błąd Drive Battery

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

błąd Drive Battery

Post autor: gregorypeg »

Często wyskakuje mi na VCDS błąd:
01598 - Drive Battery Voltage
Akumulator mam nowy, masę akumulatora wyczyściłem.
Zauważyłem, że VCDS wskazuje przeważnie napięcie pomiędzy 11-12V (bez włączonego silnika - z włączonym ok. 14,2V)

Przy tym błędzie wolne obroty podrzucają się do 1100 i włączają się wentylatory. Rozumiem, że w ten sposób auto chce doładować akumulator.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5602
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Z tymi wentylatorami to dziwne bo jak chce doładować aku to powinien wyłączyć jak najwięcej odbiorników. Ładowanie masz ok. Jesteś w stanie zmierzyć sobie stan naładowania akumulatora po nocy np? Tradycyjnym miernikiem. Może coś Ci w czasie postoju rozładowywuje aku? Bo błąd wskazuje na uszkodzony lub niski poziom naładowania baterii. Sprawdź też upływność prądu w pojeździe. Powinien być mniejszy niż 50mA
gh0st81
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 28, 2011 11:20
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Tarnów
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gh0st81 »

Zacząłbym od sprawdzenia sprzegła jednokierunkowego na alternatorze. Zdarza się że jak ono padnie, to alternator daje troszkę za małe napięcie, komputer podnosi delikatnie obroty żeby podnieść napięcie i włącza wentylatory (traktuje sytuacje jako awaryjną)
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

teraz egr zaczął buczeć i samochód gasnąć a błędy to:
19556 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Short to Plus
P3100 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 252 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.77 V
Bin. Bits: 00001000
Torque: 0.0 Nm
Torque: 110.0 Nm

18051 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 1008 /min
Torque: 50.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 00001000
Load: 39.2 %
(no units): 1.0


1 Fault Found:

01598 - Drive Battery Voltage
000 - - - Intermittent
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5602
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Chyba będzie klapa gasząca do wymiany. Wartowałoby wyciągnąć i przeczyścić przepustnicę jeszcze.
Edit sprawdź jeszcze okablowanie
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

Wyczyściłem EGR i nic. Zauważyłem taki efekt, że jak podwyższy sobie obroty włączają się wentylatory i zawór gaszący gasi silnik. Przy tak zaduszonym silniku wentylatory dalej chodzą i zawór gaszący zamyka się i ponownie otwiera, wypinam wtyczkę z egr a wentylatory dalej chodzą.

przejechałem się na odpiętej przepustnicy i sytuacja powtórzyła się. Przy czym coś buczało w okolicy paska klinowego, może to jednak alternator pada.

Może to jednak przepustnica ponieważ na odpiętej nie wyskakuje błąd, a jak ją podłącze to błąd wyskakuje przy gaszeniu silnika. Klapa przepustnicy ogólnie pracuje, zamyka się przy gaszeniu. Podczas wyłączania stacyjki klapa przepustnicy wydaje dwa dźwięki zamykania i otwierania się, czy to prawidłowy objaw tych dwóch ruchów.

Zauważyłem, że błąd "v157 short to plus" pojawia się przy gaszeniu silnika, chociaż klapa gaszenia działa prawidłowo - przy wyłączaniu stacyjki zamyka się i z powrotem otwiera (robi ten ruch dwukrotnie).

[ Komentarz dodany przez: Dodi: Sro Sty 11, 2012 14:36 ]
wyedytowałem posty zgodnie z regulaminem

[ Dodano: Pią Sty 13, 2012 18:20 ]
zamieniłem dziś przepustnicę i niestety błąd klapy v157 dalej wyskiwał przy gaszeniu silnika. Napięcie w okablowaniu sprawdzone, nie ma zwarcia. Poruszałem bezpiecznikiem i problem zniknął :brawa:

[ Dodano: Wto Maj 22, 2012 15:19 ]
Napięcie wychodzące z alternatora mam przeważnie 14,05V lecz czasami wyksakuje bi błąd drive battery voltage bo napięcie na akumulatorze wskazuje podczas pracy silnika 13,40-13,60V. Po odłączeniu akumulatora wraca na pare dni do normy czyli 14V na aku.
Testowałem już na 2 akumulatorach.

[ Dodano: Wto Lis 06, 2012 20:12 ]
Podrzucanie obrotów i włączanie wentylatorów dalej się pojawia i przy tym błąd drive battery voltage. Ładowanie alternatora prawidłowe. Po odłączeniu akumulatora przypadłość znika na kilka dni. Może ktoś ma jakiś pomysł?

[ Dodano: Pon Gru 03, 2012 15:05 ]
dalej podrzuca obroty i włącza wentylatory, najpierw jest objaw drżenia silnika. Odpięcie akumulatora pomaga na pare dni.
Ostatnio zmieniony śr sty 11, 2012 15:39 przez gregorypeg, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Niestety u mnie powraca błąd 01598, podwyższa obroty.

Oto skan, proszę o opinię:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 BT HW: 028 101 176 1
Component: R4 1,9L EDC G010SG 7210
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D9517412
Coding: 0000072
Shop #: WSC 00330 259 09948
VCID: 76E9F80101DC1C9

1 Fault Found:
18051 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 000 -
Freeze Frame:
RPM: 1533 /min
Torque: 160.0 Nm
Speed: 9.0 km/h
Load: 52.5 %
Voltage: 14.14 V
Bin. Bits: 00001000
Torque: 184.0 Nm
Bin. Bits: 1 00 1

Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
Part No: 1K0 907 379 K
Component: ESP FRONT MK60 0103
Coding: 0021190
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 3A712C317544B89

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1K0 907 044 K
Component: ClimatronicPQ35 061 0201
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F670D65BE066D1

1 Fault Found:
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)
000 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 1K0 937 049 T HW: 1K0 937 049 T*
Component: Bordnetz-SG 1.0 H30 0704
Revision: 00030000 Serial number: 00000000650392
Coding: 05890F020004200000120C000000000000
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 40855ED91398E29

Subsystem 1 - Part No: 1T0 955 119 C Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer VW358 012 0401
Coding: 00065493
Shop #: WSC 12345

1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
000 - - - Intermittent
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Tomas, a w jakiej kondycji masz alternator?
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Tego nie wiem, jutro wybieram się na sprawdzenie aku.
baxter2604
Posty: 1
Rejestracja: sob sie 16, 2014 22:45
Auto:: golv v 2.0 2004
Imię:: Bartek
Lokalizacja: dolny slask

Re: błąd Drive Battery

Post autor: baxter2604 »

Witam!
Troche pozno ale proponuje zapoznac sie z tym
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p6591590
Pozdrawiam i powodzenia
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Re: błąd Drive Battery

Post autor: Tomas »

Hmm, może to jest jakiś trop. Bo u mnie wciąż temat wraca. Które przewody mam sprawdzić, może mi ktoś łopatologicznie pokazać ?
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: błąd Drive Battery

Post autor: PIOTREL »

Witaj
Odłącz akumulator przeczyść wszystkie przewody przykręcone do klem przy nim. Dodatkowo musisz odkręcić wszystkie przewody przy alternatorze (po lewej stronie silnika) . Ja jeszcze dodatkowo przeczyściłbym styki na przewodach przy rozruszniku. Bardzo ważne sprawdź też przewody które idą od minusa akumulatora do karoserii samochodu i silnika. Główne przewody zasilające mają bardzo duży wpływ na pracę elektroniki przy naszych autkach. Pamiętaj wszystko robimy na odłączonym akumulatorze. Dodatkowo możesz zabezpieczyć przed skręceniem klemy akumulatora specjalnym smarem.
darek_w
Przeglądacz
Posty: 101
Rejestracja: wt paź 11, 2011 20:54
Auto:: Touran 2.0 110 DFGA 2016
Imię:: Darek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: błąd Drive Battery

Post autor: darek_w »

Ja tak miałem z tymi obrotami do 1100 i okazało się że był walnięty regulator napięcia w alternatorze. aku też dostał i musiałem wymienić.
Hudek
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 14, 2023 12:13
Auto:: Touran 1.9 2008
Imię:: Krzys
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: błąd Drive Battery

Post autor: Hudek »

Witam czy uporał się ktoś z was z tym błędem.
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 574
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: błąd Drive Battery

Post autor: Dziadek13 »

Wyżej masz link do golfa przeczytaj właśnie baxter2604 się uporał.
ODPOWIEDZ