drżenia kierownicy przy 120-140km/h
: ndz lis 23, 2014 11:23
Witam,
od jakiegoś czasu próbuje wyeliminować drżenia kierownicy, co jakiś czas mając wolne powracam do tematu, do tej pory wyglądało to tak:
drgania są zależne od przyspieszenia - kiedy nie przyspieszam są lekko wyczuwalne, wydaje mi się że również od nawierzchni - na bardziej chropowatej są bardziej wyczuwalne.
tarcze i klocki nowe.
samochód: touran r-line, dsg, 140KM, 2.0 BMM
opony i felgi: nowe (2013r), przez ubiegłą zime zrobiły ~8.000 km
(opony letnie)
wyważam koła w 3 zakładach - każdy coś dodaje od siebie, drgania jak były tak są, mechanik proponuje wymiane przegubów wewnętrznych. wspomina też że lekko są zużyte tuleje wahacza, ale jeszcze mogą być (widać zmęczenie na gumie, ale nic nie pękło). Przeguby wewnętrzne wymieniam na oryginalne, drgania jak były tak są, jade jeszcze raz wyważyć koła - drgań jakby nie było i daje sobie spokój wkurzony że niepotrzebnie wymieniałem przeguby.....
przychodzi jesień i zmieniam opony na zimowe, uczulam już zakład że są problemy z drganiami żeby się przyłożyli i....
drgania znów są, wizyta w aso, informują że z zawieszeniem wszystko ok i nic robić nie będą, mówią że może na przesuną lekko w prawo/lewo skrzynie (po co?), może to od skrzyni dsg, wszystko może z dużym znakiem zapytania, cuduje więc dzień cały z wyważaniem - historia sie powtarza, co zakład to różnica 20g - 30g na kole, myśle może któryś dobrze wyważy, drgania jak były tak są, przekładka tył - przód też nie pomaga, felgi i opony nowe felgi sprawdzone same na wyważarce i też są niby ok.
myśle od czego zacząć i co dalej sprawdzić, moje pomysły:
- może to są jednak lekko zużyte przeguby? (w sumie to w 5 letnim samochodzie wszystko jest lekko zużyte) jak to sprawdzić bez wymiany? myśle sobie, może wezme małe pasy, owine ciasno i naciągne zeby wahacz nie miał ewentualnych luzów
- założe pod podwozie kamere - tylko gdzie ją założyć i czy wychwyci drgania -
- zdemontuje całe półosie i dam je do sprawdzenia (może sama półoś jest krzywa)
co jeszcze można sprawdzić?
pozdrawiam wszystkich którzy doczytali do końca:)
****************************
aktualizacja
Opony letnie: Michelin Energy Saver+
Opony zimowe: Continental ContiWinterContact
Zrobiono: cyrki z kołami (wyważanie, zamiana przód->tył, zamiana kół z innego tourana gdzie nie ma drgań)
Wymieniono: przeguby wewnętrzne (oba), zewnętrzne (prawy)
od jakiegoś czasu próbuje wyeliminować drżenia kierownicy, co jakiś czas mając wolne powracam do tematu, do tej pory wyglądało to tak:
drgania są zależne od przyspieszenia - kiedy nie przyspieszam są lekko wyczuwalne, wydaje mi się że również od nawierzchni - na bardziej chropowatej są bardziej wyczuwalne.
tarcze i klocki nowe.
samochód: touran r-line, dsg, 140KM, 2.0 BMM
opony i felgi: nowe (2013r), przez ubiegłą zime zrobiły ~8.000 km
(opony letnie)
wyważam koła w 3 zakładach - każdy coś dodaje od siebie, drgania jak były tak są, mechanik proponuje wymiane przegubów wewnętrznych. wspomina też że lekko są zużyte tuleje wahacza, ale jeszcze mogą być (widać zmęczenie na gumie, ale nic nie pękło). Przeguby wewnętrzne wymieniam na oryginalne, drgania jak były tak są, jade jeszcze raz wyważyć koła - drgań jakby nie było i daje sobie spokój wkurzony że niepotrzebnie wymieniałem przeguby.....
przychodzi jesień i zmieniam opony na zimowe, uczulam już zakład że są problemy z drganiami żeby się przyłożyli i....
drgania znów są, wizyta w aso, informują że z zawieszeniem wszystko ok i nic robić nie będą, mówią że może na przesuną lekko w prawo/lewo skrzynie (po co?), może to od skrzyni dsg, wszystko może z dużym znakiem zapytania, cuduje więc dzień cały z wyważaniem - historia sie powtarza, co zakład to różnica 20g - 30g na kole, myśle może któryś dobrze wyważy, drgania jak były tak są, przekładka tył - przód też nie pomaga, felgi i opony nowe felgi sprawdzone same na wyważarce i też są niby ok.
myśle od czego zacząć i co dalej sprawdzić, moje pomysły:
- może to są jednak lekko zużyte przeguby? (w sumie to w 5 letnim samochodzie wszystko jest lekko zużyte) jak to sprawdzić bez wymiany? myśle sobie, może wezme małe pasy, owine ciasno i naciągne zeby wahacz nie miał ewentualnych luzów
- założe pod podwozie kamere - tylko gdzie ją założyć i czy wychwyci drgania -
- zdemontuje całe półosie i dam je do sprawdzenia (może sama półoś jest krzywa)
co jeszcze można sprawdzić?
pozdrawiam wszystkich którzy doczytali do końca:)
****************************
aktualizacja
Opony letnie: Michelin Energy Saver+
Opony zimowe: Continental ContiWinterContact
Zrobiono: cyrki z kołami (wyważanie, zamiana przód->tył, zamiana kół z innego tourana gdzie nie ma drgań)
Wymieniono: przeguby wewnętrzne (oba), zewnętrzne (prawy)