TOURAN 2015 (5T1)
- Tomasz1990
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: pn wrz 03, 2018 00:27
- Auto:: Touran 1.4TSI 2018
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Attendorn
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Witam mam pytanie jak w nowym touranie działają czujniki ciśnienia skoro nie ma ich w kołach bo zmieniłem na zimowki i nie było owych czujników samochod z 2018
-- Wt paź 30, 2018 17:40 --
Witam mam pytanie jak w nowym touranie działają czujniki ciśnienia skoro nie ma ich w kołach bo zmieniłem na zimowki i nie było owych czujników samochod z 2018
-- Wt paź 30, 2018 17:40 --
Witam mam pytanie jak w nowym touranie działają czujniki ciśnienia skoro nie ma ich w kołach bo zmieniłem na zimowki i nie było owych czujników samochod z 2018
Był: Ford Fiesta Mk4 1993r
Był: Honda Civic 4 1990r
Był: Opel Vectra B 1,9TDI 1996r
Był: Bmw e46 1,8 118ps 1999r
Był: Opel Insignia 2.0Cdti 160ps automat 2010r
Jest: VW Touran Highline 1,4 Tsi 150ps 2018r
Był: Honda Civic 4 1990r
Był: Opel Vectra B 1,9TDI 1996r
Był: Bmw e46 1,8 118ps 1999r
Był: Opel Insignia 2.0Cdti 160ps automat 2010r
Jest: VW Touran Highline 1,4 Tsi 150ps 2018r
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 251 razy
- Otrzymał podziękowań: 714 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
... jesli ich nie dołozyłeś to ich nie masz cisnienie moitorowane jest za pomocą czujników abs tzw indirect TPMSTomasz1990 pisze:Witam mam pytanie jak w nowym touranie działają czujniki ciśnienia skoro nie ma ich w kołach bo zmieniłem na zimowki i nie było owych czujników samochod z 2018
-- Wt paź 30, 2018 17:40 --
Witam mam pytanie jak w nowym touranie działają czujniki ciśnienia skoro nie ma ich w kołach bo zmieniłem na zimowki i nie było owych czujników samochod z 2018
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr lip 19, 2017 11:39
- Auto:: Touran, 1.8 TSI, 2018
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 3 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Uważam, że dla tych funkcji szkoda zachodu i kosztów. Lane assist fajny bajer, zwłaszcza na autostradzie, ale maksymalnie możesz jechać 10 sekund bez trzymania kierownicy i auto od razu atakuje, żeby przejąć sterowanie.Jusand pisze:Hej, takie pytanie czy jak bym chciał dołożyć lane assist, i automatycze światła drogowe muszę dołożyć kamerę pod lusterko i zakodować? Czy coś jeszcze potrzebuję? Mam ACC, parkowanie i top LED.
Jeśli chodzi o automatycznie światła drogowe, to nie polecam, bo myślę o innych, którzy są niestety oślepiani przez wolną reakcję tego systemu. Jeśli jedziesz w idealnych warunkach ponad 70 km/h i jedzie tylko auto przed tobą, to rzeczywiście zaczyna się gra świateł i jest to imponujące - idealnie doświetlone pobocze i lewa strona. Gorzej, jak ktoś wyjedzie zza zakrętu z naprzeciwka. Od razu dostaje po oczach, bo system potrzebuje około 1 - 2 sekund aby ustawić przysłony i światło nie oślepiało ludzi.
Tak samo na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu. Kamera nie widzi pojazdów, które są oddalone o ok. 500m i cały czas auto jedzie na długich a ci z naprzeciwka ciągle mrugają, aby je wyłączyć.
Przy czym nie jest to domena tylko VW, bo takie rzeczy dzieją się w nowym Volvo XC60 i w mercedesach (np. GLC).
Reasumując, lane assist włączam tylko na autostradzie (i to też czasami) a automatycznych świateł w ogóle nie używam).
Mam to samo. Zmieniłem z 18stek na zimowe 17stki i też czujnik się nie odzywa. Wcześniej w Golfie MK7 po 1 - 2 km gdy zmieniłem z 17stek na 16stki zimowe, auto zgłaszało, że spada ciśnienie (i trzeba było ustawić je ponownie w ustawieniach).Tomasz1990 pisze:Witam mam pytanie jak w nowym touranie działają czujniki ciśnienia skoro nie ma ich w kołach bo zmieniłem na zimowki i nie było owych czujników samochod z 2018
Być może w Touranie czujniki mają większą tolerancję na takie zmiany.
-
- Przeglądacz
- Posty: 82
- Rejestracja: pn lut 20, 2017 21:53
- Auto:: Touran 1.8 TSI
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Czudec
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Witam, pytałem już w tym temacie: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... 79#p278492
Pomoże ktoś?
Pomoże ktoś?
- Tomas99
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: czw lip 26, 2018 13:03
- Auto:: Touran 2.0 TDI DSG 2018
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: UK
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Mozna o ile oczywiscie nie przesadzisz, polecam uzyc kalkulatora do sprawdzenia szerokosci i osadzenia felgi http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi
Everyday is a school day.
-
- Przeglądacz
- Posty: 82
- Rejestracja: pn lut 20, 2017 21:53
- Auto:: Touran 1.8 TSI
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Czudec
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Tomas99, kalkulator znam, chodzi mi tylko o ile mogę zaszaleć z felgą np 7 calową żeby nic nie obcieralo przy załadowanym aucie a jednocześnie sensownie wyglądało.
- Tomas99
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: czw lip 26, 2018 13:03
- Auto:: Touran 2.0 TDI DSG 2018
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: UK
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Na forum sa osoby ktore nie takie rzeczy juz sprawdzaly i wprowadzaly w zycie wiec to im pozostawie pytanie do odpowiedzi, ale moze masz jakies konkretne felgi na mysli, wrzuc linki.
Everyday is a school day.
-
- Przeglądacz
- Posty: 92
- Rejestracja: pn gru 25, 2017 18:21
- Auto:: 5t1 2,0 tdi
- Imię:: adam
- Lokalizacja: oława
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: TOURAN 2015 (5T1)
panowie a jakie parametry macie w 5t1 na felgach stalowych chodzi mi o et i szerokość
proste są dla szybkich samochodów zakręty dla szybkich kierowców...
Can You Be Faster ?
Colin McRae
Can You Be Faster ?
Colin McRae
-
- Przeglądacz
- Posty: 82
- Rejestracja: pn lut 20, 2017 21:53
- Auto:: Touran 1.8 TSI
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Czudec
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Witam, jakiś czas temu poruszałem temat zasłonek / roletek dedykowanych do Tourana w tylne drzwi, boczne tylne szyby oraz tylną klapę. Wczoraj dostałem info od producenta, że są one dostępne:
http://epc.net.pl/cortinillas/vw-volksw ... 2015-.html
Do 10.12.2018 zniżka 30 zł na zakup zasłonek używając kodu rabatowego RABATTOURANKLUB . Dostępnych 15 kodów rabatowych.
http://epc.net.pl/cortinillas/vw-volksw ... 2015-.html
Do 10.12.2018 zniżka 30 zł na zakup zasłonek używając kodu rabatowego RABATTOURANKLUB . Dostępnych 15 kodów rabatowych.
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr lip 19, 2017 11:39
- Auto:: Touran, 1.8 TSI, 2018
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 3 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Jakie ciśnienie macie na tabliczce znamionowej dla 17stek pod dużym obciążeniem?
Ja mam tylko dla 18stek i jest to 2.5 bar dla lekkiego obciążenia (przód i tył) i 2.8/3.3 bar dla dużego.
Ja mam tylko dla 18stek i jest to 2.5 bar dla lekkiego obciążenia (przód i tył) i 2.8/3.3 bar dla dużego.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: pn gru 17, 2018 12:22
- Auto:: VW Touran 1.5 TSI 2019
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Witajcie,
jako nowy użytkownik forum i oczekujący na stanie się pełnoprawnym Członkiem Klubu (tzn. będę miał VW Tourana) miałbym kilka pytań.
Ale na początek słowo wstępu: jestem użytkownikiem samochodów Grupy VAG od 2011 r., najpierw Skoda Octavia, następnie VW Passat (którym jeszcze jeżdżę), żona jeździ Skodą Fabia. Nie mogę narzekać na żadne z posiadanych przeze mnie aut, a wręcz należy podkreślić, że byłem/jestem zadowolony z każdego z nich. Jako, że obecnie oczekujemy z żoną na trzeciego potomka konieczne okazały się poszukiwania nowego samochodu, do Passata ni w ząb nie mogłem zmieścić trzech fotelików z tyłu, a nawet gdybym jeden ulokował z przodu to z tyłu dorosły może usiąść połową swego posadowienia W szerokim kręgu zainteresowań był VW Touran, VW Sharan (lub bliźniacza Alhambra), Peugeot 5008, Citroen C4 Grand Spacetourer, Ford S-Max.
Początkowo myślałem: następne auto nie będzie z grupy VW, spróbuję czegoś nowego. Ale podchodząc do każdego z nich coś mi nie odpowiadało:
- Peugeot 5008 - trochę kosmiczny w środku, mocno zabudowany (w sensie ciasnawy), drogi i duża utrata wartości
- Ford S-Max - drogi, ciężki (a więc raczej konieczny diesel), prozaiczna rzecz: wielkość w środku podobna do Tourana, a wymiary zewnętrzne dużo większe, konsekwencja -> nie mogłem swobodnie otworzyć bagażnika w garażu
- Citroen C4 Grand Spacetourer - obawiałem się francuza, dlatego ostatecznie go skreśliłem. Na minus były zegary na środku, wajcha automatu przy kierownicy. Do tego duża utrata wartości. Teraz sobie myślę, że może zbyt szybko go skreśliłem, gdyż naprawdę ciężko znaleźć negatywny test tego auta.
- VW Sharan - nowy jest drogi, dlatego testowałem używany. W pierwszym wrażeniu wydał mi się ogromny, szczególnie z zewnątrz i w prowadzeniu - kręcenie kierownicą trochę jak z autobusu. Pewnie to byłaby kwestia przyzwyczajenia, ale uznaliśmy z żoną, że zmieścimy się do mniejszego auta
I tak drogą kompromisu doszliśmy do VW Tourana.
Generalnie jestem już krok dalej i zamówiłem nowe auto w listopadzie - termin produkcji w systemie jest na razie szeroko określony (2-12 tydzień 2019 r.) - przy specyfikowaniu auto posługiwałem się też radami z tego forum, więc z góry wielkie dzięki. Dopadły mnie jednak pewne wątpliwości, o które chciałbym Was zapytać:
- nie zdecydowałem się na Discover Media pozostając przy Composition Media. Uznałem, że z nawigacji fabrycznej i tak nie korzystam (w Passacie nawet nie pamiętam, że mam taką opcję), a jak będę miał potrzebę oglądania nawigacji na tym ekranie to połączę się przez Android Auto. Natomiast szkoda mi było braku rozpoznawania znaków drogowych - uznałem, że nie ma sensu dopłacać 3 tys. zł do samego rozpoznawania znaków. Zastanawiam się jednak, jak ta funkcja działa w praktyce, zwłaszcza pod kątem świateł Led Top + DLA i adaptacyjnego tempomatu. Ostatnio oglądając test jakieś innego auta VW z tempomatem pokazywali, że samochód zwalnia w terenie zabudowanym na podstawie informacji z systemu rozpoznawania znaków. Pytanie, czy w Touranie działa tak samo? I czy ten system coś dawałby przy ww. światłach, np. wyłączałby światła drogowe po rozpoznaniu wjazdu w teren zabudowany?
- pytanie, czy taka zmiana (Composition Media-> Discover Media + rozpoznawanie znaków drogowych) w Waszej ocenie może spowodować przesunięcie terminu produkcji? Zapytałem o to dealera, ale otrzymałem odpowiedź, że się nie dowiemy dopóki takiej zmiany nie wprowadzimy do systemu. Tylko to zabawa z ryzykiem, że się produkcja przesunie i nie ma możliwości przywrócenia poprzedniego terminu... w kwietniu 2019 r. mamy rozwiązanie, więc nie chciałbym zanadto ryzykować.
- myślałem również o ogrzewaniu postojowym, ale już na etapie specyfikowania obawiałem się, że to może wydłużyć termin produkcji. Pytanie, czy takie ogrzewanie można sobie zamontować już po wyprodukowaniu auta i czy przez to można stracić gwarancję?
Mam w głowie jeszcze więcej pytań, ale może je trochę podawkuję
Pozdrawiam
jako nowy użytkownik forum i oczekujący na stanie się pełnoprawnym Członkiem Klubu (tzn. będę miał VW Tourana) miałbym kilka pytań.
Ale na początek słowo wstępu: jestem użytkownikiem samochodów Grupy VAG od 2011 r., najpierw Skoda Octavia, następnie VW Passat (którym jeszcze jeżdżę), żona jeździ Skodą Fabia. Nie mogę narzekać na żadne z posiadanych przeze mnie aut, a wręcz należy podkreślić, że byłem/jestem zadowolony z każdego z nich. Jako, że obecnie oczekujemy z żoną na trzeciego potomka konieczne okazały się poszukiwania nowego samochodu, do Passata ni w ząb nie mogłem zmieścić trzech fotelików z tyłu, a nawet gdybym jeden ulokował z przodu to z tyłu dorosły może usiąść połową swego posadowienia W szerokim kręgu zainteresowań był VW Touran, VW Sharan (lub bliźniacza Alhambra), Peugeot 5008, Citroen C4 Grand Spacetourer, Ford S-Max.
Początkowo myślałem: następne auto nie będzie z grupy VW, spróbuję czegoś nowego. Ale podchodząc do każdego z nich coś mi nie odpowiadało:
- Peugeot 5008 - trochę kosmiczny w środku, mocno zabudowany (w sensie ciasnawy), drogi i duża utrata wartości
- Ford S-Max - drogi, ciężki (a więc raczej konieczny diesel), prozaiczna rzecz: wielkość w środku podobna do Tourana, a wymiary zewnętrzne dużo większe, konsekwencja -> nie mogłem swobodnie otworzyć bagażnika w garażu
- Citroen C4 Grand Spacetourer - obawiałem się francuza, dlatego ostatecznie go skreśliłem. Na minus były zegary na środku, wajcha automatu przy kierownicy. Do tego duża utrata wartości. Teraz sobie myślę, że może zbyt szybko go skreśliłem, gdyż naprawdę ciężko znaleźć negatywny test tego auta.
- VW Sharan - nowy jest drogi, dlatego testowałem używany. W pierwszym wrażeniu wydał mi się ogromny, szczególnie z zewnątrz i w prowadzeniu - kręcenie kierownicą trochę jak z autobusu. Pewnie to byłaby kwestia przyzwyczajenia, ale uznaliśmy z żoną, że zmieścimy się do mniejszego auta
I tak drogą kompromisu doszliśmy do VW Tourana.
Generalnie jestem już krok dalej i zamówiłem nowe auto w listopadzie - termin produkcji w systemie jest na razie szeroko określony (2-12 tydzień 2019 r.) - przy specyfikowaniu auto posługiwałem się też radami z tego forum, więc z góry wielkie dzięki. Dopadły mnie jednak pewne wątpliwości, o które chciałbym Was zapytać:
- nie zdecydowałem się na Discover Media pozostając przy Composition Media. Uznałem, że z nawigacji fabrycznej i tak nie korzystam (w Passacie nawet nie pamiętam, że mam taką opcję), a jak będę miał potrzebę oglądania nawigacji na tym ekranie to połączę się przez Android Auto. Natomiast szkoda mi było braku rozpoznawania znaków drogowych - uznałem, że nie ma sensu dopłacać 3 tys. zł do samego rozpoznawania znaków. Zastanawiam się jednak, jak ta funkcja działa w praktyce, zwłaszcza pod kątem świateł Led Top + DLA i adaptacyjnego tempomatu. Ostatnio oglądając test jakieś innego auta VW z tempomatem pokazywali, że samochód zwalnia w terenie zabudowanym na podstawie informacji z systemu rozpoznawania znaków. Pytanie, czy w Touranie działa tak samo? I czy ten system coś dawałby przy ww. światłach, np. wyłączałby światła drogowe po rozpoznaniu wjazdu w teren zabudowany?
- pytanie, czy taka zmiana (Composition Media-> Discover Media + rozpoznawanie znaków drogowych) w Waszej ocenie może spowodować przesunięcie terminu produkcji? Zapytałem o to dealera, ale otrzymałem odpowiedź, że się nie dowiemy dopóki takiej zmiany nie wprowadzimy do systemu. Tylko to zabawa z ryzykiem, że się produkcja przesunie i nie ma możliwości przywrócenia poprzedniego terminu... w kwietniu 2019 r. mamy rozwiązanie, więc nie chciałbym zanadto ryzykować.
- myślałem również o ogrzewaniu postojowym, ale już na etapie specyfikowania obawiałem się, że to może wydłużyć termin produkcji. Pytanie, czy takie ogrzewanie można sobie zamontować już po wyprodukowaniu auta i czy przez to można stracić gwarancję?
Mam w głowie jeszcze więcej pytań, ale może je trochę podawkuję
Pozdrawiam
- bartez55
- ____________________
- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 105 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Powiem Ci, że moim zdaniem robisz błąd rezygnując z ogrzewania postojowego. Ja w swoim mam i każdy następny samochód również będzie musiał mieć. Przy dzieciach super sprawa wsiadac do ciepłego samochodu.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 84 razy
- Kontakt:
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Touran jest jak Golf, zatem nie zwalnia na podstawie znaków. System znaki rozpoznaje, ale samochód nie zwalnia do wartości, które wskazuje znak . To jeszcze nie tak liga.piejuś pisze:Ostatnio oglądając test jakieś innego auta VW z tempomatem pokazywali, że samochód zwalnia w terenie zabudowanym na podstawie informacji z systemu rozpoznawania znaków.
Z kolei DLA to znakomity gadżet, działa genialnie. Poza terenem zabudowanym światła "żyją swoim życiem". W terenie zabudowanym, czyli rozpoznając sztuczne oświetlenie z lamp ulicznych (a nie znak 'teren zabudowany'), DLA wyłącza światła drogowe i jeździsz na mijania. W trasie zapominasz w ogóle o oświetleniu - działa samo, skręca, wycina strugi światła. Znakomita zabawa, całe szczęście, że wziąłem pakiet drogowy.piejuś pisze: I czy ten system coś dawałby przy ww. światłach, np. wyłączałby światła drogowe po rozpoznaniu wjazdu w teren zabudowany?
Jeśli chodzi o ogrzewanie postojowe, to czy parkujesz auto w garażu, czy na dworze?
-
- ____________________
- Posty: 116
- Rejestracja: pt sie 14, 2015 14:39
- Auto:: Touran 2016 1,4 TSI DSG
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: opolskie
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Panowie mam pytanko co do podświetlenia Led części podłogi u kierowcy i pasażera, u mnie jest tak że podświetlenie jest tylko od prawej strony i kierowcy i pasażera czy u was też tak jest? Wydaje mi się że na początku oświetlenie było po obu stronach ale pewien nie jestem.
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 647 razy
- Otrzymał podziękowań: 229 razy
Re: TOURAN 2015 (5T1)
Osobiście teraz chyba tez bym doposażył auto w ogrzewanie, ale w momencie zakupu budżet mi nie pozwalał na dodatkowe 5 tysięcy PLN.bartez55 pisze:Powiem Ci, że moim zdaniem robisz błąd rezygnując z ogrzewania postojowego. Ja w swoim mam i każdy następny samochód również będzie musiał mieć. Przy dzieciach super sprawa wsiadac do ciepłego samochodu.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
5T1 ma za to grzałkę PTC więc wnętrze nagrzewa sie dość szybko...
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm