Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski

Post autor: lock00 »

Mini Manual jak sprawdzić/odczytać działanie pompowtrysków pompowtryski

Coraz więcej osób ma kabelek z VCDS-em, więc każdy może sobie sprawdzić, wiekszość z własnych spostrzeżeń, troche z materiałów znalezionych w sieci, i po prostu zebrane w całość, myślę że ten materiał będzie pomocny :)

Odpalamy Tourana i zostawiamy na biegu jałowym, logujemy się do sterownika silnika, engine [01] -> bloki pomiarowe [08]

Wybieramy kanały: 013, 023, 018

Obrazek

Na podstawie powyższych danych możemy rozpoznać róznice mocy miedzy poszczególnymi cylindrami ,
W blokach mierzonych:
Kanał 018 w lp,1,2,3,4 wartość 0 oznacza prawidłowe dzialanie danej pompki,
Kanał 023 tutaj mamy czasy reakcji pompek (ang. Beginning of Injection Period = kąt wyprzedzenia wtrysku) po naszemu tzw bipy zakres prawidłowego dzialania dla silników :19: +30á-30 ms, :20: +100á-100 ms,natomiast zakres krytyczny +150á-150 ms
Kanal 013 w lp. 1,2,3,4 pokazane sa regulatory równomiernej pracy-dawka wtrysku na poszczególny cylinder ,
Przedzial min/max pompo-wtrysków to -2,8á 2,8
Wszystko odbywa się na biegu jałowym poprzez wyslanie sygnału obrotów silnika (a dokladnie to 4)do komputera sterującego,na jeden obrót wała korbowego,jeśli sygnały dochodzą w równomiernym rytmie oznacza to ze wszystkie cylindry wykonuja równomierną prace, a jeżeli zostaną wykryte różnice to dany cylinder zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, i tak w kółko :) ,stan wszystkich musi sie równać 0
Pompki pracuja w kolejności cylinder1,cylinder3,cylinder4,cylinder2,cylinder1 itd..
Inaczej pracuja pompki na plusie inaczej na minusie, roznica jest tez w przyspieszaniu miedzy - / + ,pompka na „–„ potrzebuje mnie czasu do przyspieszenia niż na „+”
- mg/skok sa to pompo-wtryskiwacze o większej mocy ,zasilane mniejsza dawką paliwa ,
+ mg/skok sa to pompo-wtryskiwacze o mniejszej mocy, zasilane większą dawką paliwa,i wał korbowy potrzebuje wiecej czasu na następną połowe własnego obrotu
Wypadałoby umieścic jakaś charakterystyke :P (moj nauczyciel tak powtarzal ze charakterystyka to podstawa :P ,nie wazne ze 99.9 % jej nie rozumialo ) :lol:

Obrazek

Przekrój pompowtryskiwacza firmy Bosch
1 - doprowadzenie paliwa, 2 - powrót paliwa, 3 - krzywka napędu, 4 - tłoczek pompy, 5 - komora wysokiego ciśnienia, 6 - tłoczek odciążający, 7 - zasobnik, 8 - przestrzeń zamocowania sprężyny, 9 - igła wtryskiwacza, 10 - iglica zaworu elektromagnetycznego, 11 - gniazdo zaworu elektromagnetycznego.

Z racji ze wystepuja problemy z pompo - wtryskiwaczami siemensa , celem ustalenia jakie mamy, lub przed zakupem autka sprawdzic jakie sa :)
Uruchamiamy VCDS , lub na podstawie (autoskanu)
grupa (01) i sprawdzamy co pisze w sterowniku
pompo-wtryskiwacze piezoelektryczne maja:
Component: R4 2.0l PPD 1.2 G 4355 (siemens)
pompo-wtryskiwacze elektromagnetyczne
Component: R4 1,9L EDC G000SG 6246
Test porownawczy dzieki logom Marco_Polo



Paliwo a pompki w naszych Tourankach
Jeśli ktos nie chce zarżnąć pompek ,(i mieć awarie w czasie podróży)warto sobie sprawdzic jak się zachowuja po zatankowaniu na „swojej stacji” , a pozniej zmienic stacje/rafinerie/ i porównać
Na 1 paliwie widac ze wszystkie wtryski maja wieksze wartości a 1 wtrysk ma największe


Obrazek


A na drugim paliwie już wszystko idealnie ,książkowo :)
Obrazek

A tutaj jeszcze inne paliwko

Obrazek
Dziękuje za uwagę ;)
Blędy są z edytora obrazu, bez odbioru...
Ostatnio zmieniony ndz kwie 20, 2014 23:25 przez lock00, łącznie zmieniany 23 razy.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Dobra robota Rafał. Przyda się zwłaszcza dla osób zaczynających prace z kablem...
:piwo: dla Ciebie....
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

jeżu pisze:Dobra robota Rafał. Przyda się zwłaszcza dla osób zaczynających prace z kablem...
:piwo: dla Ciebie....
Zgadza sie :piwo:
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

:piwo: należy się :)
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Dzieki za docenienie i :piwo: :)
jeżu pisze:Dobra robota Rafał. Przyda się zwłaszcza dla osób zaczynających prace z kablem...
:piwo: dla
Tez tak uwazam :)
Awatar użytkownika
jeffik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
Auto:: Toyota Verso
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Post autor: jeffik »

Witam!

Świetna robota! :piwo:

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

to i ja postawie :piwo:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

dobra robota :drinks:
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Też poszedł browarek :piwo: dziękuję. Rozumiem że cała wiedza oprócz Boscha tyczy sie też wtrysków Siemensa. Szkoda że przed 18 lipca nie mialem tej świadomości i wiedzy.

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Marco_Polo, zgadza sie :) zdrowko :piwo:
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

Takiego opisu szukałem :) To sporo wyjasnia ... teraz jeszcze przydał by mi sie opis jak sprawdzic turbine na VACS :)
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Takiego opisu szukałem :) To sporo wyjasnia ... teraz jeszcze przydał by mi sie opis jak sprawdzic turbine na VACS :)
Juz o tym myslalem, druga osobe zwerbuje i mysle ze i to bedzie :)
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

Moze ja sie zglosze .... :)
patrzac po naszych problemach to łatwiej i szybciej bedzie sie spotkac na granicy województw
:piwo: :brawa: :haha:
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Czemu nie :) :piwo:
Awatar użytkownika
r00x
Przeglądacz
Posty: 122
Rejestracja: śr sie 17, 2011 09:38
Auto:: Audi A4 2.0 TFSI Quattro
Imię:: Sebastian
Lokalizacja: Turek
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: r00x »

Piwko poszło :) Teraz czekamy na turbinę.
Obrazek
ODPOWIEDZ