Problem z czujnikiem G40
- jeffik
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
- Auto:: Toyota Verso
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Problem z czujnikiem G40
Witam!
Wczoraj mój Touran zaczął ciężko palić na zimnym oraz na ciepłym silniku.
Po podłączeniu VAGa wywala następujący błąd:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 BT HW: 028 101 073 1
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G210SG 5644
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 40291 150 59508
VCID: 76E8E4863E9D2BAC
1 Fault Found
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 000 - -
Freeze Frame
RPM: 210 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 8.89 V
Bin. Bits: 00001100
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 32.0
Readiness: 0 0 1 1 1
Po wykasowaniu go natychmiast powraca.
Czy wystarczy wymienić tylko ten czujnik, czy to jest większy problem np z rozrządem?
Dodam tylko że jak już odpali to wszystko jest ok (moc itp)
Może ktoś podać numer takiego czujnika do silnika AVQ?
Pozdrawiam!
Wczoraj mój Touran zaczął ciężko palić na zimnym oraz na ciepłym silniku.
Po podłączeniu VAGa wywala następujący błąd:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 BT HW: 028 101 073 1
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G210SG 5644
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 40291 150 59508
VCID: 76E8E4863E9D2BAC
1 Fault Found
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 000 - -
Freeze Frame
RPM: 210 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 8.89 V
Bin. Bits: 00001100
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 32.0
Readiness: 0 0 1 1 1
Po wykasowaniu go natychmiast powraca.
Czy wystarczy wymienić tylko ten czujnik, czy to jest większy problem np z rozrządem?
Dodam tylko że jak już odpali to wszystko jest ok (moc itp)
Może ktoś podać numer takiego czujnika do silnika AVQ?
Pozdrawiam!
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5600
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 670 razy
Czujnik ma nr 03G957147B są zamienniki np z EPS-a Spokojnie za 65zł kupisz. Jak nie to pisz....
- Załączniki
-
- TDImage_aspx.jpeg (72.51 KiB) Przejrzano 19351 razy
Ostatnio zmieniony ndz lis 06, 2011 17:40 przez jeżu, łącznie zmieniany 1 raz.
- jeffik
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
- Auto:: Toyota Verso
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Witam!
Dzięki panowie za informację. Jutro zobaczę co mają w sklepach. Jeszcze pytanie. Jak myślicie z rozrządem raczej nic sie nie porobiło złego poza tym czujnikiem, oraz czy można jeździć z tym uszkodzeniem do czasu zakupu nowego czujnika? jak padnie do końca to przypadkiem nie zgaśnie mi silnik bez możliwości uruchomienia?
Pozdrawiam!
Dzięki panowie za informację. Jutro zobaczę co mają w sklepach. Jeszcze pytanie. Jak myślicie z rozrządem raczej nic sie nie porobiło złego poza tym czujnikiem, oraz czy można jeździć z tym uszkodzeniem do czasu zakupu nowego czujnika? jak padnie do końca to przypadkiem nie zgaśnie mi silnik bez możliwości uruchomienia?
Pozdrawiam!
- Gregor
- Zaawansowany
- Posty: 379
- Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
- Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Sulików
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
dodi ma rację czujnik przy rozruchu dostaje za male napięcie a co za tym idzie impulsy są też mniejszej wartości i dlatego wyskakuje ci błąd prawdopodobnie brak sygnału z czujnika G40. Możesz zrobić eksperyment. Pojeździć chwile autem na wysokich obrotach niech akku doładuje się wykasować błąd i odpalić autko . jesli odpali ci od strzała tzn wina lezy po stronie akku
ps na 100% siedzi ci akku dopiero teraz spojrzałem na twój pierwszy post
ps na 100% siedzi ci akku dopiero teraz spojrzałem na twój pierwszy post
- jeffik
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
- Auto:: Toyota Verso
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Witam!
Również podejrzewam problem z instalacją. Chcę teraz sprawdzić przewody od tego czujnika. Problem w tym że nie mam schematu gdzie są one podłączone. Może ktoś z forumowiczów mógłby udostępnić schemat podłączenia czujnika G40. Mam obecnie laptopa z Windows 7 64bit i nie mogę zainstalować ani ETKi ani Elsy więc jestem zmuszony prosić Was o pomoc ze schematami.
Pozdrawiam!
Również podejrzewam problem z instalacją. Chcę teraz sprawdzić przewody od tego czujnika. Problem w tym że nie mam schematu gdzie są one podłączone. Może ktoś z forumowiczów mógłby udostępnić schemat podłączenia czujnika G40. Mam obecnie laptopa z Windows 7 64bit i nie mogę zainstalować ani ETKi ani Elsy więc jestem zmuszony prosić Was o pomoc ze schematami.
Pozdrawiam!
- jeffik
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
- Auto:: Toyota Verso
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Witam!
W końcu udało mi się zlokalizować usterkę. Na początek wymieniłem rozrząd bo już przyszedł na niego czas. Problemu to nie rozwiązało. Następnie sprawdziłem jeszcze raz dokładnie przewody od czujnika i okazało się że środkowy był przerwany. Wymieniłem cały przewód i po problemie. Wcześniej sprawdzałem przewody i akurat łączył dlatego mnie to zmyliło. Swoją drogą to VW schodzi tak na psy z jakością że aż strach kupować nowsze auto gdyż im nowsze tym gorsza jakość. Przewody cieniutkie jak włos w dodatku nędznie zabezpieczone.
Gdzie te czasy gdy VW był mocnym autem?!
Pozdrawiam!
W końcu udało mi się zlokalizować usterkę. Na początek wymieniłem rozrząd bo już przyszedł na niego czas. Problemu to nie rozwiązało. Następnie sprawdziłem jeszcze raz dokładnie przewody od czujnika i okazało się że środkowy był przerwany. Wymieniłem cały przewód i po problemie. Wcześniej sprawdzałem przewody i akurat łączył dlatego mnie to zmyliło. Swoją drogą to VW schodzi tak na psy z jakością że aż strach kupować nowsze auto gdyż im nowsze tym gorsza jakość. Przewody cieniutkie jak włos w dodatku nędznie zabezpieczone.
Gdzie te czasy gdy VW był mocnym autem?!
Pozdrawiam!
- jeffik
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
- Auto:: Toyota Verso
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Witam!
Podaję rozpiskę podłączenia czujnika G40 wałka rozrządu:
Wtyczka przy czujniku------- wtyczka przy sterowniku silnika (mniejsza)
pin 1 ---------------------> pin 27
pin 2 ----------------------> pin 28
pin 3 ----------------------> pin 12
Sprawdzenia najprościej dokonać multimetrem w pozycji ciągłości połączeń (po uprzednim odłączeniu wtyczek od czujnika i od sterownika silnika). W czasie testu dodatkowo machać obiema wtyczkami ( czasami może łączyć i wprowadzić w błąd ).
Pozdrawiam!
Podaję rozpiskę podłączenia czujnika G40 wałka rozrządu:
Wtyczka przy czujniku------- wtyczka przy sterowniku silnika (mniejsza)
pin 1 ---------------------> pin 27
pin 2 ----------------------> pin 28
pin 3 ----------------------> pin 12
Sprawdzenia najprościej dokonać multimetrem w pozycji ciągłości połączeń (po uprzednim odłączeniu wtyczek od czujnika i od sterownika silnika). W czasie testu dodatkowo machać obiema wtyczkami ( czasami może łączyć i wprowadzić w błąd ).
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pt gru 02, 2011 23:44 przez jeffik, łącznie zmieniany 2 razy.