Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

wyraźnie 3 odstaje od normy...
FUHradex1980 pisze:Proszę o poradę
regeneracja... podmiana na inny...
FUHradex1980
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: sob wrz 21, 2013 22:49
Auto:: Touran 1.9tdi AVQ 2003
Imię:: Radek
Lokalizacja: KONIN
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: FUHradex1980 »

Dod
a co myślisz o 4 bo też coś ma wyższe parametry , mam pytanie,a bipy nie są za wysokie w tych dwóch pierwszych?podejrzewam że może to być spowodowane źle ustawionym zapłonem. Teraz mam pytanie za 100pkt. mam okazję kupić pompki ale nie wiem jakie mam u siebie? czy po zdjęciu pokrywy zobaczę oznaczenie?
Jak wymienię/zmienię jeden to czy wszystkie daję do ustawienia/regulacji?
Pozrawiam
Radek
sztadi
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 21, 2013 20:39
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Jak by ktos mógł zobaczyć czy pompki są w dobrym stanie.

Post autor: sztadi »

Przy 2tyś obr. czuje takie przerwanie i po chwili ciągnie dalej.
Załączniki
DSC_1159.jpg
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

W dobrym
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
marcelid
____________________
____________________
Posty: 947
Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
Imię:: Marceli
Lokalizacja: Głogów - DGL
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: marcelid »

Panowie pomóżcie co moim pompką dolega :?:

Obrazek

zdaje mi się, że parametr 1, 2, 3, 4 w pozycji w grupie 23 są lipne :/ o co mu chodzi :?:
161GD030, SQ6KBO
Mój MAJONEZIK ... a to JA
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Nic nie dolega, są prawie jak nowe, a bipy też OK.
Awatar użytkownika
marcelid
____________________
____________________
Posty: 947
Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
Imię:: Marceli
Lokalizacja: Głogów - DGL
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: marcelid »

admin, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
161GD030, SQ6KBO
Mój MAJONEZIK ... a to JA
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie).

Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy.

BIPy – blok 023
– BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm.
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

GASIOR997 pisze:Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0
128-stan bezczynnosci (podczas puszczenia pedału przyspieszenia)
Awatar użytkownika
marcelid
____________________
____________________
Posty: 947
Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
Imię:: Marceli
Lokalizacja: Głogów - DGL
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: marcelid »

GASIOR997, reasumując moje odczyty :?: bo już się gubię.
161GD030, SQ6KBO
Mój MAJONEZIK ... a to JA
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: seba244 »

000 = Żadnych błędów
004 = Mała dawka wtrysku
016 = Zły kąt wyprzedzania wtrysku
128 = stan bezczynny ( nie załączony)


O to chodzi koledze Lock00 :)
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: lock00 »

Tak jak kolega Seba244 napisał, nic dodać nic ująć :ok: , gdyby każdemu chciało się poczytał cały wątek , to spokojnie samemu ma wszystko rozkminione :)
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: Damian15 »

Czyli jak w grupie 013 wartości są ujemne to jest lepiej niż są dodatnie tak? Dobrze myślę ?
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: lock00 »

Damian15 tak dobrze myślisz
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: Damian15 »

Czyli paliw lanych z dystrybutora trzeba omijać jak największym łukiem :D
ODPOWIEDZ