Teraz jest N cze 24, 2018 02:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz kwi 05, 2018 20:06 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1.9tdi Bxe
Imię: Jacek
Dołączył(a): So mar 03, 2012 23:44
Posty: 2796
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował : 217 razy
Otrzymał podziękowań: 213 razy
Proponuję sprawdzić krociec na Vacu, często ma luzy i przez to źle steruje całą resztą.
Stąd może łapać mula.

_________________
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/

3xTouran z forum jednego dnia = 30% rabatu od cen wyjsciowych ;) - zapraszam

tel.509963064

Kaliska 41, 99-400 Łowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 08, 2018 19:03 
Offline
Przeglądacz

Auto: 1T2,BLS
Imię: Marcin
Dołączył(a): Cz kwi 12, 2012 21:22
Posty: 109
Lokalizacja: wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Cześć,
podłączę się pod temat bo jak szukam w internecie to głowa pęka: jedni piszą, że EGR inni, że turbina do wymiany.
U mnie podobne objawy (silnik BLS, przekładnia ręczna):
podczas jazdy na 6 biegu ok 100km/h czyli około 2200obr/min, gdy akurat ustabilizuję jazdę (czyli nie przyspieszam), słychać gong, na FIS informacja że awaria silnika i mam jechać do warsztatu. Zaczyna migać kontrolka od świec żarowych i auto wchodzi w tryb awaryjny (odłącza turbinę). Wyłączam silnik, odpalam i dalej wszystko gra. Jednak za 4 razem świeci też kontrolka od silnika i ona już zostaje (nawet po wyłączeniu silnika). Dopiero po skasowaniu błędu silnika przestaje świecić. Błąd pojawiał się wcześniej raz na miesiąc a teraz (wydaje mi się że gdy zaczęła się włączać klima) to pojawia się 4 razy dziennie. Najczęściej pojawia się gdy jadę w więcej osób więc gdy auto bardziej obciążone.
W sterowniku silnika rejestrowany jest ten błąd:
Kod:
000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
               P0299 - 000 -  -  - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11110000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 166116 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 17:06:35

             Freeze Frame:
                    RPM: 2184 /min
                    Speed: 94.0 km/h
                    Load: 66.3 %
                    Voltage: 14.36 V
                    Bin. Bits: 00001000
                    Absolute Pres.: 2040.0 mbar
                    Absolute Pres.: 1417.8 mbar


Readiness: 1 1 0 0 0

Wyczyściłem więc przepustnicę i EGR.
Wyglądały tak:
Załącznik:
Komentarz: Przepustnica i EGR silnik BLS
przep_egr.jpg
przep_egr.jpg [ 640.18 KiB | Przeglądane 304 razy ]

Ale to nic nie dało.
Podczas czyszczenia zauważyłem też olej w układzie dolotowym.
To np. zdjęcie od strony zimnej turbiny (od strony filtra powietrza), ale przy przepustnicy też tak wygląda:
Załącznik:
Komentarz: Turbo BLS
turbo.jpg
turbo.jpg [ 764.44 KiB | Przeglądane 303 razy ]

Przed czyszczeniem zrobiłem logi dynamiczne z których wynika, że turbo przeładowuje:
Załącznik:
Komentarz: logi dynamiczne BLS
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG [ 63.05 KiB | Przeglądane 303 razy ]

Mechanicznie ruszałem sztangą turbiny i rusza się bez oporów w dość długim zakresie - oceniam subiektywnie, że jest to właściwy zakres.
Po czyszczeniu EGR czuję, że w dolnym zakresie obrotów (całkiem od dołu) przez moment auto przyspiesza lepiej, potem jest słabo, potem znowu się budzi na chwilkę, do 2200 słabo i d0poiero powyżej 2200 obrotów znowu jedzie normalnie. Dotychczas generalnie do 2200 było słabo.

Pytanie: co dalej robić? Czy turbina nadaje się do regeneracji? Czy może EGR mimo czyszczenia padł?
JacaTouran napisał(a):
Proponuję sprawdzić krociec na Vacu, często ma luzy i przez to źle steruje całą resztą.
Stąd może łapać mula.
o który konkretnie wężyk chodzi? Czy gdyby na pompie podciśnienia przepuszczało to np. hamulce działałyby normalnie? Pompa wspomagania też jest chyba sterowana podciśnieniem?
Czy ten olej może być wynikiem zapchanego separatora oleju / odpowietrzenia skrzyni korbowej? Czy to turbina "leje"? Gdy odkręcę korek oleju to dmucha i pryska.
Co Wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 08, 2018 20:32 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 2345
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 204 razy
Generalnie to z turbina nie jest złe. Ale sprawdź ten króciec. To na pompie tandem ale ten grubszy wąż aż do serwa hamulcowego też. Znasz jakiś silnik co nie dmucha jak odkrecisz korek oleju? Myśl co mówisz. Sprawdź lub nawet wymień wężyki podciśnieniowe. Odrobinę też egr. Błąd wywali ale to nie istotne. Zaloguj wtedy kilka razy grupę 011.
Jak już zagladnales tu w stronę zimna turbo to trzeba było palcami sprawdzić luz podłużny i poprzeczny jaki jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 08, 2018 20:42 
Offline
Przeglądacz

Auto: 1T2,BLS
Imię: Marcin
Dołączył(a): Cz kwi 12, 2012 21:22
Posty: 109
Lokalizacja: wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Ok. Luzy sprawdzę. Króciec na pompie sprawdziłem - jest luźny ale nie wiem czy może tak ma być. Nagrałem jak to wygląda:
FILM
??

wesol napisał(a):
Odrobinę też egr.

Tej części nie rozumiem :)

Jeśli chodzi o widziane silniki, to widziałem tyklo mój więc nie mam porównania, który dmucha ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 08, 2018 21:50 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 2345
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 204 razy
Sorry. Odepnij też egr. Podpowiadacz zmienił. Odepniesz egr to przynajmniej będzie pewność że jest zamknięty bo po czyszczeniu raczej nikła szansa by się wieszal.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 09, 2018 12:19 
Offline
Przeglądacz

Auto: 1T2,BLS
Imię: Marcin
Dołączył(a): Cz kwi 12, 2012 21:22
Posty: 109
Lokalizacja: wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
OK,
a patrzyłeś na ten film? Ten króciec może się tak ruszać?

-- 11 kwi 2018, o 07:45 --

Ustaliłem, że ten króciec musi się tak ruszać (porównałem w innym turku). Wężyki posprawdzałem.
Sprawdziłem podciśnienie: na wejściu zaworu N75 jest około -0,8bara więc chyba dobrze - trzyma.
Testowałem sztangę turbiny VCDSem i ładnie się rusza moim zdaniem do ogranicznika, co by znaczyło, że łopatki nie są zapieczone, gruszka sprawna i zawór N75 też sprawny (czy się mylę?).
Zawór N75 podmieniałem na inny i wtedy auto zupełnie inaczej jechało (przetwornik miał troszkę inny numer i pewnie inną charakterystykę pracy) ale tryb awaryjny również wystąpił i również w okolicach 2200obr/min. W logach ten sam błąd (000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached).
Co jeszcze sprawdzić? Ma ktoś jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 27, 2018 18:44 
Offline

Auto: Touran 2006 bls
Imię: Patryk
Dołączył(a): Pn kwi 02, 2018 13:04
Posty: 4
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Musze potwierdzic. Po wymianie na regenerowane turbo problem zniknął całkowicie.(nie mialem czasu na regenerację swojej wiec kupilem drugie po regeneracji, problemem byla dziura po czujniku temp spalin - w mojej tej dziury nie bylo ) Nie ma overboosta na "swiezo odpalonym" dziekuje i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 14, 2018 08:00 
Offline
Przeglądacz

Auto: 1T2,BLS
Imię: Marcin
Dołączył(a): Cz kwi 12, 2012 21:22
Posty: 109
Lokalizacja: wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Prośba o interpretację logów.
Mechanik wyciągnął turbinę, zawiozłem do regeneracji. Zmienna geometria była OK. Była rozregulowana na gruszcze. Miała lekki luz wzdłużny. Ale została na wszelki wypadek zregenerowana cała.
Wymieniony na nowy zawór N75. Podciśnienie jest OK (opisywałem wyżej). Nowy filtr powietrza. Wyczyszczony kolektor ssący, EGR, DPF, klapa gasząca, odprowadzenie oleju do skrzyni korbowej.
W intercoolerze czystko - było trochę oleju ale nie jakiegoś szlamu tylko płynny.
Wszystko poskładane a problem nie ustąpił. Nadal łapie błąd:
000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
poniżej logi dynamiczne może ktoś z doświadczeniem i znajomością podpowie co jeszcze może być nie tak bo już mi ręce opadają. Może to czujnik powietrza doładowanego na wyjścu z intercoolera?
Załącznik:
Komentarz: Logi dynamiczne BLS
1.PNG
1.PNG [ 58.99 KiB | Przeglądane 91 razy ]

Załącznik:
Komentarz: Wykresy z logów
2.PNG
2.PNG [ 33.04 KiB | Przeglądane 91 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 14, 2018 17:07 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 2345
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 204 razy
Nigdy nie można ufać czy z tą turbina jest okej bo tak wygląda jakby były problemy z geo. Mówisz że czyszczoną itd więc problem musi być w n75. Z dołu niedoladowanie jakby trzeba było sztangę nieco skręcić ale w górnych rejestrach obrotowych przeładowanie.

Troszkę też szkoda że regenerowałes dobra turbinę. Szkoda kasy.


Ostatnio edytowano Cz cze 14, 2018 17:28 przez wesol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 14, 2018 17:13 
Offline
Przeglądacz

Auto: 1T2,BLS
Imię: Marcin
Dołączył(a): Cz kwi 12, 2012 21:22
Posty: 109
Lokalizacja: wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
N75 jest nowy. Regenerowana była w takiej firmie o której nie słyszałem jeszcze złej opinii a robią to od dawna.

-- 14 cze 2018, o 17:14 --

Kilka postów wyżej są logi ładowania z turbiny przed regeneracją.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 14, 2018 17:38 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 2345
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 204 razy
Wcześniej było napisane nawet że turbo jest okej. Przeładowanie przez 1.5 sekundy to nie jest nic złego. Weź może kuknij w wiązkę kablowa bo może masz to co miał marcyb3. Te kontrolki itp to nie mogą być z winy turbiny. Musisz ogarnąć sprawę tejnkabloteki bo to częsta sprawa w golfach i touranach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 14, 2018 20:01 
Offline
Przeglądacz

Auto: 1T2,BLS
Imię: Marcin
Dołączył(a): Cz kwi 12, 2012 21:22
Posty: 109
Lokalizacja: wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Wiesz, mam zaufanie do mechanika. Zresztą po rozebraniu turbiny okazało się, że wałek turbiny jest wytarty w dwóch miejscach. Sprawdziliśmy więc wałek rozrządu i okazało się, że był wytarty jak i dwie szklanki. Został wymieniony komplet.
Sprawdzę kable chociaż z tego co czytałem u marcyb3 to się działo nieregularnie, a u mnie zawsze tak samo... Mogę jeździć cały dzień ostro albo spokojnie nie przekraczając 2100obr/min i nic. Wystarczy że się zapomnę i pojadę spokojnie między 2200-2500 obr i błąd.

A czy gdyby EGR się nie otwierał/zamykał/zawieszał to mogłoby być niewłaściwe ciśnienie doładowania? Tak sobie kombinuję, że on się otwiera właśnie przy spokojnej jeździe i może to jego wina - mimo, że wyczyszczony to ma jakiś defekt... ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 14, 2018 20:11 
Offline
Użytkownik

Auto: Toledo 1,9 BXE-
Imię: Konrad
Dołączył(a): Pn kwi 18, 2016 16:45
Posty: 161
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Bls to 105km, ??
To poco tam dmuchać 2200, sądzę że tuner tam łapki wtykał.
Pokaż log 01 i 08


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 14, 2018 21:21 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: touran BLS 2007
Imię: Pawel
Dołączył(a): Wt maja 10, 2016 07:19
Posty: 2345
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował : 13 razy
Otrzymał podziękowań: 204 razy
Jest lizniete a i owszem ale nie oto tu chodzi. Zresztą też tyle zdaje się mam w swoim bls i chodzi jak przecinak. Pytanie jest czemu z dołu do 3000 jest niedoladowanie by później przeładowywać. Nie słucha się zadanego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 14, 2018 21:31 
Offline
Przeglądacz

Auto: 1T2,BLS
Imię: Marcin
Dołączył(a): Cz kwi 12, 2012 21:22
Posty: 109
Lokalizacja: wlkp
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
konradkry napisał(a):
Bls to 105km, ??
To poco tam dmuchać 2200, sądzę że tuner tam łapki wtykał.
Pokaż log 01 i 08

Potwierdzam, kilka lat temu po zkupie byłem na hamowni i była modyfikacja programu na 129KM.
te logi to statyczne czy dynamiczne zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL