Teraz jest N maja 20, 2018 11:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt gru 30, 2016 11:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię: Andrz3j
Dołączył(a): Cz mar 03, 2011 21:06
Posty: 879
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy
O silniku 1.6 FSI napisane jest w necie dużo złego. Bardzo dużo osób powiela te informacje, jednak nigdy nie mieli styczności z takim silnikiem. Prośba do osób które mają, lub mieli FSI o opinię. Poniżej opiszę swoje zdanie na temat FSI:

Problemy:
1. Problem z odkładającym się nagarem na zaworach i związanym z tym spadkiem mocy i nierównomierną pracą silnika. W necie pisze że po 100 pppkm pojawiają się problemy.
- Znam auto od nowości, obecnie ma 161 000 km zrobione, "nagar" nigdy nie był czyszczony a silnik chodzi bardzo równo, bez spadku mocy.
2. Problem z wyciągającym się łańcuchem rozrządu.
- faktycznie istnieje ten problem. U mnie przy 123 000 km wymieniłem wszystko(łańcuch,napinacz, wariator, ślizgi itp. bo chciałem wszystko a wystarczyło łańcuch i napinacz, nawet slizgów ASO proponowało nie wymieniać).
Koszt kształtuje się trochę drożej (ok.2x drozej) niż przy paskach rozrządu ceny u zwykłego mechanika od 1200 pln (bez wariatora) do 4 000 pln za wymianę wszystkiego możliwego w ASO. 120 000 km to w moim przypadku 12 lat jeżdżenia :).
3. Problem z NOX- czujnikiem tlenków azotu.
- występuje u jednych u innych rzadziej. Koszt czujnika tlenków azotu w ASO ok.1700 pln. Wywalenie z softu przez " chiptunera" od 200 pln.
NOX w FSI trzeba traktować jak DPF w dieslach i całą ekologię w innych autach- jak pojawia się problem usunąć, wyprogramować za kilkaset pln i po problemie.
4. Przepalanie cewek zapłonowych.
- u mnie jedna się przepaliła przy ok 135 000 km. Koszt cewki NGK ok.85 pln. Ja wymieniłem wszystkie choć nie musiałem.
5. Tylko PB98.
- Można stosować również pb95 z niewielkim spadkiem mocy(cyt. Z klapki wlewu paliwa). Kiedyś polecano stosowanie tylko pb98 ze wzgledu na mniejszą zawartość siarki niż w pb95. Moim zdaniem obecnie sprzedawane pb95 nie ma bardziej negatywnego wpływu na np.NOX niż pb98

Duża ilość problemów wynika z tego, że część mechaników nie zna tego silnika, zastosowanych czujników, technologii w porównaniu do tradycyjnych 1.6.

Zalety:
1. Mniejsze spalanie niż u tradycyjnych konstrukcji. Jadąc w trasie do 90km/h można zejść poniżej 6l.
Moje średnie spalanie, trasa, miasto (codziennie do przedszkola) jak w podpisie ok 7,3l.
2. Cicha praca silnika (pamiętam zachwyt kilku osób na zlocie 2 lata temu):)
3. Brak dwumasy.
4. Brak problemów z zamarzającą ropą zimą..
5. Coś jeszcze by się znalazło.

Zadbany FSI, serwisowany potrafi odwdzięczyć się bardzo ładną i bezawaryjną pracą.

Chętnie poczytam opini innych użytkowników FSI, nie teoretyków(nie obrażając nikogo) niemających styczności z FSI i czerpiący wiedzę z neta. ;)

_________________
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek

CB: Yosan 120 PRO - mod SQ
Antena: Sirio 100 MAG



Za ten post autor andrz3j otrzymał podziękowanie od fredy(N sty 29, 2017 00:13)
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 30, 2016 12:59 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: T1 1.6 FSI BAG 2003r
Imię: Daniel
Dołączył(a): Śr maja 04, 2016 19:36
Posty: 43
Lokalizacja: Otwock
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Od około roku jestem posiadaczem 1,6 FSI z 2003 roku. Zaraz po zakupie wymieniłem pasek klinowy, klocki/tarcze hamulcowe i standardowo olej, filtry itp.
Do tego czasu nie ma prawie żadnych problemów z silnikiem poza wspomnianym czujnikiem nox z którym zdążyłem się zaprzyjaźnić, po prostu kasuję błąd i czekam kilkaset kilometrów na ponowne odwiedziny:)
Zastanawiałem się nad zagazowaniem ale przy średnim spalaniu 7,5 litra i koszcie instalacji około 4500 tysiąca to moim zdaniem na dzień dzisiejszy nie jest to opłacalne.

Jedyna usterka którą auto posiada to brak trzeciego stopu + podgrzewanie tylnej szyby + wycieraczka. Podobno jakieś kabelki do wymiany więc jak sam nie znajdę czasu to zaprowadzę do elektryka (przy okazji może nox przeprogramuje:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 30, 2016 15:25 
Offline
Użytkownik

Auto: Touran
Imię: Krzysztof
Dołączył(a): Pn gru 14, 2015 13:51
Posty: 242
Lokalizacja: WKLP
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
ja miałem golfa V 1.6 FSI oznaczenie silnika BAG, orginalny przebieg 182tyś miesiąc temu sprzedałem, i byłem z niego zadowolony, żadnych problemów z silnikiem itp nie miałem i nie są, ponieważ znam nowego właściciela i mam z nim kontakt, spalanie miasto ok 7,5l, nie którzy odradzają FSi, ja polecam, naprawdę dobry silnik i nawet idzie troszkę przydepnąć:) jak na 116km to ładnie idzie.. Pozdrawiam

_________________
Posiadam VCDS 12.12.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 31, 2016 09:55 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: vw touran 1.6 FSI 2006
Imię: Tomek
Dołączył(a): Pt kwi 03, 2015 19:59
Posty: 84
Lokalizacja: Świebodzice
Podziękował : 32 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Potwierdzam opinie kolegów.Przebieg 115 tyś,gdy go kupiłem miał 96tyś.żadnych problemów z silnikiem.Jedyne co wymieniałem,to płyny eksploatacyjne plus tarcze z klockami i ramię tylnej wycieraczki.Średnie spalanie w trasie przy 120-130km/h 7,2l.Tankuję tylko Pb98,olej Castrol Edge 5w30.Pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy FSI! :super:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 31, 2016 10:52 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1.4 TSI HL 2016
Imię: Jarek
Dołączył(a): N lis 29, 2015 22:30
Posty: 194
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 23 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy
Jeździłem 9 lat samochodem z silnikiem 2.0 FSI (Octavia II rocznik 12'2016 kupiona przeze mnie nowa w salonie) i mam bardzo dobre doświadczenia. Auto przejechało od nowości ponad 100 tys km i z silnikiem nie było żadnych problemów. Jedyne co robiłem to wymiany eksploatacyjne (dobry olej silnikowy 507, świece i olej w skrzyni biegów wymienione po 60 tys. km, klocki i tarcze z tyłu po 100 tys km a klocki i tarcze z przodu dalej są fabrycznie oryginalne). Samochód obecnie jeździ w rodzinie. Dalej bez problemów :-)

Silnik FSI i jego charakterystyka bardzo mi odpowiadała. Moje nowe 1,4 TSI w Touranie z tą samą mocą pozostawia niedosyt...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 02, 2017 10:30 
Offline
Przeglądacz
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1t2 1.4 140km 2008
Imię: Marcin
Dołączył(a): Pn kwi 25, 2016 20:32
Posty: 96
Lokalizacja: Pabianice
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Miałem 1.4 fsi golf V. Jedyny problem to NOX ale kasacja i jakiś czas spokój. Trzeba pamiętać o łańcuchu i dobry olej w wysokim stanem nie na minimum. Pozdrawiam fanów Pb



Za ten post autor kijec otrzymał podziękowanie od zutjan(Wt paź 17, 2017 21:57)
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 25, 2017 20:08 
Offline

Auto: VW Touran 1.6FSI BLF 2005
Imię: Jamal
Dołączył(a): N kwi 16, 2017 19:55
Posty: 1
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Mam Tourana 1.6 FSI BLF od 3 lat. Pół roku po zakupie wymieniłem rozrząd -bez wymiany wariatora ( przebieg ok.158tys.km) Podobno teraz wymiana rozrządu przy ok. 300 tys km
Tankuje tylko pb98
Rok temu wymieniłem jedną cewkę.
Olej Platinum max expert for VW 5W-30
3 miesiące temu została wyczyszczona przepustnica - ustało delikatne szarpanie przy zmianie biegów.
Krótko potem pojawił się klekot-turkot który przez 2-3 sek. pojawiał się czasem po odpaleniu silnika.
Wymieniłem zawór zwrotny oleju, wkład filtra oleju (oryg. vw germany), czapka, taki cały komplet,
z nowymi oringami. (stare oringi były spłaszczone-wymęczone)
Turkot już więcej się nie pojawił, a autko wyraźnie się ożywiło.(odpowiednie ciśnienie oleju swoje zrobiło)
Czyszczenie przepustnicy + wymiana kpl. zaworu oleju i jest wyraźna poprawa pracy silnika.
Za taki komplet( zawór oleju) w ASO zapłaciłem 150 zł Do silnika 1.6 FSI BLF nr kat. 03C115403f
Z ważniejszych napraw to tyle.
Aktualny przebieg 172 tys.km
Fajne autko, nie ma co gadać.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 26, 2017 10:04 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: Touran 1.6 FSI 2003
Imię: Dawid
Dołączył(a): Śr mar 22, 2017 11:52
Posty: 11
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Ja mam 1.6 FSI od 2 miesięcy. Rzeczywiśćie na PB95 jedzie słabiej. Na PB98 wyraźnie się ożywia. Przebieg 174tyś rok 2003. Po zakupie padła cewka na 4 cylindrze ... samochód dojechał na 3 cylindrach z 10 km, wymieniłem na chodniku w 5 minut i jeździ. Spalanie? Duże. Jazda po Gdańsku z pracy i do pracy średnia bliska 10l/100km, jazda po trasie ciężko poniżej 7 l/100 zejść. Za to jazda po Gdańsku w niedzielę gdy nie ma ruchu ... max 8 l/100.

Co mnie denerwuje w silniku:

- jest głośny pow. 3000 obr.
- niestabilnie pracuje na jałowym (w sensie normalny człowiek pewnie by tego nie odczuł ale ja jestem przewrażliwiony i czuć lekkie drgania na fotelu tak co 2 sekundy ... ale domyślam się, że to przez te ekologiczne obroty 620/640 obr.min
- mocy brak demon prędkości to to nie jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 25, 2017 21:02 
Offline
Kandydat

Auto: Touran 1.6 2004
Imię: Marcin
Dołączył(a): Pt cze 02, 2017 18:46
Posty: 8
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Ogólnie odradzano mi FSI, ale zakupiłem i teoretycznie nie narzekam. Fajny, rodzinny samochód, nie ejst to demon prędkości, jeździmy w trasę, 120 na liczniku, jedzie ok. Wiadomo, nie zerwie się na rondzie czy światłach, ale jeśli ktoś kupuje 1,6 FSI to wie po co to robi. Ja zakupiłem go zamiast auta 1,9 TDI, który szedł jak błyskawica, ale irytowały mnie koszty związane z dieslem.

Jedynie irytuje mnie jego spalenie, ostatnio rzuciłem się nawet na wymianę NOX'a, co miało pomóc w dużym spalaniu, w mieście pali czasami ok. 10,5/100, aż mi chodzi po glowie zagazowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 25, 2017 21:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię: Andrz3j
Dołączył(a): Cz mar 03, 2011 21:06
Posty: 879
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy
MDJ...
Nox nie zmniejszy spalania, wręcz nieznacznie może podnieść.
Ile pali ci w trasie ? Jadąc 90, 120?

_________________
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek

CB: Yosan 120 PRO - mod SQ
Antena: Sirio 100 MAG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 25, 2017 21:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: Touran bru 2005
Imię: Michal
Dołączył(a): N mar 25, 2012 10:14
Posty: 700
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował : 27 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy
Jadąc 90,120? ile pali przy 140 na autostradzie bo to też ważne ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 10, 2017 19:50 
Offline
Kandydat

Auto: Touran 1.6 2004
Imię: Marcin
Dołączył(a): Pt cze 02, 2017 18:46
Posty: 8
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
W mieście mi dużo pali, ok 10 litrów na sto. W trasie spalanie spada do ok. 8,5l.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 17, 2017 15:48 
Offline
Kandydat

Auto: touran 2.0 fsi 2004
Imię: Jan
Dołączył(a): Wt paź 17, 2017 03:51
Posty: 6
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
U mnie w touranie jest 2.0 fsi i też mam problem z sensorem NOX cena mnie przeraziła w serwisie nowa kosztuje ponad 2500zł. ale autko super wygodne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 17, 2017 16:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Auto: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię: Andrz3j
Dołączył(a): Cz mar 03, 2011 21:06
Posty: 879
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy
iwanbububu napisał(a):
U mnie w touranie jest 2.0 fsi i też mam problem z sensorem NOX cena mnie przeraziła w serwisie nowa kosztuje ponad 2500zł. ale autko super wygodne

Jedź do "chip tunera" wyłączy NOX bez problemu ceny od 150 płn w górę.

_________________
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek

CB: Yosan 120 PRO - mod SQ
Antena: Sirio 100 MAG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 17, 2018 09:15 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Auto: T1 1.6 FSI BAG 2003r
Imię: Daniel
Dołączył(a): Śr maja 04, 2016 19:36
Posty: 43
Lokalizacja: Otwock
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Cześć,

Postanowiłem zapytać gazownika o aktualną cenę instalacji gazowej do mojego 1.6 FSI BAG i polecił mi LANDI RENZO DIRECT za 5500zł. Podobno inne nie bardzo podchodzą do BAG.
Prawda to?
A może ktoś ma inną, tańszą instalację i podzieli się opinią?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL