Touran z Danii

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Ciężarowy do 3,5T. W DK nikt z kratkami nie jeździ (przynajmniej się nie spotkałem), z reguły są to typowe VANy, 2 osobowe. Te w niższych cenach niestety przebiegi mają konkretne. Jak coś to wrzuć VIN lub nr rejestracyjny to sprawdzę przelot :)
Awatar użytkownika
stann
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
Imię:: Staszek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Post autor: stann »

Numer to GA91481.Sprawdzałem go ma na przeglądzie duńskim 173.000 a teraz 174 000.
Tylko pytanie czy on rzeczywiście był jako ciężarówka i woził towar jakiś, czy gościu miał firmę bo sprawdziłem nawet że miał był zarejestrowany jak ciężarowy aby płacić mniejszy podatek. To jest firma gdzie był zarejestrowany http://www.applusbilsyn.dk/
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Aha, to ciągle ten sam to pisałem ci na PW na co uważać przy ciężarówce.
Roozga
Początkujący
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 15, 2013 10:32
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Roozga »

W Danii jak chcesz auto to płacisz kolosalny podatek, dlatego dużo osób zakłada firmy i kupuje auta jako dwuosobowa VANy do 3,5t ale jeżdżą jak osobówkami. To tylko kwestie podatków. Auta te są specjalnie "trwale" przerobione na ciężarówki (widziałem nawet Porsche Panamera w wersji VAN). Więc tak naprawdę kwestia zakupu takiego nie rozstrzyga ze auto miało jakieś niebotyczne przebiegi. Bynajmniej ja mam takiego już przerobionego na 5 osób.
Awatar użytkownika
stann
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
Imię:: Staszek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Post autor: stann »

Roozga ale on jezdzi w Dani tylko z 2 fotelami? Czy może mieć z tyłu też fotele i być ciężarówką. Handlarz w Polski jak kupuje taki samochód to w Polsce wkłada te tylne fotele??
Czy urząd celny mi nie dowali jakiejś kary jak pójdę go zarejestrować na 5 osobowy?
Z tego powodu się coś więcej płaci. Jak wiesz to proszę pomóż.
Awatar użytkownika
DLUGI-74
Expert
Posty: 1073
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:27
Auto:: VW Touran Cross
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Wielkopolska
Podziękował: 54 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Post autor: DLUGI-74 »

stann pisze:Roozga ale on jezdzi w Dani tylko z 2 fotelami? Czy może mieć z tyłu też fotele i być ciężarówką. Handlarz w Polski jak kupuje taki samochód to w Polsce wkłada te tylne fotele??
Czy urząd celny mi nie dowali jakiejś kary jak pójdę go zarejestrować na 5 osobowy?
Z tego powodu się coś więcej płaci. Jak wiesz to proszę pomóż.
Jeśli z Danii to na 90 % miał 2 siedzenia i był ciężarowy a w Polsce jak to w Polsce siedzenia dokładasz robisz przegląd z ciężarówki na osobówkę . Tylko co do papierów to bym dopytał w UC co by nie było zaskoczenia że trzeba by coś tam zapłacić.
Zadzwoń jedz do Urzędu Celnego zapytaj i na stacji diagnostycznej jak i co ...
Ja bym tak zrobił :oki:
Awatar użytkownika
stann
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
Imię:: Staszek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Post autor: stann »

Czyli nie jest powiedziane że samochód woził jakieś materiały budowlane. Mógł nim jezdzić jakiś kawaler do pracy??:) W Danii jest to często spotykane?
Awatar użytkownika
DLUGI-74
Expert
Posty: 1073
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:27
Auto:: VW Touran Cross
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Wielkopolska
Podziękował: 54 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Post autor: DLUGI-74 »

stann pisze:Czyli nie jest powiedziane że samochód woził jakieś materiały budowlane. Mógł nim jezdzić jakiś kawaler do pracy??:) W Danii jest to często spotykane?
mogło być tak jak piszesz ale dokładnie sprawdzić i dopytać co do zarejestrowania tego auta w PL nie zaszkodzi
Roozga
Początkujący
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 15, 2013 10:32
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Roozga »

W Dani 70% aut poruszających się po drogach to samochody firmowe.

Jeśli kupujesz firmówkę (VAN 2 osobowy) płacisz 80% wartości auta jako podatek

Jak kupujesz osobówkę (np 5 miejsc) płacisz 180% wartości auta jako podatek

Rachunek chyba jest prosty :)

Co więcej, jeśli kupisz auto i chce obejść przepis przyciemniając tylko szyby i zostawiając siedzenia z tyłu a rejestrując jako VAN 2 osobowy, płacisz karę, za którą kupisz jeszcze jeden samochód, plus oczywiście brakujący podatek.
Awatar użytkownika
stann
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
Imię:: Staszek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Post autor: stann »

Ale to od razu w salonie kupujesz z dwoma fotelami, wiedząc ze będzie na firmę, czy kupujesz z 5 i demontujesz te z tyłu rejestrując wtedy jako ciężarowy?
To u nas jest czy było lepiej rejestrujesz jako ciężarowy a tyłu masz fotele i normalnie wozisz ludzi. Nawet kratki nie trzeba mieć.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Roozga pisze:W Dani 70% aut poruszających się po drogach to samochody firmowe.

Jeśli kupujesz firmówkę (VAN 2 osobowy) płacisz 80% wartości auta jako podatek

Jak kupujesz osobówkę (np 5 miejsc) płacisz 180% wartości auta jako podatek

Rachunek chyba jest prosty :)

Co więcej, jeśli kupisz auto i chce obejść przepis przyciemniając tylko szyby i zostawiając siedzenia z tyłu a rejestrując jako VAN 2 osobowy, płacisz karę, za którą kupisz jeszcze jeden samochód, plus oczywiście brakujący podatek.

kużwa, a ja myślałem, że tylko w PL mamy najwyższe podatki :omatko:
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
stann
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
Imię:: Staszek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Post autor: stann »

A słuchajcie, sprowadzając samochód z zagranicy muszę zapłacić po pierwsze cło, dać na badania techniczne, zarejestrować. A czy w dalszym ciągu płaci się recykling?
Czy recykling powinien opłacić handlarz jak kupuje od niego samochód sprowadzony?
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

stann,

Myślę, że dodatkowe opłaty będziesz musiał sam ponieść.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
kazan13
Zaawansowany
Posty: 475
Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:30
Auto:: 1T3 2.0 TDI CUP
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Post autor: kazan13 »

stann pisze:A słuchajcie, sprowadzając samochód z zagranicy muszę zapłacić po pierwsze cło, dać na badania techniczne, zarejestrować. A czy w dalszym ciągu płaci się recykling?
Czy recykling powinien opłacić handlarz jak kupuje od niego samochód sprowadzony?
płacisz akcyzę-urząd celny, płacisz w U.Skarbowym opłatę ( zwolnienie z vatu), płacisz przegląd, recykling płaci osoba która auto sprowadziła, jeśli od handlarza to możesz Ty ale w przelewie muszą być dane handlarza :P
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

kazan13 pisze:
stann pisze:A słuchajcie, sprowadzając samochód z zagranicy muszę zapłacić po pierwsze cło, dać na badania techniczne, zarejestrować. A czy w dalszym ciągu płaci się recykling?
Czy recykling powinien opłacić handlarz jak kupuje od niego samochód sprowadzony?
płacisz akcyzę-urząd celny, płacisz w U.Skarbowym opłatę ( zwolnienie z vatu), płacisz przegląd, recykling płaci osoba która auto sprowadziła, jeśli od handlarza to możesz Ty ale w przelewie muszą być dane handlarza :P
akcyza nie cło płata w Urzędzie Celnym, w wielkości 3,1% od wartości na rachunku, umowie, fakturze, stopa procentowa obowiązuje do 2.0 pojemności powyżej 2.0 stopa procentowa to 18,6% od wartości.

Urząd Skarbowy, otrzymanie zaświadczenia o zwolnieniu z podatku VAT kosztuje 160 zł

Przegląd 98 zł czy z hakiem czy bez, u mnie tak kosztuje.

Tłumaczenia nie są wymagane gdyż na np. niemieckim dowodzie jest adnotacja iż jest to dokument akceptowalny w UE. To że przy rejestracji chcą tłumaczenia to wymysł urzędasów nic więcej. Ale koszt pełnego przysięgłego tłumaczenia 150 zł

Recykling jak kazan napisał kosztuje 500 zł i jeżeli ciebie obciąży sprzedawca tą płatnością to musisz w przelewie wpisać jego dane, według mnie powinien to ponieść sprzedawca a nie klient.

Potem sama rejestracja kosztuje 256 zł w wydziale komunikacji.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
ODPOWIEDZ