Mój problem wygląda następująco: mam rozebrana skrzynie i okazało się że uszkodzona jest "ruchoma zębatka" 6-go biegu. Zadzwoniłem do serwisu i okazało się że (w/g numeru VIN) koło do mojej skrzyni zmieniło numer z 02s311349A na 02s311349M (koszt ok 500zl). W/g serwisanta zaleca się również wymianę "zębatki stałej" od 6-go biegu które kosztuje kolejne 500zl. Po opisie "zębatki ruchome" maja jednakową ilość zębów (wewnętrzną i zewnętrzną) pytanie czym one mogą się różnić. Może ktoś już przerabiał temat i pochwali się spostrzeżeniami?
-- Pt mar 14, 2014 15:16 --
Jako że nikt nie potrafił mi pomóc to trzeba było sprawdzić organoleptycznie. Sprawa wygląda tak że koło jest niemal identyczne ale różni się rozmiarem o ok 0,3 mm i po założeniu na wałek w skrzyni jest bardzo ściśle spasowane, na tyle mocno że nie idzie ręcznie obrócić kół w skrzyni. Jedynym rozwiązaniem jest wymiana dwóch kół naraz. Problem bardzo często spotykany w 6-ścio biegowych skrzyniach więc może komuś informacja się przyda.
zębatka 6-go biegu (pytanie do mechaników)
- scenic
- Użytkownik
- Posty: 151
- Rejestracja: śr gru 18, 2013 18:46
- Auto:: 1T1, 1,9TDI 2003
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
- Kontakt:
zębatka 6-go biegu (pytanie do mechaników)
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
Zobacz profil mojego auta na Driiive.com
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..
Zobacz profil mojego auta na Driiive.com