Coraz więcej osób ma kabelek z VCDS-em, więc każdy może sobie sprawdzić, wiekszość z własnych spostrzeżeń, troche z materiałów znalezionych w sieci, i po prostu zebrane w całość, myślę że ten materiał będzie pomocny

Odpalamy Tourana i zostawiamy na biegu jałowym, logujemy się do sterownika silnika, engine [01] -> bloki pomiarowe [08]
Wybieramy kanały: 013, 023, 018

Na podstawie powyższych danych możemy rozpoznać róznice mocy miedzy poszczególnymi cylindrami ,
W blokach mierzonych:
Kanał 018 w lp,1,2,3,4 wartość 0 oznacza prawidłowe dzialanie danej pompki,
Kanał 023 tutaj mamy czasy reakcji pompek (ang. Beginning of Injection Period = kąt wyprzedzenia wtrysku) po naszemu tzw bipy zakres prawidłowego dzialania dla silników


Kanal 013 w lp. 1,2,3,4 pokazane sa regulatory równomiernej pracy-dawka wtrysku na poszczególny cylinder ,
Przedzial min/max pompo-wtrysków to -2,8á 2,8
Wszystko odbywa się na biegu jałowym poprzez wyslanie sygnału obrotów silnika (a dokladnie to 4)do komputera sterującego,na jeden obrót wała korbowego,jeśli sygnały dochodzą w równomiernym rytmie oznacza to ze wszystkie cylindry wykonuja równomierną prace, a jeżeli zostaną wykryte różnice to dany cylinder zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, i tak w kółko

Pompki pracuja w kolejności cylinder1,cylinder3,cylinder4,cylinder2,cylinder1 itd..
Inaczej pracuja pompki na plusie inaczej na minusie, roznica jest tez w przyspieszaniu miedzy - / + ,pompka na „–„ potrzebuje mnie czasu do przyspieszenia niż na „+”
- mg/skok sa to pompo-wtryskiwacze o większej mocy ,zasilane mniejsza dawką paliwa ,
+ mg/skok sa to pompo-wtryskiwacze o mniejszej mocy, zasilane większą dawką paliwa,i wał korbowy potrzebuje wiecej czasu na następną połowe własnego obrotu
Wypadałoby umieścic jakaś charakterystyke




Przekrój pompowtryskiwacza firmy Bosch
1 - doprowadzenie paliwa, 2 - powrót paliwa, 3 - krzywka napędu, 4 - tłoczek pompy, 5 - komora wysokiego ciśnienia, 6 - tłoczek odciążający, 7 - zasobnik, 8 - przestrzeń zamocowania sprężyny, 9 - igła wtryskiwacza, 10 - iglica zaworu elektromagnetycznego, 11 - gniazdo zaworu elektromagnetycznego.
Z racji ze wystepuja problemy z pompo - wtryskiwaczami siemensa , celem ustalenia jakie mamy, lub przed zakupem autka sprawdzic jakie sa

Uruchamiamy VCDS , lub na podstawie (autoskanu)
grupa (01) i sprawdzamy co pisze w sterowniku
pompo-wtryskiwacze piezoelektryczne maja:
Component: R4 2.0l PPD 1.2 G 4355 (siemens)
pompo-wtryskiwacze elektromagnetyczne
Component: R4 1,9L EDC G000SG 6246
Test porownawczy dzieki logom Marco_Polo
Paliwo a pompki w naszych Tourankach
Jeśli ktos nie chce zarżnąć pompek ,(i mieć awarie w czasie podróży)warto sobie sprawdzic jak się zachowuja po zatankowaniu na „swojej stacji” , a pozniej zmienic stacje/rafinerie/ i porównać
Na 1 paliwie widac ze wszystkie wtryski maja wieksze wartości a 1 wtrysk ma największe

A na drugim paliwie już wszystko idealnie ,książkowo


A tutaj jeszcze inne paliwko

Dziękuje za uwagę

Blędy są z edytora obrazu, bez odbioru...