2.0 Tdi i jego "niedociągnięcia"
2.0 Tdi i jego "niedociągnięcia"
Witam! Mam nadzieje że tym tematem przestrzegę innych od zakupu auta z grupy vag z silnikiem 2.0tdi a właścicieli takowych aut z tymi silnikami nie wystraszę. Sam jeżdze touranem z tym silnikiem i narazie jest oki. Poczytajciehttp://vwszrot.pl/ Jeździłem wcześniej vw z silnikiem 1.9tdi 101km na pompowtryskach.Zrobiłem nim blisko 100 tyś km nie oszczędzając go zbytnio i nic kompletnie nie robiłem przy silniku tzn zero usterek.1.9 są o wiele trwalsze.
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
Od siebie dodam, że od roku modelowego 2007 VW wprowadził ulepszenia silników 2.0 TDI i pękające głowice czy napęd pompy oleju na łańcuchu zostały wyeliminowane.
Chociaż koła zębate wprowadzili już wcześniej i były na to akcje serwisowe.
Aktualnie 2.0 TDI są DOSYĂ bezawaryjne (oczywiście odpowiednio użytkowane) i ew. usterki to typowe zużycie elementów (np. dwumasa czy DPF).
Co do pompowtrysków - często padają od średniej jakości polskiego paliwa...
Chociaż koła zębate wprowadzili już wcześniej i były na to akcje serwisowe.
Aktualnie 2.0 TDI są DOSYĂ bezawaryjne (oczywiście odpowiednio użytkowane) i ew. usterki to typowe zużycie elementów (np. dwumasa czy DPF).
Co do pompowtrysków - często padają od średniej jakości polskiego paliwa...
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3418
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3418
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Miałem kiedyś toledo 98rok jeszcze stary model AFN zrobiony był w germani na 134km bynajmniej mi tak wyszło na hamowni. Te auto na trasie prędkośc do 120km/h spalało 4-4.3litra! Wiem że to niewiarygodne ale tak było!Spokojnie objerzdzałem nim prawie każdą jedną benzynke do 2litrów pojemności.Na drugim biegu bez względu na nwierzchnie tracił trakcje. Sprzedałe go i po nim już niestety niemiałem tak dynamicznego auta (::Ahhhh ostatnio coraz częściej myśle o zakupie dobrego golfa II i zrobieniu swapa ma 1,9tdi AFN.Małe lekkie autko z takim motorkiem nieżle musi latać, do tego dobry wirus,pompa 11 oraz duże IC i może być ciekawie. Niepozorne auto ale za to może fajnie śmigać.
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Jeżeli chcesz przestrzegać przed 2,0l TDI to sprecyzuj konkretnie o jaki silnik chodzi, najlepiej po kodzie literowym. Są przecież 2,0l TDI 8V i 16V, z modułem wałków i bez, z filtrem cząstek i bez. Podanie linka do silnika w Pasacie może się mieć nijak do Tourana, gdzie np. nie ma silników z modułem wałków wyrównoważających.inginio pisze:Mam nadzieje że tym tematem przestrzegę innych od zakupu auta z grupy vag z silnikiem 2.0tdi
Warto o tym pamiętać, bo później różne mity krążą.
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3418
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3418
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
spacewalker pisze:Moze i mniej awaryjne są silniki za to padają jak muchy pompowtryski piezo Siemensa i autko po prostu staje.
Ja ze 2 tygodnie temu miałem taką imprezę, 2300 za pompowtrysk, wiązkę, wymianę i auto hula

A w sumie to stoi i odpoczywa, a ja się przesiadłem na poczciwe i sprawdzone 1.6 (nie FSI) i mam święty spokój

- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3418
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy