2.0l TDI - 136 KM czy 140 KM, który wybrać?

konrad921123
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: sob paź 15, 2011 16:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: warszawa

2.0l TDI - 136 KM czy 140 KM, który wybrać?

Post autor: konrad921123 »

Witam

Który silnik wybrać, który jest lepszy i dlaczego?
- 2.0 TDI - 100 kW (136KM) - 320 Nm
- 2.0 TDI - 103 kW (140 KM) - 320 Nm

Zakładam że ten drugi 140konny będzie lepszy, bo poprzednika wycofali tylko dlaczego go wycofali?
Ostatnio zmieniony wt gru 06, 2011 00:00 przez konrad921123, łącznie zmieniany 1 raz.
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

:?:
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3417
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Nie wiadomo nawet o którym roczniku piszesz, jaki kod silnika wiec po co tu gdybac co to jest i czemu wycofali.
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

Żaden z tych każdy wie , że 1,9 TDI jest najlepszy .
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

GASIOR997 pisze:Żaden z tych każdy wie , że 1,9 TDI jest najlepszy .
:evil: A co to jest 1,9 TDI :?: :hahaha: ...Każdy swój silniczek chwali...
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Highline
Użytkownik
Posty: 194
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 15:44
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Dolnośląskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Highline »

GASIOR997 pisze:Żaden z tych każdy wie , że 1,9 TDI jest najlepszy .
Pod względem awaryjności; na pewno ;)
Ale jeśli chodzi o dynamikę i zrywność to wiadomo 2.0
VW Touran 1.9TDI '08 KLIKNIJ
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

konrad921123 pisze:Który silnik wybrać, który jest lepszy i dlaczego?
- 2.0 TDI - 100 kW (136KM) - 320 Nm
- 2.0 TDI - 103 kW (140 KM) - 320 Nm
Cały czas rozmowa na temat 2.0 ? :mrgreen:
Awatar użytkownika
marcin77
Zaawansowany
Posty: 372
Rejestracja: sob lip 02, 2011 20:26
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: WAŁCZ
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: marcin77 »

konrad921123 napisał/a:
Który silnik wybrać, który jest lepszy i dlaczego?
- 2.0 TDI - 100 kW (136KM) - 320 Nm
- 2.0 TDI - 103 kW (140 KM) - 320 Nm
Ten 100kw to silnik AZV produkcja 2003-20004 bez filtra cząstek stałych a103 kw to silnik BKD produkcja 2004-2009 bez lub filtrem cząstek stałych Silnik ten miał godnie zastąpić popularną i cenioną odmianę 1.9 TDI. I choć jest dużo nowocześniejszy od poprzednika, w powszechnej opinii uchodzi za znacznie mniej trwały
Oszczędności materiałowe i błędy technologiczne – to główne powody większości kłopotów, z którymi boryka się motor 2.0 TDI. Silnik zadebiutował na początku 2003 r. (Touran) i sukcesywnie był wprowadzany do większości modeli koncernu Volkswagena, Bez wątpienia popularnością dorównuje poprzednikowi, czyli wersji 1.9 TDI, niestety, trwałością już nie.

Zanim skupimy się na problemach, kosztach i walorach użytkowych, warto wiedzieć, że silnik 2.0 TDI może być ustawiony wzdłużnie lub poprzecznie, mieć wałki wyrównoważające (np. od tego zależy rodzaj napędu pompy oleju), występuje w różnych wariantach mocy, z głowicą 8- i 16-zaworową (dotyczy wersji 140-konnej), pompowtryskiwaczami lub wtryskiem common rail (wdrażany od końca 2007 r.)... – liczba odmian i różnic jest bardzo duża.
Z eksploatacyjnego punktu widzenia silnik 2.0 TDI wypada nie najlepiej. Większość kłopotów zaczyna pojawiać się po pokonaniu 100-120 tys. km, a ich lista okazuje się stosunkowo długa (wiele wymaga sporych nakładów finansowych!). Owszem, dużo usterek jest spójnych z tymi, na które choruje większość nowoczesnych jednostek wysokoprężnych, ale są też takie, które okazują się typowe właśnie dla wersji 2.0 TDI. Przykład: pękanie bądź „obsiadanie” głowicy. Pękanie to domena wersji 16-zaworowej. Do uszkodzenia dochodzi albo na 1. cylindrze, albo na 2. i na 3. jednocześnie. Natomiast „obsiadanie” spotykane jest w odmianie 8V i związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego na okręgu uszczelniającym cylindra od strony wydechowej. Inną typową awarią silnika 2.0 TDI są kłopoty z pompą oleju. Dotyczy to wersji z PD zarówno z wałkami wyrównaoważającymi, jak i bez nich. W pierwszym przypadku na ośce (jest to wielokąt podobny do imbusa) napędzającym pompę oleju wyrabiają się krawędzie, co skutkuje brakiem napędu pompy, natomiast w odmianie bez „balanserów”, gdzie napęd pompy realizowany jest przez łańcuch, dochodzi do jego rozciągnięcia W codziennej eksploatacji silnik 2.0 TDI robi dobre wrażenie. Już dynamika i niskie spalanie podstawowej odmiany z PD (moce: 136 i 140 KM) zadowoli wielu kierowców, a bardziej wymagający mogą poszukać wersji 170-konnej, niestety, często występującej z DPF-em, który wcześniej czy później podnosi koszty eksploatacji. Przeszkadzać może jedynie głośna praca jednostki. Poradzono sobie z tym pod koniec 2007 r., rezygnując z pompowtryskiwaczy na rzecz układu common rail (odmiany z CR obecnie wyparła wersje z PD). Poza tym wprowadzono wiele modyfikacji, można więc prognozować nieco wyższą trwałość nowych 2-litrówek TDI..To nie znaczy ze wszystkie silniki 2,0 są awaryjne
Ostatnio zmieniony wt gru 06, 2011 13:40 przez marcin77, łącznie zmieniany 1 raz.
pomogłem lub jak zasłużyłem - postaw piwo Moja fura
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

Bierz oba :>
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
pablo686
Początkujący
Posty: 39
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 14:36
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: okolice Płocka

Post autor: pablo686 »

No dobra a co Myślicie o wersji 2.0 l 170 KM??

Oczywiście mam na myśli TDI
ODPOWIEDZ