Teraz jest Cz mar 28, 2024 20:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So maja 19, 2018 18:32 
Offline
Początkujący

Auto: Touran 1T3 CFHC DSG 13/14
Imię: Damian
Dołączył(a): Pn maja 22, 2017 00:49
Posty: 11
Lokalizacja: Saarland/RSA
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam!

Panie/Panowie problem/pytanie/prośba o pomoc...

Pacjent to 1T3 '14 2.0 TDI CFHC + DSG.

Pewnego razu wjeżdżając z węzła na autostradę odczułem dziwne, aczkolwiek mocne szarpnięcie na 2gim biegu i okolicy 2000 obrotów.
Było to już kilka tysięcy kilometrów temu, ale do dziś nic się nie zmieniło, czyli ani nie pogorszyło, ani nie polepszyło.

Sytuacja wygląda następująco.
Na 1 biegu nie ma szarpnięcia, lub jest ledwo wyczuwalne, aczkolwiek odczuwam delikatne przymulenie silnika do ~ 2200 obrotów.
Na 2 i 3 jest najgorzej. Przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu przy np 2000 obrotów następuje mocne zadławienie(przerwanie), szarpnięcie i dalej auto jedzie już jak należy.
na 4 biegu jest to jeszcze wyczuwalne lecz juz mniej.
Na 5 i 6 jest delikatnie wyczuwalne szarpnięcie, bardziej powiedziałbym zadławienie, dla mnie zauważalne, ale nie uciążliwe.

Jeżdżąc powyżej 2400 obrótów jest wszystko ok, tak samo jak i podczas wypalania dpf, wtedy wraca moc na 1 biegu poniżej 2200 obrotów, nie ma żadnych szarpnięć na innych biegach.

Wg mnie klasyczny objaw EGR, ale...
10000km temu został on wymieniony na nowy, oryginał VW, a usterka ma miejsce od jakieś 6000km. Nie ma żadnych błędów, wszystkie testy EGR na VCDS kończą się sukcesem.

Auto odpala bez problemu, nie ma żadnych wibracji na postoju, raz tylko, już chwilę temu odpaliło jakoś tak pół sekundy dłużej niż zwykle.
Filtr paliwa i powietrza zmieniony jakieś 15 tkm temu.

Tourana używam głównie na autostradach i nie boję się wyższych obrotów, więc odrzucam opcję zasyfionego EGR.

Czy ktoś miał podobny przypadek?

Ewentualnie, czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co zlogować? Na co zwrócić uwagę?

Mechanicy poki co rozkladaja rece i najchętniej wymieniliby znowu EGR, ale bez pewnosci rozwiązania problemu.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 23, 2018 13:16 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: Touran,1,9TDI, 2007r.
Imię: Przemek
Dołączył(a): N lis 15, 2015 23:11
Posty: 90
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Słuchaj miałem to samo że przy 2 tyś obrotów tak jakby sie dławił i szarpał. Okazało sie że wirnik w turbinie miał duży luz i potrafił sie zawieszać. Spróbuj iść tym tropem,bo ja zregenerowałem turbo i problem znikł.

Daj znać czy problem sie rozwiązał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 23, 2018 20:56 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1.9tdi Bxe
Imię: Jacek
Dołączył(a): N mar 04, 2012 00:44
Posty: 2932
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował : 225 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
A bierze ktoś pod uwagę taki bzdet jak elektrozaworek na Listwie CR?

_________________
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 24, 2018 20:07 
Offline
Początkujący

Auto: Touran 1T3 CFHC DSG 13/14
Imię: Damian
Dołączył(a): Pn maja 22, 2017 00:49
Posty: 11
Lokalizacja: Saarland/RSA
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
JacaTouran, w zasadzie to nie, również żaden mechanik tego tez nie zasugerował.

Postaram się go na weekendzie sprawdzić.

Z nowości : odłączenie przepływomierza osłabia troszeczkę auto, ale również całkowicie likwiduje jakiekolwiek szarpania i skoki mocy. Odłączenie przepływki zamyka rownież na stale EGR, co wg mojej wiedzy jest logiczne, bo przecież ona nim steruje.

Szykuje sie weekend testowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 24, 2018 21:37 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS i 2x CAYC
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 08:19
Posty: 4878
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 421 razy
Jacek sugeruje zawór regulujący ciśnienie na szynie. I przy wszelakich falowaniach to sprawa też jest o tyle prosta że czujnik ciśnienia można śmiało monitorować w liście danych czyli widzimy jakie jest ciśnienie. Ale problemy z zaworkiem scv to znany temat w wielu markach z systemem CR. Przyczyną są zazwyczaj zabrudzenia.

_________________
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC



Za ten post autor wesol otrzymał podziękowanie od JacaTouran(Cz maja 24, 2018 22:01)
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 26, 2018 18:27 
Offline
Użytkownik

Auto: Toledo 1,9 BXE-
Imię: Konrad
Dołączył(a): Pn kwi 18, 2016 17:45
Posty: 190
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy
No ale chyba nie ma problemu by zrobić test drogowy i to sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 26, 2018 22:30 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1.9tdi Bxe
Imię: Jacek
Dołączył(a): N mar 04, 2012 00:44
Posty: 2932
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował : 225 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Widać jest...

_________________
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 26, 2018 23:48 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS i 2x CAYC
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 08:19
Posty: 4878
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 421 razy
Generalnie to system CR jest tak prostym układem że już chyba prościej się nie da. Powstał mniej więcej za czasów hitlera aczkolwiek nie było takiej technologii do jego realizacji. Ale pomysł sam wtedy powstał. Prosta sprawa bo ciśnienie paliwa jest cały czas podawane bardzo duże a wtryski na w miarę krótkich przewodach paliwowych by nie było ani falowania ani spadku cisnienia. Wtrysk uruchamiany alektrycznie więc największą bezwładność to sam zawór we wtrysku bo elektryka działa z prędkością światła. Bajka system. Każda generacja cr to podbijanie ciśnienia oraz cykli wtryskowych.
A diagnozowanie takie niby trudne. Jeśli mnie pamięć nie myli w czasie rozruchu na szynie musi być ciśnienie 300-350 bar a dalej już to do ponad 2000 bar. Jest paliwo pod właściwym ciśnieniem to musi to chodzić. Every itp sprawy to na szybkiego się odpina i test drogowy robi.

_________________
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 27, 2018 09:06 
Offline
Użytkownik

Auto: Toledo 1,9 BXE-
Imię: Konrad
Dołączył(a): Pn kwi 18, 2016 17:45
Posty: 190
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Za tą prędkością światła to przegioles. Prąd jest trochę wolniejszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 27, 2018 22:37 
Offline
Początkujący

Auto: Touran 1T3 CFHC DSG 13/14
Imię: Damian
Dołączył(a): Pn maja 22, 2017 00:49
Posty: 11
Lokalizacja: Saarland/RSA
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
konradkry napisał(a):
No ale chyba nie ma problemu by zrobić test drogowy i to sprawdzić.


JacaTouran napisał(a):
Widać jest...


No i niestety muszę się tu z JacaTouran zgodzić. Aktualnie mam do dyspozycji najprostszego ELM327 oraz Deplhi nie zapisujące logów, czyli całe nic.

Podglądnąłem natomiast z użyciem powyższych, wartości przepływomierza, czujnika na listwie CR, EGR i Turbo.

W przypadku pierwszych dwóch, wartości zadane od aktualnych praktycznie się nie różnią podczas jazdy jak i na postoju. Turbo i EGR także na powyższych programach nie zachowują się jakoś anormalnie.

Odkryłem jednak coś jeszcze innego, czego wcześniej nie zauważyłem - posłuchajcie proszę tego "chrobotania" zaczynającego się od 2tys. obrótów. W trakcie jazdy tego nie słychać, natomiast przy równych 2200 obrotów pojawiają się odczuwalne na kierownicy wibracje.

Film

Z zewnątrz nie jestem w stanie dokładnie określić skąd ten dźwięk dobiega, jest praktycznie niesłyszalny przy podniesionych obrotach silnika, w środku wyraźniejszy jest od strony kierowcy.
Czyżby kolega xXxBOSMANxXx był najbliższy rozwiązania problemu?

Zdaję sobię sprawę, że bez konkretnych logów to niestety takie trochę wróżenie z fusów.

wesol - dziękuję za wyjaśnienie wątku o CR.

Pozdrawiam serdecznie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 28, 2018 00:12 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS i 2x CAYC
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 08:19
Posty: 4878
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 421 razy
konradkry napisał(a):
Za tą prędkością światła to przegioles. Prąd jest trochę wolniejszy.


Ech. Wróć do podstawówki bo coś chyba nie skumales. To jak wygląda rozmowa. Wg ciebie telefoniczna albo może lepiej- załączają włącznikiem prąd by zaświecić światło to co żarówka oddalona od włącznika powiedzmy setki kilometrów zapala się sekundy a może minuty po załączeniu włącznika?
Przyjmuje się prędkość światła tak jak prędkość światła jest taka sama w próżni i w gazie i w cieczy. Prędkość dźwięku jest różna w różnych ośrodkach.

_________________
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 28, 2018 09:02 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię: Marek
Dołączył(a): Wt maja 27, 2014 21:43
Posty: 2981
Lokalizacja: UK
Podziękował : 251 razy
Otrzymał podziękowań: 714 razy
wesol napisał(a):
Przyjmuje się prędkość światła tak jak prędkość światła jest taka sama w próżni i w gazie i w cieczy.


... a od kiedy prąd płynie w próżni, gazie i cieczy ? panie "fizyku" ? ;) kolega ma racje prąd zawsze będzie wolniejszy, gdyż fala elektromagnetyczna w przypadku prądu rozchodzi sie przez metal, natomiast swiatło w prózni lub w powietrzu a jak uduwodniono prędkość przepływu w/w fali jest 5 razy wolniejsza w metalu ;)
... to tak dla ścisłości...
E.O.T


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 28, 2018 10:44 
Offline
Użytkownik

Auto: Toledo 1,9 BXE-
Imię: Konrad
Dołączył(a): Pn kwi 18, 2016 17:45
Posty: 190
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Ja to mam braki od samego przedszkola, dziwię się ze nauczyłem się w ogóle pisać.
A wiedzieliście ze Kopernik też była kobieta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 28, 2018 11:18 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS i 2x CAYC
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 08:19
Posty: 4878
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 421 razy
Polecam poczytać co choćby pisują na elektrodzie o prędkości prądu. Same elektrony nie ganiają tak że z jednego końca kabla na drugi. Niestety dużo zależy od izolacji ale co tu pisać jak ktoś myśli że prąd płynie tak powoli to Putin z trampem to by gadali jak głuchy telefon w przedszkolu u mojego syna.

_________________
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 28, 2018 15:20 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię: Marek
Dołączył(a): Wt maja 27, 2014 21:43
Posty: 2981
Lokalizacja: UK
Podziękował : 251 razy
Otrzymał podziękowań: 714 razy
wesol napisał(a):
Polecam poczytać co choćby pisują na elektrodzie o prędkości prądu



... a ja polecam załozyć osobny temat, każdy sie wypowiedział więc proszę już bez OT ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL