[2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spalania
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: sob maja 16, 2020 21:36
- Auto:: 2.0tdi, 140km, BKD, 2004
- Imię:: Dawid
- Lokalizacja: Brzeziny
- Podziękował: 4 razy
[2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spalania
Jakiś czas temu miałem małą awarię tj. przy spokojnej jeździe obroty silnika samowolnie wzrosły na maks, auto puściło siwą chmurę i tyle. Od razu zgasiłem silnik, lawetka, mechanik itd. Diagnoza - samozapłon, vacum pompa do wymiany. Kupiłem używkę, którą założono wraz z nową uszczelką.
Do sedna.
Tak już mam, że wariacko obserwuje w trakcie jazdy spalanie silnika, te chwilowe jak i średnie. Tym samym drogi, na których średnia wychodziła mi 5-5,5 teraz od razu po wymianie vacum dają mi wynik 7,5-8. Różnica znaczna, ponad 50%. Nie gadajmy o technice itd bo tak jak mówiłem lubie to monitorować tym samym zwracam uwagę na parametry towarzyszące, mogące mieć wpływ na spalanie. Nie ma tu wątpliwości, że spalanie wzrosło.
Co spier*olono? Jak sprawdzić vacum? komputer? tak wiem, ale interesuje mnie możliwe dalsze postępowanie
Do sedna.
Tak już mam, że wariacko obserwuje w trakcie jazdy spalanie silnika, te chwilowe jak i średnie. Tym samym drogi, na których średnia wychodziła mi 5-5,5 teraz od razu po wymianie vacum dają mi wynik 7,5-8. Różnica znaczna, ponad 50%. Nie gadajmy o technice itd bo tak jak mówiłem lubie to monitorować tym samym zwracam uwagę na parametry towarzyszące, mogące mieć wpływ na spalanie. Nie ma tu wątpliwości, że spalanie wzrosło.
Co spier*olono? Jak sprawdzić vacum? komputer? tak wiem, ale interesuje mnie możliwe dalsze postępowanie
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
Samozapłon to wtedy jak się olej dostanie w dużych ilościach do układu dolotowego najprawdopodobnie z turbiny nie od pompy wakum, może też pękła memrama odmy i olej poleciał do dolotu i tu ze spalaniem może być winne turbo za mało daje.A pompa wakum to dwie pompy wakum i paliwa w jednym może coś z tym jest nie tak.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
Sprawdź vaquometrem jakie podciśnienie robi pompa podcisnieniowa oraz sprawdź jakie ciśnienie robi sekcja paliwowa na jałowych i na 3000 obrotów. Wtedy będziemy myśleć.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
- Auto:: 1t2,bxe,2008
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: kielce
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
wesoł jak sprawdzic sekcje paliwowa vacum jak ona ciśnienie tworzy juz w/dla głowicy?
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
Na pompie tandem w miejscu przykręceniu do głowicy masz taką śrubkę e jej miejsce wkręcasz miernik i robisz wspomniany prze user wesol pomiar.
Foto akurat pompa luka ale w bosch to samo.


Foto akurat pompa luka ale w bosch to samo.


- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
To może podaj jakie masz ciśnienie a my ci powiemy czy jest okej.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
- Auto:: 1t2,bxe,2008
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: kielce
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
przy pompie wstepnej ok 0,3-0,4 bar
przy obrotach jałowych ok 880rpm 4 bar
przy obrotach ok 2tys rpm lekko ponad 7 bar
,ale martwi mnie ze spada ciśnienie do 0 po zgaszeniu jak rowniez przy pompce wstępnej wzrasta do 0,3 i zaraz spada do 0. tak powinno byc?
przy obrotach jałowych ok 880rpm 4 bar
przy obrotach ok 2tys rpm lekko ponad 7 bar
,ale martwi mnie ze spada ciśnienie do 0 po zgaszeniu jak rowniez przy pompce wstępnej wzrasta do 0,3 i zaraz spada do 0. tak powinno byc?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
a przy 3000 obr ile masz??
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
- Auto:: 1t2,bxe,2008
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: kielce
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
oj nie wiem musze sprawdzić jutro. a spadek ciśnienia po zgaszeniu to normalna rzecz?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
A po co ciśnienie by mialo być? Zresztą po to jest też powrót paliwa co nie?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
- Auto:: 1t2,bxe,2008
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: kielce
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
bardziej myślałem ze paliwo powraca np powyżej 0,5 bara .
przy odpalaniu z rana nie odpala ładnie tylko tak jakby brakowało paliwa(pompki po regeneracji wraz z oringami)
przy odpalaniu z rana nie odpala ładnie tylko tak jakby brakowało paliwa(pompki po regeneracji wraz z oringami)
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
Brak zaworu ciśnieniowego regulacyjnego żeby tam jakieś ciśnienie utrzymywać. Na powrót załóż filterek jak od komarka. Odpal silnik, wygon z filterka powietrze. Rano jak odpalisz auto to zobacz czy znowu nie ma powietrza.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
- Auto:: 1t2,bxe,2008
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: kielce
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
jałowe -3bar
2tys rpm-lekko ponad 7bar
3tys rpm - 8,5bar
4tys rpm - 9,5bar
2tys rpm-lekko ponad 7bar
3tys rpm - 8,5bar
4tys rpm - 9,5bar
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: [2.0 BKD 2004] Wymiana Vacum pompy = istotny wzrost spal
Jeszcze w normie jest czyli prawidłowe.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC