Witam serdecznie,
Mam od dwóch lat Tourana 1.6 FSI z 2003 roku i od jakiegoś czasu coraz więcej z nim problemów. Oprócz tego, co było i jest normą, czyli falowania obrotów na biegu jałowym czy szarpania przy ruszaniu lub zmianie z jedynki na dwójkę, auto coraz częściej zaczęło wpadać w tryb awaryjny. Ponieważ żaden z warsztatów do których miałem szczęście/nieszczęście trafić jak dotąd nie poradził sobie w stu procentach z naprawą tej usterki (m.in. usunięto oba katalizatory, wymieniono pompę wysokiego ciśnienia, zmieniono oprogramowanie) pomyślałem, że spróbuję sam zdiagnozować problem, a nuż mi się uda? Diabeł chyba mnie podkusił i zamiast zainwestować w jakiś porządny interfejs czy choćby dobry skaner, kupiłem badziew o nazwie ELM 327, gdyż wydawało mi się, że na początek wystarczy ;-) Totalny brak świadomości. Tak na marginesie, kupiłem dwa elm’y: pierwszy nawet działał, ale co chwilę w telefonie pojawiało się okienko „błąd komunikacji”, więc w sumie jakby nie działał, natomiast drugi, po włożeniu w gniazdo obd tylko zatrzeszczał, a kiedy po chwili zaśmierdziało spalonym plastikiem, dotarło do mnie, że żarty się skończyły ;-) Konsekwencje tej nieodpowiedzialnej zabawy są na szczęście tylko takie, że po włączeniu zapłonu światła pozycyjne i postojowe zostają włączone na stałe (nie ma znaczenia w jakiej pozycji jest przełącznik świateł), nie działa także złącze obd - sprawdziłem profesjonalnym skanerem, który niestety, nie włącza się.
Który z modułów/sterowników mógł zostać uszkodzony?
Mam oczywiście zamiar udać się do profesjonalnego warsztatu, jednak nie łatwo taki znaleźć. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam ;-) M.
Uszkodzone złącze OBD II
- karolek_ust
- Specjalista
- Posty: 517
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 19:27
- Auto:: Jetta A2
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Sweden/PUCK
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: Uszkodzone złącze OBD II
Kolego czytamy pierw regulamin : viewtopic.php?f=8&t=7404
Potem się witamy : viewforum.php?f=1
I wtedy możemy pisać coś na forum
Bo inaczej post poleci w kosz przez ADMINA
Z karkowa to pisz do Krzycho
Potem się witamy : viewforum.php?f=1
I wtedy możemy pisać coś na forum
Bo inaczej post poleci w kosz przez ADMINA
Z karkowa to pisz do Krzycho
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Jetta A2 - Touran 1T3 - A4 B8 -
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sob sie 08, 2015 18:08
- Auto:: VW Touran 1.6 FSI 2003 r.
- Imię:: M.
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 3 razy
Re: Uszkodzone złącze OBD II
Przywitałem się godzinę temu, regulamin przeczytałem, choć przyznam, że na pamięć go jeszcze nie znam, więc nie rozumiem, o co chodzi?
- karolek_ust
- Specjalista
- Posty: 517
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 19:27
- Auto:: Jetta A2
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Sweden/PUCK
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: Uszkodzone złącze OBD II
Sorki mój błąd , źle spojrzałem . Jeśli chodzi o diagnostykę to zapytaj Krzycha ob jest z Krakowa na pewno pomoże Ci .
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Jetta A2 - Touran 1T3 - A4 B8 -
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Uszkodzone złącze OBD II
Kolega z Krakowa i nie wie gdzie podjechać
http://vwtech.pl
karolek_ust wyprzedziłeś mnie
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

http://vwtech.pl
karolek_ust wyprzedziłeś mnie

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sob sie 08, 2015 18:08
- Auto:: VW Touran 1.6 FSI 2003 r.
- Imię:: M.
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 3 razy
Re: Uszkodzone złącze OBD II
Wielkie dzięki Koledzy! 
-- Wt lis 28, 2017 16:15 --
Jeśli można, mam jeszcze jedno pytanie.
Za pomocą testera Autophix ES680 odczytałem kody dwóch następujących usterek:
16955 Przełącznik hamulca (F): Niezrozumiały sygnał: P0571
18068 Sterowanie wentylatora układu chłodzenia: Zwarcie do masy P1660
Czy to mogą być przyczyny tego, że uruchamiany jest tryb awaryjny silnika?
Światło "stop" jest ważne, zgadzam się, ale że aż tak?
Jeszcze raz dziękuję
Pozdrowienia,
M.

-- Wt lis 28, 2017 16:15 --
Dziękuję za pomoc, dexter23pl! Gniazdo diagnostyczne znowu działa, jak się okazało, przepalony był bezpiecznik nr 24: (10A) Auxiliary heater, data link connector (DLC), heater/air-conditioning (AC), LIGHT SWITCH.dexter23pl pisze:sprawdź bezpiecznik nad nogami nr 10 oraz 15 i 24.

Jeśli można, mam jeszcze jedno pytanie.
Za pomocą testera Autophix ES680 odczytałem kody dwóch następujących usterek:
16955 Przełącznik hamulca (F): Niezrozumiały sygnał: P0571
18068 Sterowanie wentylatora układu chłodzenia: Zwarcie do masy P1660
Czy to mogą być przyczyny tego, że uruchamiany jest tryb awaryjny silnika?
Światło "stop" jest ważne, zgadzam się, ale że aż tak?
Jeszcze raz dziękuję

Pozdrowienia,
M.