1.6 8V 102PS MPI BSE Błąd Katalizatora->Co Zamiast Kata?HELP

blast3r-bley
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 15, 2017 22:35
Auto:: Touran II FL
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 17 razy

1.6 8V 102PS MPI BSE Błąd Katalizatora->Co Zamiast Kata?HELP

Post autor: blast3r-bley »

Witam Maniacy

Ostatnio stałem się posiadaczem kolejnego mk5 ale tym razem Benzyny...
1.6 8V MPI 102 PS kod Silnika BSE 01.2008r. 199 tys km nalotu
po ostatnich przygodach z 1.6 TDI postanowiłem poszukać benzynki ponoć ten silnik jest nie do zajechania...i idealny do LPG
jedynie co siada to przeguby,alternator mówi dr.google ;-) okaże się...

Uszkodzone było złącze elastyczne za kolektorem więc je wymieniłem
Odkręciłem oba złącza razem z katalizatorem(wiadomo sonde-lambda wykręciłem,nie odpinałem z kostki)
wstawiłem nowe+uszczelka na kolektor wydechowy i wszystko poskładałem

po kilku dniach pokazała się kontrolka CHECK,magik podpiął DELPHI i pokazało błąd :
-16804 Sprawność Katalizatora Za Mała(BANK 1)
-nieciągły

błąd skasowałem po 3-4 dniach powraca na to samo
i już tak kilka razy podpinałem kompa...

Co do objawów to jedynie większe spalanie ok 1-2l/100km
obroty nie falują,ładnie pali,nie ma spadku mocy itp

Dawno nie miałem benzyny...co teraz?W TDI to Logi i wiadomo wszystko a tutaj???

Z tego co wiem to są 2 Sondy,jedna na kolektorze wydechowym a druga przed Katalizatorem
i teraz jak to sprawdzić która jest uszkodzona bo domyślam się ze to wina sondy...
odpiąć tą przed katalizatorem i zobaczyć czy wyskoczy ten sam błąd i powtórzyć tak samo z ta na kolektorze?

Proszę Moderatora o nie usuwanie

Maniacy Poratujecie jak zawsze? :pub: :hmm:
Ostatnio zmieniony ndz lip 09, 2017 20:06 przez blast3r-bley, łącznie zmieniany 1 raz.
robi30
Początkujący
Posty: 25
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 12:40
Auto:: Touran 2007r,1.9 tdi bls
Imię:: Robert
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: robi30 »

Kolega w golfie plus miał te same akcje co ty i ten Check go nawiedzał.wymieniał sondy na orginalne i nic nie pomagało,wymienił cały uklad wydechowy od kolektora do końca ,także od pół roku ma spokój. Wina zbyt mały przeplyw spalin przez katalizator był.
Do sprawdzenia też są wentylatory czy oba sie załączaja bo od tego też Check się pali.
blast3r-bley
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 15, 2017 22:35
Auto:: Touran II FL
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 17 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: blast3r-bley »

czyli ta na kolektorze wydechowym jest Pierwsza Sonda a ta w okolicach katalizatora Druga tak?


Od początku auto głośniej chodziło...mechanik wymienił 1 uszkodzone złącze(są dwa)drugie stwierdził ze jest dobre i zostawił
i jak zbijał wydech(jest na opaski)to może rozszczelnił bo od wtedy wyskakuje ten CHECK

teraz zakupiłem tłumik środkowy i końcowy i mam założone ale nadal głośniej jest...i "pierdzi" z okolic kolektora

jak na razie wymieniłem:
-1 złącze elastyczne
-uszczelkę między kolektorem a złączami elastycznymi
-tłumik środkowy oraz końcowy

teraz odkręcę kolektor(może jest pęknięty)wymienię go,uszczelkę między kolektorem a blokiem silnika oraz to drugie złącze elastyczne
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: dexter23pl »

Nie rób tam nic! TTTM. tam pierdzi w kolektorze. Ja z tym walczyłem i pier.... bo tak ten typ ma.
Awatar użytkownika
Marq
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 20:56
Auto:: 1T2/1,6lMPI/Pb+LPG/2009r
Imię:: Marek
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: Marq »

Gdyby byla padnieta ktoras sonda to by wywalalo blad sondy. Nalezy podejrzewac ze kat sie konczy(jest przypchany). Na probe zamontuj na sonde ZA katalizatorem (sonda diagnostyczna) emulator sondy lambda (do kupienia na znanym portalu), koszt kilku zl w ten sposob "oszukasz " sonde i spalanie powinno spasc. Kat nie dopala wszystkiego wiec w spalinach jest duzo tlenu, wiec sonda odczytujac zwiekszona ilosc tlenu daje sygnal komputerowi o ubogiej mieszance a ten zwieksza dawke paliwa bo dazy do zachowania wlasciwego stosunku paliwa do powietrza. Kolego a jak wyglada sprawa apetytu na olej???

-- 17 cze 2017, o 07:14 --


Sprawnosc katalizatora mozesz odczytac w blokach pomiarowych:
46 - 3 - konwersja katalizatora

a w innych blokach parametry pracy obu sond
Marq / Jeżdżę tylko benzynami i mam spokój /
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: wesol »

Wcale padnieta lambda nie oznacza jej bledu. W sumie to nawet sprawna lambda ale nieprawidlowy sklad bo dziurka w wydechu jest albo z jakiegos powodu podaje duzo paliwa oleju na wydech i bedzie blad. Druga lambda nie jest lambda sterujaca a tylko kontrolna.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Marq
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 20:56
Auto:: 1T2/1,6lMPI/Pb+LPG/2009r
Imię:: Marek
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: Marq »

A kto napisal ze druga sonda jest sterujaca??? Zeby nie bylo nieporozumien:
1 sonda - regulacyjna
2 sonda - diagnostyczna

Poza tym stwierdzenie czy sondy pracuja prawidlowo i trzymaja parametry pracy,latwo mozna odczytac w blokach pomiarowych .
Dziurka w wydechu oczywiscie moze byc ale to tylko organoleptycznie do stwierdzenia :)))
Moje wywody nie sa czysto teoretyczne, znam conajmniej dwa przypadki podobnych o objawow. Powod - zapchane katy, przyczyna - nadmierne zuzycie oleju. Zastanawiajace jest ze oba silniki BSE, moj BGU nie wykazuje w/w objawow. Przebieg: przekroczone 400000km. Zycze zeby to byla tylko dziurka :)
Marq / Jeżdżę tylko benzynami i mam spokój /
blast3r-bley
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 15, 2017 22:35
Auto:: Touran II FL
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 17 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: blast3r-bley »

co do oleju od wymiany zrobiłem 2.000 km i dolałem 100 ml

obecnie 202 tys km najechane

czyli co do tej sondy w okolicach katalizatora to wkręcić tam ten emulator i w niego dopiero sonde tak

mam jakąś nieszczelność bo "pierdzi" w poniedziałek wezmę się za to tak ja pisałem wyżej

jeszcze znajomy magik mi napisał :

kluczowy jest numer błedu zasadniczo w benzynie raczej sie wypalaja katalizatory ale zdarzaja się zapchania fotka ECU i powiem ci czy da sie zrobic druga sonda OFF
jezeli auto jeździ normalnie a tylko czasami daje checka od sondy to tak bym zrobił
z drugiej strony po załozeniu gazu check sprawnosci kata to prawie norma
zakładaja emulatory rurki itp ale najpewniejszym rozwiazaniem jest sonda off
Awatar użytkownika
Marq
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 20:56
Auto:: 1T2/1,6lMPI/Pb+LPG/2009r
Imię:: Marek
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: Marq »

Tak jak piszesz, wykrecasz sonde, emulator nakrecasz na sonde, i cale ustrojstwo wkrecacz w rure wydechowa. Wylaczenia sondy nie przerabialem wiec nie bede sie wypowiadal. Z ta opinia na temat zaleznosci sprawnosci kata i gazu sadze ze jest lekko przesadzona, przejechalem na gazie 225000km i diagnostyka kata jest OK, co oczywiscie nie znaczy ze pracuje jak nowka, zadnego bledu nie zglasza. Ale skoro cos syczy to najpierw szukaj nieszczelnosci. Mam nadzieje ze wszystkie szpilki kolekora wydechowego i dwururki trzymaja?
Marq / Jeżdżę tylko benzynami i mam spokój /
blast3r-bley
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 15, 2017 22:35
Auto:: Touran II FL
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 17 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: blast3r-bley »

no własnie jak wymieniałem złącze to jedna śruba od dwu-rurki do kolektora była tak zardzewiała że padła...
dlatego kupie inny kolektor

wymienię uszczelkę blok-kolektor,kolektor-dwururka,zmienię drugie złącze elastyczne i wtedy zobaczymy

też coś czytałem ze wymieniają uszczelki na kolektorze ssącym warto?
Awatar użytkownika
Marq
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 20:56
Auto:: 1T2/1,6lMPI/Pb+LPG/2009r
Imię:: Marek
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: Marq »

W pierwszej kolejnosci zajal bym sie jednak szczelnoscia wydechu. Jesli chodzi o strone ssaca to miej na uwadze ze musisz kupic komplet na laczenie kolektora i komplet na laczenie kolektora z glowica. Kolejna sprawa to gdyby podssysal lewe powietrze to raczej nie chodzil by rowno i mial by lekko podwyzszone wolne obroty. Kolejna sprawa, zanim zdecydujesz o wymianie uszczelnien kolekt.ssacego to popsikaj punkty laczenia np. samostartem lub plack-iem, jezeli bedzie nieszczelnosc to napewno zauwazysz zmiane w pracy silnika.
Ostatnio zmieniony ndz cze 18, 2017 08:46 przez Marq, łącznie zmieniany 1 raz.
Marq / Jeżdżę tylko benzynami i mam spokój /
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: dexter23pl »

Wydasz kupe kasy narobisz się nie potrzebnie.
Wejdź pod auto i posłuchaj gdzie pierdzi. na 99% stawiam że pierdzi na łączeniu się tych dwóch rur co idą z żeliwnego kolektora wydechowego. Jeśli tak będzie to nawet tego nie rozbieraj bo mowie ci że TTTM.
Być może faktycznie mam kat przypchany choć jak rozebrałem cały układ wydechowy to przez kata było widać światło. Nie wiem nie znam się jak to powinno wyglądać.
U mnie tez z rury jak stoi to słychać takie pyrkanie . wg mnie jest coś z zaworami.
Rozrząd jest ok. zgadzają się w sumie 4 znaki.
Jak zdemontowałem kolektor to zauważyłem że na dwóch srodkowych kanałach wydechowych jest trochę sadzy a na dwóch czysto jak fabryka. I teraz nie wiem czy coś z zaworami, wałkiem, a może to przez to że stare świece nie miały już prawie elektrody i kolektor ssacy był nie szczelny.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: wesol »

Mowisz ze druga sonda to diagnostyczna jest i mowisz ze jak wstawi to kolanko hydrauliczne tzw siodemke to spalanie mu spadnie. To jak mniej bedzie palil to nie reguluje dawkowania paliwa? To w koncu regulacyjna jest czy diagnostyczna.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: dexter23pl »

Marq pisze: Sprawnosc katalizatora mozesz odczytac w blokach pomiarowych:
46 - 3 - konwersja katalizatora

a w innych blokach parametry pracy obu sond
nie wiem ale u mnie w bgu w tym kanale tego chyba nie ma???...
Bardzo dużo pali jak na 1.6. ok 10L PB w zero zatłoczonym mieście.

Image
Image
Awatar użytkownika
Marq
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: ndz paź 28, 2012 20:56
Auto:: 1T2/1,6lMPI/Pb+LPG/2009r
Imię:: Marek
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: 1.6 8V 102PS MPI BSE Check+Błąd Katalizatora HELP Zajrzy

Post autor: Marq »

Do kolegi "wesol", nie mowie a pisze, jesli pisze to wiem co pisze, wiec ironia z nuta zlosliwosci jest chyba zbedna.Kolega ma problem,wiec postarajmy sie mu pomoc. Mam przejechane ok.1mln km w konfiguracji PB+LPG i zdobyte doswiadczenie powala mi ocenic problem z czysto praktycznego punktu widzenia. Sadze ze info pod wskazanym linkiem wyjasni temat sond lambda: http://warsztatowiec.info/sondy-lambda- ... wiedziach/

-- 18 cze 2017, o 02:53 --

Do kolegi "dexter23pl" oczywiscie ze masz. Przy temp.katalizatora 296*C konwersja wynosi 0,94 przy wyzszej temperaturze ten wskaznik powinien malec. Uzywam urzadzenia diagnostycznego od Viakena, wskazania mam bardzo podobne do Twoich i info: katalizator OK.

Nawiasem mowic Viaken bardzo sie postaral i opis blokow pomiarowych jest po polsku, jesli ktos potrzebuje tlumaczenia to sluze pomoca.
Marq / Jeżdżę tylko benzynami i mam spokój /
ODPOWIEDZ