problem ze wspomaganiem kierownicy
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Jak dobrze kojarzę to wciskasz w stronę złącza ten zielony i biały element.
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Posty: 4
- Rejestracja: czw maja 28, 2015 16:25
- Auto:: Touran 1.9TDI AVQ, 2003
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam!
Co poradzicie na taki problem:
-na liczniku świeci się czerwona kontrolka wspomagania,
-na testerze diagnostycznym Viakena VAG 5053 znajduje błąd 1309 - Moduł sterowania wspomagania kierownicy (J500), którego nie da się usunąć,
-nie ma możliwości połączenia się ze sterownikiem przez tester,
-wspomaganie nie działa,
-po przejechaniu około 30km wspomaganie uruchamia się, kontrolka znika, działa normalnie... po zgaszeniu silnika i odpaleniu w ciągu kilku minut nadal działa, a po dłuższym postoju już nie działa.
Zasilanie do silnika wspomagania dochodzi, bo po odłączeniu górnej wtyczki
zmierzyłem napięcie w gnieździe:
5V
-
3,78V
-
Na dolnej wtyczce
, gdzie są dwa pomarańczowe i jeden czarny przewód uzyskałem napięcia:
2,33V
2,66V
-
12,17V
Czy jest możliwość naprawy takiej usterki czy konieczna jest wymiana całej maglownicy?
Maglownica jest zapewne pierwszej generacji, bo rocznik 2003 i silnik wspomagania jest żeberkowany.
Co poradzicie na taki problem:
-na liczniku świeci się czerwona kontrolka wspomagania,
-na testerze diagnostycznym Viakena VAG 5053 znajduje błąd 1309 - Moduł sterowania wspomagania kierownicy (J500), którego nie da się usunąć,
-nie ma możliwości połączenia się ze sterownikiem przez tester,
-wspomaganie nie działa,
-po przejechaniu około 30km wspomaganie uruchamia się, kontrolka znika, działa normalnie... po zgaszeniu silnika i odpaleniu w ciągu kilku minut nadal działa, a po dłuższym postoju już nie działa.
Zasilanie do silnika wspomagania dochodzi, bo po odłączeniu górnej wtyczki

5V
-
3,78V
-
Na dolnej wtyczce

2,33V
2,66V
-
12,17V
Czy jest możliwość naprawy takiej usterki czy konieczna jest wymiana całej maglownicy?
Maglownica jest zapewne pierwszej generacji, bo rocznik 2003 i silnik wspomagania jest żeberkowany.
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2015 14:11 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Kiedyś miałem taki ciężki przypadek. Było podobnie. Brak komunikacji oraz dziwne bylo to że wspomaganie działało ale nie powracala sama kierownica. Problem byl banalny. Nie łączył jeden przewód od can we wtyczce idacej do maglownicy za przednia lampą lewa. Dojście do tego zajęło kilka godzin. Co ciekawe nie bylo błędu informującego o kominikacji can jedno przewodowym jak to ma miejsce w innych sterownikach.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czw maja 28, 2015 16:25
- Auto:: Touran 1.9TDI AVQ, 2003
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
dexter23pl, chodzi Ci o wtyczkę znajdującą się na podłużnicy? Znalazłem taką z oznaczeniem 1906:

Rozpiąłem ją i zmierzyłem napięcie na poszczególnych pinach. Bez przekręconego kluczyka nigdzie nie było napięcia, na żadnej ze stron. Po przekręceniu kluczyka napięcie pojawiło się na wtyczce od strony gdzie wychodziła z grubej wiązki, miejsce zaznaczone strzałkami. Uzyskałem wyniki na poszczególnych pinach:
1. 12,38V
2. 2,67V
3. 2,33V
4. 12,38V
5. - (brązowy przewód więc zapewne masa)
6. 10,97V
A więc po lewej stronie wszędzie jakieś napięcie występuje, natomiast nie wiem jak i gdzie idą przewody z wtyku po prawej stronie, do którego wchodzi zbadana wtyczka.
Napięcie we wtyczce na pomarańczowych przewodach 2. i 3. odpowiada wartości napięć zmierzonych przy silniku (sterowniku) wspomagania, więc domyślam się że to pewnie te przewody tam idą. A skoro pomarańczowe przewody odpowiadają za połączenie CAN i napięcie na nich dochodzi do sterownika to problem leży we wnętrzu sterownika?
Co może powodować uruchamianie wspomagania po przejechaniu kilkunastu kilometrów? Ostatnio przy wyższej temperaturze na dworze wspomaganie włączyło się po przejechaniu około 18km.

Rozpiąłem ją i zmierzyłem napięcie na poszczególnych pinach. Bez przekręconego kluczyka nigdzie nie było napięcia, na żadnej ze stron. Po przekręceniu kluczyka napięcie pojawiło się na wtyczce od strony gdzie wychodziła z grubej wiązki, miejsce zaznaczone strzałkami. Uzyskałem wyniki na poszczególnych pinach:
1. 12,38V
2. 2,67V
3. 2,33V
4. 12,38V
5. - (brązowy przewód więc zapewne masa)
6. 10,97V
A więc po lewej stronie wszędzie jakieś napięcie występuje, natomiast nie wiem jak i gdzie idą przewody z wtyku po prawej stronie, do którego wchodzi zbadana wtyczka.
Napięcie we wtyczce na pomarańczowych przewodach 2. i 3. odpowiada wartości napięć zmierzonych przy silniku (sterowniku) wspomagania, więc domyślam się że to pewnie te przewody tam idą. A skoro pomarańczowe przewody odpowiadają za połączenie CAN i napięcie na nich dochodzi do sterownika to problem leży we wnętrzu sterownika?
Co może powodować uruchamianie wspomagania po przejechaniu kilkunastu kilometrów? Ostatnio przy wyższej temperaturze na dworze wspomaganie włączyło się po przejechaniu około 18km.
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Czy jest komunikacja can to sprawdz przejście od can pompy abs do sterownika wspomagania.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czw maja 28, 2015 16:25
- Auto:: Touran 1.9TDI AVQ, 2003
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Nie podłączałem VCDSa bo go nie mam. Natomiast na testerze diagnostycznym Viakena VAG 5053 znajdowało błąd 1309 - Moduł sterowania wspomagania kierownicy (J500), którego nie dało się usunąć.
Problem rozwiązałem:
Fabryczną maglownicę I generacji o oznaczeniu 1K1 909 143K zastąpiłem zakupioną całkowitą maglownicą II generacji o oznaczeniu 1K1 909 144L. Po zamontowaniu nie wymagała żadnej adaptacji, po pierwszym przekręceniu kluczyka od razu zgasła kontrolka na liczniku, a po przejechaniu kilkuset metrów wspomaganie zaczęło działać z siłą starego wspomagania i tak już pozostało. Bez problemu połączyłem się testerem ze sterownikiem nowej maglownicy. Usunąłem też błąd 1309 i jest już elegancko.
Problem rozwiązałem:
Fabryczną maglownicę I generacji o oznaczeniu 1K1 909 143K zastąpiłem zakupioną całkowitą maglownicą II generacji o oznaczeniu 1K1 909 144L. Po zamontowaniu nie wymagała żadnej adaptacji, po pierwszym przekręceniu kluczyka od razu zgasła kontrolka na liczniku, a po przejechaniu kilkuset metrów wspomaganie zaczęło działać z siłą starego wspomagania i tak już pozostało. Bez problemu połączyłem się testerem ze sterownikiem nowej maglownicy. Usunąłem też błąd 1309 i jest już elegancko.

-
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz cze 07, 2015 00:06
- Auto:: Touran 1.6 FSI BAG 2003
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: świetokrzyskie
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam wszystkich
Mam ten sam problem
ze wspomaganiem co Wojti, mi mechanior robił skana vagiem i wyszła lista błędów i brak połączenia ze sterownikiem.
Po wyczyszczeniu został tylko Moduł wspomagania (J500)
Mówi żebym spisał numery i znalazł na necie taki sam i zaadoptuje i będzie działało.
Tylko moduł jest pod kierownicą, a w postach opisujecie że problemem jest sterownik w maglownicy. Czy warto mu auto zostawić do naprawy, czy kasa w błoto bo powie że jednak sterownik zepsuty.

Mam ten sam problem

Po wyczyszczeniu został tylko Moduł wspomagania (J500)
Mówi żebym spisał numery i znalazł na necie taki sam i zaadoptuje i będzie działało.
Tylko moduł jest pod kierownicą, a w postach opisujecie że problemem jest sterownik w maglownicy. Czy warto mu auto zostawić do naprawy, czy kasa w błoto bo powie że jednak sterownik zepsuty.
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3419
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
J500 to maglownica i jest na dole autamizi682 pisze:Witam wszystkich![]()
Mam ten sam problemze wspomaganiem co Wojti, mi mechanior robił skana vagiem i wyszła lista błędów i brak połączenia ze sterownikiem.
Po wyczyszczeniu został tylko Moduł wspomagania (J500)
Mówi żebym spisał numery i znalazł na necie taki sam i zaadoptuje i będzie działało.
Tylko moduł jest pod kierownicą, a w postach opisujecie że problemem jest sterownik w maglownicy. Czy warto mu auto zostawić do naprawy, czy kasa w błoto bo powie że jednak sterownik zepsuty.
Pod kierownicą masz J527 ....ale o tym nie wspominałes, wiec po co ruszac ?
silnik do maglownicy kupisz za 200-300zł czy nawet całego magla , odpowiedz sobie sam czy warto
-
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
- Auto:: Touran 2.0
- Imię:: Tymek
- Lokalizacja: Katowice
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Hej u mnie było to samo i po 3mc samo się naprawiło cud [WHITE SMILING FACE]
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz cze 07, 2015 00:06
- Auto:: Touran 1.6 FSI BAG 2003
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: świetokrzyskie
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
cześć
Po wyjęciu maglownicy okazała się I gen. Zakupiłem przez neta maglownice II gen. z okablowaniem, okazało się że mam odcięte końce od zasilania.
Stary kabel jest krótszy o ok.0,5m
Czy mogę te kable łączyć tzn polutować transformatorową+ koszulki, etc.
Po wyjęciu maglownicy okazała się I gen. Zakupiłem przez neta maglownice II gen. z okablowaniem, okazało się że mam odcięte końce od zasilania.
Stary kabel jest krótszy o ok.0,5m
Czy mogę te kable łączyć tzn polutować transformatorową+ koszulki, etc.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Najlepiej takie połączenia zakuć specjalnymi kostkami. Na upartego możesz to zlutować,ale z trochę większą zakładką i mocno skręcone i polutowane. Następnie po naprawie jedna osoba cały czas kręci od oporu do oporu,a ty sprawdzasz czy się nie grzeje połączenie.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz cze 07, 2015 00:06
- Auto:: Touran 1.6 FSI BAG 2003
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: świetokrzyskie
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
ta część łączona wyjdzie gdzieś w okolicach aku to będzie dostęp do sprawdzania. dzięki za odpowiedz
jutro będę chciał to ogarnąć.

jutro będę chciał to ogarnąć.
-
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: czw mar 05, 2015 15:16
- Auto:: Lift 1,9 TDI BLS 2010
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
I na mnie padło.
Po złożeniu auta po lakierniku. Brak wspomagania. Zasilanie grube dochodzi do silnika wspom. i jedno zasilanie na kabelku czarnym na mniejszej wtyczce. Na pomarańczowo czarnym brak. VAG mówi o braku komunikacji - J500.
Cużmampocząć
Czy ze śląska lub podkarpackiego znacie jakiegoś mistrza wspomagania?
Proszę o pomoc.
Po złożeniu auta po lakierniku. Brak wspomagania. Zasilanie grube dochodzi do silnika wspom. i jedno zasilanie na kabelku czarnym na mniejszej wtyczce. Na pomarańczowo czarnym brak. VAG mówi o braku komunikacji - J500.
Cużmampocząć
Czy ze śląska lub podkarpackiego znacie jakiegoś mistrza wspomagania?
Proszę o pomoc.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Sprawdzić kable te o których mowa w tym temacie.
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
