czujnik położenia wałka rozrządu

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

czujnik położenia wałka rozrządu

Post autor: gregorypeg »

Witam. Gdzie dokładnie znajduje się u mnie czujnik położenia wałka rozrządu? Zdjąłem osłonę paska rozrządu i nic nie widzę. Może ktoś ma jakieś foto lub schemat?
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

jak ściagniesz tą obudowę górną widzisz takie coś zaznaczone miejsce to umiejscowienie czujnika G40. masz może problem z ciepłym rozruchem?
Załączniki
czujnik położenia.gif
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

Mam problem z zimnym rozruchem. Przewaliłem cały układ paliwowy i wszystko ok. Układ nie zapowietrza się, paliwo nie cofa się, pompka w zbiorniku sprawna. Zero błędów na kompie. Może spróbować wyłączyć tą wtyczkę i wtedy palić po nocy?
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

ja mam taki problem na ciepłym i wywala mi na vagu błąd tego czujnika i myślę że to wina akku który w momencie rozruchu ma ok 9-10v i podaje za niskie napiecie na ten czujnik
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

gregordabrowski pisze: ma ok 9-10v
Ale ile dokładnie ma podczas rozruchu bo jak 10V to jest ok ale jak 9V to aku padaka...

A czujnik poł.wałka rozrządu jest tak jak wyżej
Obrazek
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

wiesz jak gosciu sprawdzał mi aku pod obciążeniem to schodziło do 9v i leciało w dół. problem jest taki że jak pojeżdże chwile nagrzeje go do 90 st i skasuje błąd tego czujnika to pali od strzała i błąd tego czujnika nie wyskakuje . natomiast zostawie go po tym na 15 minut jeszcze nie zdązy ostygnąć i znowu problem. podejrzewam że po jeździe akku jest troche doładowany i dlatego nie ma problemu natomiast gdy postoji te 15 minut i "moc" aku spadnie to jest lipa.

pytanie Czy to możliwe??????
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

coś strasznie rozładowuje aku... do elektryka z nim :evil:
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3414
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 114 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

9V dla akku to szrot. 10.3V pod obciązeniem, mniej nie moze dac. Akku swoją droga, ale jak masz spadki napięc to czujniki jak i cała instalacja moze wariowac a co za tym idzie bedą błedy. Najlepiej po nocy zrobic autoscan przed i po zapaleniu auta.
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

dzisaj na przyklad pojeżdziłem i pali od strzała czy zimny czy ciepły
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Dlatego zmień akumulator i będzie OK
ODPOWIEDZ