Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pn kwie 18, 2016 19:11
- Auto:: Touran 1.9 TDI 2004
- Imię:: Czarek
- Lokalizacja: Myśliborz
Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam Wszystkich
Mam problem ze wspomaganiem w moim Touranie 1.9 TDI 2004r.
Od jakiegoś czasu w aucie po umyciu lub po większym deszczu sam włączał się wentylator chłodnicy. Po dniu lub po dłuższej jeździe problem ustawał wydaje mi się, że woda odparowała od ciepła i było ok. Kilka razy wyładowało mi to akumulator. Czasami gdy zorientowałem się problem znowu jest po prostu odłączałem go.
Ostatni raz niestety akumulator wyładował się. Odpalałem na kable auto i masa dobrze nie trzymała i doszło do jakiegoś zwarcia co skutkowało tym,że zapaliła się kontrolka AIRBAG i kierownica na czerwono-brak wspomagania.
Zaprowadziłem auto do mechanika pokasował błędy poduszka już się nie zapalała ale kierownica świeci cały czas. Auto zostało u mechanika i po tygodniu było do odebrania lecz nadal bez wspomagania. Gość powiedział, że posprawdzał do był wstanie lecz nie da rady tego naprawić i muszę dać do elektro-mechanika. Skasował 50zł i auto zabrałem.
Następny mój ruch to jakiś polecony przez znajomego elektro-mechanik.
Po tygodniu niby roboty oznajmił, że moduł komfortu jest zepsuty i on może naprawi a jak nie to trzeba kupić nowy. Po nastepnych kilku dniach, już sam niewiem ilu powiedział, że przelutował ścieżki wszystko jest z nim dobrze wymieniony wyżej problem z chłodnicą już się nie pojawi, ale wpomy nadal brak - diagnoza - nowy silnik wspomagania.
Ok kupuj pan i napraw w końcu auto - zdecydowałem (koszt roboty i sliniczka 500zł).
Znowu 4 dni i nadal nie działa silniczek nie da sie przypisać z maglownicą (czy jakoś tak).
Trzeba kupić maglownice razem z silniczkiem i on to może zrobić za 1000zł bo trzeba całe sanki ściągać itd plus koszt maglownicy.
Majster mówi, że to dla niego żaden problem i później on to wszystko razem zgra czy coś tam zrobi, że wszystko będzie już picobello.
Inni mechanicy będą mieli z tym problemy bo tylko paru w Polsce - według niego - tym się zajmuje (tym przypisaniem czy zgraniem nowej maglownicy z jakimś czujnikiem skrętu itd.)
Nie wiem co robić myśle, że gościu w tej chwili zaczyna już kręcić.
Więc pytam Was moi drodzy jakie macie doświadczenia lub pomysły co do mojego przypadku.
Powoli tracę siłę i chęć naprawy i jezdzenia tym autem.
Z góry dziękuje za pomoc.
Mam problem ze wspomaganiem w moim Touranie 1.9 TDI 2004r.
Od jakiegoś czasu w aucie po umyciu lub po większym deszczu sam włączał się wentylator chłodnicy. Po dniu lub po dłuższej jeździe problem ustawał wydaje mi się, że woda odparowała od ciepła i było ok. Kilka razy wyładowało mi to akumulator. Czasami gdy zorientowałem się problem znowu jest po prostu odłączałem go.
Ostatni raz niestety akumulator wyładował się. Odpalałem na kable auto i masa dobrze nie trzymała i doszło do jakiegoś zwarcia co skutkowało tym,że zapaliła się kontrolka AIRBAG i kierownica na czerwono-brak wspomagania.
Zaprowadziłem auto do mechanika pokasował błędy poduszka już się nie zapalała ale kierownica świeci cały czas. Auto zostało u mechanika i po tygodniu było do odebrania lecz nadal bez wspomagania. Gość powiedział, że posprawdzał do był wstanie lecz nie da rady tego naprawić i muszę dać do elektro-mechanika. Skasował 50zł i auto zabrałem.
Następny mój ruch to jakiś polecony przez znajomego elektro-mechanik.
Po tygodniu niby roboty oznajmił, że moduł komfortu jest zepsuty i on może naprawi a jak nie to trzeba kupić nowy. Po nastepnych kilku dniach, już sam niewiem ilu powiedział, że przelutował ścieżki wszystko jest z nim dobrze wymieniony wyżej problem z chłodnicą już się nie pojawi, ale wpomy nadal brak - diagnoza - nowy silnik wspomagania.
Ok kupuj pan i napraw w końcu auto - zdecydowałem (koszt roboty i sliniczka 500zł).
Znowu 4 dni i nadal nie działa silniczek nie da sie przypisać z maglownicą (czy jakoś tak).
Trzeba kupić maglownice razem z silniczkiem i on to może zrobić za 1000zł bo trzeba całe sanki ściągać itd plus koszt maglownicy.
Majster mówi, że to dla niego żaden problem i później on to wszystko razem zgra czy coś tam zrobi, że wszystko będzie już picobello.
Inni mechanicy będą mieli z tym problemy bo tylko paru w Polsce - według niego - tym się zajmuje (tym przypisaniem czy zgraniem nowej maglownicy z jakimś czujnikiem skrętu itd.)
Nie wiem co robić myśle, że gościu w tej chwili zaczyna już kręcić.
Więc pytam Was moi drodzy jakie macie doświadczenia lub pomysły co do mojego przypadku.
Powoli tracę siłę i chęć naprawy i jezdzenia tym autem.
Z góry dziękuje za pomoc.
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
No rzeczywiscie "tylko paru mechanikow w Polsce potrafi"... za pomoca VCDS-a wejsc w adaptacje magle i wylączyc G85
1000 zl ? za co ? 300-400 max zalezy od regionu. Poszukaj kogos z VCDS-em i wklej autoscan. Jesli konieczna bedzie wymiana, zainteresuj sie maglownica 3GEN+wiązka. Jak juz pisalem za wymiane 300-400 zl razem z ustawieniem zbieznosci, potem pozostaje adaptacja ABS (VCDS-em) i wylaczenie G85 (czujnika skretu) w maglu rowniez VCDS-em i... tyle

1000 zl ? za co ? 300-400 max zalezy od regionu. Poszukaj kogos z VCDS-em i wklej autoscan. Jesli konieczna bedzie wymiana, zainteresuj sie maglownica 3GEN+wiązka. Jak juz pisalem za wymiane 300-400 zl razem z ustawieniem zbieznosci, potem pozostaje adaptacja ABS (VCDS-em) i wylaczenie G85 (czujnika skretu) w maglu rowniez VCDS-em i... tyle

-
- Posty: 3
- Rejestracja: pn kwie 18, 2016 19:11
- Auto:: Touran 1.9 TDI 2004
- Imię:: Czarek
- Lokalizacja: Myśliborz
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
Dziękuje za odpowiedz. Auto od tamtego moim zdaniem partacza odebrałem a on i tak twierdzi, ze adaptacje robi tylko pare osób w Polsce. I powiedział na koniec do zobaczenia.
Czy to jest normalne???
Czy to jest normalne???
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: ndz gru 01, 2013 14:29
- Auto:: Golf GT BMN '08
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
- Kontakt:
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
normalne bo chce Cie naciągnąć...
skan całego auta prosimy i będzie wiadomo co go boli... mam kolegę w Szczecinie... pewnie Ci to zrobi wraz z adaptacjami od ręki... odezwij się na PW
skan całego auta prosimy i będzie wiadomo co go boli... mam kolegę w Szczecinie... pewnie Ci to zrobi wraz z adaptacjami od ręki... odezwij się na PW
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3421
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
widocznie "cfaniaki" u Ciebie tak mówią ..... więc to normalne .Czarekcharlie pisze:Dziękuje za odpowiedz. Auto od tamtego moim zdaniem partacza odebrałem a on i tak twierdzi, ze adaptacje robi tylko pare osób w Polsce. I powiedział na koniec do zobaczenia.
Czy to jest normalne???
Silnika nie trzeba wyciągać do maglownicy ....
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pn kwie 18, 2016 19:11
- Auto:: Touran 1.9 TDI 2004
- Imię:: Czarek
- Lokalizacja: Myśliborz
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam to znowu ja
Mnie niestety nie ma przy aucie w tej chwili szwagier sie tym zajmuje ja bede w weekend. Ale postawił on auto to jakiegos znajomego co zajmuje sie naprawa TIR-ów w PKS-ie. Gościu podłączył do komputera cos tam pokasował i wspomaganie zaczęło dzialac lecz gdy chce to potwierdzić/zapisać do komputera wyskakuje taki komunikat "opłata Volkswagen 95zl" i on nie wie co to jest bo nigdy nie widział takiego czegoś. Jak nie zatwierdzi tego wspomaganie po odłączeniu kompa przestaje dzialac.
Wiecie znowu o co chodzi. Jak juz teraz nic nie pomoze bede w weekend w moim miescie i oddam auto do jakiegos profesionalisty, ale moze Wy cos teraz podpowiecie. Bo skoro wspomaganie sie włączyło to chyba jestesmy na dobrej drodze.
Prosze doradźcie cos znowu.
Z góry dziękuje.

Mnie niestety nie ma przy aucie w tej chwili szwagier sie tym zajmuje ja bede w weekend. Ale postawił on auto to jakiegos znajomego co zajmuje sie naprawa TIR-ów w PKS-ie. Gościu podłączył do komputera cos tam pokasował i wspomaganie zaczęło dzialac lecz gdy chce to potwierdzić/zapisać do komputera wyskakuje taki komunikat "opłata Volkswagen 95zl" i on nie wie co to jest bo nigdy nie widział takiego czegoś. Jak nie zatwierdzi tego wspomaganie po odłączeniu kompa przestaje dzialac.
Wiecie znowu o co chodzi. Jak juz teraz nic nie pomoze bede w weekend w moim miescie i oddam auto do jakiegos profesionalisty, ale moze Wy cos teraz podpowiecie. Bo skoro wspomaganie sie włączyło to chyba jestesmy na dobrej drodze.
Prosze doradźcie cos znowu.
Z góry dziękuje.
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3421
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
-
- Początkujący
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz cze 05, 2016 12:40
- Auto:: Touran 2007r,1.9 tdi bls
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam.nie będę zakładał nowe tematu,także koledzy pytam was,podstawiłem auto do mechanika na wymianę rozrządu,oleje,filtry,panewki i świece żarowe i zmiana opon.
mechanik dzwoni do mnie gdy byłem w pracy że auto jest gotowe i coś tam mówi że jest problem z wspomaganiem lekkie zdziwienie bo zanim wstawiłem auto nie było żadnego problemu z wspomaganiem a że pracuje jako operator CNC hałas w pracy także wiele go nie zrozumiałem przez telefon.
po pracy odbieram auto, odpalam zapaliła się kontrolka czerwona potem zapaliła się żółta i auto bez wspomagania.także auto nie odebrałem stoi jutro ma do mnie dzwonić
pytanie co mechanik mógł zepsuć? wspominał coś że może jakaś taśma lub czujnik.
jestem wkurzony bo jeszcze mi wmawia że ta kontrolka się już paliła i wspomaganie nie chodziło jak przyjechałem co jest kompletną bzdurą.
mechanik dzwoni do mnie gdy byłem w pracy że auto jest gotowe i coś tam mówi że jest problem z wspomaganiem lekkie zdziwienie bo zanim wstawiłem auto nie było żadnego problemu z wspomaganiem a że pracuje jako operator CNC hałas w pracy także wiele go nie zrozumiałem przez telefon.
po pracy odbieram auto, odpalam zapaliła się kontrolka czerwona potem zapaliła się żółta i auto bez wspomagania.także auto nie odebrałem stoi jutro ma do mnie dzwonić
pytanie co mechanik mógł zepsuć? wspominał coś że może jakaś taśma lub czujnik.
jestem wkurzony bo jeszcze mi wmawia że ta kontrolka się już paliła i wspomaganie nie chodziło jak przyjechałem co jest kompletną bzdurą.
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
nada zrobic adaptacje G85 (czujnik kata skretu) a jeszcze lepiej wkleic autoscan zrobiony VCDS-em 

- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
Odlacz aku i jeszcze raz podłącz po 5 minutach. Potem do oporu w lewo, przytrzymac 3 sekundy. Tak samo w prawo. Później jazda na wprost i po chwili powinna zgasnac.
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Początkujący
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz cze 05, 2016 12:40
- Auto:: Touran 2007r,1.9 tdi bls
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
aku odłączałem potem obroty lewo prawo itd i nadal bez zmian wspomagania brak i żółta kontrolka,
auto wróciło do mechanika niech szuka przyczyny tej usterki nie było jak go wstawiałem do naprawy.
auto kupiłem 2 tyg temu i ciągle coś.na razie tylko portfel się otwiera bez końca a zero jeżdżenia
auto wróciło do mechanika niech szuka przyczyny tej usterki nie było jak go wstawiałem do naprawy.
auto kupiłem 2 tyg temu i ciągle coś.na razie tylko portfel się otwiera bez końca a zero jeżdżenia
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
To adaptacja G85 VCDSem.
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Początkujący
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz cze 05, 2016 12:40
- Auto:: Touran 2007r,1.9 tdi bls
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
mówił do mnie ze to robił adaptacje VCDSem i nie wie co jest ale będzie szukał dalej,ze może taśma lub czujnik,oby nic poważniejszego
- dzwonek17
- Użytkownik
- Posty: 180
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 21:38
- Auto:: 2.0 BMT COMFO CFHC 2012
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Duży problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam serdecznie wszystkich.
Panowie i Panie może jakieś ciekawe podpowiedzi w takiej sprawie.
Po wymianie piasty w przednim lewym kole zapaliła się kontrolka wspomagania na czerwono (może to być związane z wymianą piasty czy tylko zwykły przypadek).
Ciekawa jest sprawa, że wspomaganie działa jak działało tylko problem polega na tym, że nie można skasować błędu (00573 - Steering Torque Sensor G269). Wykonane ponowne adaptacje czujnika G 85 i nadal nie można skazowac błędu. Sprawa przedstawia się nastepujaco po skasowaniu błędu nie pojawia się ponownie dopuki nie zgasze silnika i nie przkręce stacyjnik ponownie. Gdy błąd skasuje na pracujacym silniku moge jeżdzic błąd nie wyskakuje wspomaganie jest.
Błąd kasuje wyłączam stacyjkę, włączam ponownie i odrazu pojawia się czerwona kierownica.
Akumulator naładowany, przewody sprawdzone, bezpieczniki sprawdzone więc co jeszcze ?
Z góry dziękuje za wskazówki.
Panowie i Panie może jakieś ciekawe podpowiedzi w takiej sprawie.
Po wymianie piasty w przednim lewym kole zapaliła się kontrolka wspomagania na czerwono (może to być związane z wymianą piasty czy tylko zwykły przypadek).
Ciekawa jest sprawa, że wspomaganie działa jak działało tylko problem polega na tym, że nie można skasować błędu (00573 - Steering Torque Sensor G269). Wykonane ponowne adaptacje czujnika G 85 i nadal nie można skazowac błędu. Sprawa przedstawia się nastepujaco po skasowaniu błędu nie pojawia się ponownie dopuki nie zgasze silnika i nie przkręce stacyjnik ponownie. Gdy błąd skasuje na pracujacym silniku moge jeżdzic błąd nie wyskakuje wspomaganie jest.
Błąd kasuje wyłączam stacyjkę, włączam ponownie i odrazu pojawia się czerwona kierownica.
Akumulator naładowany, przewody sprawdzone, bezpieczniki sprawdzone więc co jeszcze ?
Z góry dziękuje za wskazówki.