Teraz jest Cz wrz 01, 2016 06:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt paź 18, 2011 22:45 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): So paź 15, 2011 15:07
Posty: 11
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Witam

Który silnik wybrać, który jest lepszy i dlaczego?
- 2.0 TDI - 100 kW (136KM) - 320 Nm
- 2.0 TDI - 103 kW (140 KM) - 320 Nm

Zakładam że ten drugi 140konny będzie lepszy, bo poprzednika wycofali tylko dlaczego go wycofali?


Ostatnio edytowano Pn gru 05, 2011 23:00 przez konrad921123, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 19, 2011 05:38 
Offline
Przeglądacz

Auto:
Imię:
Dołączył(a): Wt sie 23, 2011 10:05
Posty: 126
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
:?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 19, 2011 07:55 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię: Marcin
Dołączył(a): Śr wrz 08, 2010 20:48
Posty: 1764
Lokalizacja: Warszawa / Łodz
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 251 razy
Nie wiadomo nawet o którym roczniku piszesz, jaki kod silnika wiec po co tu gdybac co to jest i czemu wycofali.

_________________
Kodowanie liczników 3D - wszystkie wersje (przebieg , immo)
Aktualizacja liczników z SW 06xx (np 0606, 0609, 0611) do 3D !!!
1K8920885A 1K8920885B 1K8920885C 1K8920885D 1K8920885E 1K8920885F 1K8920885G 1K8 920 885A 1K8 920 885B 1K8 920 885C 1K8 920 885D 1K8 920 885E 1K8 920 885F 1K8 920 885G 3AA920881A 3AA 920 881A 3C8 920 880R 3C8920880T 3C8920 880T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 05, 2011 22:08 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto: Touran, AVQ , 2004
Imię: GASIOR
Dołączył(a): So mar 05, 2011 23:58
Posty: 459
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Żaden z tych każdy wie , że 1,9 TDI jest najlepszy .

_________________
Jak pomogłem to podziękowanie - browarek! Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 05, 2011 22:21 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: Touran 2.0 TDI, BKD+ 2005
Imię: Michał
Dołączył(a): Pt maja 27, 2011 17:43
Posty: 4162
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 391 razy
Otrzymał podziękowań: 149 razy
GASIOR997 napisał(a):
Żaden z tych każdy wie , że 1,9 TDI jest najlepszy .


:evil: A co to jest 1,9 TDI :?: :hahaha: ...Każdy swój silniczek chwali...

_________________
Das Auto - 291 tys. km
Tune-Up - 176,3 KM, 374,7 Nm
K&N air filter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 05, 2011 22:34 
Offline
Użytkownik

Auto:
Imię:
Dołączył(a): N maja 01, 2011 14:44
Posty: 195
Lokalizacja: Dolnośląskie
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
GASIOR997 napisał(a):
Żaden z tych każdy wie , że 1,9 TDI jest najlepszy .


Pod względem awaryjności; na pewno ;)
Ale jeśli chodzi o dynamikę i zrywność to wiadomo 2.0

_________________
VW Touran 1.9TDI '08 KLIKNIJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 05, 2011 23:24 
Offline
Władca postów
Avatar użytkownika

Auto: 2.0TDI BKD+ DSG 2008r
Imię: Tomek
Dołączył(a): Pn kwi 25, 2011 15:07
Posty: 4850
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował : 161 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy
konrad921123 napisał(a):
Który silnik wybrać, który jest lepszy i dlaczego?
- 2.0 TDI - 100 kW (136KM) - 320 Nm
- 2.0 TDI - 103 kW (140 KM) - 320 Nm


Cały czas rozmowa na temat 2.0 ? :mrgreen:

_________________
Obrazek

Obrazek
ZWzPD :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 06, 2011 10:18 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Auto:
Imię:
Dołączył(a): So lip 02, 2011 19:26
Posty: 375
Lokalizacja: WAŁCZ
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
konrad921123 napisał/a:
Który silnik wybrać, który jest lepszy i dlaczego?
- 2.0 TDI - 100 kW (136KM) - 320 Nm
- 2.0 TDI - 103 kW (140 KM) - 320 Nm
Ten 100kw to silnik AZV produkcja 2003-20004 bez filtra cząstek stałych a103 kw to silnik BKD produkcja 2004-2009 bez lub filtrem cząstek stałych Silnik ten miał godnie zastąpić popularną i cenioną odmianę 1.9 TDI. I choć jest dużo nowocześniejszy od poprzednika, w powszechnej opinii uchodzi za znacznie mniej trwały
Oszczędności materiałowe i błędy technologiczne – to główne powody większości kłopotów, z którymi boryka się motor 2.0 TDI. Silnik zadebiutował na początku 2003 r. (Touran) i sukcesywnie był wprowadzany do większości modeli koncernu Volkswagena, Bez wątpienia popularnością dorównuje poprzednikowi, czyli wersji 1.9 TDI, niestety, trwałością już nie.

Zanim skupimy się na problemach, kosztach i walorach użytkowych, warto wiedzieć, że silnik 2.0 TDI może być ustawiony wzdłużnie lub poprzecznie, mieć wałki wyrównoważające (np. od tego zależy rodzaj napędu pompy oleju), występuje w różnych wariantach mocy, z głowicą 8- i 16-zaworową (dotyczy wersji 140-konnej), pompowtryskiwaczami lub wtryskiem common rail (wdrażany od końca 2007 r.)... – liczba odmian i różnic jest bardzo duża.
Z eksploatacyjnego punktu widzenia silnik 2.0 TDI wypada nie najlepiej. Większość kłopotów zaczyna pojawiać się po pokonaniu 100-120 tys. km, a ich lista okazuje się stosunkowo długa (wiele wymaga sporych nakładów finansowych!). Owszem, dużo usterek jest spójnych z tymi, na które choruje większość nowoczesnych jednostek wysokoprężnych, ale są też takie, które okazują się typowe właśnie dla wersji 2.0 TDI. Przykład: pękanie bądź „obsiadanie” głowicy. Pękanie to domena wersji 16-zaworowej. Do uszkodzenia dochodzi albo na 1. cylindrze, albo na 2. i na 3. jednocześnie. Natomiast „obsiadanie” spotykane jest w odmianie 8V i związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego na okręgu uszczelniającym cylindra od strony wydechowej. Inną typową awarią silnika 2.0 TDI są kłopoty z pompą oleju. Dotyczy to wersji z PD zarówno z wałkami wyrównaoważającymi, jak i bez nich. W pierwszym przypadku na ośce (jest to wielokąt podobny do imbusa) napędzającym pompę oleju wyrabiają się krawędzie, co skutkuje brakiem napędu pompy, natomiast w odmianie bez „balanserów”, gdzie napęd pompy realizowany jest przez łańcuch, dochodzi do jego rozciągnięcia W codziennej eksploatacji silnik 2.0 TDI robi dobre wrażenie. Już dynamika i niskie spalanie podstawowej odmiany z PD (moce: 136 i 140 KM) zadowoli wielu kierowców, a bardziej wymagający mogą poszukać wersji 170-konnej, niestety, często występującej z DPF-em, który wcześniej czy później podnosi koszty eksploatacji. Przeszkadzać może jedynie głośna praca jednostki. Poradzono sobie z tym pod koniec 2007 r., rezygnując z pompowtryskiwaczy na rzecz układu common rail (odmiany z CR obecnie wyparła wersje z PD). Poza tym wprowadzono wiele modyfikacji, można więc prognozować nieco wyższą trwałość nowych 2-litrówek TDI..To nie znaczy ze wszystkie silniki 2,0 są awaryjne

_________________
pomogłem lub jak zasłużyłem - postaw piwo Moja fura


Ostatnio edytowano Wt gru 06, 2011 12:40 przez marcin77, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 06, 2011 12:36 
Offline
Expert
Avatar użytkownika

Auto: 1,9tdi
Imię: dar
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 13:03
Posty: 1874
Lokalizacja: koszalin
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Bierz oba :>

_________________
Gość--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 11, 2011 15:50 
Offline
Początkujący

Auto:
Imię:
Dołączył(a): N lip 17, 2011 13:36
Posty: 39
Lokalizacja: okolice Płocka
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
No dobra a co Myślicie o wersji 2.0 l 170 KM??

Oczywiście mam na myśli TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL