czesc
wlasnie skonczylem wymieniać ten silniczek. jesli chodzi o jakieś wskazowki to jeżeli wymieniacie silniczek na nowy to nie ma co sie silowac z odkreceniem tej trudnodostepnej sruby. Lepiej ją ułamać, nastepnie poświecic zaoszczedzony czas na wkrecenie jej przy nowym silniczku. Trzba naprawde mocno odgąć ta blache i da sie bez wiekszych rzeźb ją dokręcic
Ja czujnika hamulca nie odpinałem. Nie przeszkadzał mi aż tak,
Pozdrawiam i służę pomocą w razie problemow i pytan
Ja mam pytanie odnośnie tego silniczka 158 ( od kierowcy) Ma kotoś numer moze bo chce kupic uzywke i nie wiem czy wszystkie pasuja czy jakies konkretne nr. Dodam ze mam 03r tourana jesli to porzebne
Dzięki za fajnego manuala bardzo mi się przydał i uratował mnie.
Mam jeszcze takie pytanko.
Otóż dziś po sklejeniu 3 łapki silniczka V158 postanowiłem wszystko złożyć do kupy. Złożyłem ale chyba coś nie działa. Silniczek V158 reaguje tylko na:
- temp. trochę większa na pokrętle niż min. aż do max (mam climatica) wtedy daje na maxa ciepłe powietrze, ramię silnika krokowego wychylone na max.
- dopiero temp. min na pokrętle wtedy daje zimne powietrze. i tylko wtedy ramię silnika krokowego przechodzi w drugie skrajne położenie.
Widać, że pomimo tego, że ramię osiąga swoje max/min położenie silniczek jeszcze przez chwilę pracuje. Czy jest jakaś możliwość kalibracji silniczka poprzez VCDS?
Dodam, że całość po rozebraniu dokładnie poopisywałem i złożyłem tak jak było.
To potencjometr odpowiada za ustawienia temperatury, wyczyść zgodnie z manualem i będzie działać prawidłowo. Ja użyłem WD40 no nic innego nie miałem pod ręką i działa już ponad miesiąc.
Zagadka przyrodnicza, z silnikiem V158 ustawiającym się w skrajnych położeniach rozwiązana. Wszystko działa tak jak powinno.
Wystarczyło dokonać VCDS'em autokalibracji silników krokowych nagrzewnicy.
W zrozumieniu zasady działania (ustawiania położenia ramienia silnika V158) bardzo przydały się zaawansowane bloki pomiarowe climatica. Na zimnym silniku, przy temp zewnętrznej ok 4st. C, przy nastawie temp.:
- na minimum (z bloku pomiarowego Specified Value (SF) 22.0, zakres 0 - 255), ramię silnika jest w jednym ze skrajnych położeń tłocząc zimne powietrze ( z bloku pomiarowego Current Value (CV) 22.0).
- na trochę większą niż minimum (SF 223.0), aż do maksimum (SF 223.0), ramię silnika wędruje w drugie skrajne położenie (CV 222.0), podając powietrze przez nagrzewnicę.
Dopiero w miarę nagrzewania się nagrzewnicy ramię silnika krokowego jest wysterowywane na pośrednie położenia (przy stałym położeniu pokrętła regulacji temperatury zmieniają się SV i CV).
Witam
sorki za być może naiwne pytanie
który to silniczek V68
pojawił się u mnie taki błąd
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
000 - - - Intermittent
a objawy są takie
pokrętło temperatury na min -cisza
jakakolwiek pozycja powyżej min hałas silniczka (klikanie)
mam klimę manualną z ogrzewaniem postojowym i grzanymi stołkami taka jak ta
aktualizacja wpisu
jak przypuszczałem silniczek V68 to nic innego jak właśnie V158
i mi też dane było doświadczyć jak "łatwo" do niego idzie się dobrać
ale do rzeczy
wymontowałem, wyjąłem potencjometr, zanurzyłem go w denaturacie,kilkanaście ruchów pokrętłem wysuszyłem i złożyłem do kupy
zamontowałem do auta nie ostatecznie tylko podwiesiłem na wtyczce i zadziałał
złożyłem wszystko sprawdzam i klapa nie chodzi
zrobiłem adaptację i nic nie ukończyło dalej klapa
więc ponowna rozbiórka okazało się że zablokował się w pozycji max temp.
i znowu rozbiórka no i wpadłem na pomysł
zauważyłem że potencjometr nie chodzi w pełnym zakresie jego ruch ograniczają wcięcia w białym plastiku (element dźwigni wciskanej do silniczka)
pokręciłem ślimakiem na silniczku poprzestawiałem i nie wiem do końca czy mój potencjometr działa teraz na innym kawałku ścieżki oporowej czy po prostu sie uruchomił w każdym razie sprawdziłem podwieszając na wtyczce - działa
potem złożyłem wszystko do kupy adaptacja w VCDS i jest ok
wszystko chodzi
Właśnie jestem w trakcie naprawy silniczka regulacji temperatury lewa strona. Oczywiście bardzo dziękuję za manuala bo pewnie kilka rzeczy bym połamał. Tak na marginesie to wcale nie trzeba męczyć się z tą ukrytą śrubą. Można zdjąć osłonkę silniczka bez wykręcania całej obudowy. Ja wyjąłem silniczek i potencjometr. Do wyjęcia potencjometru trzyma wyjąć kostkę co wymaga trochę wprawy bo zabezpieczenie kostki jest od tyłu ale ja mam grube łapy i jakoś dałem rade a kostkę wypchałem śrubokrętem do tyłu.
Co ciekawe po wyczyszczeniu potencjometru i sprawdzeniu silniczka na krótko (działał) po włożeniu do obudowy nadał bym problem. Sprawdzałem działanie bez obudowy i widziałem że silniczek próbuje wystartować ale nie ma jakby siły. Po przekręceniu ślimaka silnika palcem silniczek startował ale po zatrzymaniu znowu się zawieszał. Postanowiłem sprawdzić przekładając sam silniczek wymontowując go z regulacji klapy powietrza (zewnątrz/wewnątrz) mieszczącego się za schowkiem bo łatwo go wyjąć. Okazało się że po przełożeniu lewa strona która była zapsuta zaczęła normalnie funkcjonować. Z głupoty włożyłem stary silniczek do klapy za schowkiem i jakimś cudem też działa . Wydaje mi się że klapa za schowkiem nie wymaga takiej siły jak regulacja temperatury i być może nadwyrężony silnik tutaj daje radę.
Pozdrawiam
Manulae w założeniu miały służyć właściwie wymianie całych modułów napędowych. To a propos ostatniej śruby przy V158. Tak naprawdę to nadal uważam, że same silniczki są nie do zajechania. Mogę się mylić Najsłabszym punktem jest raczej ślizgacz i ścieżka oporowa potencjometru, które się wycierają.
Mimo to cieszę się, że samodzielna naprawa przyniosła poprawę. Niech długo trzyma
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 56: Radio (J0506) Plik etykiet: AKP\1T0-035-680.clb
Oznaczenie elementu SW: 1T0 035 680 P HW: 1T0 035 680 H
Komponent: RNS-MID H64 5230
Weryfikacja: AB001001 Numer seryjny: VWZ6Z7M1876522
Kodowanie: 02010000010000100000
Kod serwisu: WSC 12345 123 12345
Zbiór danych ASAM: ------------------------- ------
VCID: 3B7F4C7DBA3BD4C034E
Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1T0 919 859 B
Komponent: EU West V11 8117
Znaleziono 1 b³¹d:
00856 - Antena radiowa
011 - Przerwa w obwodzie
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 01101011
Priorytet b³êdu: 5
Czêstoœæ b³êdu: 27
Wew.licznik b³êdów: 169
Przebieg: 217320 km
WskaŸnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 14:53:36
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 62: Drzwi tylne lewe Plik etykiet: AKP\1K0-959-703-GEN1.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 959 703 B
Komponent: Tuersteuergeraet 06 0214
Kodowanie: 0000048
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 2F67682DBE433860886
Nie znaleziono b³êdów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 72: Drzwi tylne prawe Plik etykiet: AKP\1K0-959-704-GEN1.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 959 704 B
Komponent: Tuersteuergeraet 06 0214
Kodowanie: 0000048
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 30656B51A37D279891C
Nie znaleziono b³êdów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 77: Telefon Plik etykiet: 1K0-035-729-UNI.lbl
Oznaczenie elementu: 1K0 035 729 E
Komponent: CIB PAH HW 202 SW 0308
Kodowanie: 0000364
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 2B5F7C3D8A5B4440A4E
Znaleziono 1 b³¹d:
01530 - Wyciszanie radia
009 - Przerwa / zwarcie z mas¹
Koniec -----------------------------------------------------------------
Czy te dwa błędy tyczą się jednego silniczka czy chodzi o dwa różne silniczki?
Na obecną chwilę błędy skasowane i nie wyskoczyły ponownie, lecz czas sie zabrać chyba za silniczki.