Problem z czujnikiem G40

Awatar użytkownika
jeffik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
Auto:: Toyota Verso
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Problem z czujnikiem G40

Post autor: jeffik »

Witam!

Wczoraj mój Touran zaczął ciężko palić na zimnym oraz na ciepłym silniku.
Po podłączeniu VAGa wywala następujący błąd:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 BT HW: 028 101 073 1
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G210SG 5644
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 40291 150 59508
VCID: 76E8E4863E9D2BAC
1 Fault Found

16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 000 - -
Freeze Frame
RPM: 210 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 8.89 V
Bin. Bits: 00001100
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 32.0


Readiness: 0 0 1 1 1

Po wykasowaniu go natychmiast powraca.
Czy wystarczy wymienić tylko ten czujnik, czy to jest większy problem np z rozrządem?
Dodam tylko że jak już odpali to wszystko jest ok (moc itp)
Może ktoś podać numer takiego czujnika do silnika AVQ?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Czujnik ma nr 03G957147B są zamienniki np z EPS-a Spokojnie za 65zł kupisz. Jak nie to pisz....
Załączniki
TDImage_aspx.jpeg
TDImage_aspx.jpeg (72.51 KiB) Przejrzano 19351 razy
Ostatnio zmieniony ndz lis 06, 2011 17:40 przez jeżu, łącznie zmieniany 1 raz.
san.chos
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 09, 2011 09:59
Auto:: Touran 1.9 TDI 2008 BLS
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: san.chos »

kup oryginalny albo odpowiednik bardzo dobrej firmy
osobiście eps-a nie zaliczam do tej grupy :D
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

sanchos pisze:albo odpowiednik bardzo dobrej firmy
Tyko takich jak na lekarstwo jeśli chodzi o ten czujnik. Na co dzień sprzedaję mnóstwo czujników,wyłączników,itp z EPS-a i nie ma większych problemów. (mówię globalnie nie jednostkowo....)
Awatar użytkownika
jeffik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
Auto:: Toyota Verso
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Post autor: jeffik »

Witam!

Dzięki panowie za informację. Jutro zobaczę co mają w sklepach. Jeszcze pytanie. Jak myślicie z rozrządem raczej nic sie nie porobiło złego poza tym czujnikiem, oraz czy można jeździć z tym uszkodzeniem do czasu zakupu nowego czujnika? jak padnie do końca to przypadkiem nie zgaśnie mi silnik bez możliwości uruchomienia?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
jeffik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
Auto:: Toyota Verso
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Post autor: jeffik »

Witam!

Dziś kupiłem nowy czujnik, wymieniłem go lecz niestety problem nadal pozostał. VAG wywala nadal ten sam błąd co w pierwszym poście bez możliwości skasowania go (natychmiast powraca). Gdzie szukać jeszcze problemu?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

ja tam widze jeszcze za słabe napięcie przy rozruchu... dobry masz akumulator?
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

dodi ma rację czujnik przy rozruchu dostaje za male napięcie a co za tym idzie impulsy są też mniejszej wartości i dlatego wyskakuje ci błąd prawdopodobnie brak sygnału z czujnika G40. Możesz zrobić eksperyment. Pojeździć chwile autem na wysokich obrotach niech akku doładuje się wykasować błąd i odpalić autko . jesli odpali ci od strzała tzn wina lezy po stronie akku


ps na 100% siedzi ci akku dopiero teraz spojrzałem na twój pierwszy post
Awatar użytkownika
jeffik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
Auto:: Toyota Verso
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Post autor: jeffik »

Witam!

Dziś podstawiłem na próbę akumulator od znajomego. To również nie rozwiązało problemu. Błąd kasuję też w trakcie pracy silnika i natychmiast powraca. Napięcie w instalacji w tym momencie wynosi 14,4V. Problem musi być gdzie indziej, tylko gdzie?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

no dobrze ale tenpierwszy bład pojawił sie przy niskim napieciu, wiec moze masz cos z instalacją...
Awatar użytkownika
jeffik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
Auto:: Toyota Verso
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Post autor: jeffik »

Witam!

Również podejrzewam problem z instalacją. Chcę teraz sprawdzić przewody od tego czujnika. Problem w tym że nie mam schematu gdzie są one podłączone. Może ktoś z forumowiczów mógłby udostępnić schemat podłączenia czujnika G40. Mam obecnie laptopa z Windows 7 64bit i nie mogę zainstalować ani ETKi ani Elsy więc jestem zmuszony prosić Was o pomoc ze schematami.

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
jeffik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
Auto:: Toyota Verso
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Post autor: jeffik »

Witam!

W końcu udało mi się zlokalizować usterkę. Na początek wymieniłem rozrząd bo już przyszedł na niego czas. Problemu to nie rozwiązało. Następnie sprawdziłem jeszcze raz dokładnie przewody od czujnika i okazało się że środkowy był przerwany. Wymieniłem cały przewód i po problemie. Wcześniej sprawdzałem przewody i akurat łączył dlatego mnie to zmyliło. Swoją drogą to VW schodzi tak na psy z jakością że aż strach kupować nowsze auto gdyż im nowsze tym gorsza jakość. Przewody cieniutkie jak włos w dodatku nędznie zabezpieczone.
Gdzie te czasy gdy VW był mocnym autem?!

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

napisz jeszcze skąd dokąd wymieniłeś przewód od wtyczki dokąd on leci. a skad miałeś taki przewód jak to namierzyłeś
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

jeffik pisze: Następnie sprawdziłem jeszcze raz dokładnie przewody od czujnika i okazało się że środkowy był przerwany. Wymieniłem cały przewód i po problemie.
dobrym torem poszedleś i sie udało ;)
jeffik pisze:Gdzie te czasy gdy VW był mocnym autem?!
chyba zostały w poprzednim stuleciu :>
Awatar użytkownika
jeffik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
Auto:: Toyota Verso
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Post autor: jeffik »

Witam!

Podaję rozpiskę podłączenia czujnika G40 wałka rozrządu:

Wtyczka przy czujniku------- wtyczka przy sterowniku silnika (mniejsza)
pin 1 ---------------------> pin 27
pin 2 ----------------------> pin 28
pin 3 ----------------------> pin 12


Sprawdzenia najprościej dokonać multimetrem w pozycji ciągłości połączeń (po uprzednim odłączeniu wtyczek od czujnika i od sterownika silnika). W czasie testu dodatkowo machać obiema wtyczkami ( czasami może łączyć i wprowadzić w błąd ).

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pt gru 02, 2011 23:44 przez jeffik, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ