Teraz jest So lis 29, 2014 02:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt paź 18, 2011 22:45 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): So paź 15, 2011 15:07
Posty: 11
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam

Który silnik wybrać, który jest lepszy i dlaczego?
- 2.0 TDI - 100 kW (136KM) - 320 Nm
- 2.0 TDI - 103 kW (140 KM) - 320 Nm

Zakładam że ten drugi 140konny będzie lepszy, bo poprzednika wycofali tylko dlaczego go wycofali?


Ostatnio edytowano Pn gru 05, 2011 23:00 przez konrad921123, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 19, 2011 05:38 
Offline
Przeglądacz

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Wt sie 23, 2011 10:05
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
:?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 19, 2011 07:55 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Śr wrz 08, 2010 20:48
Posty: 1083
Lokalizacja: Warszawa / Łodz
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Nie wiadomo nawet o którym roczniku piszesz, jaki kod silnika wiec po co tu gdybac co to jest i czemu wycofali.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 05, 2011 22:08 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: Touran, AVQ , 2004
Imię: GASIOR
Dołączył(a): So mar 05, 2011 23:58
Posty: 428
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Żaden z tych każdy wie , że 1,9 TDI jest najlepszy .

_________________
Jak pomogłem to podziękowanie - browarek! Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 05, 2011 22:21 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Touran 2.0 TDI, BKD+ 2005
Imię: Michał
Dołączył(a): Pt maja 27, 2011 17:43
Posty: 3901
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 77 razy
Otrzymał podziękowań: 81 razy
GASIOR997 napisał(a):
Żaden z tych każdy wie , że 1,9 TDI jest najlepszy .


:evil: A co to jest 1,9 TDI :?: :hahaha: ...Każdy swój silniczek chwali...

_________________
Das Auto - 260 tys. km
VW nie gubi oleju, on tak znaczy teren ;)
Tune-Up - 176,3 KM, 374,7 Nm
K&N air filter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 05, 2011 22:34 
Offline
Użytkownik

Auto:
Imię:
Dołączył(a): N maja 01, 2011 14:44
Posty: 196
Lokalizacja: Dolnośląskie
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
GASIOR997 napisał(a):
Żaden z tych każdy wie , że 1,9 TDI jest najlepszy .


Pod względem awaryjności; na pewno ;)
Ale jeśli chodzi o dynamikę i zrywność to wiadomo 2.0

_________________
VW Touran 1.9TDI '08 KLIKNIJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 05, 2011 23:24 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: 2.0TDI BKD DSG 2008r
Imię: Tomek
Dołączył(a): Pn kwi 25, 2011 15:07
Posty: 4290
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 72 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy
konrad921123 napisał(a):
Który silnik wybrać, który jest lepszy i dlaczego?
- 2.0 TDI - 100 kW (136KM) - 320 Nm
- 2.0 TDI - 103 kW (140 KM) - 320 Nm


Cały czas rozmowa na temat 2.0 ? :mrgreen:

_________________
>>>Vagenik Led Edition<<<
Obrazek
:mrgreen:^^^Kliknij i psyknij...^^^ :mrgreen:

Obrazek
ZWzPD :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 06, 2011 10:18 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): So lip 02, 2011 19:26
Posty: 384
Lokalizacja: WAŁCZ
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
konrad921123 napisał/a:
Który silnik wybrać, który jest lepszy i dlaczego?
- 2.0 TDI - 100 kW (136KM) - 320 Nm
- 2.0 TDI - 103 kW (140 KM) - 320 Nm
Ten 100kw to silnik AZV produkcja 2003-20004 bez filtra cząstek stałych a103 kw to silnik BKD produkcja 2004-2009 bez lub filtrem cząstek stałych Silnik ten miał godnie zastąpić popularną i cenioną odmianę 1.9 TDI. I choć jest dużo nowocześniejszy od poprzednika, w powszechnej opinii uchodzi za znacznie mniej trwały
Oszczędności materiałowe i błędy technologiczne – to główne powody większości kłopotów, z którymi boryka się motor 2.0 TDI. Silnik zadebiutował na początku 2003 r. (Touran) i sukcesywnie był wprowadzany do większości modeli koncernu Volkswagena, Bez wątpienia popularnością dorównuje poprzednikowi, czyli wersji 1.9 TDI, niestety, trwałością już nie.

Zanim skupimy się na problemach, kosztach i walorach użytkowych, warto wiedzieć, że silnik 2.0 TDI może być ustawiony wzdłużnie lub poprzecznie, mieć wałki wyrównoważające (np. od tego zależy rodzaj napędu pompy oleju), występuje w różnych wariantach mocy, z głowicą 8- i 16-zaworową (dotyczy wersji 140-konnej), pompowtryskiwaczami lub wtryskiem common rail (wdrażany od końca 2007 r.)... – liczba odmian i różnic jest bardzo duża.
Z eksploatacyjnego punktu widzenia silnik 2.0 TDI wypada nie najlepiej. Większość kłopotów zaczyna pojawiać się po pokonaniu 100-120 tys. km, a ich lista okazuje się stosunkowo długa (wiele wymaga sporych nakładów finansowych!). Owszem, dużo usterek jest spójnych z tymi, na które choruje większość nowoczesnych jednostek wysokoprężnych, ale są też takie, które okazują się typowe właśnie dla wersji 2.0 TDI. Przykład: pękanie bądź „obsiadanie” głowicy. Pękanie to domena wersji 16-zaworowej. Do uszkodzenia dochodzi albo na 1. cylindrze, albo na 2. i na 3. jednocześnie. Natomiast „obsiadanie” spotykane jest w odmianie 8V i związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego na okręgu uszczelniającym cylindra od strony wydechowej. Inną typową awarią silnika 2.0 TDI są kłopoty z pompą oleju. Dotyczy to wersji z PD zarówno z wałkami wyrównaoważającymi, jak i bez nich. W pierwszym przypadku na ośce (jest to wielokąt podobny do imbusa) napędzającym pompę oleju wyrabiają się krawędzie, co skutkuje brakiem napędu pompy, natomiast w odmianie bez „balanserów”, gdzie napęd pompy realizowany jest przez łańcuch, dochodzi do jego rozciągnięcia W codziennej eksploatacji silnik 2.0 TDI robi dobre wrażenie. Już dynamika i niskie spalanie podstawowej odmiany z PD (moce: 136 i 140 KM) zadowoli wielu kierowców, a bardziej wymagający mogą poszukać wersji 170-konnej, niestety, często występującej z DPF-em, który wcześniej czy później podnosi koszty eksploatacji. Przeszkadzać może jedynie głośna praca jednostki. Poradzono sobie z tym pod koniec 2007 r., rezygnując z pompowtryskiwaczy na rzecz układu common rail (odmiany z CR obecnie wyparła wersje z PD). Poza tym wprowadzono wiele modyfikacji, można więc prognozować nieco wyższą trwałość nowych 2-litrówek TDI..To nie znaczy ze wszystkie silniki 2,0 są awaryjne

_________________
pomogłem lub jak zasłużyłem - postaw piwo Moja fura


Ostatnio edytowano Wt gru 06, 2011 12:40 przez marcin77, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 06, 2011 12:36 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: 1,9tdi
Imię: dar
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 13:03
Posty: 1902
Lokalizacja: koszalin
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Bierz oba :>

_________________
Gość--->Niebieski
w dupie mam browce i tak mi wszystkie zniknęły ;/

ZWzPD

w sprawie aukcji na priv
poczta na forum doprowadza mnie do szału więc wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 11, 2011 15:50 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): N lip 17, 2011 13:36
Posty: 39
Lokalizacja: okolice Płocka
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
No dobra a co Myślicie o wersji 2.0 l 170 KM??

Oczywiście mam na myśli TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

regeneracja turbosprezarek | regeneracja wtryskiwaczy