czyszczenie styków manetki kierunkowskazów (z tempomatem)
- Alfik
- Przeglądacz
- Posty: 104
- Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
- Auto:: Caddy BSU 2008
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łódź, Pabianice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
czyszczenie styków manetki kierunkowskazów (z tempomatem)
Witam,
jestem świeżym posiadaczem Caddy'ego i nie znalazłem tak dobrego forum jak to o Touranie :-).
Chciałem się od Was dowiedzieć, w jaki sposób mogę przeczyścić styki manetki kierunkowskazów. Cała manetka bardzo ciężko chodzi + dodatkowo nie działa tempomat (nie włącza się). Może to wina prowadzenia, styków, itd. Czy trzeba odkręcać całą kierownicę, czy wystarczy samą manetkę?
Pozdrowienia dla kolegów,
Paweł
Caddy 2008 r. BSU
jestem świeżym posiadaczem Caddy'ego i nie znalazłem tak dobrego forum jak to o Touranie :-).
Chciałem się od Was dowiedzieć, w jaki sposób mogę przeczyścić styki manetki kierunkowskazów. Cała manetka bardzo ciężko chodzi + dodatkowo nie działa tempomat (nie włącza się). Może to wina prowadzenia, styków, itd. Czy trzeba odkręcać całą kierownicę, czy wystarczy samą manetkę?
Pozdrowienia dla kolegów,
Paweł
Caddy 2008 r. BSU
- Alfik
- Przeglądacz
- Posty: 104
- Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
- Auto:: Caddy BSU 2008
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łódź, Pabianice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Też o tym myślałem, ale później trzeba podłączyć się pod kompa żeby ustawić czujnik skrętu. Chciałem tego uniknąć. A po drugie nie wiem, czy ktoś po prostu nie dołożył manetkę z tempomatem, a auto go nie miało.
PS. Właśnie wróciłem z ASO. Samochód nie miał tempomatu. Ktoś dołożył inną manetkę. Pewnie skończy się na tym, że kupię drugą manetkę z tempomatem i będę próbował ją uruchomić.
PS. Właśnie wróciłem z ASO. Samochód nie miał tempomatu. Ktoś dołożył inną manetkę. Pewnie skończy się na tym, że kupię drugą manetkę z tempomatem i będę próbował ją uruchomić.
- Tomalah
- Przeglądacz
- Posty: 133
- Rejestracja: czw lip 26, 2012 21:00
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Alfik, odpisałem ci na PW jak mniej więcej wygląda demontaż. Niestey robiąc to nie miałem aparatu i nie mam zdjęć. Ale mam nadzieję, że coś opis pomoże. Jaby co mam też swoje stare manetki, które najpierw wymieniłem a potem naprawiłem stare. Jakby mogły ci sie przydać do są do odstąpiernia w rozsądnej cenie. Jakbym mógł jeszcze jakoś pomóc to pytaj na forum lub na PW.
Touran'ek Czerwonoskóry
-
- Przeglądacz
- Posty: 124
- Rejestracja: pt maja 03, 2013 16:13
- Auto:: TOURAN 1.9 TDI 2004
- Imię:: .
- Lokalizacja: RYBNIK
Witam jak wyczyścisz manetki a tempomat dalej nie działa zobacz jeszcze przy pedałach styki,może wyłącznik stopu uszkodzony jeden z przewodów jest chyba podłączony do tempomatu wystarczy rozebrać wyczyścić i poskładać ja miałem podobny problem ale tempomat miałem fabryczny, a przy rozbieraniu tepomatu był przerwany jeden przewód pozdrawiam..
- Alfik
- Przeglądacz
- Posty: 104
- Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
- Auto:: Caddy BSU 2008
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łódź, Pabianice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Byłem u mechanika, żeby sprawdził ten tempomat. Wyszło, że nie był aktywowany przez komputer. Po aktywacji GRA nadal nie działa :-(
Przy okazji wyszło, że ktoś wcześniej grzebał przy manetce od kierunkowskazów, bo są ślady od jej zdejmowania.
Ponieważ zaczyna gonić mnie czas jestem zdecydowany na zakup drugiej manetki i wymianę. Później zobaczę czy moja obecna jest sprawna, czy nie.
Zastanawiam się tylko, czy przy całej okazji wymiany "lewej" manetki nie wymienić od razu "prawą"? Bo mam licznik bez MFA i nie mam guzików w "prawej" manetce do sprawdzania np. spalania itp. I tu mam pytanie - w jaki sposób mogę sprawdzić, czy po dołożeniu "lepszej" manetki będę mógł aktywować tzw. komputer?
Już wiem, że jak samochód nie jest przystosowany do tempomatu, to można dołożyć 1 kabelek i będzie działało :-). Czy i tu jest jakiś na to sposób? Czy jak np. rozbiorę "coś" to po nr zobaczę, czy można dołożyć komputer, czy nie?
Nie zamierzam wymieniać licznika. A wydaje mi się, że kiedyś widziałem Caddy'ego z takim samym licznikiem jak ja mam i była tam możliwość zmian wskazań na wyświetlaczu.
Pozdrawiam wszystkich,
Paweł
Przy okazji wyszło, że ktoś wcześniej grzebał przy manetce od kierunkowskazów, bo są ślady od jej zdejmowania.
Ponieważ zaczyna gonić mnie czas jestem zdecydowany na zakup drugiej manetki i wymianę. Później zobaczę czy moja obecna jest sprawna, czy nie.
Zastanawiam się tylko, czy przy całej okazji wymiany "lewej" manetki nie wymienić od razu "prawą"? Bo mam licznik bez MFA i nie mam guzików w "prawej" manetce do sprawdzania np. spalania itp. I tu mam pytanie - w jaki sposób mogę sprawdzić, czy po dołożeniu "lepszej" manetki będę mógł aktywować tzw. komputer?
Już wiem, że jak samochód nie jest przystosowany do tempomatu, to można dołożyć 1 kabelek i będzie działało :-). Czy i tu jest jakiś na to sposób? Czy jak np. rozbiorę "coś" to po nr zobaczę, czy można dołożyć komputer, czy nie?
Nie zamierzam wymieniać licznika. A wydaje mi się, że kiedyś widziałem Caddy'ego z takim samym licznikiem jak ja mam i była tam możliwość zmian wskazań na wyświetlaczu.
Pozdrawiam wszystkich,
Paweł
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
Licznik z małym kompem jest inny niż ten bez. Bez wymiany się nie obejdzie.
Tu masz różnice: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=145
Tu masz różnice: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=145
- Alfik
- Przeglądacz
- Posty: 104
- Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
- Auto:: Caddy BSU 2008
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łódź, Pabianice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
OK, znam ten manual.
Mój licznik jest nieco inny, niż ten z opisu http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=145.
Tam na samej górze jest tylko zegar. U mnie zegar jest na górze po lewej, po prawej jest temp. zewn. A Caddy, którego widziałem miał chyba taki sam jak ja wyświetlacz. Klikając manetką zmieniał wskazania na samym dole po prawej stronie, tam gdzie u mnie jest cały czas licznik km dzienny (ten do skasowania). Czy na 100% nie da rady na takim liczniku zmieniać wskazań komputera???
PS. Tamten licznik był jednak inny.
Mój licznik jest nieco inny, niż ten z opisu http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=145.
Tam na samej górze jest tylko zegar. U mnie zegar jest na górze po lewej, po prawej jest temp. zewn. A Caddy, którego widziałem miał chyba taki sam jak ja wyświetlacz. Klikając manetką zmieniał wskazania na samym dole po prawej stronie, tam gdzie u mnie jest cały czas licznik km dzienny (ten do skasowania). Czy na 100% nie da rady na takim liczniku zmieniać wskazań komputera???
PS. Tamten licznik był jednak inny.
Ostatnio zmieniony śr cze 05, 2013 10:50 przez Alfik, łącznie zmieniany 3 razy.
- Alfik
- Przeglądacz
- Posty: 104
- Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
- Auto:: Caddy BSU 2008
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łódź, Pabianice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wracając do tematu - doszedłem do tego, że potrzebuję manetkę kierunkowskazu z tempomatem o nr 1K0 953 513 G lub F. Dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi, że obie są z tempomatem i nie pasują do mojego auta, bo nie mam tempomatu...
Którą powinienem kupić 1K0 953 513 G czy 1K0 953 513 F?
Dodam, że obie wyglądają prawie identycznie. Różnią się tylko, a może aż złączem. Tylko którą powinienem wybrać? Wygląda na to, że nowsza jest G, starsza F. Wygląda na to, że F kompatybilna jest z G, ale odwrotnie nie. Jednak różnią się też brakiem 1 terminala w środku złącza, wiec sam już nie wiem...
[ Dodano: Pon Cze 10, 2013 09:15 ]
Po rozebraniu części manetki odpowiadającej za tempomat stwierdzam, że wszystko jest OK. Moja manetka ma końcówkę H.
[ Dodano: Pon Cze 10, 2013 21:52 ]
Dostałem pocztą wersję F. Chodzi prawie tak samo opornie jak moja. Trzeba dość dużo siły włożyć w to, żeby zaskoczyła z bardzo wyraźnym kliknięciem
. Czy to normalne? Bo np. w Polówce 2007 r. manetka chodzi bardzo delikatnie i cicho.
Dam znać jak wyjmę swoją z wersją H i porównam z wersją F.
[ Dodano: Wto Cze 18, 2013 09:18 ]
Tempomat działa
Po zamontowaniu nowej manetki zachowuje się dużo lepiej - delikatniej wchodzi niż moja stara. Podmieniłem sterownik multifunkcji. I tu informacja dla wymieniających ten moduł - na desce wyskakują różne błędy, ale można jeździć samochodem. Po adaptacji różnych funkcji GRA działa.
I tu też uwaga - u mnie po włączeniu na postoju włącznikiem ON na tempomat nie zapala sie kontrolka tempomatu. Dopiero w trakcie jazdy po wciśnięciu SET.
Pozdrawiam,
Paweł
Którą powinienem kupić 1K0 953 513 G czy 1K0 953 513 F?
Dodam, że obie wyglądają prawie identycznie. Różnią się tylko, a może aż złączem. Tylko którą powinienem wybrać? Wygląda na to, że nowsza jest G, starsza F. Wygląda na to, że F kompatybilna jest z G, ale odwrotnie nie. Jednak różnią się też brakiem 1 terminala w środku złącza, wiec sam już nie wiem...
[ Dodano: Pon Cze 10, 2013 09:15 ]
Po rozebraniu części manetki odpowiadającej za tempomat stwierdzam, że wszystko jest OK. Moja manetka ma końcówkę H.
[ Dodano: Pon Cze 10, 2013 21:52 ]
Dostałem pocztą wersję F. Chodzi prawie tak samo opornie jak moja. Trzeba dość dużo siły włożyć w to, żeby zaskoczyła z bardzo wyraźnym kliknięciem

Dam znać jak wyjmę swoją z wersją H i porównam z wersją F.
[ Dodano: Wto Cze 18, 2013 09:18 ]
Tempomat działa

Po zamontowaniu nowej manetki zachowuje się dużo lepiej - delikatniej wchodzi niż moja stara. Podmieniłem sterownik multifunkcji. I tu informacja dla wymieniających ten moduł - na desce wyskakują różne błędy, ale można jeździć samochodem. Po adaptacji różnych funkcji GRA działa.
I tu też uwaga - u mnie po włączeniu na postoju włącznikiem ON na tempomat nie zapala sie kontrolka tempomatu. Dopiero w trakcie jazdy po wciśnięciu SET.
Pozdrawiam,
Paweł
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: sob paź 26, 2019 20:57
- Auto:: Touran 2,0 BMN 2007r
- Imię:: Mariusz
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: czyszczenie styków manetki kierunkowskazów (z tempomatem
Witam.
Mnie do czyszczenia manetki kierunkowskazów zmusiło nieprawidłowe działanie kierunków tzn. czasem, a w ostatnim czasie prawie codziennie po włączeniu prawego kierunkowskazu zapalał się lewy. Czytałem, że to wina manetki i konieczna jest wymiana. Ale postanowiłem ją rozebrać i wyczyścić. Trudno o manual więc zacząłem szperać po internecie i znalazłem parę filmów instruktażowych jak rozebrać kierownicę (a trzeba to zrobić), wyciągnąć manetkę kierunkowskazu, wyczyścić styki, zmierzyć napięcia na stykach. mam nadzieję, że komuś się przyda. Nie są to filmy o touranie, ale wszystko jest tak samo - właśnie to przerabiałem.
Filmy udostępniłem na moim chomiku, link: https://chomikuj.pl/mariusz8128/Touran+ ... b3*c5*bcne.
Zapraszam do pobierania.
Jeszcze jedno: po złożeniu wszystkiego do kupy na zegarach zapaliła się kontrolka kierownicy (czujnik skrętu), ESP (stabilizator toru jazdy) oraz ciśnienia powietrza w oponach. Skręciłem dwukrotnie kierownicę na maksa w prawo i na maksa w lewo, odpaliłem auto i po przejechaniu dosłownie parunastu metrów kontrolki zgasły i wszystko jest ok. A kierunki działają bez zarzutu
Mnie do czyszczenia manetki kierunkowskazów zmusiło nieprawidłowe działanie kierunków tzn. czasem, a w ostatnim czasie prawie codziennie po włączeniu prawego kierunkowskazu zapalał się lewy. Czytałem, że to wina manetki i konieczna jest wymiana. Ale postanowiłem ją rozebrać i wyczyścić. Trudno o manual więc zacząłem szperać po internecie i znalazłem parę filmów instruktażowych jak rozebrać kierownicę (a trzeba to zrobić), wyciągnąć manetkę kierunkowskazu, wyczyścić styki, zmierzyć napięcia na stykach. mam nadzieję, że komuś się przyda. Nie są to filmy o touranie, ale wszystko jest tak samo - właśnie to przerabiałem.
Filmy udostępniłem na moim chomiku, link: https://chomikuj.pl/mariusz8128/Touran+ ... b3*c5*bcne.
Zapraszam do pobierania.
Jeszcze jedno: po złożeniu wszystkiego do kupy na zegarach zapaliła się kontrolka kierownicy (czujnik skrętu), ESP (stabilizator toru jazdy) oraz ciśnienia powietrza w oponach. Skręciłem dwukrotnie kierownicę na maksa w prawo i na maksa w lewo, odpaliłem auto i po przejechaniu dosłownie parunastu metrów kontrolki zgasły i wszystko jest ok. A kierunki działają bez zarzutu

- Grześ
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: sob sty 26, 2013 20:00
- Auto:: Touran 1.9TDI 2004r
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: czyszczenie styków manetki kierunkowskazów (z tempomatem
Trzeba odłączyć akumulator, zdjąć osłony, poduszkę, kierownicę, potem sterownik pod kierownicą i dopiero wtedy wyciągamy manetkę- podważamy dwa zatrzaski.
W manetce odkręcamy 3 śrubki i czyścimy styki. Dodatkowo podginamy lekko blaszki żeby lepiej przylegały- składamy i powinno działać. Nie trzeba robić żadnej adaptacji VCDS. Tylko skręcić parę razy kierownicą i przejechać się chwilę- kontrolki znikną...

W manetce odkręcamy 3 śrubki i czyścimy styki. Dodatkowo podginamy lekko blaszki żeby lepiej przylegały- składamy i powinno działać. Nie trzeba robić żadnej adaptacji VCDS. Tylko skręcić parę razy kierownicą i przejechać się chwilę- kontrolki znikną...