błąd Drive Battery
-
- Przeglądacz
- Posty: 129
- Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
błąd Drive Battery
Często wyskakuje mi na VCDS błąd:
01598 - Drive Battery Voltage
Akumulator mam nowy, masę akumulatora wyczyściłem.
Zauważyłem, że VCDS wskazuje przeważnie napięcie pomiędzy 11-12V (bez włączonego silnika - z włączonym ok. 14,2V)
Przy tym błędzie wolne obroty podrzucają się do 1100 i włączają się wentylatory. Rozumiem, że w ten sposób auto chce doładować akumulator.
01598 - Drive Battery Voltage
Akumulator mam nowy, masę akumulatora wyczyściłem.
Zauważyłem, że VCDS wskazuje przeważnie napięcie pomiędzy 11-12V (bez włączonego silnika - z włączonym ok. 14,2V)
Przy tym błędzie wolne obroty podrzucają się do 1100 i włączają się wentylatory. Rozumiem, że w ten sposób auto chce doładować akumulator.
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5602
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 670 razy
Z tymi wentylatorami to dziwne bo jak chce doładować aku to powinien wyłączyć jak najwięcej odbiorników. Ładowanie masz ok. Jesteś w stanie zmierzyć sobie stan naładowania akumulatora po nocy np? Tradycyjnym miernikiem. Może coś Ci w czasie postoju rozładowywuje aku? Bo błąd wskazuje na uszkodzony lub niski poziom naładowania baterii. Sprawdź też upływność prądu w pojeździe. Powinien być mniejszy niż 50mA
-
- Przeglądacz
- Posty: 129
- Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
teraz egr zaczął buczeć i samochód gasnąć a błędy to:
19556 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Short to Plus
P3100 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 252 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.77 V
Bin. Bits: 00001000
Torque: 0.0 Nm
Torque: 110.0 Nm
18051 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 1008 /min
Torque: 50.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 00001000
Load: 39.2 %
(no units): 1.0
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
000 - - - Intermittent
19556 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Short to Plus
P3100 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 252 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.77 V
Bin. Bits: 00001000
Torque: 0.0 Nm
Torque: 110.0 Nm
18051 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 1008 /min
Torque: 50.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 00001000
Load: 39.2 %
(no units): 1.0
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
000 - - - Intermittent
-
- Przeglądacz
- Posty: 129
- Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
Wyczyściłem EGR i nic. Zauważyłem taki efekt, że jak podwyższy sobie obroty włączają się wentylatory i zawór gaszący gasi silnik. Przy tak zaduszonym silniku wentylatory dalej chodzą i zawór gaszący zamyka się i ponownie otwiera, wypinam wtyczkę z egr a wentylatory dalej chodzą.
przejechałem się na odpiętej przepustnicy i sytuacja powtórzyła się. Przy czym coś buczało w okolicy paska klinowego, może to jednak alternator pada.
Może to jednak przepustnica ponieważ na odpiętej nie wyskakuje błąd, a jak ją podłącze to błąd wyskakuje przy gaszeniu silnika. Klapa przepustnicy ogólnie pracuje, zamyka się przy gaszeniu. Podczas wyłączania stacyjki klapa przepustnicy wydaje dwa dźwięki zamykania i otwierania się, czy to prawidłowy objaw tych dwóch ruchów.
Zauważyłem, że błąd "v157 short to plus" pojawia się przy gaszeniu silnika, chociaż klapa gaszenia działa prawidłowo - przy wyłączaniu stacyjki zamyka się i z powrotem otwiera (robi ten ruch dwukrotnie).
[ Komentarz dodany przez: Dodi: Sro Sty 11, 2012 14:36 ]
wyedytowałem posty zgodnie z regulaminem
[ Dodano: Pią Sty 13, 2012 18:20 ]
zamieniłem dziś przepustnicę i niestety błąd klapy v157 dalej wyskiwał przy gaszeniu silnika. Napięcie w okablowaniu sprawdzone, nie ma zwarcia. Poruszałem bezpiecznikiem i problem zniknął
[ Dodano: Wto Maj 22, 2012 15:19 ]
Napięcie wychodzące z alternatora mam przeważnie 14,05V lecz czasami wyksakuje bi błąd drive battery voltage bo napięcie na akumulatorze wskazuje podczas pracy silnika 13,40-13,60V. Po odłączeniu akumulatora wraca na pare dni do normy czyli 14V na aku.
Testowałem już na 2 akumulatorach.
[ Dodano: Wto Lis 06, 2012 20:12 ]
Podrzucanie obrotów i włączanie wentylatorów dalej się pojawia i przy tym błąd drive battery voltage. Ładowanie alternatora prawidłowe. Po odłączeniu akumulatora przypadłość znika na kilka dni. Może ktoś ma jakiś pomysł?
[ Dodano: Pon Gru 03, 2012 15:05 ]
dalej podrzuca obroty i włącza wentylatory, najpierw jest objaw drżenia silnika. Odpięcie akumulatora pomaga na pare dni.
przejechałem się na odpiętej przepustnicy i sytuacja powtórzyła się. Przy czym coś buczało w okolicy paska klinowego, może to jednak alternator pada.
Może to jednak przepustnica ponieważ na odpiętej nie wyskakuje błąd, a jak ją podłącze to błąd wyskakuje przy gaszeniu silnika. Klapa przepustnicy ogólnie pracuje, zamyka się przy gaszeniu. Podczas wyłączania stacyjki klapa przepustnicy wydaje dwa dźwięki zamykania i otwierania się, czy to prawidłowy objaw tych dwóch ruchów.
Zauważyłem, że błąd "v157 short to plus" pojawia się przy gaszeniu silnika, chociaż klapa gaszenia działa prawidłowo - przy wyłączaniu stacyjki zamyka się i z powrotem otwiera (robi ten ruch dwukrotnie).
[ Komentarz dodany przez: Dodi: Sro Sty 11, 2012 14:36 ]
wyedytowałem posty zgodnie z regulaminem
[ Dodano: Pią Sty 13, 2012 18:20 ]
zamieniłem dziś przepustnicę i niestety błąd klapy v157 dalej wyskiwał przy gaszeniu silnika. Napięcie w okablowaniu sprawdzone, nie ma zwarcia. Poruszałem bezpiecznikiem i problem zniknął

[ Dodano: Wto Maj 22, 2012 15:19 ]
Napięcie wychodzące z alternatora mam przeważnie 14,05V lecz czasami wyksakuje bi błąd drive battery voltage bo napięcie na akumulatorze wskazuje podczas pracy silnika 13,40-13,60V. Po odłączeniu akumulatora wraca na pare dni do normy czyli 14V na aku.
Testowałem już na 2 akumulatorach.
[ Dodano: Wto Lis 06, 2012 20:12 ]
Podrzucanie obrotów i włączanie wentylatorów dalej się pojawia i przy tym błąd drive battery voltage. Ładowanie alternatora prawidłowe. Po odłączeniu akumulatora przypadłość znika na kilka dni. Może ktoś ma jakiś pomysł?
[ Dodano: Pon Gru 03, 2012 15:05 ]
dalej podrzuca obroty i włącza wentylatory, najpierw jest objaw drżenia silnika. Odpięcie akumulatora pomaga na pare dni.
Ostatnio zmieniony śr sty 11, 2012 15:39 przez gregorypeg, łącznie zmieniany 7 razy.
- Tomas
- Władca postów
- Posty: 2325
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
- Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Gorzów
- Podziękował: 438 razy
- Otrzymał podziękowań: 127 razy
Niestety u mnie powraca błąd 01598, podwyższa obroty.
Oto skan, proszę o opinię:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 BT HW: 028 101 176 1
Component: R4 1,9L EDC G010SG 7210
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D9517412
Coding: 0000072
Shop #: WSC 00330 259 09948
VCID: 76E9F80101DC1C9
1 Fault Found:
18051 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 000 -
Freeze Frame:
RPM: 1533 /min
Torque: 160.0 Nm
Speed: 9.0 km/h
Load: 52.5 %
Voltage: 14.14 V
Bin. Bits: 00001000
Torque: 184.0 Nm
Bin. Bits: 1 00 1
Readiness: 0 0 0 0 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
Part No: 1K0 907 379 K
Component: ESP FRONT MK60 0103
Coding: 0021190
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 3A712C317544B89
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1K0 907 044 K
Component: ClimatronicPQ35 061 0201
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F670D65BE066D1
1 Fault Found:
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)
000 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 1K0 937 049 T HW: 1K0 937 049 T*
Component: Bordnetz-SG 1.0 H30 0704
Revision: 00030000 Serial number: 00000000650392
Coding: 05890F020004200000120C000000000000
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 40855ED91398E29
Subsystem 1 - Part No: 1T0 955 119 C Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer VW358 012 0401
Coding: 00065493
Shop #: WSC 12345
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
000 - - - Intermittent
Oto skan, proszę o opinię:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 BT HW: 028 101 176 1
Component: R4 1,9L EDC G010SG 7210
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D9517412
Coding: 0000072
Shop #: WSC 00330 259 09948
VCID: 76E9F80101DC1C9
1 Fault Found:
18051 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 000 -
Freeze Frame:
RPM: 1533 /min
Torque: 160.0 Nm
Speed: 9.0 km/h
Load: 52.5 %
Voltage: 14.14 V
Bin. Bits: 00001000
Torque: 184.0 Nm
Bin. Bits: 1 00 1
Readiness: 0 0 0 0 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
Part No: 1K0 907 379 K
Component: ESP FRONT MK60 0103
Coding: 0021190
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 3A712C317544B89
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1K0 907 044 K
Component: ClimatronicPQ35 061 0201
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F670D65BE066D1
1 Fault Found:
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)
000 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 1K0 937 049 T HW: 1K0 937 049 T*
Component: Bordnetz-SG 1.0 H30 0704
Revision: 00030000 Serial number: 00000000650392
Coding: 05890F020004200000120C000000000000
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 40855ED91398E29
Subsystem 1 - Part No: 1T0 955 119 C Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer VW358 012 0401
Coding: 00065493
Shop #: WSC 12345
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
000 - - - Intermittent
-
- Posty: 1
- Rejestracja: sob sie 16, 2014 22:45
- Auto:: golv v 2.0 2004
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: dolny slask
Re: błąd Drive Battery
Witam!
Troche pozno ale proponuje zapoznac sie z tym
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p6591590
Pozdrawiam i powodzenia
Troche pozno ale proponuje zapoznac sie z tym
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p6591590
Pozdrawiam i powodzenia
- Tomas
- Władca postów
- Posty: 2325
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
- Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Gorzów
- Podziękował: 438 razy
- Otrzymał podziękowań: 127 razy
Re: błąd Drive Battery
Hmm, może to jest jakiś trop. Bo u mnie wciąż temat wraca. Które przewody mam sprawdzić, może mi ktoś łopatologicznie pokazać ?
- PIOTREL
- Expert
- Posty: 1055
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
- Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Koło
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 108 razy
Re: błąd Drive Battery
Witaj
Odłącz akumulator przeczyść wszystkie przewody przykręcone do klem przy nim. Dodatkowo musisz odkręcić wszystkie przewody przy alternatorze (po lewej stronie silnika) . Ja jeszcze dodatkowo przeczyściłbym styki na przewodach przy rozruszniku. Bardzo ważne sprawdź też przewody które idą od minusa akumulatora do karoserii samochodu i silnika. Główne przewody zasilające mają bardzo duży wpływ na pracę elektroniki przy naszych autkach. Pamiętaj wszystko robimy na odłączonym akumulatorze. Dodatkowo możesz zabezpieczyć przed skręceniem klemy akumulatora specjalnym smarem.
Odłącz akumulator przeczyść wszystkie przewody przykręcone do klem przy nim. Dodatkowo musisz odkręcić wszystkie przewody przy alternatorze (po lewej stronie silnika) . Ja jeszcze dodatkowo przeczyściłbym styki na przewodach przy rozruszniku. Bardzo ważne sprawdź też przewody które idą od minusa akumulatora do karoserii samochodu i silnika. Główne przewody zasilające mają bardzo duży wpływ na pracę elektroniki przy naszych autkach. Pamiętaj wszystko robimy na odłączonym akumulatorze. Dodatkowo możesz zabezpieczyć przed skręceniem klemy akumulatora specjalnym smarem.
-
- Przeglądacz
- Posty: 101
- Rejestracja: wt paź 11, 2011 20:54
- Auto:: Touran 2.0 110 DFGA 2016
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: błąd Drive Battery
Ja tak miałem z tymi obrotami do 1100 i okazało się że był walnięty regulator napięcia w alternatorze. aku też dostał i musiałem wymienić.