Tłoczek docisku hamulcowego tył
- max0107
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: pt lip 19, 2013 15:37
- Auto:: Tiguan 2.0 TDI, 4Motion
- Imię:: Mariusz
- Lokalizacja: Drammen, NORGE
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Tłoczek docisku hamulcowego tył
Koledzy
Po wymianie tarcz i klocków hamulcowych z tyłu grzeją mi się hamulce. Zamierzam wyczyścić tłoczek w docisku, nasmarować prowadnice itp. Ale pytanie - czy nie zapowietrzę układu jak wykręcę go maksymalnie (wyjmę tłoczek na zewnątrz) ?
Po wymianie tarcz i klocków hamulcowych z tyłu grzeją mi się hamulce. Zamierzam wyczyścić tłoczek w docisku, nasmarować prowadnice itp. Ale pytanie - czy nie zapowietrzę układu jak wykręcę go maksymalnie (wyjmę tłoczek na zewnątrz) ?
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: śr cze 26, 2013 16:11
- Auto:: Touran BKC 2004
- Imię:: grzesiek
- Lokalizacja: białystok
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: Tłoczek docisku hamulcowego tył
z tego co wiem to nie... ale na 100% nie jestem pewny... wymieniałem kiedyś tłoczki i coś mi się kojarzy że nic nie odpowietrzałem...
grzegomir
- GASIOR997
- Specjalista
- Posty: 587
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
- Auto:: SHARAN 7N2
- Imię:: GASIOR
- Lokalizacja: POLSKA/POLAND
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Tłoczek docisku hamulcowego tył
Ja też czyściłem tłoczki i wymieniałem gumki i kazano mi odpowietrzyć . Wiec wolałem żeby to zrobili profesjonalnie i wymienili od razu płyn hamulcowy . Na bezpieczeństwie nie trzeba oszczędzać.
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
- max0107
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: pt lip 19, 2013 15:37
- Auto:: Tiguan 2.0 TDI, 4Motion
- Imię:: Mariusz
- Lokalizacja: Drammen, NORGE
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Tłoczek docisku hamulcowego tył
Koledzy
Wymienilem u siebie klocki, tarcze hamulcowe, docisk, prowadnice. Hamulce odpowietrzone a kolo grzeje sie masakrycznie. Nie wiem co jeszcze wymienic.
Wymienilem u siebie klocki, tarcze hamulcowe, docisk, prowadnice. Hamulce odpowietrzone a kolo grzeje sie masakrycznie. Nie wiem co jeszcze wymienic.
- misqn
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: sob sie 10, 2013 20:09
- Auto:: Touran 2.0 AZV '04
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Tłoczek docisku hamulcowego tył
Ja u siebie wczoraj zmieniałem klocki... o matko.... Przód gładko jak po maśle a tył to jakiś meksyk. Jak mocno wkręciłeś tłoczek z tyłu, do samego końca czy oby tylko wlazło na tarcze?
Jeszcze jedna sugestia... czasem przewodowy elastyczne potrafią w środku się rozwarstwić i wtedy płyn nie cofa się tak jak powinien.
Jeszcze jedna sugestia... czasem przewodowy elastyczne potrafią w środku się rozwarstwić i wtedy płyn nie cofa się tak jak powinien.
PPD
My car...My rules!!!
punto-freelander-polo-panda-TOURAN i seicento
My car...My rules!!!
punto-freelander-polo-panda-TOURAN i seicento

- Rafik
- Użytkownik
- Posty: 241
- Rejestracja: śr lip 04, 2012 20:47
- Auto:: Passat 2007 2.0 140KM DSG
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Bolszewo
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Tłoczek docisku hamulcowego tył
A jakiej firmy tarcze i klocki zalozyles? Ssprawdziłeś czy koło gładko się kręci ?
TDI To Doch Idze
- max0107
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: pt lip 19, 2013 15:37
- Auto:: Tiguan 2.0 TDI, 4Motion
- Imię:: Mariusz
- Lokalizacja: Drammen, NORGE
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Tłoczek docisku hamulcowego tył
Tarcze, klocki i dociski marki TRW. Jeden mechanik zasugerował mi również żeby wymienić ten elastyczny przewód przy docisku, nie wiem czy to może być przyczyną grzejących się hamulców (grzeje się jedno koło tylne od strony kierowcy). Przewód już mam więc w sobotę czeka mnie kolejne podejście do tego tematu - mam już tego serdecznie dość a taka wymiana wszystkiego pokolei jest trochę frustrująca. Łożyska osobiście nie słyszę ale mam opony na kolcach a one są głośniejsze i może zagłuszać. Podjadę do jakiegoś experta aby mi obsłuchał to łożysko
.

- max0107
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: pt lip 19, 2013 15:37
- Auto:: Tiguan 2.0 TDI, 4Motion
- Imię:: Mariusz
- Lokalizacja: Drammen, NORGE
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Tłoczek docisku hamulcowego tył
U mnie dopiero wymiana tego elastycznego wezyka przyniosla efekt. Problem z tymi wezykami jest taki ze po jakims czasie uzytecznosci lubia sie rozwarstwiac od srodka ( szczegolnie podczas wymiany tarcz lub dociskow wyginajac go w roznych kierunkach ) przez co plyn hamulcowy i docisk nie pracuja tak jak powinny. Tak wlasnie bylo u mnie i niech to bedzie wskazowka dla innych majacych problem z grzejacymi sie hamulcami
.

-
- Początkujący
- Posty: 29
- Rejestracja: pn lis 11, 2013 11:58
- Auto:: VW Touran 1.9 TDI 2006
- Imię:: Rafał
Re: Tłoczek docisku hamulcowego tył
Witam, odgrzeje trochę temat. W lipcu zauważyłem, że czasami coś piszczy mi w tylnym prawym kole. Okazało się, że nagrzewa się ono zdecydowanie bardziej niż pozostałe. Badanie siły hamowania wykazało trochę słabszą siłę w prawym kole, ale w/g diagnosty różnice pomiędzy prawym , a lewym kołem nie dyskwalifikowała do jazdy. Po zdjęciu koła zauważyłem, że zbliża się wymiana klocków, gdyż okładzina na zewnętrznym jest już cienka (ok. 3 mm). Piszczenie ustawało czasami samoistnie, lub po użyciu hamulca. W sierpniu zaprowadziłem auto do warsztatu na wymianę klocków. Po zdjęciu zacisku i demontażu starych klocków okazało się, że ten zewnętrzny jest prawie całkiem zużyty, a wewnętrzny jak nówka. Na lewym kole klocki jak nowe. Wymieniłem komplet i przez jakiś czas było ok. Ostatnio znowu zaczęły piszczeć hamulce, tym razem podczas cofania. Po tygodniu piszczenie ustało, natomiast zaczęło się grzać prawe tylne koło. Mechanik mnie zbył, bo niby wszystko działa a na sugestię wymiany wężyka powiedział, że się nie podejmuje bo na 100% ukręci gwint odpowietrznika i będzie musiał wymienić cały zacisk (cena ok 400 zł). W związku z powyższym postanowiłem olać mechanika i zająć się problemem osobiście. Ponieważ nie mam dużej wiedzy i doświadczenia w tym temacie, proszę o Wasze sugestie oraz info:
1. Czy wkręcanie tłoczka podyktowane jest jakimś gwintem, a jeżeli tak to czy można ten gwint przekręcić?
2. Jak wymienić fartuch ochronny tłoczka?
3. Jaki płyn hamulcowy leje ASO w Niemczech i czym uzupełnić braki (czy można mieszać z innymi)?
4. I ewentualnie na jakiej zasadzie działa regulacja hamulca "ręcznego"?
PS. Odpowietrznik udało mi się odkręcić bez zerwania gwintu (chyba)
1. Czy wkręcanie tłoczka podyktowane jest jakimś gwintem, a jeżeli tak to czy można ten gwint przekręcić?
2. Jak wymienić fartuch ochronny tłoczka?
3. Jaki płyn hamulcowy leje ASO w Niemczech i czym uzupełnić braki (czy można mieszać z innymi)?
4. I ewentualnie na jakiej zasadzie działa regulacja hamulca "ręcznego"?
PS. Odpowietrznik udało mi się odkręcić bez zerwania gwintu (chyba)


Jest: VW Touran 1.9 TDI, Hyundai i10
Było: VW 1600L, VW Golf Mk1, Opel Ascona 1.6d, Fiat 126p, Fiat CC, VW Golf Mk3, SEAT Toledo 2.0 16V GTI, Skoda Fabia 1.4 MPI, Skoda Fabia 1.4 TDI PD,
- aprinsr
- Przeglądacz
- Posty: 124
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 7 razy
Re: Tłoczek docisku hamulcowego tył
1. wkręcając tłoczek musisz go jednocześnie wciskać
2. aby wymienić osłonę gumową tłoczka musisz go najpierw wyjąć, zdjąć starą osłonę, założyć nową i wkręcić tłoczek
3. niech się inni wypowiedzą - nie wiem
4. regulacja znajduje się pod podłokietnikiem - dostęp poprzez wyjęcie uchwytu kubka w tunelu środkowym (dla 2 rzędu siedzeń) - wkręcając nakrętkę naciągasz linki
Twój przypadek wygląda mi na zapieczone prowadnice zacisku (jeden klocek zużyty)
jeżeli nic jeszcze nie ruszałeś to sprawdź czy obie linki hamulca ręcznego są w jednakowy sposób naciągnięte (czy nie jest tak że lewa jest mocniej wyciągnięta od prawej - lub odwrotnie) - jeżeli nie to mechanizm się zapiekł / wdarła się woda i nie odbija. ja w tym wypadku wymieniłem cały zacisk + wszystkie gumki (80 zł używany zacisk + 28 zł zestaw naprawczy)
2. aby wymienić osłonę gumową tłoczka musisz go najpierw wyjąć, zdjąć starą osłonę, założyć nową i wkręcić tłoczek
3. niech się inni wypowiedzą - nie wiem
4. regulacja znajduje się pod podłokietnikiem - dostęp poprzez wyjęcie uchwytu kubka w tunelu środkowym (dla 2 rzędu siedzeń) - wkręcając nakrętkę naciągasz linki
Twój przypadek wygląda mi na zapieczone prowadnice zacisku (jeden klocek zużyty)
jeżeli nic jeszcze nie ruszałeś to sprawdź czy obie linki hamulca ręcznego są w jednakowy sposób naciągnięte (czy nie jest tak że lewa jest mocniej wyciągnięta od prawej - lub odwrotnie) - jeżeli nie to mechanizm się zapiekł / wdarła się woda i nie odbija. ja w tym wypadku wymieniłem cały zacisk + wszystkie gumki (80 zł używany zacisk + 28 zł zestaw naprawczy)
-
- Początkujący
- Posty: 29
- Rejestracja: pn lis 11, 2013 11:58
- Auto:: VW Touran 1.9 TDI 2006
- Imię:: Rafał
Re: Tłoczek docisku hamulcowego tył
Dzięki za szybką odpowiedź. Linki są naciągnięte jednakowo - przed rozbieraniem byłem na rolkach - siły hamowania lewego i prawego koła identyczne dla hamulca zasadniczego i awaryjnego. Jedyny problem to opory siły toczenia - różnica lewe: 0,18 N prawe: 0,21 do 0,22 Naprinsr pisze: jeżeli nic jeszcze nie ruszałeś to sprawdź czy obie linki hamulca ręcznego są w jednakowy sposób naciągnięte (czy nie jest tak że lewa jest mocniej wyciągnięta od prawej - lub odwrotnie) - jeżeli nie to mechanizm się zapiekł / wdarła się woda i nie odbija. ja w tym wypadku wymieniłem cały zacisk + wszystkie gumki (80 zł używany zacisk + 28 zł zestaw naprawczy)
Piszesz że może mechanizm się zapiekł - a konkretnie tłoczek w zacisku, czy hamulec ręczny?

Jest: VW Touran 1.9 TDI, Hyundai i10
Było: VW 1600L, VW Golf Mk1, Opel Ascona 1.6d, Fiat 126p, Fiat CC, VW Golf Mk3, SEAT Toledo 2.0 16V GTI, Skoda Fabia 1.4 MPI, Skoda Fabia 1.4 TDI PD,
-
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: sob maja 04, 2013 22:35
- Auto:: Touran 2,0 BMM DSG 2006
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Tłoczek docisku hamulcowego tył
Prowadnice zacisku to te "bolce" w które wkręcasz śruby mocujące zacisk do jarzma na klucz 13, trzeba je wyciągnąć i sprawdzić czy chodzą bez oporu, wyczyścić, nasmarować i poskładać do kupy...
Jaro-J