Teraz jest Pt mar 29, 2024 15:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So mar 17, 2018 15:18 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: 2005 2,0 TDI
Imię: Michał
Dołączył(a): N mar 06, 2016 12:34
Posty: 17
Lokalizacja: Berlin/Gdańsk
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam wszystkich mogących mi pomóc,

jakis czas temu komputer pokładowy zasygnalizował żółta kontrolką silnika, że jest problem z układem wydechowym [Abgas kontrolle]. Po podpięciu do kompa komputer sygnalizował awarię przepustnicy na dolocie. Zakupiłem takową z kablem zakończonym wtyczką i osobiście wymieniłem [nie jestem mechanikiem] Myslałem, że wszystko będzie ok. Okazało się, że komputer dalej sygnalizuje błąd ze spalinami. Konkretnie chodzi o błędy P2100 i P2102. Był jeszcze błąd P0401, ale został wykasowany i już się nie pojawia.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu hydrozagadki. Jak moge usunąć wyświetlający się błąd? Samochód jeździ bez jakikolwiek objawów awarii.

Pozdrawiam Michał T.

_________________
1T1 06.2005 BKD 2.0 TDI 140 KM DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 17, 2018 17:55 
Offline
Przeglądacz

Auto: VW Touran 1,6 MPI,2004r.
Imię: Janek
Dołączył(a): Pt gru 26, 2014 22:08
Posty: 112
Lokalizacja: Letterkenny Ireland/Pila Pl
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Gdzieś czytałem o przetartym przewodzie po lewej stronie pod filtrem.

_________________
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 17, 2018 17:58 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: PB8
Imię: Tomek
Dołączył(a): Pn kwi 25, 2011 16:07
Posty: 5563
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 223 razy
Otrzymał podziękowań: 731 razy
Bbezpiecznik od klapy cały?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 20, 2018 11:49 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: 2005 2,0 TDI
Imię: Michał
Dołączył(a): N mar 06, 2016 12:34
Posty: 17
Lokalizacja: Berlin/Gdańsk
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
jeżu napisał(a):
Bbezpiecznik od klapy cały?


Nie sprawdzałem. Wiesz może, który to jest?

_________________
1T1 06.2005 BKD 2.0 TDI 140 KM DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 20, 2018 12:26 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: 1T/1.9 66kw/2005
Imię: Daniel
Dołączył(a): So sie 06, 2016 17:03
Posty: 102
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
A po wymianie zrobiłeś adaptacje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 27, 2018 13:18 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: 2005 2,0 TDI
Imię: Michał
Dołączył(a): N mar 06, 2016 12:34
Posty: 17
Lokalizacja: Berlin/Gdańsk
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
nieldos napisał(a):
A po wymianie zrobiłeś adaptacje?


Jestem laikiem w tych sprawach. Jak się robi adaptację?

_________________
1T1 06.2005 BKD 2.0 TDI 140 KM DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 27, 2018 14:25 
Offline
____________________
____________________
Avatar użytkownika

Auto: Caddy 09, Caddy 11
Imię: Krzysztof
Dołączył(a): So maja 06, 2017 22:44
Posty: 170
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
Zdejmij filt powietrza i zajzrzyj pod peszel w którym są kable. Obejrzyj je dokładnie ponieważ u mnie tez wywalało błędy różne a okazało się ze wiązka jest pocharatana od peszla ponieważ jest to założone (przynajmniej u mnie) na jednym mocowaniu na rozrozszniku. Wibracje wytarły dziury w przewodzie jak by myszy go pogryzły.

_________________
Obrazek

VW Caddy 1.9 TDI



Za ten post autor kris25-05 otrzymał podziękowanie od Gunjack(N kwi 01, 2018 21:23)
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 27, 2018 16:30 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię: Marcin
Dołączył(a): So kwi 04, 2015 22:36
Posty: 1236
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował : 145 razy
Otrzymał podziękowań: 187 razy
kris25-05 napisał(a):
Zdejmij filt powietrza i zajzrzyj pod peszel w którym są kable. Obejrzyj je dokładnie ponieważ u mnie tez wywalało błędy różne a okazało się ze wiązka jest pocharatana od peszla ponieważ jest to założone (przynajmniej u mnie) na jednym mocowaniu na rozrozszniku. Wibracje wytarły dziury w przewodzie jak by myszy go pogryzły.
U mnie też były przetarte przewody w tym miejscuObrazekObrazek

wystukane w garażu z kluczem w ręku

_________________
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca



Za ten post autor marcyb3 otrzymał podziękowanie od Gunjack(N kwi 01, 2018 21:31)
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 27, 2018 21:17 
Offline
____________________
____________________
Avatar użytkownika

Auto: Caddy 09, Caddy 11
Imię: Krzysztof
Dołączył(a): So maja 06, 2017 22:44
Posty: 170
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy
U mnie jescze chyba bardziej pociete byly... ale fakt maskara i usterka ciezka do zlokalizowania...

_________________
Obrazek

VW Caddy 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 12, 2018 12:44 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: 2005 2,0 TDI
Imię: Michał
Dołączył(a): N mar 06, 2016 12:34
Posty: 17
Lokalizacja: Berlin/Gdańsk
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Sprawa sie wyjaśniła w końcu. Powodem wyświetlanej w języku niemieckim awarii "Abgas Werkstat"okazała się przerwana membrana w zaworze EGR. Koszt niecałe 25 EUR. Szybki test pompką próżniową przez kumatego mechanika wskazał winowajcę. Wcześniej wymieniłem na nową przepustnicę, bezpieczniki
i nic. Od wyświetlenia się pierwszego sygnału o awarii "żółta kontrolka silnika" wraz z komunikatem Abgas Werkstat jeździłem ponad dwa miesiące. Tydzień temu zamówiłem nowy zawór EGR przez Apkę AutoDoc. Następnego dnia komputer stwierdził, że za długo jeżdżę z awarią i uniemożliwił uruchomienie samochodu. Na całe szczęście jakiś czas temu ściągnąłem spobie Apkę Car Scaner i końcówkę OBD. Tylko dzięki temu udało mi się wykasować błędy i odpalić samochód. Po wymianie zaworu EGR wszystko wróciło do normy bez błędów. Gdyby ktoś miał kłopoty z cyrkulacją spalin, to sugeruję sprawdzenie membrany w pierwszej kolejności. Dziekuję wszystkim za sugestie i podpowiedzi.
Temat do zamknięcia

_________________
1T1 06.2005 BKD 2.0 TDI 140 KM DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL