Instrukcja instalacji Tempomatu CCS Caddy 2K / Touran / Golf
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3400
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 117 razy
- Otrzymał podziękowań: 723 razy
Instrukcja instalacji Tempomatu CCS Caddy 2K / Touran / Golf
W przerwie pomiędzy obiadem a kolajcą zabrałem się zainstalacje tempomatu w Caddy 2K. Nie zostalo juz tam wiele do zrobienia, a każda dodatkowa funkcja cieszy zwłaszcza ze auto to typowy "karton box" i nie miało nawet radia w standardzie. Ale jak Touranek mowił - "dobrze ze masz wersje z 2 fotelami z przodu, bo trafiały się z jednym"
Tak czy owak - jak instalowałem kierownice multi zainstalowałem odrazu sterownik multifunkcji z obsługą tempomatu no i manetkę tempomatu .
VW uproscił sobie sprawę i w wersji podst nie ma kabla od tempomatu do sterownika silnika. No własnie - nie do końca, bo kabel od ECU idzie do przegrody, ale z niej juz nie wychodzi.
(Znalazłem bardzo dobry opis, który to zmotywował mnie, bo miałem lenia i nie chciało mi się nic)
Potrzebne bedą:
Sterownik multifunkcji z obługą CCS
Manetka tempomatu
Kabel do sterownika CCS nr 000 979 009 E
1m przewodu
VCDS do zakodowania sterownika multifunkcji i ECU
Zaczynamy od zdjęcia podszybia i wycieraczek
Potem silnik wycieraczek
By w końcu dostac się do skrzynki w przegrodzie.
To czego tam szukamy to Niebieska wtyczka z kablem czarno/białym w pinie NR 4. Powinna wychodzic do komory silnika, ale zapewne juz nie wchodzi do środka auta o czym się przekonałem.
Jesli to jest, to idzie juz tylko z górki. W caddy było, a to naprawde basic basiców wiec jak tu był to w Touranie tym bardziej.
Kolejno zdejmujmey kierownice
i sterownik pod kierownicą (o tym juz było pisane)
SZukamy pustego pola NR 13 w złaczu sterownika multifunkcji wpinamy do niego nasz w/w kabel i ciagniemy do kostek w sciance grodziowej. Kabel najlepiej puscic korytkiem któe jest zaraz za sterownikiem
Gdy całośc mamy juz na wierzchu (a w zasadzie w podszybiu) najłatwiej jest wyjąc kabel NR 4 z Niebieskiej wtyczki i połaczyc te kable razem. Tak tez zrobiłem, z braku czasu i z powodu lenia
Gdzies w tym miejscu zajdzie potrzeba zakodowania sterownika multifunkcji (czyli Czujnika kata skrętu kół G85, czujnika cisnienia hamulcy G200 i czujnika przyspieszenia bocznego G202) - o tym jest pisane przy wymiany sterownika i kierownicy.
Kodujemy sterownik NR 16 (koło kierownicy) na wybrana opcję. W przypadki kierownicy multi 3 ramiennej , manualnej skrzyni biegów kodowanie jest 0012022, w przypadku skrzyni DSG i tej samej kierownicy 0012122
Gdy to jest zrobione, i nie ma błędów sprawdzamy czy manetka dziala .
Sterownik 16 - bloki pomiarowe (08) - wpisujemy 004 i sprawdzamy czy wartośc się zmienia
Teraz pora na zabawę z ECU. Wybieramy sterownik 01 i wprowadzamy w Kodowanie II kod 11463
Sterownik tylko pokaze przyjęcie kodu i od tej chwili po WŁACZENIU tempomatu powinna zapalic się kontrolka na zegarach
Mozna oczywiscie sprawdzic jak to "gada" ze sterownikiem wchodząc w Bloki pomiarowe
Wybierjąc grupę 006 sprawdzając w zaznaczonych polach jak zmienia się wartość
No i tyle. Jazda próbna - u mnie dziala od ok 30km/h a ze Caddy demonem prędkości nie jest ... he he . Na tym koniec.
Tak czy owak - jak instalowałem kierownice multi zainstalowałem odrazu sterownik multifunkcji z obsługą tempomatu no i manetkę tempomatu .
VW uproscił sobie sprawę i w wersji podst nie ma kabla od tempomatu do sterownika silnika. No własnie - nie do końca, bo kabel od ECU idzie do przegrody, ale z niej juz nie wychodzi.
(Znalazłem bardzo dobry opis, który to zmotywował mnie, bo miałem lenia i nie chciało mi się nic)
Potrzebne bedą:
Sterownik multifunkcji z obługą CCS
Manetka tempomatu
Kabel do sterownika CCS nr 000 979 009 E
1m przewodu
VCDS do zakodowania sterownika multifunkcji i ECU
Zaczynamy od zdjęcia podszybia i wycieraczek
Potem silnik wycieraczek
By w końcu dostac się do skrzynki w przegrodzie.
To czego tam szukamy to Niebieska wtyczka z kablem czarno/białym w pinie NR 4. Powinna wychodzic do komory silnika, ale zapewne juz nie wchodzi do środka auta o czym się przekonałem.
Jesli to jest, to idzie juz tylko z górki. W caddy było, a to naprawde basic basiców wiec jak tu był to w Touranie tym bardziej.
Kolejno zdejmujmey kierownice
i sterownik pod kierownicą (o tym juz było pisane)
SZukamy pustego pola NR 13 w złaczu sterownika multifunkcji wpinamy do niego nasz w/w kabel i ciagniemy do kostek w sciance grodziowej. Kabel najlepiej puscic korytkiem któe jest zaraz za sterownikiem
Gdy całośc mamy juz na wierzchu (a w zasadzie w podszybiu) najłatwiej jest wyjąc kabel NR 4 z Niebieskiej wtyczki i połaczyc te kable razem. Tak tez zrobiłem, z braku czasu i z powodu lenia
Gdzies w tym miejscu zajdzie potrzeba zakodowania sterownika multifunkcji (czyli Czujnika kata skrętu kół G85, czujnika cisnienia hamulcy G200 i czujnika przyspieszenia bocznego G202) - o tym jest pisane przy wymiany sterownika i kierownicy.
Kodujemy sterownik NR 16 (koło kierownicy) na wybrana opcję. W przypadki kierownicy multi 3 ramiennej , manualnej skrzyni biegów kodowanie jest 0012022, w przypadku skrzyni DSG i tej samej kierownicy 0012122
Gdy to jest zrobione, i nie ma błędów sprawdzamy czy manetka dziala .
Sterownik 16 - bloki pomiarowe (08) - wpisujemy 004 i sprawdzamy czy wartośc się zmienia
Teraz pora na zabawę z ECU. Wybieramy sterownik 01 i wprowadzamy w Kodowanie II kod 11463
Sterownik tylko pokaze przyjęcie kodu i od tej chwili po WŁACZENIU tempomatu powinna zapalic się kontrolka na zegarach
Mozna oczywiscie sprawdzic jak to "gada" ze sterownikiem wchodząc w Bloki pomiarowe
Wybierjąc grupę 006 sprawdzając w zaznaczonych polach jak zmienia się wartość
No i tyle. Jazda próbna - u mnie dziala od ok 30km/h a ze Caddy demonem prędkości nie jest ... he he . Na tym koniec.
- seba19930
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: wt sty 17, 2012 00:34
- Auto:: 1T1 i 1T2
- Imię:: Sebastian
- Lokalizacja: Człuchów
Witam
Mam pytanko ... Mam zamiar jutro wymienić licznik, moduł komfortu, manetki od wycieraczek na te z funkcją komputera oraz manetkę od kierunkowskazów z opcją tempomatu.
Moje pytanie jest takie czy w moim Touranie trzeba robić taką samą operacje jak w tym Caddy tzn. ciągnąć dodatkowe kabelki czy jest to już standardowo przygotowane i wystarczy tylko wszystko podłączyć i zakodować .?
Chodzi mi oczywiście o tempomat bo instalacja komputera pokładowego jest idealnie opisana przez Jarry-ego w jego manualu
Pozdrawiam .!
Mam pytanko ... Mam zamiar jutro wymienić licznik, moduł komfortu, manetki od wycieraczek na te z funkcją komputera oraz manetkę od kierunkowskazów z opcją tempomatu.
Moje pytanie jest takie czy w moim Touranie trzeba robić taką samą operacje jak w tym Caddy tzn. ciągnąć dodatkowe kabelki czy jest to już standardowo przygotowane i wystarczy tylko wszystko podłączyć i zakodować .?
Chodzi mi oczywiście o tempomat bo instalacja komputera pokładowego jest idealnie opisana przez Jarry-ego w jego manualu
Pozdrawiam .!
Volkswagen Touran 1.9 TDi 2007r kiedyś było 105KM a teraz w górę .
Volkswagen Touran 2.0 TDi 2011r kiedyś było 170KM DSG a teraz w górę
Volkswagen Touran 2.0 TDi 2011r kiedyś było 170KM DSG a teraz w górę
-
- Przeglądacz
- Posty: 100
- Rejestracja: sob sie 11, 2012 09:56
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dodam, że moim Caddy nie było tego kabelka do tempomatu. kabelek zakupiony na alledrogo i zamiast ciagnąć go po maskę podłaczyłem jak w instrukcji do golfa:
http://www.krzychok.pl/mk5/download/mod ... uesten.pdf
Wszystko działa.
http://www.krzychok.pl/mk5/download/mod ... uesten.pdf
Wszystko działa.
-
- Początkujący
- Posty: 37
- Rejestracja: śr paź 24, 2012 11:50
- Auto:: AVQ 2004
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Przymierzam się do dodania tempomatu do mojego gloasa (mam tylko mini pakiet zimowy).
Mój moduł multifunkcji 1K0 953 549 nie obsługuje niczego dodatkowego.
Mam na podmianę 1K0 953 549 A i teoretycznie powinno na tym śmigać
Czekam na manetkę jeszcze.
Pytanie wiąże się z rozkodowaniem radia. W manualu jarrego odnośnie wymiany kierownicy jest wspomniane aby przy wymianie modułu przygotować sobie kod radia bo zapyta. Ja tego kodu niestety nie posiadam i czy przy podmianie między tymi dwoma modułami też będzie taka sytuacja. One radiem nie sterują. Nowy moduł obsługuje tylko tempomat (który chcę wstawić) i komputer (którego nie ma i nie będzie)
Mój moduł multifunkcji 1K0 953 549 nie obsługuje niczego dodatkowego.
Mam na podmianę 1K0 953 549 A i teoretycznie powinno na tym śmigać
Czekam na manetkę jeszcze.
Pytanie wiąże się z rozkodowaniem radia. W manualu jarrego odnośnie wymiany kierownicy jest wspomniane aby przy wymianie modułu przygotować sobie kod radia bo zapyta. Ja tego kodu niestety nie posiadam i czy przy podmianie między tymi dwoma modułami też będzie taka sytuacja. One radiem nie sterują. Nowy moduł obsługuje tylko tempomat (który chcę wstawić) i komputer (którego nie ma i nie będzie)
- g_b
- Specjalista
- Posty: 533
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
- Auto:: 2011 TOURAN
- Imię:: Grześ
- Lokalizacja: z Bournemouth
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
ja zmieniajac kierownica na multifunkcje zmienialem modul ale radio nie pytalo o zaden kod? wg mnie co ma piernik do wiatraka? kod do radia nie jest tutaj zapisany przciez.
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP
Jest
VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
- mariusz788004
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011 22:01
- Auto:: 1.9tdi avq 2004
- Imię:: mariusz
- Lokalizacja: legionowo
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
-
- Początkujący
- Posty: 37
- Rejestracja: śr paź 24, 2012 11:50
- Auto:: AVQ 2004
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dzięki wielkie
Pytanie zrodziło się po lekturze manuala wymiany kierownicy.
Jest tam napisane
"Po drugie twoje radio lub nawigacja zażąda kodu po wymianie sterownika kierownicy, naszykuj go sobie zawczasu" autor : jarry
Pocieszyliście mnie że tak nie jest bo kodu do radia brak.
[ Dodano: Sro Mar 06, 2013 16:48 ]
Tempomat zainstalowany.
W touranie jest cała instalacja przygotowana. wystarczy wstawić moduł kierowcy obsługujący tempomat oraz podmienić manetkę. potem kodowanie zgodnie z opisem powyżej i wszystko działa.
Pytanie zrodziło się po lekturze manuala wymiany kierownicy.
Jest tam napisane
"Po drugie twoje radio lub nawigacja zażąda kodu po wymianie sterownika kierownicy, naszykuj go sobie zawczasu" autor : jarry
Pocieszyliście mnie że tak nie jest bo kodu do radia brak.
[ Dodano: Sro Mar 06, 2013 16:48 ]
Tempomat zainstalowany.
W touranie jest cała instalacja przygotowana. wystarczy wstawić moduł kierowcy obsługujący tempomat oraz podmienić manetkę. potem kodowanie zgodnie z opisem powyżej i wszystko działa.
- Kris_Poland
- Przeglądacz
- Posty: 128
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Puck
po analizie instrukcji udalo sie z sukcesem zaadoptowac tempomat
modul kierownicy i pierscien z 1 generacji z literka A dziala wysmielicie na z touranem 2003 i licznikiem z 2007r
modul kierownicy i pierscien z 1 generacji z literka A dziala wysmielicie na z touranem 2003 i licznikiem z 2007r
Ostatnio zmieniony wt maja 21, 2013 20:13 przez Kris_Poland, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kris_Poland
- Przeglądacz
- Posty: 128
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Puck
- Alfik
- Przeglądacz
- Posty: 104
- Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
- Auto:: Caddy BSU 2008
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łódź, Pabianice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Chciałbym w swoim Caddym dołożyć tempomat. Czy będzie "potrzeba zakodowania sterownika multifunkcji (czyli Czujnika kata skrętu kół G85, czujnika cisnienia hamulcy G200 i czujnika przyspieszenia bocznego G2002 " jak pisał Spacewalker? Czy jeśli nie będzie wspominanego kabelka to:
1. wystarczy dołożyć go, ale w sposób z Golfa
2. wstawić nową manetkę
3. a potem przez kompa uaktywnić funkcję GRA?
Trzeba ten sterownik multifunkcji wymieniać?
1. wystarczy dołożyć go, ale w sposób z Golfa
2. wstawić nową manetkę
3. a potem przez kompa uaktywnić funkcję GRA?
Trzeba ten sterownik multifunkcji wymieniać?
-
- Przeglądacz
- Posty: 100
- Rejestracja: sob sie 11, 2012 09:56
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lubuskie/Gorzów
- Otrzymał podziękowań: 1 raz