Teraz jest Pt kwi 20, 2018 13:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So kwi 23, 2011 16:11 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): So kwi 23, 2011 16:03
Posty: 43
Lokalizacja: Walim
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam!
Od kilku miesięcy jestem szczęśliwym właścicielem Tourana 1.6 FSI 2005r. Super autko z przebiegiem 78000. Znajomy namawia mnie na montaż instalacji gazowej, ale słyszałem że silnik FSI nie za dobrze znosi zasilanie gazem. Może ktoś ma jakieś doświadczenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 24, 2011 11:54 
Offline
____________________
____________________
Avatar użytkownika

Auto: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię: Andrzej
Dołączył(a): N mar 20, 2011 09:53
Posty: 949
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował : 107 razy
Otrzymał podziękowań: 138 razy
nie posiadam takiego auta ale przed zakupem dogłębnie analizowałem możliwość gazowania FSI. Moja wiedza w tej materii kończy się konkluzją że ma sensu a dlaczego?
1. wtrysk bezpośredni - czyli dysza w komorze spalania - układ ten wymaga schładzania końcówki wtrysku paliwem żeby opóźnić proces wypalenia wtrysku.
2. instalacja mogąca obsłużyć ten układ zasilania bez niszczenia wtrysków kosztuje sporo powyżej 5 tys pln.
3. Auto z układem FSI i odpowiednim gazem nigdy nie będzie jeździć tylko na LPG ( bo trochę paliwa zużyje do chłodzenia wtrysku.
4. Spalania w proporcji 70% LPG i 30% benzyny to żadna oszczędność w stosunku do TDI.
Tyle wiem z wywiadu wśród gazowników i z przeczytanego internetu.
Znamienne było to co powiedział jeden z gazowników - instalacje do FSI to nowość i producenci uczą się na użytkownikach a jedyna sensowna instalacja ( BRC) kosztuje ok. 9 tys.
Dlatego też biorąc pod uwagę że FSI jest stosunkowo oszczędnym silnikiem nie warto się pakować na minę. JA wybrałem TDI 1,9 105km, średnie spalanie ( jeżdżę w większości po mieście Kraków i okolicznych wioskach) jest na poziomie 6,5-7,0 l/100km no i tak ma być bo to spore auto.
..Jeśli moja wiedza jest niepełna proszę o poprawienie - nie jestem fachowcem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 24, 2011 18:51 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): So kwi 23, 2011 16:03
Posty: 43
Lokalizacja: Walim
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dzięki za info, chyba gra nie warta świeczki, robię rocznie ok 15000 km, wiec instalacja za 9tys chyba by mi się nie zwróciła. Teraz pali mi 7,3 a zimą 8,8 więc chyba nie ma tragedii.
A zniszczyć silnik trochę szkoda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 25, 2011 12:38 
Offline
____________________
____________________
Avatar użytkownika

Auto: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię: Andrzej
Dołączył(a): N mar 20, 2011 09:53
Posty: 949
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował : 107 razy
Otrzymał podziękowań: 138 razy
tak jak napisałem to tylko moja opinia oparta na ( pewnie ) niepełnej wiedzy z tego zakresu. Bardzo się interesowałem jedną sztuką z Nowego Sącza - był piękny, 7 osobowy i w benzynce ale ze względu na potencjalne trudności z zagazowaniem odpuściłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 02, 2011 21:59 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): So kwi 23, 2011 16:03
Posty: 43
Lokalizacja: Walim
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Jednak gaz niszczy silnik, więc daruję sobie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 03, 2011 22:49 
Offline
Początkujący

Auto: Touran Ecofuel, 2.0, 2007
Imię: Robert
Dołączył(a): Śr mar 02, 2011 14:42
Posty: 39
Lokalizacja: ŚWIDNIK/WARSZAWA
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Gaz nie niszczy silnika, błędna teoria. Silniki FSI są zaprojektowane tak aby były oszczędne na benzynie i pracowały tylko na benzynie, co innego niż TSI. W silnikach FSI między innymi konstrukcja tłoków i ich kształt eliminuje je co do pracy na gazie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lis 10, 2011 11:56 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię: Leszek
Dołączył(a): Pn cze 06, 2011 16:52
Posty: 5022
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował : 33 razy
Otrzymał podziękowań: 154 razy
ENERGY napisał(a):
Gaz nie niszczy silnika, błędna teoria. Silniki FSI są zaprojektowane tak aby były oszczędne na benzynie i pracowały tylko na benzynie, co innego niż TSI. W silnikach FSI między innymi konstrukcja tłoków i ich kształt eliminuje je co do pracy na gazie.


a jest sens zakładać instalację gazową do 1.6 benzyna

i własna odpowiedz za moto.pl

Przyjmijmy na początek, że litr benzyny E95 kosztuje średnio 5,12 zł, litr oleju napędowego 4,94 zł a autogazu 2,44 zł (najniższe notowania wojewódzkie z dnia 4.06.2011). Gdyby przyjąć, że każdy z kierowców dosiada tej samej klasy auta, na przykład kompaktowego Volkswagena Golfa V z 2007 r. z benzynowym silnikiem 1.6 (102 KM) spalającego średnio 7,4 l/100 km, z tą samą jednostką napędową ale z instalacją LPG spalającego średnio 10 l/100 km autogazu i turbodieslem 1.9 TDI (90 KM), spalającego średnio 5,1 l/100 km, to koszt przejechania 100 km benzyniakiem wyniesie 37,88 zł, turbodieslem 25,19 zł a „gazowcem” 24,40 zł. W skali roku, przy przebiegu 20 000 km, instalacja LPG pozwala zaoszczędzić prawie 2700 zł w stosunku do wersji benzynowej i ok. 160 zł w stosunku do odmiany wysokoprężnej.

Łatwo zauważyć, że zysk nad turbodieslem jest niewielki. Można oczywiście rozważać, czy dobrze wyregulowana instalacja gazowa drugiej generacji nie zadowoli się zużyciem o litr mniejszym, ale tak naprawdę korzyści finansowe wciąż będą miażdżące jedynie w porównaniu z benzyniakiem. Jednak nie tylko paliwem samochód żyje. Koszty trzeba analizować kompleksowo, biorąc pod uwagę i zakup auta i jego serwisowanie. A tu w grę zaczynają wchodzić rozmaite aspekty, kompletnie zmieniające wszelkie rachunki.


Instalacje LPG w pięciu odsłonachNa starcie zyskuje wersja benzynowa, bo w w przypadku wersji LPG trzeba zapłacić za montaż instalacji gazowej (przynajmniej 1500 zł) a w przypadku turbodiesla wyższą od benzynowca cenę rynkową (2000 zł). Koszty ewentualnych przeglądów można pominąć. Jeśli będą wykonywane poza ASO ich koszty będą podobne. Pozostaje kwestia napraw. Każdy z silników ma potencjalne źródła awarii, których usuwanie podniesie koszt eksploatacji. W silnikach benzynowych zagrożeń jest najmniej. Są to zazwyczaj układ zapłonowy, pompa cieczy chłodzącej, elektroniczny osprzęt silnika. Znacznie więcej może się wydarzyć przy zasilaniu LPG. Autogaz może spowodować wypalenie zaworów i konieczność regeneracji głowicy, defekty wtryskiwaczy i pompy paliwa, uszkodzenie cewek zapłonowych. Zgodnie z powiedzeniem, że nie psuje się tylko to, czego nie ma trzeba też założyć ewentualne usterki samej instalacji gazowej. Awariom ulegają przecież wtryskiwacze gazu, sterowniki elektroniczne a nawet reduktor. Zasilanie LPG wymusza też dodatkowe opłaty podczas okresowego badania technicznego i legalizacji zbiornika gazu. Najgorzej jest w przypadku turbodiesli. Tutaj awarie są najkosztowniejsze. W grę wchodzą uszkodzenia przepływomierzy, wtryskiwaczy, dwumasowych kół zamachowych, turbosprężarek i pomp zasilających.

Przyjmując czarny scenariusz, że w ciągu 5 lat na dystansie 100 000 km wystąpia wszystkie potencjalne awarie, to musimy założyć dodatkowe wydatki w wysokości przynajmniej 1000 zł dla silnika benzynowego, 4500 zł dla benzynowca zasilanego LPG i 7000 zł dla turbodiesla. Jak teraz będą przedstawiały się rachunki?

Łączny koszt eksploatacji benzynowego Golfa 1.6 powinien zamknąć się sumą ok. 39 000 zł, a turbodiesla kwotą ok. 34 000 zł. Dla samochodu jeżdżącego na autogazie koszty sięgną ok. 30 400 zł. Jak widać LPG wciąż jest bezkonkurencyjne. W dłuższej perspektywie pozwala zostawić w kieszeni sumy liczone w tysiącach złotych.

_________________
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 09, 2016 07:33 
Offline

Auto: Touran 1.6 FSI, 2005
Imię: Robert
Dołączył(a): Pt kwi 08, 2016 17:19
Posty: 1
Lokalizacja: Białystok
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Odgrzebuje temat. Czy coś zmieniło się w tej kwestii od 2011r? Czy ktoś gazował swojego 1.6FSI. Mam możliwość wstawienia dwóch instalacji:
-Zavoli - 3800zł
-STAG - 3500zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 17, 2016 10:32 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: Touran
Imię: Łukasz
Dołączył(a): N lis 10, 2013 08:11
Posty: 78
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
zadzwoń do AGC z Radomia tylko przygotuj sobie kod silnika, niedość że instalacja kosztuje tam 3500zł to zawsze możesz dostać rabat. Mój szwagier tam ostatnio montował dokładnie 1.6 FSI i jak sprawdziłem to nawet wydruk z hamowni dostał na benie i na gazie.

_________________
PozdraVWiam Brzoza tel: 7(4+4)1 977 (4+4)59


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 17, 2016 22:22 
Offline
Początkujący

Auto: 1T1 1.6 MPI '05 LPG
Imię: Kris
Dołączył(a): So paź 03, 2015 23:43
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Zastanawia mnie jak wychodzi spalenie w 1.6 FSI + LPG.

W moim 1.6 MPI realna średnia (nie z licznika) -dystans 10 tys km trasa+miasto - to 9,5l LPG + 0,8l benzyny(średnia z zimy-lata) instalacja 2400.
Liczyłem że instalacja zwróci się po 17 tys co w moim przypadku wyniesie ok 1 roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 18, 2016 21:27 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: Touran
Imię: Łukasz
Dołączył(a): N lis 10, 2013 08:11
Posty: 78
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
widzisz wszystko zależy tak naprawde od tego w jaki sposób użytkujesz pojazd, ile km dziennie czy miesiecznie robisz. Jeśli chodzi o 1.6 FSI to około 2,6 litra benzyny na 100km i 7litrów gazu/100km

_________________
PozdraVWiam Brzoza tel: 7(4+4)1 977 (4+4)59


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 18, 2016 22:01 
Offline
Początkujący

Auto: 1T1 1.6 MPI '05 LPG
Imię: Kris
Dołączył(a): So paź 03, 2015 23:43
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Mało lpg spala Tobie. Po założeniu nie masz błędów silnika?
To realne spalanie? Zima-lato? Z jakiego dystansu?
U mnie ok 1400 km miesięcznie, minimum 20 km dziennie, auto codziennie palone, pół na pół trasa(raz w m-c ok 700 km)/głownie miasto Gdańsk. W zimie sporo więcej benzyny idzie... dlatego średnia wychodzi 0.8.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 19, 2016 15:39 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: Touran
Imię: Łukasz
Dołączył(a): N lis 10, 2013 08:11
Posty: 78
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
no tak tylko że z tego co widzę ty masz MPI a nie FSI

_________________
PozdraVWiam Brzoza tel: 7(4+4)1 977 (4+4)59


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 20, 2016 00:43 
Offline
Początkujący

Auto: 1T1 1.6 MPI '05 LPG
Imię: Kris
Dołączył(a): So paź 03, 2015 23:43
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Zgadza się, mam MPI, dlatego chciałem uzyskać informację dla siebie i innych użytkowników o FSI, bo gdy szukałem silnika do LPG odradzono mi właśnie FSI. Dlatego interesuje się kwestią awaryjności, spalania i rzetelnych informacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 20, 2016 07:17 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: Touran
Imię: Łukasz
Dołączył(a): N lis 10, 2013 08:11
Posty: 78
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
silnik FSI również bardzo dobrze nadaje się do gazu tak samo jak nowe 1.4tsi wszystko zależy czy firmy mają te oznaczenia silników opracowane bo są to programy pisane pod konkretny model silnika.
Instalacja jest z dodatkiem paliwa - chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych
gaz podawany w fazie lotnej.

Cały montaż opiera się o przekalkulowanie jak i ile jeździmy miesięcznie autem.

_________________
PozdraVWiam Brzoza tel: 7(4+4)1 977 (4+4)59


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL