BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

No pali podobnie jak u mnie, nie jestem sam ;) a jak ci palił w ciepłe dni, np latem?

Na moje ucho to rozrusznik mógłby lepiej zakręcić. Sprawdzałeś go ile kręci?

Mój dalej stoi u mechanika. Ostatni kontakt w sobotę miałem. Oczywiście wiadomo na starcie tekst typu "nie miałem czasu, żeby się w pełni zająć tematem" Już się uodporniłem na ten wstęp ;). W piątek i sobotę montowali mu hamownię także był zajarany nowym cudem na warsztacie i odpuścił inne tematy;).

Gościu posprawdzał co się dało od strony mechanicznej (na szybko). Zwrócił również jak i ja uwagę na fakt, że po odpięciu G62 temp jaką wskazuje komp to minus 5, nawet przy temperaturze zewnętrznej ponad minus 10, po staniu auta całą noc i dłużej. Coś tu jest nie halo. Też tak macie? Sugerowałem aby sprawdzili uszczelniacze na pompkach, ale twierdzą (przynajmniej na razie), że to nie wina uszczelniaczy. Zobaczymy co kolejne dni przyniosą.
Krzycho
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz gru 01, 2013 14:29
Auto:: Golf GT BMN '08
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy
Kontakt:

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Krzycho »

też właśnie widzę że ten mój rozrusznik słabo kręci... niech tylko wróci z urlopu handlarz od którego kupuje części to poszukam u niego z potestówki jakiegoś pasującego rozrusznika...
W lecie pali w miarę normalnie... ale to też nie jest tak jak w 1.9 że go pyknę i już działa tylko jednak musi zakręcić rozrusznik....

a tu film jak odpala kumpla BMN przy -12 stopniach, przebieg auta tak jak na liczniku prawie 300k, pompki po akcji serwisowej ok 100k temu... szału nie ma ale kurcze zapala dużo lepiej...
https://www.youtube.com/watch?v=51Ph-yEEvpg
Krzycho
MK5 '08 GT Sport ---> Kartoteka
Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Muti pisze:Dobra. Zorientowałem się trochę.

Sprawdź proszę jaki masz założony aktualnie!

Teoretycznie powinien być 02E 911 023 L - to jest zwykły 2.0 kW i wg obrazków na googlu ma 11 zębów.
ale jest też od start stopa 02E 911 023 Q Valeo tez 2.0 kW ale 13 zębów.

Teraz mam anginę i tydzień wolnego, dlatego nie sprawdzę wymiarów tych rozruszników czy podejdzie ten z S&S do obudowy skrzyni bez s&S, ale jest szansa :)
Wygląda, że przy S&S jest tak samo w manualu jak i w automacie. Środnica kołnierza jest o 3mm większa niż w rozruszniku bez S&S. Ja ten nadmiar zeszlifowałem, ale co kto woli :super:
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

dzięki Muti a za te informacje

Muti pisze:też od start stopa 02E 911 023 Q Valeo tez 2.0 kW ale 13 zębów.
Sugerujesz, że ten rozrusznik można do mojego wkładać, tylko trzeba go przyrzeźbić? Możesz na przykładowej fotce pokazać, którą część/gdzie dokładnie trzeba szlifować. Bo pojęcie kołnierz jest przynajmniej dla mnie zbyt rozległe. Szlifowałeś normalnie szlifierką?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Albo 024 H-nowszy lub 024 C najnowszy. Tak,normalnie szlifierka. Trochę rzeźba, ale weszło wszystko ładnie. Tak to mniej więcej wyglądało. Trzeba trochę odsunąć zebatke od koła zamachowego, bo ma więcej zębów.
Tak to wyglądało. Jeszcze nie oszlifowane papierem, ale mniej więcej gdzie trzeba szlifowac.
Obrazek
Obrazek

WIdać z jednej strony zeszlifowany do zera, a z drugie tylko trochę. Trzeba przymierzać i patrzeć kiedy wejdzie i nie będzie się opierał o koło zamachowe.
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Coraz bardziej podoba mi się ten mod, tym bardziej, że za rozrusznik nie chcą jakiś strasznych pieniędzy. Chyba pociągnę ten temat dalej :D
Muti pisze:rzeba trochę odsunąć zebatke od koła zamachowego
what do you mean? jak odsunąć?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

jezeli byś oszlifował w około równo, to kołnież by wszedł, ale przez to, że zębatka jest większa, opierała by się o bok koła uniemożliwiając zazębienie, dlatego jak widzisz z jednej strony jest mocniej wyszlifowane. Ja to przeliczyłem o ile muszę przestawić mierząc odległość od osi do końca zęba w starym i w nowym.
Nie wiem czy to jest jasne. Może to foto Ci podpowie.
Obrazek
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

teraz zrozumiałem idee Twojego innowacyjnego rozwiązania inżynieryjnego :ok: To może się udać ;) Jakim ewentualnym ryzykiem jest to obarczone? Czy dwumas na tym nie cierpi w jakiś sposób?

Proponuję te informacje wrzucić do Twojego manuala o rozrusznikach. Będzie w bardziej odpowiednim miejscu i łatwiejsze do odkopania.

Ten rozrusznik co go modziłeś to 023Q? Bo np znalazłem taki:
http://allegro.pl/rozrusznik-02e911023q ... ml#thumb/3

czy taki:
http://allegro.pl/rozrusznik-passat-b7- ... 30219.html

albo 024H:
http://allegro.pl/vw-audi-seat-skoda-ro ... 97290.html

i jego budowa jest nieco inna patrząc na kołnierz
Evo12
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: śr gru 09, 2015 16:10
Auto:: Touran
Imię:: Adam
Lokalizacja: PO
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Evo12 »

Jes;i dobrze zrozumialem to manipuljesz katem przy ktorym rozrusznik łapie o zamach ?
Image
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Evo12 pisze:Jes;i dobrze zrozumialem to manipuljesz katem przy ktorym rozrusznik łapie o zamach ?
Niee, absolutnie, kąt jest ustalany przez powierzchnię styku przy śrubach. Ja przesuwam go w osi.

-- 26 sty 2016, o 10:35 --
jaras99 pisze: Ten rozrusznik co go modziłeś to 023Q? Bo np znalazłem taki:
http://allegro.pl/rozrusznik-02e911023q ... ml#thumb/3

czy taki:
http://allegro.pl/rozrusznik-passat-b7- ... 30219.html

albo 024H:
http://allegro.pl/vw-audi-seat-skoda-ro ... 97290.html

i jego budowa jest nieco inna patrząc na kołnierz

Nie, ja miałem manuala i on ma inny profil. Od DSG jest inny i musisz ten kołnierz najbliżej śrub zeszlifować.
Niby jest to łatwe, ale wymaga trochę pomyślunku i precyzji. Mi się udało i działało. Także musisz sam pokombinować. Ja byłem pierwszy kto to zrobił i chyba jedyny. :mrgreen:


Czerwoną powierzchnię trzeba obrobic. To jest jakiś stop aluminium i lekko idzie.
Załączniki
rozrusznik dsg.JPG
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Evo12
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: śr gru 09, 2015 16:10
Auto:: Touran
Imię:: Adam
Lokalizacja: PO
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Evo12 »

Muti pisze:
Evo12 pisze:Jes;i dobrze zrozumialem to manipuljesz katem przy ktorym rozrusznik łapie o zamach ?
Niee, absolutnie, kąt jest ustalany przez powierzchnię styku przy śrubach. Ja przesuwam go w osi.
:oki:
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

teraz już wszystko jasne. to taka rzeźba oceniłbym poziom medium :P wrócę do tego tematu jak inne się u mnie z tourankiem wyklarują :roll:

Zawisł u tunera wraz z poszukiwaniem przyczyny słabego palenia. Strasznie długo szukają.... :omatko:
narazie z tego co mi przekazał czepił się tego, co dalej nie wiem.Dzisiaj będę dzwonił:
jaras99 pisze:Zwrócił również jak i ja uwagę na fakt, że po odpięciu G62 temp jaką wskazuje komp to minus 5, nawet przy temperaturze zewnętrznej ponad minus 10, po staniu auta całą noc i dłużej.


Jak tam temat się zakończy to lecę na wymianę dwumasa. Dwumas już leży i czeka na montaż.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Ta temperatura bym się nie przejmował, bo to jest przyjęta przez sterownik w związku z odpietym czujnikiem. On wie, że go nie ma i ma podać max dawkę i świece grzać.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

podzielam twoje zdanie. coraz bardziej będę się upierał, że to uszczelniacze są winne. Tylko koszt kompletu uszczelniaczy do moich siemensów to ok 400 zł + 100 zł śruby montażowe. A jak znowu trafie w pudło jak z pompą vacum? Jak tu się upewnić, że to na bank są one?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Jarek, napisz do jeżu. Komplet uszczelek na wtrysk to ok 35zł,chyba że faktycznie jakieś niesamowite są :)

Śruba w serwisie kosztuj 11zł, także jakiś rabat, coś i koło 80zł zapłacisz.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ODPOWIEDZ