[Manual] Wymiana poduszek środkowych silnika

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

marcelid pisze:Witam,
znalazłem u siebie uwaloną poduszkę silnika

Obrazek

na zdjęciu widoczny numer części 1K0199867 no i z nią wszystko jasne jednak z tego co zauwałyłem od góry przychodzi druga podobna ... czy u mnie będzie taka sama jak w TEMACIE KOLEGI ... jest ktoś w stanie podpowiedzieć mi numerek tej drugiej :?: chce na raz wymienić obie, a i jeszcze jedno zastanawiam się czy konieczna będzie także wymiana wspornika :?:

Dziękuję za podpowiedzi, a może ktoś ostatnio walczył z tymi poduchami i zna koszty części :> ... Lemforder już znam ;) ale zastanawiam się nad Febi.
Zdecydowanie polecam Lemfordera w tym wypadku (żadna oszczędność co do febi/Swag)

Koszt takiej jednej tulejki z LMI to 75zł
Lizak podobnie kosztuje...

1K0199867A dolna
1K0199868A górna
1K0199855L lizak
for Marcelid
Użytkownik usunięty
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: pn lip 16, 2012 21:36
Auto::
Imię:: TOMEK
Lokalizacja: Oświęcim

Sanki

Post autor: Użytkownik usunięty »

Witam manual idealny, muszę też wymienić te poduszki ale mam pytanie pomocnicze mam ponadto wybite dwie tulejki gumowe na stabilizatorze, czy na Twoim manualu dwie śruby 13 od stabilizatora to jest ta tulejka od góry w sankach? Bo te tulejki są wprasowane w obejme i trzeba ją rozciąć i założyć nowe gumki, a jaki jest dostęp do drugiej tulejki też jest w sankach? I czy będzie miejsce aby je rozciąć? A w przypadku jak nie ma dojścia do obejmek z tulejką, oraz czy da się wyciągnąć stabilizator po demontażu sanek czy tzreba cos jeszcze odkrecać? Zależy to czy będe to robił sam czy muszę dac do mechanika.
Bardzo dziekuje i pozdrawiam.
:bry: :bry: :piwo:
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Obydwie gumy stabilizatora zdemontujesz (odetniesz) bez problemu jak będziesz miał zdemontowane sanki. Są z tego co pamietam symetrycznie przykręcone do sanek.Gumy wraz z obejmą są połączone ze stabilizatorem. Na forum był już podobny temat, ktoś szukał gum do stabilizatora, pytał o średnicę gum itd...niestety nie mogę znaleźć teraz tego tematu.
Zerknij np na ta stronę http://www.inter-rally.pl/product-pol-3 ... 2003-.html
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
marcelid
____________________
____________________
Posty: 947
Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
Imię:: Marceli
Lokalizacja: Głogów - DGL
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: marcelid »

Lucky_Luck, kurcze wymieniłem poduchy i wspornik na nowe i ... lipa dalej moje objawy nie ustąpiły, wszak wzrosła kultura odpalania bez takiego głuchego walnięcia i na postoju nie drgnie kabina ale ... nadal przy rozpędzaniu autka od powiedzmy 40 km/h w górę autko drga, a po puszczeniu pedału gazu ustaje ... :evil: ... szukam dalej, popatrzę na forum, a jak nie wynajdę czegoś podobnego to założę temacik w odpowiednim dziale ...

p.s. oczywiście mam na uwadze Twoją sugestię odnośnie przegubów ...
161GD030, SQ6KBO
Mój MAJONEZIK ... a to JA
Awatar użytkownika
kowet
Zaawansowany
Posty: 348
Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: kowet »

marcelid pisze:nadal przy rozpędzaniu autka od powiedzmy 40 km/h w górę autko drga, a po puszczeniu pedału gazu ustaje
taki objaw to częsta przyczyna braku smarowania na wewnętrznych przegubach - trzeba je przesmarować aby podczas przyspieszania łatwiej się wyciągały - tak powiedział mi mój mechanik
Już nie Touran :( ale Sharan...
stach
Użytkownik
Posty: 220
Rejestracja: pt maja 17, 2013 08:51
Auto:: 5T 1,6 CRKB 2016
Imię:: Staniaław
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: stach »

tak tak potwierdzam masz zmęczony wewnętrzny przegub
obejrzyj je dokładnie może guma popękana
nie baw się w jakieś smarowania bo to pomoże na bardzo krótko
no chyba że nie odnajdziesz śladów zużycia na gumach i będziesz macał na ślepo to posmaruj najpierw jeden sprawdź efekt potem posmaruj drugi i sprawdź efekt smar im nie zaszkodzi a przynajmniej będziesz wiedział czy to to i z której strony
Lucky_Luck
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Lucky_Luck »

marcelid pisze:Lucky_Luck oczywiście mam na uwadze Twoją sugestię odnośnie przegubów ...
Nie chcę Cię martwić ... bo to nie jest tania zabawa i nie łatwo jest dostać markowe przeguby wewnętrzne (a przynajmniej ja miałem z problem).
Po ściągnięciu i rozebraniu ich nie widziałem żadnych uszkodzeń, smar był ... badałem je na każdą stronę i usterki nie znalazłem.
Po rozmowie z mechanikiem powiedział, że jak są "wyrobione" to przy dużym obciążeniu "kulka chce wyskoczyć i drga" ... dlatego jak dodajesz gazu to drga a jak puszczasz to przestaje.
Tak czy owak ja dla świętego spokoju wymieniłem dwa, po obu stronach. I problem definitywnie znikł.

Na etapie szukania usterki, jeden z mechaników sugerował coś z wtryskiwaczami ... ale u mnie nie widziałem nic niepokojącego w VCDS.
Awatar użytkownika
kowet
Zaawansowany
Posty: 348
Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: kowet »

Lucky_Luck pisze:eden z mechaników sugerował coś z wtryskiwaczami ...
jak widać znachorów ci u nas dostatek... ja też już na takich trafiłem
Już nie Touran :( ale Sharan...
Awatar użytkownika
marcelid
____________________
____________________
Posty: 947
Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
Imię:: Marceli
Lokalizacja: Głogów - DGL
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: marcelid »

Kurcze w poniedziałek zerknę na gumy ale ... ja je wymieniałem /mechanik/ jakieś 30k km temu no ale zerknę sam, może coś "znachorek" namodził, może opaski którejś nie dociągnął ... hmmm ale powiem Wam jedno dziś miałem dłuższą przejażdżkę po S3 i przy 150 km/h drgania tak się zlewają, że praktycznie ich nie czuć.
Zerknę też w wolnej chwili na pompki ... .

Acha i nie czuje dragań na kierownicy ... hmmm ale może już się przyzwyczaiłem :> hi, hi.

p.s. dziś po S3 sprawdziłem dokładnie najbardziej drga od 60 do jakieś 90 km/h lub pod górkę z górki w miarę się rozpędza bez dodatkowych odczuć, a na postoju silnik idealnie mruczy bez różnicy na jakich obrotach.

Lucky_Luck kupowałeś same przeguby czy całe półosie :?: ile Cię to wyniosło :?: , ja chyba zdecyduje się na jakieś używki tym bardziej, że nie wiem czy jak się wezmę za wymianę to usunie ona mój problem. Tylko jeszcze będę potrzebował numerki ich ... Jeżyku ... plisssss :omatko: (wstyd już prosić ale ... ).
161GD030, SQ6KBO
Mój MAJONEZIK ... a to JA
stach
Użytkownik
Posty: 220
Rejestracja: pt maja 17, 2013 08:51
Auto:: 5T 1,6 CRKB 2016
Imię:: Staniaław
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: stach »

marcelid przy takim przebiegu to mają prawo się zmęczyć
piszesz że wymieniałeś osłony przegubów wewnętrznych no to pomyśl dlaczego (były pęknięte, wyglądały na zużyte) :> no to co myślisz o kondycji przegubów które te gumy osłaniają
ale spróbuj przesmarować najpierw jedną a potem drugą stronę jeśli nie będzie efektu to będziesz szukał dalej a przeguby dostaną świeże smarowidełko
ja kiedyś kupiłem całą półośkę używkę nie pamiętam kosztów ale pamiętam że osłona przegubu wewnętrznego ma przy większej średnicy specyficzny kształt od wewnątrz tak jakby wielowpust
Awatar użytkownika
marcelid
____________________
____________________
Posty: 947
Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
Imię:: Marceli
Lokalizacja: Głogów - DGL
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: marcelid »

stach, wiem, wiem mam najechane duużżżooo ale autko naprawdę miało poprzedniego dobrego (jeśli szkopek może być dobry :> ) właściciela ... wymieniałem dwumasę i ... postanowiłem wymienić od razu gumy, nie było żadnych objawów zużycia przegubów, nie było pękniętych gum i nic nie stukało i nic nie stuka przy szybkim ruszaniu ze skręconymi kołami ... także ...

dzieki za sugestię ... będę szukał ;)
161GD030, SQ6KBO
Mój MAJONEZIK ... a to JA
stach
Użytkownik
Posty: 220
Rejestracja: pt maja 17, 2013 08:51
Auto:: 5T 1,6 CRKB 2016
Imię:: Staniaław
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: stach »

no widzisz jest różnica przeguby zewnętrzne odzywają się właśnie przy ruszaniu skręconymi kołami i dają efekt tak jakby klekotania doskonale wszystkim znany dźwięk wewnętrzne zaś podczas jazdy na wprost najbardziej przy dodawaniu gazu jazdy pod górkę holowaniu słowem przy zwiększonym obciążeniu i dają efekt właśnie drgania szelestu i jakby chrobotania a w skrajnym wypadku jakby klocki tarły miałem tak kiedyś w passacie i przekopałem wszystkie hamulce a rozwiązaniem był przegub wewnętrzny prawy bez widocznych uszkodzeń w pobliżu którego biegła sobie rura wydechowa
Awatar użytkownika
marcelid
____________________
____________________
Posty: 947
Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
Imię:: Marceli
Lokalizacja: Głogów - DGL
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: marcelid »

stach, jeśli masz rację to masz u mnie 3x :piwo:wirtualny i jak się pojawisz na III ogólnopolskim to dobrą flachę rudej /pijemy razem/ :haha:
161GD030, SQ6KBO
Mój MAJONEZIK ... a to JA
stach
Użytkownik
Posty: 220
Rejestracja: pt maja 17, 2013 08:51
Auto:: 5T 1,6 CRKB 2016
Imię:: Staniaław
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: stach »

mogę mieć rację a może i nie sprawdź to używając smarowidełka
a co do rudej to kicha bo rzadko bywam w domu a jak wpadam na dwa tyg. to raczej czas poświęcam rodzinie :lol:
powodzenia w dociekaniu prawdy :mrgreen:
Awatar użytkownika
marcelid
____________________
____________________
Posty: 947
Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
Imię:: Marceli
Lokalizacja: Głogów - DGL
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: marcelid »

Stasiu ale III ogólnopolski będzie rodzinny jak zawsze i ... relaks dla całej rodziny, a my lekko po prostu później wracamy :mrgreen:
161GD030, SQ6KBO
Mój MAJONEZIK ... a to JA
ODPOWIEDZ