Filtr paliwa to ważny element układu paliwowego, więc z pewnością warto o niego dbać. To dzięki niemu paliwo podawane do silnika spełnia postawione mu wcześniej wymagania i przedłuża żywotność silnika. W silniku 1.6 FSi zaleca się aby wymieniać go co 30 tyś. km. Silnik Fsi a także wtryski są bardzo wrażliwe na jakośc paliwa.
Czas wymiany: ok. 10 minut
Trudność: 1/5
Potrzebne części:
Filtr paliwa o oznaczeniu: KL84 Knecht lub Mann WK512 bądź inny zamiennik. (Touran 2003 r)
Potrzebne narzędzia:
1. Śrubokręt krzyżakowy
2. Śrubokręt płaski
Czynności:
Filtr paliwa w moim FSi znajduje się w pobliżu zbiornika paliwa w okolicy tylnego prawego koła. Na poczatek można odkręcić przy pomocy śrubokręta kryżakowego obejmę trzymającą filtr paliwa.
Nie musimy zaciskac przewodów od paliwa, podczas wymiany wyleci maksymalnie 200 ml paliwa w większości znajdujące się w filtrze.
Następnie aby wypiąć szybkozłączki należy wcisnąć blokujące bolce śrubokretem płaskim(patrz zdjęcie). (Nie wyciagać, wypychać, podważać tych zatyczek, można zniszczyć je a niełatwo je dostać !!!).

Podczas zakładania nowego filtra proszę zwrócić uwagę na kierunek montażu/ przepływ paliwa oznaczony na filtrze strzałkami.(na zdjęciu stary filtr paliwa).

Aby zamontowac należy wcisnąć szybkozłączki, powinny kliknąć i przyblokować się (sprawdzić aby zatyczki wystawały tyle samo co wcześniej. Ręcznie sprawdzić czy trzymają się stabilnie i nie wychodzą).
Następnie obejmę filtra paliwa przykręcic śrubokretem krzyżakowym.
Auto odpalić i sprawdzic czy nie ma wycieków (po otwarciu drzwi pompa paliwa sama dopompuje paliwo – nic nie trzeba odpowietrzac, to nie diesel). I można jeździc kolejne 30 tyś. km.
Poniżej zdjęcie w stylu "Jak to jest zrobione" i wnętrze filtra paliwa po przejechaniu 60 tyś. km. Ścianki filtra z ciemnym nalotem, filtr czarny... Komentarz zbędny.
