problem ze wspomaganiem kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: Muti »

Jak dobrze kojarzę to wciskasz w stronę złącza ten zielony i biały element.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Wojti
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 28, 2015 16:25
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ, 2003
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: Wojti »

Witam!
Co poradzicie na taki problem:
-na liczniku świeci się czerwona kontrolka wspomagania,
-na testerze diagnostycznym Viakena VAG 5053 znajduje błąd 1309 - Moduł sterowania wspomagania kierownicy (J500), którego nie da się usunąć,
-nie ma możliwości połączenia się ze sterownikiem przez tester,
-wspomaganie nie działa,
-po przejechaniu około 30km wspomaganie uruchamia się, kontrolka znika, działa normalnie... po zgaszeniu silnika i odpaleniu w ciągu kilku minut nadal działa, a po dłuższym postoju już nie działa.

Zasilanie do silnika wspomagania dochodzi, bo po odłączeniu górnej wtyczki Obrazek zmierzyłem napięcie w gnieździe:
5V
-
3,78V
-
Na dolnej wtyczce Obrazek, gdzie są dwa pomarańczowe i jeden czarny przewód uzyskałem napięcia:

2,33V
2,66V
-
12,17V
Czy jest możliwość naprawy takiej usterki czy konieczna jest wymiana całej maglownicy?
Maglownica jest zapewne pierwszej generacji, bo rocznik 2003 i silnik wspomagania jest żeberkowany.
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2015 14:11 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: dexter23pl »

Kiedyś miałem taki ciężki przypadek. Było podobnie. Brak komunikacji oraz dziwne bylo to że wspomaganie działało ale nie powracala sama kierownica. Problem byl banalny. Nie łączył jeden przewód od can we wtyczce idacej do maglownicy za przednia lampą lewa. Dojście do tego zajęło kilka godzin. Co ciekawe nie bylo błędu informującego o kominikacji can jedno przewodowym jak to ma miejsce w innych sterownikach.
Wojti
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 28, 2015 16:25
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ, 2003
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: Wojti »

dexter23pl, chodzi Ci o wtyczkę znajdującą się na podłużnicy? Znalazłem taką z oznaczeniem 1906:
Obrazek
Rozpiąłem ją i zmierzyłem napięcie na poszczególnych pinach. Bez przekręconego kluczyka nigdzie nie było napięcia, na żadnej ze stron. Po przekręceniu kluczyka napięcie pojawiło się na wtyczce od strony gdzie wychodziła z grubej wiązki, miejsce zaznaczone strzałkami. Uzyskałem wyniki na poszczególnych pinach:
1. 12,38V
2. 2,67V
3. 2,33V
4. 12,38V
5. - (brązowy przewód więc zapewne masa)
6. 10,97V

A więc po lewej stronie wszędzie jakieś napięcie występuje, natomiast nie wiem jak i gdzie idą przewody z wtyku po prawej stronie, do którego wchodzi zbadana wtyczka.
Napięcie we wtyczce na pomarańczowych przewodach 2. i 3. odpowiada wartości napięć zmierzonych przy silniku (sterowniku) wspomagania, więc domyślam się że to pewnie te przewody tam idą. A skoro pomarańczowe przewody odpowiadają za połączenie CAN i napięcie na nich dochodzi do sterownika to problem leży we wnętrzu sterownika?
Co może powodować uruchamianie wspomagania po przejechaniu kilkunastu kilometrów? Ostatnio przy wyższej temperaturze na dworze wspomaganie włączyło się po przejechaniu około 18km.
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: dexter23pl »

Chodźi o ta wtyczkę. Jakie masz błędy aktywne pod vcds?
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: dexter23pl »

Czy jest komunikacja can to sprawdz przejście od can pompy abs do sterownika wspomagania.
Wojti
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 28, 2015 16:25
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ, 2003
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: Wojti »

Nie podłączałem VCDSa bo go nie mam. Natomiast na testerze diagnostycznym Viakena VAG 5053 znajdowało błąd 1309 - Moduł sterowania wspomagania kierownicy (J500), którego nie dało się usunąć.

Problem rozwiązałem:
Fabryczną maglownicę I generacji o oznaczeniu 1K1 909 143K zastąpiłem zakupioną całkowitą maglownicą II generacji o oznaczeniu 1K1 909 144L. Po zamontowaniu nie wymagała żadnej adaptacji, po pierwszym przekręceniu kluczyka od razu zgasła kontrolka na liczniku, a po przejechaniu kilkuset metrów wspomaganie zaczęło działać z siłą starego wspomagania i tak już pozostało. Bez problemu połączyłem się testerem ze sterownikiem nowej maglownicy. Usunąłem też błąd 1309 i jest już elegancko. :)
mizi682
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 07, 2015 00:06
Auto:: Touran 1.6 FSI BAG 2003
Imię:: Michał
Lokalizacja: świetokrzyskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: mizi682 »

Witam wszystkich :bry:
Mam ten sam problem :omatko: ze wspomaganiem co Wojti, mi mechanior robił skana vagiem i wyszła lista błędów i brak połączenia ze sterownikiem.
Po wyczyszczeniu został tylko Moduł wspomagania (J500)
Mówi żebym spisał numery i znalazł na necie taki sam i zaadoptuje i będzie działało.
Tylko moduł jest pod kierownicą, a w postach opisujecie że problemem jest sterownik w maglownicy. Czy warto mu auto zostawić do naprawy, czy kasa w błoto bo powie że jednak sterownik zepsuty.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3419
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: spacewalker »

mizi682 pisze:Witam wszystkich :bry:
Mam ten sam problem :omatko: ze wspomaganiem co Wojti, mi mechanior robił skana vagiem i wyszła lista błędów i brak połączenia ze sterownikiem.
Po wyczyszczeniu został tylko Moduł wspomagania (J500)
Mówi żebym spisał numery i znalazł na necie taki sam i zaadoptuje i będzie działało.
Tylko moduł jest pod kierownicą, a w postach opisujecie że problemem jest sterownik w maglownicy. Czy warto mu auto zostawić do naprawy, czy kasa w błoto bo powie że jednak sterownik zepsuty.
J500 to maglownica i jest na dole auta
Pod kierownicą masz J527 ....ale o tym nie wspominałes, wiec po co ruszac ?

silnik do maglownicy kupisz za 200-300zł czy nawet całego magla , odpowiedz sobie sam czy warto
forest
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tymek
Lokalizacja: Katowice

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: forest »

Hej u mnie było to samo i po 3mc samo się naprawiło cud [WHITE SMILING FACE]

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka
mizi682
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 07, 2015 00:06
Auto:: Touran 1.6 FSI BAG 2003
Imię:: Michał
Lokalizacja: świetokrzyskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: mizi682 »

cześć
Po wyjęciu maglownicy okazała się I gen. Zakupiłem przez neta maglownice II gen. z okablowaniem, okazało się że mam odcięte końce od zasilania.
Stary kabel jest krótszy o ok.0,5m
Czy mogę te kable łączyć tzn polutować transformatorową+ koszulki, etc.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: Muti »

Najlepiej takie połączenia zakuć specjalnymi kostkami. Na upartego możesz to zlutować,ale z trochę większą zakładką i mocno skręcone i polutowane. Następnie po naprawie jedna osoba cały czas kręci od oporu do oporu,a ty sprawdzasz czy się nie grzeje połączenie.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
mizi682
Posty: 4
Rejestracja: ndz cze 07, 2015 00:06
Auto:: Touran 1.6 FSI BAG 2003
Imię:: Michał
Lokalizacja: świetokrzyskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: mizi682 »

ta część łączona wyjdzie gdzieś w okolicach aku to będzie dostęp do sprawdzania. dzięki za odpowiedz :piwo:
jutro będę chciał to ogarnąć.
katan
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: czw mar 05, 2015 15:16
Auto:: Lift 1,9 TDI BLS 2010
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: katan »

I na mnie padło.

Po złożeniu auta po lakierniku. Brak wspomagania. Zasilanie grube dochodzi do silnika wspom. i jedno zasilanie na kabelku czarnym na mniejszej wtyczce. Na pomarańczowo czarnym brak. VAG mówi o braku komunikacji - J500.

Cużmampocząć

Czy ze śląska lub podkarpackiego znacie jakiegoś mistrza wspomagania?
Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy

Post autor: Muti »

Sprawdzić kable te o których mowa w tym temacie.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ODPOWIEDZ