łancuch rozrządu?
- JSOBOL82
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: pn sie 19, 2013 20:15
- Auto:: touran 08r 1.4 tsi 140 KM
- Imię:: Kuba
- Lokalizacja: SŁAWNO
- Podziękował: 1 raz
łancuch rozrządu?
Witam i prosze o pomoc przy przekroczeniu okolo 3500-4000 tys obr słychac glosno jakby jakas rolka albo napinacz mialy sie zaraz rozleciec nie wiem co mam myslec w serwisie powiedzieli ze to rolka napinajaca łancuch rozrzadu i chca od razu wymieniac wszystko ale zdrugiej strony mam watpliwosci bo przy porannym odpalaniu nie ma odglosu stukania jakby sie lancuch poluzowal przy normalnej spokojnej jezdzie nic nie slychac i touranek ma 116 tys przebiegu z gory dzieki za odpowiedzi pozdro
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
U mnie rozrzad nadawał się do wymiany przy 122 kkm ale rano przy odpalaniu było go słychac i wywaliło mi:
1. Blad sondy lambda "oxygen lambda" po skasowaniu na drugi dzien to samo - efekt zlego spalania i przestawionego rozrzadu
2. blad czujnika polozenia walka rozrzadu/korbowego
W "naszych" rozrządach nie ma rolki napinajacej. Jest napinacz i slizgi dociskajace, jest wariator(nastawnik faz rozrzadu), koło zębate.
Jakis błąd u ciebie sie pojawił po podłączeniu komputera?
1. Blad sondy lambda "oxygen lambda" po skasowaniu na drugi dzien to samo - efekt zlego spalania i przestawionego rozrzadu
2. blad czujnika polozenia walka rozrzadu/korbowego
W "naszych" rozrządach nie ma rolki napinajacej. Jest napinacz i slizgi dociskajace, jest wariator(nastawnik faz rozrzadu), koło zębate.
Jakis błąd u ciebie sie pojawił po podłączeniu komputera?
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Jeśli masz wątpliwości możesz jechać do ASO aby zrobili ekspertyze i sprawdzili czy są przestawione fazy rozrządu. Kwestia wykręcenia świec, włożenia miernika ("głębokościomierza") i sprawdzenie rozrządu. Koszt ok 160 PLN. Lub od razu robić rozrząd skoro wszystko wskazuje na rozrząd. Koszt naprawy w ASO: wymiana ślizgów, łańcucha, napinacza, kół ok 2 500 pln. Jeśli dojdzie do tego wymiana nastawnika (wariatora zmiennych faz rozrządu) to koszt ok 4 000 pln. Poza ASO troszkę taniej, nastawnik w ASO kosztuje ok. 1800 pln na alledrogo ten sam ok 750 pln (zamienników nastawnika nie ma)JSOBOL82 pisze:tak wywaliło bład połozenia czujnika wałka rozrzadu dopiero go kupiłem i ma przejechane 117 tys km sprawdzalem w aso
- JSOBOL82
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: pn sie 19, 2013 20:15
- Auto:: touran 08r 1.4 tsi 140 KM
- Imię:: Kuba
- Lokalizacja: SŁAWNO
- Podziękował: 1 raz
Witam rozrząd wymieniony kosz 4,5 tys tak stwierdzili w serwisie ze wariator był zepsuty ale moim zdaniem i kilku znajomych mechaników do wymiany nadawał sie tylko napinacz nie widac wogóle zadnego zuzycia na kołach zębatych i lancuchu i moje pytanie : Czy na podstawie cześci (niby zuzytych ) rzeczoznawca moze stwierdzic czy ten rozrzad był do wymiany czy nie bo wydaje mi sie ze mnie serwis oszukał i naciągnął
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
Ja wymieniałem napinacz, łańcuch i chyba 1 koło. Części kosztowały ok 600zł, wymiana 400 czy 500, całość niecałe 1100 zł u rozsądnego gościa.
ASO Cię naciągnęło na koszty... wadliwy jest napinacz, ale przy okazji wymienia się wszystko (słowa dobrego mechanika
)
Wg mnie nic nie wywalczysz, takie mają stawki.
ASO Cię naciągnęło na koszty... wadliwy jest napinacz, ale przy okazji wymienia się wszystko (słowa dobrego mechanika

Wg mnie nic nie wywalczysz, takie mają stawki.
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Ja jak wymieniałem rozrząd to powiedziałem że chcę zobaczyć jak wygląda łańcuch i faktycznie był rozciągnięty po 120kkm (zwisał). Wymieniałem wszystko.. Odnośnie nastawnika nie byli w stanie stwierdzić czy jest dobry: "... musielibyśmy zrobić próbę ciśnieniowo olejową, a pozatym vw zaleca wymianę nastawnika na ten z literą E". Chciałem aby wszystko było w 100% jak w oryginale, nowe itd.
Nic nie wywalczysz. Następnym razem rób tak jak ja: Powiedz że mają rozkręcać, pokazać a o wszelkich wydatkach maja informować i czekać na twoją zgodę/opinie.
Twój nastawnik jaką litere ma na końcu?
B, F , E? Stawiam na F...
Pozatym niektóre ASO wraz z wymianą nastawnika ver. E zalecają wgranie najnowszego oprogramowania silnika.
Napinacz najnowszy generalnie różni sie zapewne tylko mocniejszą sprężyną. Jak oglądałem stary doszukiwałem sie uszczelnień "aby trzymał ciśnienie" ale nic takiego nie znalazłem stąd wniosek o sprężynie.
Nic nie wywalczysz. Następnym razem rób tak jak ja: Powiedz że mają rozkręcać, pokazać a o wszelkich wydatkach maja informować i czekać na twoją zgodę/opinie.
Twój nastawnik jaką litere ma na końcu?
B, F , E? Stawiam na F...
Pozatym niektóre ASO wraz z wymianą nastawnika ver. E zalecają wgranie najnowszego oprogramowania silnika.
Napinacz najnowszy generalnie różni sie zapewne tylko mocniejszą sprężyną. Jak oglądałem stary doszukiwałem sie uszczelnień "aby trzymał ciśnienie" ale nic takiego nie znalazłem stąd wniosek o sprężynie.
Ostatnio zmieniony pn wrz 30, 2013 19:44 przez andrz3j, łącznie zmieniany 1 raz.
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Jeżeli masz części to jakbyś miał nastawnik z literą E (najnowszy) to mógłbyś jedynie na tej podstawie spierać się z nimi dlaczego wymienili go skoro miałeś najnowszą zalecaną wersje. Lub dociekać aby przedstawili na jakiej podstawie ocenili że nadawał sie do wymiany, skoro nie robili próby "ciśnieniowo-olejowej"...JSOBOL82 pisze:117 tys km czesci zabrałem z serwisu i pokazałem znajomemu mechanikowi z auta sie ciesze i to bardzo Pozdrawiam
Jeżeli mechanik uważa że nastawnik dobry jest możesz go spróbować sprzedać lub rozkręcić i porobić zdjęcia i wrzucić na forum. (Jestem za drugim rozwiązaniem
