Teraz jest So cze 23, 2018 13:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt cze 07, 2013 12:59 
Offline
Przeglądacz

Auto: 1,9 105KM
Imię: Łukasz
Dołączył(a): Pn lip 23, 2012 16:46
Posty: 121
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Przypadkowo wyrwałem popychacz pompy sprzęgła.
Czy da się to jakoś spowrotem umocować ?

Znalazłem na chodniczku część aluminiowej obejmy.


Zdjęcia :
Obrazek

Obrazek



Żeby wymontować pompę sprzęgła wystarczy zdjąc nadkole czy trzeba na kanał i osłone silnika zdejmować ?

Powiedzcie mi od której strony dobrać się do tej pompy żeby ją wymontować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 09, 2013 07:09 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Wt lut 05, 2013 22:01
Posty: 32
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
od srodka kolego, zdemontowac trzeba filtr powietrza, aku, obudowa aku i dojdziesz do tego powoli, niektorzy sciagaja tez i nadkole , spokojnie dasz sobie rade powodzenia

_________________
Idem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 09, 2013 19:54 
Offline
Przeglądacz

Auto: 1,9 105KM
Imię: Łukasz
Dołączył(a): Pn lip 23, 2012 16:46
Posty: 121
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
W Turanach jest jeden wspólny zbiornik na płyn hamulcowy i płyn do sprzęgła ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 09, 2013 22:38 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 22:46
Posty: 30
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Zbiornik jest wspólny.
Pompę można zdemontować na dwa sposoby tzn;
1.Demontaz akumulatora
2.Spuszczenie płynu
3. Odpięcie wężyków
4.Wciśnięcie zapadek w pedale sprzęgła(uwolnienie tłoczyska)
5.Obrót pompy w lewo i wyciągnięcie na zewnątrz.
oraz
1.Punkty 1/3 i demontaż całego pedału sprzęgła (ja wolę właśnie ten)

Pozdrawiam KG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 10, 2013 13:16 
Offline
Przeglądacz

Auto: 1,9 105KM
Imię: Łukasz
Dołączył(a): Pn lip 23, 2012 16:46
Posty: 121
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dzięki za info.

Powiedz mi dlaczego wybierasz drugą opcje ?

I czy po spuszczeniu płynu trzeba odpowietrzać hamulce i sprzęgło ?

Bo myślałem żeby zaślepić powiedzmy śrubką wężyk żeby nie zapowietrzyć układu. Dobrze kombinuję ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 10, 2013 20:54 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 22:46
Posty: 30
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Łatwiej jest zamocować kulę tłoczyska w pedale.
Do odpowietrzenia pozostaje krótki odcinek (pompa i siłownik wysprzęgnika)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 10, 2013 22:20 
Offline
Przeglądacz

Auto: 1,9 105KM
Imię: Łukasz
Dołączył(a): Pn lip 23, 2012 16:46
Posty: 121
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Udało mi się zdemontować pompę.

A tak wogóle jak odpowietrza się sprzęgło ?

Mam problem z wyciśnięciem popychacza ze sprzęgła.

Dodam że pompa wyjęta i został sam popychacz w pedale.

Czy wystarczy obecnie odkręcić jedną śrubę mocującą pedał sprzęgła żeby go wyjąć ??

EDIT:
Oj posypały się odpowiedzi, aż nie wiem którą wybrać.

Opiszę proces wymiany dla potomnych.

Uwolnienie popychacza z pedału sprzęgła.

Trzeba na początku wykręcić pompę, żeby była luźno.
Czyli odpinamy wężyk przy zbiorniczku ( wygodniej i więcej miejsca ), od dołu odłączamy metalowy przewód. Wypinamy wtyczkę. Jedną ręką wciskamy zapadnię która znajduję się w górnej części pompy a w tym samym czasie drugą ręką za pomocą klucza 19 i jakiegoś śrubokręta wykręcamy pompę w lewą stronę. W tym momencie pompa powinna być wykręcona lekko ja wysuwamy jakieś 2cm. Wracamy do kabiny. MUSIMY ustawić popychacz u góry, tylko w tej pozycji możliwe jest ściśnięcie tego białego krokodylka który trzyma popychacz w pedale sprzęgła. Jak ktoś ma szczypce takie jak podają w ELSA to super, a jak nie trzeba pokombinować śrubokrętem ściskając obustronnie i lekko ciągnąc pedał do góry. Jak usłyszymy klik dość wyraźny powinno być po sprawie.
Jesteśmy na etapie kiedy pompa jest rozdzielona od pedału.
Wracamy do przedziału silnika. W tym momencie bez problemu wyjmujemy pompę.

Montaż pompy.
Ustawiamy pedał w pozycji górnej.
Wkładamy pompę w otwór od strony silnika ale jeszcze nie wkręcamy.
Wracamy do kabiny i na łebku popychacza instalujemy biały krokodylek.
Wciskamy lekko w pedał taki komplecik, następnie używając klucza 10 blokujemy popychacz o osłonę pedału tak żeby wciskając pedał sprzęgła popychacz oparł się o obudowę pedału tym samym umożliwiając nam wciśnięcie popychacza z krokodylkiem w pedał. Będzie słyszalny wyraźny klik.
Wracamy do przedziału silnika. Wkręcamy przy pomocy klucza 19 i śrubokręta pompę. Podpinamy kostkę i przewody.

Jeżeli komuś stanie się tak jak u mnie czyli sprężyna dystansująca wyskoczy no to jest większa zabawa. Trzeba zdemontować pedał i wymienić go na inny. Ja z niewiedzy wielokrotnie wyjmowałem i wkładałem pedał sprzęgła bo mi w trakcje montażu wyskakiwała ta sprężyna. Myślałem że taki urok tych pedałów. Ostatecznie zamontowałem pedał i pompę. I po powrocie do domu gdzie miałem jeszcze jeden taki pedał przekonałem się że ten oryginalny jest wyrobiony i to przez niego miałem awarię pompy tzn wyrwany popychacz. Konkluzja: orka od nowa i zamiana pedałów. Czyli cały proces od nowa. Pierwsza akcja ze względu na tą sprężynę trwała 6h. Po zdobytym doświadczeniu wymiana pedału sprzęgła zajęła mi 50min.

Czyli przechodzimy do etapu wymiany pedału sprzęgła. Przyda się tu z 1m metalowej linki i naciąg taki jak do przewożenia rzeczy.

Pierwszy etap demontażu robimy jak wyżej. Kiedy już pompa nie znajduje się w pedale sprzęgła. Wracamy do kabiny i...
Odkręcamy wspornik metalowy który jest nad pedałem sprzęgła , klucz 13.
Odkręcamy dolną skrzynkę bezpieczników.
Koło komputera są dwie śruby. Jedna po lewej od razu widoczna i druga z tyłu , trzeba wypiąć komputer. Po wykręcaniu tych 3 śrub mamy ten cały bajzel plastikowy dość luźno.

Odkręcamy kluczem 13 dwie dolne śruby w pedale sprzęgła. I teraz zaczyna się zabawa z 3 śrubą. Cienkim kluczem 13 w prześwicie nad pedałem widać 3 śrubkę . Lekko pod skosem wykręcamy ją do końca. Wyciągamy pedał z 2 dolnych śrub. Tak żeby były poza pedałem.

Teraz przychodzi czas na drut i naciąg. Drutem musimy złapać za oczko w tym plastiku nad pedałem i zrobić pętlę. A naciąg zakładamy na fotel kierowcy i podłączamy do tego zahaczonego drutu. Kilka machnięć naciągiem i cały ten plastik zaczyna wędrować do góry uwalniając nam 3 śrubę. Teraz możemy wymontować pedał.

Montaż :
Najpierw zahaczamy górną śrubę, poluzowujemy naciąg bo inaczej te wszystkie plastiki są za sztywne i nie chcą współpracować. Przekręcamy w prawo pedał tak żeby naskoczył w dolne śruby i gotowe.

[ Dodano: Nie Cze 16, 2013 22:46 ]
Mam tylko jedno pytanie.
Sprzęgło niby odpowietrzone ale jakies bardzo miekkie.

Jakieś pomysły ?

[ Dodano: Sro Cze 19, 2013 19:56 ]
Pytanie zadane no to sobie odpowiem :)

Odpowietrzanie sprzęgła : potrzebujemy strzykawki 100ml koszt 3zł, 0,5m rurki można kupić w OBI, NOMI, Praktikerze lub sklepie zoologicznym :)

Ja zastosowałem metodę podciśnieniowo-ciśnieniową. Montujemy wężyk na strzykawkę i zakładamy na kalamitkę. Odkręcamy kalamitkę i zasysamy strzykawką płyn. Później wstrzykujemy nie zdjemując oczywiście wężyka z kalamitki podczas odpowietrzania.

Metoda tradycyjna czyli pompowanie sprzęgłem, popuszczanie, itd zawiodło.



Za ten post autor MadReaper otrzymał podziękowanie od kosy(Wt lis 08, 2016 15:06)
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 08, 2016 15:05 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1.9 TDI 2005
Imię: Sylwek
Dołączył(a): Pt kwi 25, 2014 08:31
Posty: 19
Lokalizacja: Toruń/Aleksandrów Kujawski
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Bardzo dobry opis wymontowania i zamontowania pompy sprzęgła. Dzisiaj z niego korzystałem i się udało. Pozdrawiam :piwo:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 04, 2017 04:12 
Offline
Kandydat

Auto: 2005, 1.9, 105 KM (BKC)
Imię: Mariusz
Dołączył(a): Cz sie 18, 2016 21:34
Posty: 6
Lokalizacja: Leicester, UK
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam, mam problem z pedałem sprzęgła, nie powraca do końcowego położenia, brakuje zazwyczaj 2-3 centymetry. Nie wiem czy to kwestia wysprzęglnika czy pompy sprzęgła. Ubytku płynu hamulcowego nie zauważyłem. Trochę mokro jest wokół pompy sprzęgła ale nie jest aż tak mokro żeby kapało na podłogę.
Najlepsze na koniec: czy można wymontować pompę z pedałem ale mając dostęp tylko od wnętrza auta tj. od strony kierowcy? Dlaczego pytam? Pedały mam po niewłaściwej stronie :) (tj. po prawej) i silnik skutecznie blokuje mi dostęp od przodu auta. No chyba że od spodu, ale nie mam takiego podnośnika ani kanału.
Dostęp do wysprzęglnika mam: jest umieszczony tak jak w wersjach europejskich.
Czy może to być tylko kwestia odpowietrzenia układu? Forumowicze piszą, że mają problemy z wrzucanie biegu lub całkowicie zapadajacym się pedałem sprzęgła u mnie nie jest aż tak źle. Auto mam od niecałe go roku, ponoć było wymieniane sprzęgło.


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 06, 2017 12:16 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: BKC 1,9
Imię: Darek
Dołączył(a): N cze 05, 2016 10:24
Posty: 236
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 24 razy
Mam podobny problem z pedałem sprzęgła opada po kilku minutach jazdy moment wyczuwalnego oporu pracy ok 2-3 cm niżej od maksymalnej wysokosci pedału.
Ja zacznę od wymiany pompki sprzęgła ,bo raczej na nią obstawiam ale nie koniecznie na tym skończę.W większości przypadków pomogło . Odpowietrzanie nic nie pomogło


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 06, 2017 22:58 
Offline
Kandydat

Auto: 2005, 1.9, 105 KM (BKC)
Imię: Mariusz
Dołączył(a): Cz sie 18, 2016 21:34
Posty: 6
Lokalizacja: Leicester, UK
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Lewik, ja też bym pompkę zmienił, zwłaszcza, że już ją kupiłem razem z pedałem sprzęgła, problem w tym ze nie mam dostępu do pompy spod maski. Auto parkuję na ulicy więc dostęp od dołu jest utrudniony :) Dlatego pytałem w poprzednim poście czy mogę zdemontować pedał mając dostęp tylko od strony kierowcy. Czy jakbym wyciągnął nadkole (i oczywiście odkręcił najpierw koło) to bym miał dostęp do tej nieszczesnej pompy?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 06, 2017 23:19 
Online
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 2345
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 204 razy
Nie. Troche pod maska musisz i troche od kabiny pomajstrowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 06, 2017 23:31 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1.6 mpi + LPG 2004
Imię: Gerard
Dołączył(a): N gru 11, 2016 22:10
Posty: 232
Lokalizacja: Mosina
Podziękował : 60 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy
Miałem podobny przypadek , podobny bo żona musiała nogą w czasie jazdy podnosić pedał sprzęgła do górnego położenia i ja wymieniłem wysprzęglik , który u mnie na szczęście nie jest zintegrowany z łożyskiem oporowym , tak że odkręcenie dwóch śrubek i odpięcie rurki zajeło chwilkę . Wymiana wysprzęglika pomogła .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 06, 2017 23:36 
Online
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 2345
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 204 razy
Moze i byc wysprzeglik i moze byc wina pompki sprzeglowej a mialem raz ze oring na przylaczy do wysprzeglika siadl i tez takie cyrki byly.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 07, 2017 04:24 
Offline
Kandydat

Auto: 2005, 1.9, 105 KM (BKC)
Imię: Mariusz
Dołączył(a): Cz sie 18, 2016 21:34
Posty: 6
Lokalizacja: Leicester, UK
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
wesol napisał(a):
Nie. Troche pod maska musisz i troche od kabiny pomajstrowac.
Tylko tak jak napisałem wcześniej : mam kierownicę z prawej strony, więc pedały też, i spod maski nie ma dostępu bo silnik jest przesunięty w prawo i brak dostępu od góry. Auto parkuje na ulicy i nie mam nikogo kto by mi udostępnił kanał, żebym mógł zrobić to sam. Jeśli chodzi o pompę sprzęgła to zostaje mi mechanik. Z wysprzeglnikiem sobie poradzę , przynajmniej tyle mogę zrobić. Dzięki za odpowiedzi, oszczedziliscie mi nadaramnego rozbierania samochodu.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL