Teraz jest Śr sie 23, 2017 03:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn sie 07, 2017 18:54 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: TOURAN, AVQ, 101KM
Imię: Łukasz
Dołączył(a): Śr lut 22, 2012 22:05
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
No a ja już po wymianie na KWD, która teraz przy 3000 (według zegarów) ma 170km/h :) Dla mnie to optymalne rozwiązanie przy częstych trasach. Przy 140 km/h jest coś około 2400 obr., a w środku duużo ciszej niż wcześniej. Piąty bieg można teraz przyrównać do wcześniejszego szóstego. No i komfort jazdy się oczywiście poprawił :D
Przekłada się to na niezłe realne spalanie około 5,8l (przetestowane na trasie wakacyjnej do Chorwacji) :ok: :19: z czego jestem baaardzo zadowolony
:super:

_________________
Teraz delikatnie podkręcony do 137 koników :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 07, 2017 19:52 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 1539
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy
to nie am nic do spalania. Inaczej to by robili auta ze skrzyniami conajmniej 9 biegowymi i przy 1500 obr bys mial te 180 km/h. Skrzynie dobiera sie do parametrow silnika i budy w ktorej jest. Ten kto projektowal takie skrzynie np na uczelni to wie oczym mowie. Kiedys mialem golfa 4 AHF czyli wersje 110 konna i jadac w Polske wynik mi wyszedl 4.7 litra a cislem an autostradach platnych po 150-160 caly czas. I tam tez nie ma wcale rewelacyjnej skrzyni. Liczy sie to ile obciazasz jednostke. Czyli tak jak masz np agregat pradotworczy dajmy na to 5 kW. Odpaisz go i ma chodzic tylko by mala zaroweczka dajmy na to 50 wat sie swiecila i mimo ze obroty silnika spalinowego na agregacie to 3000 to spala na godzine jakies 1 litra paliwa. Ale obciazasz go odbiornikiem dajmy na to 2000 wat np zelazko czy czajnik to spali ci juz 2-2.5 litra paliwa na godzine. Zapodaj tak zeby odbiorniki ciagnely te 5 kW to spali ci ze 3-3.5 litra paliwa. W kazdym przypadku beda obroty te same na silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 07, 2017 20:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię: Piotr
Dołączył(a): Wt cze 19, 2012 14:45
Posty: 990
Lokalizacja: Koło
Podziękował : 64 razy
Otrzymał podziękowań: 93 razy
Wesoł co Ty piszesz ????? Skrzynia a raczej jej przełożenie nie ma nic do spalania??? :omatko:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 07, 2017 21:55 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 1539
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy
Tak. Pomys chwile po co jest skrzynia. Mnie uczyli na uczelni ze do pelnego wykozystania mocy,momentu. Shamuj sobie auto na kazdym biegu i naloz wszystkie wykresy wzgledem predkosci zobaczysz jaki wyjdzie ci obraz.

Skoro skrzynia i jej przelozenia mialaby powodowac mniejsze spalanie to czemu nie zapodac 10 biegowa z mega przelozeniami. Moze jeszcze mniej by palil. Moze majac taka co przy 2000 obr by ma 10 biegu dawala predkosc 220 km/ by byla lepsza. Przy takim przelozeniu predkosc 150km/h to by bylo cos kolo 1100 obrotow silnika i spalanie by bylo jakies 1.5 litra.

Niestety tak by nie bylo bo jak jedziesz z obrotami 2000 to na rwnej drodze masz spalanie ze 5 litrow a pod gorke z kempingiem przy tych obrotach masz spalanie 20 litrow.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 07, 2017 22:17 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: 1,9 tdi 77kw BLS 2007r
Imię: cbrstreet touran
Dołączył(a): Pt lis 11, 2016 20:46
Posty: 121
Lokalizacja: dtr
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 16 razy
Wiadomo większe obciążenie większe spalanie :brawa: bo tak jest jadąc autostrada na tempomacie dajmy 140km/h po prostej drodze bez wzniesień wyświetla 6l na 100km a pod górkę będzie pokazywalo 9l na 100km :oki: to obciążenie skrzyni jest też inne :shock: a z góry to już inna sprawa silnik oddaję inny dźwięk :D a jak nie ma obciążenia ;) jakie jest wtedy spalanie :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 07, 2017 23:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię: Piotr
Dołączył(a): Wt cze 19, 2012 14:45
Posty: 990
Lokalizacja: Koło
Podziękował : 64 razy
Otrzymał podziękowań: 93 razy
Wesoł Ty jak zwykle swoje i wszystko wyolbrzymiasz. Oczywiście że wszystko ma swoje granice. Taki przykład. Porównaj pracę i zużycie silnika np Poloneza z tym samym silnikiem ze skrzynią 4 i 5 biegową. Czemu ludzie zmieniali skrzynie jak była taka możliwość. Tak samo we Fiatach 125? Fiat po zmianie skrzyni palił ok 1 litra mniej. Dodatkowo była inna kultura pracy silnika i komfort jazdy. Przykłady można mnożyć. Poza tym skoro kolega Lucas_ge sam to odczuł na sobie to czemu to kwestionujesz?

Poczytaj sobie http://www.grzegorzslaski.pl/public/fil ... nanska.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 08, 2017 05:29 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 1539
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy
nie porównujmy minionej epoki do dzisiejszych. W testach nieraz mi wyszlo ze auto np na 5 biegu pali mniej niz na 6. Oczewiscie w pewnych warunkach drogowych. Sam sie nosze na zmiane skrzyni u siebie. sprawdz sobie jezdzac po miescie czy jak bedziesz sie turlal na 4 biegu i czasem go forsowal na takim wlasnie biegu zamiast zredukowac to czy spali ci mniej?? Oczewiscie nie mowie o spalaniu z kompa bo to nie jest pomiar tylko wskazanie na podstawie wielu informacji nic poza tym. Poza tym ze takie forsowanie auta na wysokich biegach to nie tylko dobijanie sprzegla dwumasy to jeszcze rpzeciazasz korby oraz panewki. Mozna smialo jechac niekiedy autkiem i wyjdzie ze na 5 boegu mniej pali jak na 6 biegu powiedzmy przy predkosci 1100120 km/h. Czemu tak jest?? Przecie wg tej teorii powinien spalic wiecej. Tak jak dosc czesto predkosc maksymalna auta ne jest osiagana na ostatnim biegu?? Ja zawsze mowilem ze np sharan 115 konny ma skryznie wcisnieta 6 biegowa bezsensownie. Taka buda duza duze opory a skrzynia 6 z dosc dlugimi biegami. Sprawdzalem swojego sharana ze swoim touranem. moce 105 i 115 koni. Roznica jest owszem niby na papierze ale w rzeczywostosci mysle ze oba seryjne wypluwaja podobna moc moze roznica z 5 koni. Czemu touran ma tak niskie przelozenia?? Przecie mniejsza buda lzejszy to powinien miec choc podobne do sharana a tu jest cos jak po tej zmianie na ta skrzynie "szybsza"?? Czemu w sharanie rpzy 3000 obr mam 150 km/h a w turku przy 3000 mam 140km/h ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 08, 2017 08:10 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: MK6 GTI 2.O TSI CCZB++
Imię: Mateusz
Dołączył(a): Pt cze 10, 2011 09:21
Posty: 4852
Lokalizacja: Zielona Góra Poznań
Podziękował : 78 razy
Otrzymał podziękowań: 333 razy
Masz rację i nie :) zobacz jak teraz wydłużają skrzynie żeby spełnić normy spalin, żeby mniej palił. Golf 7 R.. Nowe auto, powinno miec wg Twojej wiedzy idealnie zestopniowane przełożenia, a nie miał. 6 była za krótka. W poliftowym jest już tylko dsg7, gdzie 6 pozostała taka sama, a 7 jest nadbiegiem. Także to tak nie zawsze dobrze działa.
Ale też jest faktem, że w passacie b7 1.8 tsi jadąc 160 ma koło 2600obr i pali tyle samo co przy 3300 i 190-200. Długa 6 i pod górę się męczy i leje paliwo, żeby utrzymac prędkość.
Ja w touranie jak zmieniłem na dłuższą skrzynie, to też zauważyłem niższe spalanie i większy komfort jazdy.

_________________
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 08, 2017 09:37 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 1539
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy
Wydluzanie biegow zgubnie dziala na sprzeglo a ze te bls itp maja to mniejsze to poszalec nie mozna. Poza tym taki bls ma niby dosc skromny niuton bo tylko 250. Jednym z czynnikow dobory skrzyni to niuton. Czemu subaru placilo za dwoja glupote bo klienci wymieniali dwumasy na gwarancji. Akcja serwisowa z oprogramowaniem i juz spokuj. Mniejszy niut z dolu i dziekuje dwumas nie pada. Pamietac tez trzeba ze my najczesciej auta uzytkujemy na pisto. Gdzie sens takiej dlugiej skrzyni jak ktos gania zaladowany po dach na drogach lokalnych?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 09, 2017 18:39 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: TOURAN, AVQ, 101KM
Imię: Łukasz
Dołączył(a): Śr lut 22, 2012 22:05
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Widzę że wywołałem małą dyskusję :) więc i ja coś dorzucę od siebie.
Po pierwsze skrzynia "dłuższa", która to została włożona do mojego Turka, nie jest jakimś moim wymysłem w tym aucie, ponieważ były takowe wkładane swego czasu do "BLS-ów" (głównie do BlueMotion) i dobrze się tam miewały. Więc jest to zamysł tych, co to auto projektowali, nie moje "widzimisie" (coś w tym musi być ;) )
Po drugie moje auto od już trzech lat głównie porusza się po autostradach (niemieckich) i sens używania właśnie takich przełożeń sporo wzrasta (nie turlam się zbyt wiele po drogach lokalnych).
Po trzecie nie jeżdżę, a przynajmniej staram się, nie jeździć na zbyt niskich obrotach (mając na uwadze dwumasę właśnie); taki miałem zawsze styl jazdy. Staram się trzymać w granicach między 2000 (minimum 1800) a 3000 obr. (oczywiście kiedy trzeba ciągnie się ciut więcej ;) ) A jadąc sobie 140-150, dużo większy komfort jazdy jest kiedy silnik pracuje nie 3000 i więcej, tylko 2400-2500. No i mały test, który zrobiłem podczas jazdy na prostym odcinku autostrady (żadnych górek czy zjazdów): prędkość 140 i chwila jazdy na 5 biegu i na 6 - jednak na 6 chwilowe spalanie jest znacząco mniejsze niż na 5. Co byś kolego Wesoł nie mówił o teorii, z którą się zgadzam, to jednak w jednym czasie w identycznych warunkach spalanie jest mimo wszystko mniejsze. Jak już pisałem, odczuwam to też jak podjeżdżam pod dystrybutor.
Więc co jak co, w pewnych warunkach użytkowania sensownym jest mieć takowe właśnie przełożenia. Wcześniej jeżdżąc w większości po Polsce i "drogach lokalnych" w ogóle nie myślałem nawet, że ta "normalna" skrzynia jest zbyt wolna, lecz jeżdżąc kilka lat po autostradach zaczęło być to ciut męczące, mieć ciągle 3000 i więcej i przez dłuższy czas "głośno" w aucie.

_________________
Teraz delikatnie podkręcony do 137 koników :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 09, 2017 19:06 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 1539
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy
Tak owszem wiele i tu i tu mozna i wyluczen i pomiarow z tankowan robic. Zwracam uwage tylko ze nie przelizenie decyduje o spalaniu. Inaczej bysmy dawno mieli skrzynie 9 biegowe z mega dlugimi przelozeniami. Mi np brakuje mega krotkiego przelozenia bo mam sad owocowy taki rekreacyjny i tam jadac na 1 bez gazu jest jeszcze za szybko.

A co do jazdy z obrotami 2000 i to ze niby nie jest katowanie dwumasy to jednak chyba szkola tu by wiele wyjasnila. No jesli ktos mysli ze katuje dwumas przy 1400 obr to jest w duzym bledzie. Tu niuton jest jeszcze znikomy. Tak blue motion mialy dluzsze skrzynie. Po co daja skrzynie 6 biegowe to ten temat juz poruszalismy na forum sharana. Dobra 5 biegowa wystarczylaby. Silniki coraz elastyczniejsze czyli duzy niut i z dolu i na gorze a oni daja skrzynie poszatkowana jakby zakres uzyteczny byl tylko od 2500 do 3000.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 10, 2017 10:05 
Offline
Specjalista

Auto: Golf 5
Imię: Dexter
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2014 13:38
Posty: 845
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował : 19 razy
Otrzymał podziękowań: 119 razy
m słabszy silnik tym skrzynia krótsza. Ale są auta ze słabymi silnikami i długą skrzynią.
Przykład;
szmelc wagon mój obecny 1.6 8V 100km/h=3100obr
poprzednia vectra b 1.6 16V 100km/h=2300obr
fota mojego paprykarza a poniżej kolegi signum 3.0 automat. im szybciej jedzie to spalanie spada nawet o 2L , bo moc bierze z pojemności silnika a nie z obrotów.

Image
Image


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 10, 2017 12:30 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 1539
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy
Owszem bywaja czasami pewne odstepstwa od reguly aczkolwiek bledem jest mowienie ze wiekszy bieg to mniejsze spalanie. Nawet to ze jadac sobie dajmy na to 60km/h to spalanie jest tez dosc niskie a przecie zeby przejechac 100 km trzeba dygac ponad 1.5 godziny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 11, 2017 14:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: Touran, AVQ , 2004
Imię: GASIOR
Dołączył(a): So mar 05, 2011 23:58
Posty: 503
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 45 razy
U mnie ma 170 km/h 3000 or. a przy 4000 dochodziło do 180km/h

-- 11 sie 2017, o 14:55 --

U mnie ma 170 km/h 3000 or. a przy 4000 dochodziło do 180km/h

_________________
Jak pomogłem to podziękowanie - browarek! Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL