2.0 Tdi i jego "niedociągnięcia"

inginio
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 13:05
Auto:: Touran
Imię::

2.0 Tdi i jego "niedociągnięcia"

Post autor: inginio »

Witam! Mam nadzieje że tym tematem przestrzegę innych od zakupu auta z grupy vag z silnikiem 2.0tdi a właścicieli takowych aut z tymi silnikami nie wystraszę. Sam jeżdze touranem z tym silnikiem i narazie jest oki. Poczytajciehttp://vwszrot.pl/ Jeździłem wcześniej vw z silnikiem 1.9tdi 101km na pompowtryskach.Zrobiłem nim blisko 100 tyś km nie oszczędzając go zbytnio i nic kompletnie nie robiłem przy silniku tzn zero usterek.1.9 są o wiele trwalsze.
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Od siebie dodam, że od roku modelowego 2007 VW wprowadził ulepszenia silników 2.0 TDI i pękające głowice czy napęd pompy oleju na łańcuchu zostały wyeliminowane.
Chociaż koła zębate wprowadzili już wcześniej i były na to akcje serwisowe.

Aktualnie 2.0 TDI są DOSYÆ bezawaryjne (oczywiście odpowiednio użytkowane) i ew. usterki to typowe zużycie elementów (np. dwumasa czy DPF).

Co do pompowtrysków - często padają od średniej jakości polskiego paliwa...
inginio
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 13:05
Auto:: Touran
Imię::

Post autor: inginio »

Masz racje zapomniałem dodać że późniejsze wersje są zdecydowanie mniej awaryjne. Z moich źródeł wynika iż chyba już niektóre modele od 2006roku już miały przedewszystkim trwalsze głowice. W wolnej chwili to sprawdzę i jeśli mi się uda podam kody silników.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3418
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Moze i mniej awaryjne są silniki za to padają jak muchy pompowtryski piezo Siemensa i autko po prostu staje.
inginio
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 13:05
Auto:: Touran
Imię::

Post autor: inginio »

A do tego są ciężkie w diagnozie.Często gęsto komp nic nie wyłapuje.Era tak twardych aut jak golf II już nigdy nie wróci niestety...
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3418
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Era silnika 110KM AFN i zuzycia paliwa na trasie 4,5l/100km tez nie wróci. A szkoda. Im więcej elektroniki, tym więcej do popsuca się.
inginio
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 13:05
Auto:: Touran
Imię::

Post autor: inginio »

Miałem kiedyś toledo 98rok jeszcze stary model AFN zrobiony był w germani na 134km bynajmniej mi tak wyszło na hamowni. Te auto na trasie prędkośc do 120km/h spalało 4-4.3litra! Wiem że to niewiarygodne ale tak było!Spokojnie objerzdzałem nim prawie każdą jedną benzynke do 2litrów pojemności.Na drugim biegu bez względu na nwierzchnie tracił trakcje. Sprzedałe go i po nim już niestety niemiałem tak dynamicznego auta (::Ahhhh ostatnio coraz częściej myśle o zakupie dobrego golfa II i zrobieniu swapa ma 1,9tdi AFN.Małe lekkie autko z takim motorkiem nieżle musi latać, do tego dobry wirus,pompa 11 oraz duże IC i może być ciekawie. Niepozorne auto ale za to może fajnie śmigać.
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

inginio pisze:Mam nadzieje że tym tematem przestrzegę innych od zakupu auta z grupy vag z silnikiem 2.0tdi
Jeżeli chcesz przestrzegać przed 2,0l TDI to sprecyzuj konkretnie o jaki silnik chodzi, najlepiej po kodzie literowym. Są przecież 2,0l TDI 8V i 16V, z modułem wałków i bez, z filtrem cząstek i bez. Podanie linka do silnika w Pasacie może się mieć nijak do Tourana, gdzie np. nie ma silników z modułem wałków wyrównoważających.
Warto o tym pamiętać, bo później różne mity krążą.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
byry007
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 28, 2011 12:21
Auto:: vw touran 1.6 mpi ,2003
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Koło WIELKOPOLSKIE

Post autor: byry007 »

A co możecie powiedzieć o 2.0TDI 16 V BKD ??
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3418
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Mam 3 lata juz BKD 2005 rocznik, kupiony był z 70tys, ma juz 137tys i zadnego problemu. bardzo dynamiczny motorek z DSG, na trasie do 100km/h spalanie potrafi wyjsc ok 5,5l, pow 120km/h 6-7l/ Wszystko zalezy od dynamiki jazdy. Po miescie 7-8l
byry007
Posty: 4
Rejestracja: pn lut 28, 2011 12:21
Auto:: vw touran 1.6 mpi ,2003
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Koło WIELKOPOLSKIE

Post autor: byry007 »

W tym co u mnie jest to webasto nie uruchamia sie i całą zimę był problem z dogrzewaniem silnika do 90 C , pierwsze co zrobić to pewnie jechać na VAG coś powinno powiedziec ?
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3418
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Dokładnie tak. Po kilku nie udanych próbach startu webasto się blokuje i mimo ze nie ma potem juz usterek albo się da je usunac piecyk jest zablokowany. By cokolwiek sprawdzic, trzeba odblokowac.
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

spacewalker pisze:Moze i mniej awaryjne są silniki za to padają jak muchy pompowtryski piezo Siemensa i autko po prostu staje.


Ja ze 2 tygodnie temu miałem taką imprezę, 2300 za pompowtrysk, wiązkę, wymianę i auto hula :|


A w sumie to stoi i odpoczywa, a ja się przesiadłem na poczciwe i sprawdzone 1.6 (nie FSI) i mam święty spokój ;)
emars
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: wt mar 08, 2011 08:58
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: pless

Post autor: emars »

macie racje silniki 2,0 TDI to wielki niewypał, musze co 10 000 km dolewać prawie litr drogiego oleju silnikowego :/
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3418
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

W takim przypadku to faktycznie masz problem. Ja w swoim nie dolewam ani "setki", pomiedzy wymianami polowe stanu to wszystko co weźmie
ODPOWIEDZ