jakis turtial odnosnie wymiany tego zaworu bo nie zabardzo wiem z ktorej strony sie do tego zabrac
Zawory N215 i N216 są to zawory plywajace i moze sie tak zdazyc ze sie zablokuja i skrzynia wejdzie w tryb awaryjny. Powiedz miales cos robione ze skrzynia, kiedy olej byll wymieniany? Zeby to zrobic musisz spuscic olej ze skrzyni i i wyjac mechatronike. Uwazaj przy odkrecaniu pokrywy mechatroniki, stamtad wyleci jeszcze troche oleju. Zawor N215 niekoniecznie musi byc uszkodzony. Zamien miejscami dwa zawory N217 z N218 i powinno byc wszystko w porządku. Aha, pamietaj jak bedziesz wkladal mechatronike, nie przekrecaj jej w prawo lub w lewo bo bedziesz mial to samo.
Poczytaj sobie to
http://77.247.224.52/dsg/Presel%2002E%20DSG.pdf
: czw sty 17, 2013 16:55
autor: perkusista
powiem szczerze ze nie wiem czy było cos robione bo mam od dwóch dni te auto i od razu mam taki problem na ciepłym silniku nie ma tych objawów a dzisiaj z rana to nawet sie check zapalił i znowu ten błąd jeśli to nie jest trudna naprawa to wolał by sobie to sam zrobić dlatego przed wole o wszystkich szczegółach wiedzieć
czy podczas tego zabiegu wymiany tego zaworu konieczne jest zdemontowanie skrzyni ?
: czw sty 17, 2013 17:41
autor: jeżu
Można dostać się do mechatronka bez wyciągania skrzyni napisałem wyżej....
: czw sty 17, 2013 18:39
autor: rafi
perkusista pisze:powiem szczerze ze nie wiem czy było cos robione bo mam od dwóch dni te auto i od razu mam taki problem na ciepłym silniku nie ma tych objawów a dzisiaj z rana to nawet sie check zapalił i znowu ten błąd jeśli to nie jest trudna naprawa to wolał by sobie to sam zrobić dlatego przed wole o wszystkich szczegółach wiedzieć
czy podczas tego zabiegu wymiany tego zaworu konieczne jest zdemontowanie skrzyni ?
Kolego nie czytasz uwaznie postow,
jeżu i ja napisalismy ci wyraznie. I lektury ktora ci podalem takze nie czytales podejrzewam. Nie jest to trudne do zrobienia, ale trzeba uwazac. Podejrzewam ze olej tez bedziesz musial wymienic. Jak bedziesz mia jakies problemy to pisz. Ja wyjmowalem u siebie mechatronike sam.
: czw sty 17, 2013 18:48
autor: perkusista
przepraszam chłopaki być może jestem trochę uciążliwy ale wole sie wszystkiego dowiedzieć w 100% bo zepsuć sobie skrzynie to nie sztuka.
Bardzo dziękuje za pomoc i za rady jak będę miał jakiekolwiek jeszcze pytania to na pewno napisze
[ Dodano: Czw Sty 17, 2013 18:08 ]
a mam takie pytanko jeszcze gdzie dostane przyrząd do nalewania oleju do skrzyni bo widziałem na turtialu że jest jakaś końcówka wkręcana do skrzyni i moje pytanie gdzie ją dostać?
[ Dodano: Czw Sty 17, 2013 18:10 ]
rafi pisze:perkusista pisze:Aha, pamietaj jak bedziesz wkladal mechatronike, nie przekrecaj jej w prawo lub w lewo bo bedziesz mial to samo.
O CO CHODZI Z TYM PRZEKECANIEM TEJ MECHATRONIKI?
: czw sty 17, 2013 19:32
autor: rafi
perkusista pisze:przepraszam chłopaki być może jestem trochę uciążliwy ale wole sie wszystkiego dowiedzieć w 100% bo zepsuć sobie skrzynie to nie sztuka.
Bardzo dziękuje za pomoc i za rady jak będę miał jakiekolwiek jeszcze pytania to na pewno napisze
[ Dodano: Czw Sty 17, 2013 18:08 ]
a mam takie pytanko jeszcze gdzie dostane przyrząd do nalewania oleju do skrzyni bo widziałem na turtialu że jest jakaś końcówka wkręcana do skrzyni i moje pytanie gdzie ją dostać?
[ Dodano: Czw Sty 17, 2013 18:10 ]
rafi pisze:perkusista pisze:Aha, pamietaj jak bedziesz wkladal mechatronike, nie przekrecaj jej w prawo lub w lewo bo bedziesz mial to samo.
O CO CHODZI Z TYM PRZEKECANIEM TEJ MECHATRONIKI?
O przyrzad pytaj kolegi Jarrego. Tutaj masz manuala jak to zrobic
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... +oleju+dsg
Jak juz wyjmiesz ta mechatronike zeby zamienic miejscami te dwa zawory to jej nie przekrecaj w lewo lub w prawo. Postaraj sie ja utrzymac w tej samej pozycji co jest zamontowana w skrzyni. Nowsze mechatroniki juz tego problemu nie maja, bo sa zamontowane sprezynki w tych zaworach N215 i N216.
: czw sty 17, 2013 20:33
autor: perkusista
czy te zawory N217 i N218 są wykręcane czy wyciągane? w jaki sposób je zdemontować
: czw sty 17, 2013 21:36
autor: rafi
perkusista pisze:czy te zawory N217 i N218 są wykręcane czy wyciągane? w jaki sposób je zdemontować
Te zawory sa przykrecane na jedna srube. Ale w pierwszej kolejnosi musisz odkrecic plytke drukowana B widoczna na zdjeciu.
: czw sty 17, 2013 22:45
autor: perkusista
nie wiem czy dobrze zrozumiałem odnośnie przekręcenia mechatroniki to mam tych zaworków nie przekręcać podczas przekładania czy całej tej płyty z tymi zaworami? sorki za może tendencyjne pytanie ale wole sie upewnić na 100%
: czw sty 17, 2013 23:07
autor: Muti
Mechatronika i zawory mają być ciągle mniej więcej w takiej pozycji w jakiej są zamontowane w skrzyni.