Teraz jest Pt kwi 20, 2018 22:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 07:09 
Offline
Początkujący

Auto: VW Touran 1.6MPI, 2009
Imię: Maciej
Dołączył(a): Pt mar 27, 2015 16:59
Posty: 14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam Kolegów,

Posiadam od 2 lat Tourana 2009r 1.6 kod silnika BSE (bez gazu) o przebiegu udokumentowanym 126 000km.

Miesiąc temu nagle przestał palić na jeden gar. Auto trafiło do warsztatu i okazało się, że świeca jest zalana olejem. Ponadto mechanik sprawdził ciśnienie na cylindrze i okazało się, że jest tylko 10bar.
Diagnoza mechanika: poszły pierścienie na tłoku – konieczny remont silnika.
Pomimo wszystko poprosiłem o wymianę tej świecy i złożenie auta. Póki co silnik pracuje normalnie.

Niestety sprawdziłem, że od stycznia auto zaczęło brać więcej oleju. Dolewam 1l na 2000km a wycieków zewnętrznych brak. Czyli coś jest nie tak.

Teraz mam do Was pytanie.
Czy po wyżej opisanych objawach mogę przyjąć, że mechanicy poprawnie zdiagnozowali usterkę? Czy możliwe jest, że problem nie tkwi w pierścieniach tylko w innym elemencie auta/silnika?

Podobno ten silnik jest długowieczny a po 120 000km taka awaria? Aż mi się nie chce w to wierzyć.


Ostatnio edytowano Pt cze 02, 2017 10:26 przez Easypro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 07:38 
Offline
Użytkownik

Auto: BMN,2.0 tdi,2006
Imię: Karol
Dołączył(a): So sie 10, 2013 21:34
Posty: 282
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/Grudziadz
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy
Spróbować wymyc silnik tzn. Liqui moly płukanka do silnika. Odblokowuje zapieczone pierścienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 09:27 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 2202
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 191 razy
Nic ci nie odblokuje. To glupie mity. Juz rozbieralem nie jeden silnik i zadna plukanka tu nie pomogla.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 11:52 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię: Mateusz
Dołączył(a): Pt cze 10, 2011 09:21
Posty: 5055
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 79 razy
Otrzymał podziękowań: 361 razy
10bar,to chyba nienajgorzej... Jaki olej lejesz?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

_________________
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 11:58 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 2202
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 191 razy
Jak strzeli pierscien olejowy to nawet kompresja bedzie tu wieksza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 12:04 
Offline
Początkujący

Auto: VW Touran 1.6MPI, 2009
Imię: Maciej
Dołączył(a): Pt mar 27, 2015 16:59
Posty: 14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Muti napisał(a):
10bar,to chyba nienajgorzej... Jaki olej lejesz?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Taki jaki był lany od samego początku czyli CASTROL EDGE 5W-30


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 15:58 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię: Mateusz
Dołączył(a): Pt cze 10, 2011 09:21
Posty: 5055
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 79 razy
Otrzymał podziękowań: 361 razy
Może trafiłeś na podrabiany olej i Noack ma z kosmosu. Spróbowal bym zrobić plukanke i zalać olej np LM 5W40 z normą 502.00. Bez sensu 5w30 w starym 1.6

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

_________________
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 16:53 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 2202
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 191 razy
Nic to nie zmieni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 17:13 
Offline
Początkujący

Auto: VW Touran 1.6MPI, 2009
Imię: Maciej
Dołączył(a): Pt mar 27, 2015 16:59
Posty: 14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Chyba spróbuję go przepłukać.
W sumie od ostatniej wymiany oleju przejechałem 15 000km więc i tak powoli czas zmienić.

Zmierzę jeszcze raz tym samym manometrem ciśnienie przed i po wymianie.
Zobaczymy jaki będzie efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 19:34 
Offline
____________________
____________________
Avatar użytkownika

Auto: Touran,2.0 BKD, 2005
Imię: Wojtek
Dołączył(a): Cz lis 22, 2012 00:52
Posty: 389
Lokalizacja: Inowrocław
Podziękował : 106 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy
Może to tylko uszczelniacze. O ile dobrze pamiętam zużycie oleju wg producenta to 0,5 l na 1000 km to norma, dodając agresywną jazdę plus uszczelniacze, może łykać sporo więcej. 10 bar na cylindrze to normalne sprężanie, jest ok.

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 19:45 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 2202
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 191 razy
Jest nawet 1 litr na 1000km. Tylko skad ten problem z jednym garem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 19:46 
Offline
____________________
____________________
Avatar użytkownika

Auto: Touran,2.0 BKD, 2005
Imię: Wojtek
Dołączył(a): Cz lis 22, 2012 00:52
Posty: 389
Lokalizacja: Inowrocław
Podziękował : 106 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy
wesol napisał(a):
Jest nawet 1 litr na 1000km. Tylko skad ten problem z jednym garem?


niesprawna świeca...

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 19:53 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: 1T1/1,6lMPI/Pb+LPG/2005r
Imię: Marek
Dołączył(a): N paź 28, 2012 19:56
Posty: 160
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy
Kolego mechanik ma racje. U 2 moich kolegow objawy identyczne jak opisujesz, u jedenego nie palil na 4 cyl., u drugiego na 3 cyl. Wymiana swiecy pomaga na jakis czas ale te odstepy beda sie zmniejszaly. Pierwszy rozebral silnik okazalo sie ze wszystkie pierscienie na wszystkich tlokach byly "sklejone". Po wymianie pierscieni jest OK ale swoja porcje oleju i tak bierze. Drugi kolega u ktorgo problem pojawil sie ok.3 mies. temu wymienia siwece dolewa olej i jezdzi. Moj silnik BGU wlasnie przekroczyl 400000km i chodzi, apetyt na olej ok.1,5l - 2l na 15tys. Sadze wiec ze bez remontu sie nie obejdzie chociaz zycze by stalo sie inaczej.

_________________
Marq / Jeżdżę tylko benzynami i mam spokój /


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N cze 04, 2017 19:04 
Offline
Przeglądacz

Auto: VW Touran 1,6 MPI,2004r.
Imię: Janek
Dołączył(a): Pt gru 26, 2014 21:08
Posty: 103
Lokalizacja: Letterkenny Ireland/Pila Pl
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Nie tak dawno przerabiałem temat.Kompresja można powiedzieć że w normie, ale apetyt na olej ogromny mimo zastosowania Heawy Duty oil stabilizer firmy Lukas, no i fatalna analiza spalin. Pierścienie zgarniające zapieczone,ale uszczelniacze trzonków zaworowych praktycznie nie spełniały swojej roli i to tędy następowała konsumpcja oleju. Wymiana uszczelniaczy i wszystkich pierścieni oraz sprawdzenie prowadnic /minimalna owalność/ po przejechaniu 4kkm zerowe zużycie oliwy. Analiza spalin jak z nowej jednostki a nawet lepsza. Touran do remontu miał przejechane 270kkm.

_________________
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 05, 2017 10:14 
Offline
Początkujący

Auto: VW Touran 1.6MPI, 2009
Imię: Maciej
Dołączył(a): Pt mar 27, 2015 16:59
Posty: 14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Kolego zutjan a jaki był koszt remontu w twoim przypadku?
Kwotę jaką podał mi warsztat zwaliła mnie z nóg.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL