Touran By niko02
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 386 razy
- Otrzymał podziękowań: 326 razy
Touran By niko02
Auto zakupione w maju 2010 w okolicach Sieradza. Niestety sprzęgło było słabe, zostało wymienione na nowe. Kolor grafit, felgi 16, opony 205/55 /16. Silnik BKD 2.0 140 KM. Przebiegu dokładnie nie pamiętam ale było około 178k km.
Po zakupie wymieniono:
- sprzęgło
- oleje
- filtr kabiny-pyłkowy, oleju i powietrza
- rozrząd
1. Auto było lekko zaniedbane przez poprzednią właścicielkę ze względu na to, że woziła w nim małe dzieci. Na szczęście nie było porozlewanych płynów, tylko brudne fotele.
Auto zostało doprowadzone do przyzwoitego stanu, we własnym zakresie wyczyściłem, wyglinkowałem, zabezpieczyłem i nawoskowałem lakier.
2. Wyczyściłem i nawoskowałem felgi, na których zostało autko zakupione, letnie i zimowe.
3. Wyczyściłem środek., a także silnik.
4. W związku z tym, że byłem szczęśliwym posiadaczem MKII, (który nie zawiódł mnie przez 7 lat użytkowania ze względu na sposób traktowania), postanowiłem skorzystać z oferty, która była dostępna na vwgolf.pl MR Motors , mianowicie chiptuning razem z profesjonalną hamownią w profesjonalnym salonie. Koszt tej imprezy to po przecenie z 1400zł wyniósł ostatecznie 900 zł, jeżeli znajdzie się 10 chętnych. Dodam tylko, że byłem 276 na liście i do tej pory nikt nie wniósł żadnych zażaleń, co świadczy o jakości usługi. Poniżej wykres mojego Touranka po modzie.
Moc fabryczna wynosiła 142,3KM i 334NM, wzrosła do 158,2KM i 355NM. Nie chciałem uzyskać maksymalnych osiągów ze względu na nowe sprzęgło.
Po wstępnym badaniu mechanik stwierdził, że wszystko jest w jak najlepszym porządku, więc przystąpiono do skomponowania wirusa.
5. Dzisiaj stwierdzam, że była to dobra decyzja i pieniądze dobrze zainwestowałem. Spalanie spadło około 0,5l/100km, a autko jest żwawsze. Na dzień dzisiejszy średnie spalanie wynosi na ostatnich 3000km 5,8l. Auto używane w Warszawie i na trasie
Warszawa-Łódź -Zduńska Wola.
6. Przy przebiegu 186000KM wymieniłem filtr powietrza( po około 8000)na ORI KN dedykowany dla silnika 2.0 TDI marki VW/AUDI
7. Po pierwszym czyszczeniu filtra KN przy przebiegu około 200100km stwierdziłem, że lepiej spełnia on zadanie, niż jego poprzednik (ORI VW), ponieważ komora filtra była zdecydowanie czystsza, niż poprzednim razem.
8. W marcu 2011 Touran dostał nowe felgi z oponami , tak się prezentował:
9. Niestety w lipcu 2011r. Touran spotkał się na parkingu z kierowcą, który nie umiał parkować i swoim lusterkiem uszkodził mi tylną prawą lampę. Tak sie składało, że wcześniej planowałem zmienić tylne lampy razem z dokładką na te, z modelu po lifcie, i orientowałem się w cenach, ostatecznie wymiana lamp i dokładki wyniosła mnie 150zł, a stare leżą na strychu
10. Niestety ze względu tymczasowego postoju pod chmurką w Warszawie, Touran spotkał jeszcze dwóch kierowców, którzy nie umieli parkować,....
11. Pod koniec sierpnia w samochodzie zostały wymienione tuleje wahaczy 4szt., łożysko w lewym kole i gumy stabilizatora. Koszt około 1100zł.
W tej chwili zaczyna się jeszcze odzywać lewy przegub.
Niestety po wymianie... samochód odbierała Żona zauważyłem, że w zakładzie został wgnieciony prawy próg, jak się później okazało... samochód remontował stażysta, a szef tylko sprawdzał poprawność zamontowania, geometrię i zachowanie na drodze, nie zauważył, że był wgnieciony próg, na szczęście wszystko udało się naprawić.
12. We wrześniu postanowiłem zakonserwować Touranka przed zimą....
13. Jak się okazało starczyło potem czasu na wykonanie profesjonalnej korekty lakieru, która została przeprowadzona w Listopadzie, zapomniałem dodać, że we wrześniu została także wyprana tapicerka.
Wymienione zostały koła na zimowe, a także założone nowe chlapacze.
14. Ostatnim krokiem w tym roku było zakupienie nowych kółek dla Touranka i będą to niemieckie wzmacniane felgi MAM RSII w rozmiarze 18/8cali z oponami 225/45/18 (PIRELLI i SUNEV)
15. Dziś tj. 14.01.2012 r. zaczęła się modyfikacja LED-owa . Na pierwszy rzut poszły postojówki, najpierw jedna, żeby potwierdzić zamierzony efekt, porównanie, no i druga.
Drugi mod ,to podświetlenie tablicy rejestracyjnej, schemat postępowania, jak w pierwszym przypadku.
Ostatnim etapem była wymiana podświetlania w kabinie. Zmienione podświetlanie osobiste (LED bez oprawek) i w drugim rzędzie (36mm)(zdjęcia około weekendu)
No i oczywiście wlepka
16. Kolejna zmiana to montaż grilla a'la GTI. Podstawa, to grill FK bez znaczka i czerwona taśma KEITI, no i oczywiście Meguiars Trim Detailer
Dla zamierzających robić coś w przyszłości z grillem radzę uważać na śruby TORX, które go mocują, no i przy okazji częściowo zderzak. Niestety mi udało się obie ukręcić i teraz będę miał sporo rzeźby, żeby je odkręcić.
Jakiś patent na ukręconego TORX-a?
17. Jest kiera Multi by Jarry . Wszystko śmiga pięknie czekam, aż znajdzie się licznik z pełnym FIS-em żeby w pełni korzystać z nowych możliwości)
Przed
Po
18. Nareszcie jest MDF, można się pobawić multifunkcją . Adaptacja bez większych problemów...
Oczywiście okazało się, że nie ma kodu do radia , więc dzisiaj obdzwoniłem 6 dilerów i ceny okazały się bardzo rozbieżne od 75zł - Bednarek Łódź do 165 u któregoś w Warszawie. Ostatecznie wybrałem Chylińskiego w Wawie, koszt kodu do radia 80zł.
19. Wymiana Bordnetza i Gatewaya na nowsze,
20. Naprawa Webasto w trzech podejściach
a) Pierwsze podejście, około -8 st C, miała być "tylko" pompka i czujniki, ukręciła się śrubeczka od podkładki przy króćcach wody, auto złożone na dojazd...
b) Podejście drugie. W łapach dwa piece, w jednym uwalona płytka, w drugim ułamany palnik, po przelutowaniu palnika od mojego starego piec startował kilka razy na dwie minuty, a potem Glow-plug flame monitor Short to ground, poddałem się, bo była druga w nocy.
c) Trzecie podejście z Jarry-m, po rozebraniu pieca okazało się, że zwarły się kable od palnika. Delikatne odgięcie, przy okazji czyszczenie komory spalania, palnika i reszty. Piec wystartował i chodzi do dzisiaj.
Przy okazji przymiarka nowych felg
21. Zakupiony moduł BT 5N0.....730B, wkrótce zdjęcia i montaż ....
22. Zamontowana podstopnica, kupiona w serwisie Chylińskiego, mieli od ręki. Cena około 70 zł.
23. Mój zestaw kosmetyków
24. Dzisiaj (tj. 13.04.2012 r.)przyszło nowe radio i od razu zabrałem się do pracy . Chwilowo bez przejściówki do anteny, czyli stare kabelki ogołociłem z wcisków ale nie przeszkadza to w graniu.
RCD300
RCD310 Black
25.05.05.2012 r. Podczas I OZTKP w Borkach wymieniłem spalony przedni głośnik oraz przy okazji wygłuszyłem przednie prawe drzwi, przez co zostałem przez szanownych kolegów nagrodzony dyplomem . Poniżej kilka zdjęć z całej operacji:
26.24.05.2012 r. Dzisiaj zamontowałem nowe żarówki NARVA Range Power White H7. Oto efekt
27. 20.07.2012 r. samochód dostał nowy programik z racji grupowego chiptuningu w V-tech Łowicz. Teraz można się pochwalić 173KM i 388 NM. Dodatkowo wymienione zostały wszystkie świece na nowe Bosch.
28. 07.2012 r. Trzeba było zreanimować przewód spryskiwaczy szyby, ponieważ został przecięty przez maskę. Touran dostał nakładkę alu na pedał gazu oraz srebrne elementy grilla zostały oklejone czarną, matową folią 3M, zostało wymienione wygłuszenie komory silnika (część grodziowa), oraz wymienione 3-cie światło stop. (poprzednie ze względu na wadliwą uszczelkę zostało zalane wodą.
29. 08.2012 r. W touranie nadszedł czas na wymianę tylnych amortyzatorów i sprężyn. Zakupiony został oryginalny zestaw od Tourana z przebiegiem 70tyś. km.
30.09.2012. Przy przebiegu 218080km wymienione zostały tarcze i klocki oraz łącznik stabilizatora (prawy przód), dodatkowo została ustawiona zbieżność.
31. 10.2012 r. W touranie zostały założone światła do jazdy dziennej (wzór Hella Flex Style), dwa nowe klaksony, listwa ochronna tylnego zderzaka, lampy od Tourana wersja Cross oraz został wyprowadzony przewód od webasto do sterowania centralką telestart.
32.11.2012 Wymieniłem wszystkie przyciski sterowania szyb oraz przełącznik świateł na wersję chromowaną, dołożyłem nowe chromowane nakładki na pedał hamulca oraz sprzęgła, wymieniłem główną lampkę podsufitki na wersję ambientem ledowym w kolorze czerwonym.
33..Zamiana felg z kolegą Marekk
34. Nowe wygłuszenie maski
35. 10.2012 – zakup nowego akumulatora Bosch Silver S5 74Ah 750A
36. 11.2012 – tablice zlotowe, ramki pod tablicę rejestracyjną, Lampki fotweel , wycieraczki Bosch przód i tył
37. 12.2012 – olej Liqui Molly Top Tec 4600 5W30 filtr paliwa, powietrza i oleju Mann, .
38. 12.2012 – czyszczenie wtryskiwaczy, czyszczenie zbiornika paliwa, płukanka silnika, wymiana oleju i filtrów, usunięcie zaworu EGR.
39. 12.2012 – montaż centralki telestart T91 – webasto uruchamiane z pilota.
40. 03.2013 – wymiana wysprzęglika i zakup dwóch opon CPC2
41. 04.2013 zakup malowanego spoilera klapy bagażnika
42. 07.2013 – zakup nowych felg, polerowanie rantów, malowanie dokładek zderzaków przód i tył zakup chromowanego przycisku hamulca ręcznego
43. 07.2013 – wymiana zamka klapy bagażnika, przegląd samochodu, wymiana filtra powietrza.
44. 08.2013 – zakup schowka środkowego z modelu 1T3, montaż dodatkowego audio w bagażniku
45. 09.2013 – wymiana kpl. Rozrządu + pompa wody
46. 09.2013 – wymiana łożysk przód
47. 10.2013 – zakup instalacji halogenów przednich, zakup instalacji haka, montaż oryginalnego lusterka wstecznego dla dziecka
48. Montaż znaczka TKP
49. 11.2013 – przeróbka lamp przednich
50. Przekładka przycisków w panelu Climatic na chromowane z VW New Beetle
51. Montaż projektorów led w drzwiach przednich, demontaż listew LED
52. Zakup felg i zawieszenia gwintowanego na nowy sezon.
53. 01.2014 – początek montażu czujnika zmierzchu/deszczu.
54. 02.2014 – montaż czujnika deszczu
Wstępnie wydrukowana ramka, wszystko odmalowane, czujnik założony ale działał średnio. Ostatecznie z AC szyba wymianiona na nową, oryginał i czujnik działa idealnie. Wcześniej z powodu odprysków słabo reagował na deszcz.
55. 03.2014r. – Przeróbka oryginalnych felg za pomocą Plasti DIP
55. 04.2014r. – Regeneracja zacisków, wymiana zacisków przód i tył, klocki i tarcze tył (ASO) osłony przeciwpyłowa przód i tył, zawieszenie gwintowane przód i tył, drążki stabilizatora przód. Wymiana płynu hamulcowego, montaż zabezpieczenia.
Klocki i tarcze, osłony oryginał, zaciski nowe, malowane na czerwono.
56. 05.2015 – przeróbka na 5 osób (tylko montaż podłogi zamiast siedzeń) + pranie.
57. 05.2014 – wymiana 2 lampek DRL – dostały kamieniami
58. 05.2014 – montaż rejestratora jazdy MIO
59. 05.2015 – przyciemnione migacze w lusterkach
60. 07.2014r. – nowy alternator
Stary zdany, zakupiony nowy w firmie Borg Automotive w Zduńskiej Woli.
61. 08.2014r. – Olej Liquid Moly Top Tec 4600 5W30, Filtr oleju Mann, Filtr paliwa Mann, filtr powietrza Mann, filtr przeciwpyłkowy węglowy Mann, płukanka silnika Liquid Molly Engin cleaner, dodatek do oleju Liquid Molly Ceratec.
62. 08.2014r.-Wymiana Felg Segin Brabus na 7.5J 5x112 Et 48 śrubami i nowymi wentylkami.
63. 08.2014-Zakup i wymiana 2x półoś BJ,wymiana zawieszenia na oryginalne
64. 09.2014r. – montaż nawiewów chrom
65. 09.2014 – wymiana kierownicy na GTI
66. 10.2014 – Zakup koła dojazdowego
67. 11.2014 – pranie foteli
Przed:
Po:
68. 01.2015 – regeneracja rozrusznika
69. 01.2015 – montaż uchwytu pod telefon/tablet
70. 02.2015 – wymiana szyby na nową oryginalną pod czujnik zmierzchu – deszczu ,ASO oraz wymiana tylnej klapy na 2009 zdjęcie lakieru i malowanie w ASO.
71. 02.2015 – wymiana gałki od audi
72. 03.2015 – montaż audio – koniec, a ciągnęło się to od 10.2014r.
Jednostka sterująca to Pioneer F20BT, posiada mapy, BT, wszelkie możliwości konfiguracji, korzystania z zewnętrznych źródła ale przede wszystkim wyjścia, które były mi potrzebne
Głośniki przód to Focal165 FX, tył – Focal Access A1 165… wzmacniacz je zasilający to Focal F.D. 4.350:
Przewody w całym zestawie to Monster XP
Maty:
Minimum 2 maty o wymiarach 75cmx50cm jedna na blachę drzwi, druga na blachę grodziową i pianka GMS10mm, na tapicerkę. Można jeszcze 3cią matę na blachę grodziową od strony zewnętrznej.
STP GOLD 2,5mm 50zł (75cmx50cm) mi najlepiej przypasowały,
Koszty:
150-200zł + dystans około 35-40zł, nowe okablowanie 40zł. Łącznie 225zł-280zł za jedne drzwi przygotowane pod głośnik.
Fotostory:
Tył:
Przód: ostatecznie syki poszły w osłone lusterka.
Klapa i bagażnik:
W bagażniku znajduje się SUB Focal 27V1 zasilany wzmaczniaczem uDimension JR.370
74. 05.2015 – wymiana olejów
75. 06.2015 – IV OZTKP – kodowanie halogenów, nowe manetki kierownicy lewa i prawa, montaż ostateczny halogenów – dorobienie wiązki do kabiny i podłącznie.
76. 07.2015 – wymiana kpl. Sprzęgło LUK (tarcza, docisk, dwumasa, wysprzęglik), wymiana oleju w skrzyni oraz poduszka skrzyni pod filtrem powietrza.
77.Od maja 2010 zbieram też wszystkie rachunki za paliwo, tankuję tylko Vervę na dwóch stacjach.
78. Moduły led w lampce głównej i tablicy rejestracyjnej.
Moduły:
Lampka główna przed i po:
Tablica przed, po i pół/pół:
79.Pochwalę się moim poprzednim autkiem Golf MKII 1.8 RP, włożone dużo serca, posiadam go od listopada 2002, dalej jeździ, nigdy mnie nie zawiódł, aktualnie Może mieć około 600k km przebiegu.
Priorytety na nowy sezon:
- turbina hybryda
- kamera cofania
- wymiana climatic na climatronic
- siatka grodziowa bagażnika
- nowe felgi na sezon lub polerka starych
- wygłuszenie boków bagażnika, nadkoli i dachu
- konserwacja podwozia
- Malowanie proszkowe zacisków i osłon hamulcowych
- Nowe radio
- Kierownica multi od GTI
Może jakieś sugestie?...
W razie pytań proszę pisać, chętnie odpowiem.
Po zakupie wymieniono:
- sprzęgło
- oleje
- filtr kabiny-pyłkowy, oleju i powietrza
- rozrząd
1. Auto było lekko zaniedbane przez poprzednią właścicielkę ze względu na to, że woziła w nim małe dzieci. Na szczęście nie było porozlewanych płynów, tylko brudne fotele.
Auto zostało doprowadzone do przyzwoitego stanu, we własnym zakresie wyczyściłem, wyglinkowałem, zabezpieczyłem i nawoskowałem lakier.
2. Wyczyściłem i nawoskowałem felgi, na których zostało autko zakupione, letnie i zimowe.
3. Wyczyściłem środek., a także silnik.
4. W związku z tym, że byłem szczęśliwym posiadaczem MKII, (który nie zawiódł mnie przez 7 lat użytkowania ze względu na sposób traktowania), postanowiłem skorzystać z oferty, która była dostępna na vwgolf.pl MR Motors , mianowicie chiptuning razem z profesjonalną hamownią w profesjonalnym salonie. Koszt tej imprezy to po przecenie z 1400zł wyniósł ostatecznie 900 zł, jeżeli znajdzie się 10 chętnych. Dodam tylko, że byłem 276 na liście i do tej pory nikt nie wniósł żadnych zażaleń, co świadczy o jakości usługi. Poniżej wykres mojego Touranka po modzie.
Moc fabryczna wynosiła 142,3KM i 334NM, wzrosła do 158,2KM i 355NM. Nie chciałem uzyskać maksymalnych osiągów ze względu na nowe sprzęgło.
Po wstępnym badaniu mechanik stwierdził, że wszystko jest w jak najlepszym porządku, więc przystąpiono do skomponowania wirusa.
5. Dzisiaj stwierdzam, że była to dobra decyzja i pieniądze dobrze zainwestowałem. Spalanie spadło około 0,5l/100km, a autko jest żwawsze. Na dzień dzisiejszy średnie spalanie wynosi na ostatnich 3000km 5,8l. Auto używane w Warszawie i na trasie
Warszawa-Łódź -Zduńska Wola.
6. Przy przebiegu 186000KM wymieniłem filtr powietrza( po około 8000)na ORI KN dedykowany dla silnika 2.0 TDI marki VW/AUDI
7. Po pierwszym czyszczeniu filtra KN przy przebiegu około 200100km stwierdziłem, że lepiej spełnia on zadanie, niż jego poprzednik (ORI VW), ponieważ komora filtra była zdecydowanie czystsza, niż poprzednim razem.
8. W marcu 2011 Touran dostał nowe felgi z oponami , tak się prezentował:
9. Niestety w lipcu 2011r. Touran spotkał się na parkingu z kierowcą, który nie umiał parkować i swoim lusterkiem uszkodził mi tylną prawą lampę. Tak sie składało, że wcześniej planowałem zmienić tylne lampy razem z dokładką na te, z modelu po lifcie, i orientowałem się w cenach, ostatecznie wymiana lamp i dokładki wyniosła mnie 150zł, a stare leżą na strychu
10. Niestety ze względu tymczasowego postoju pod chmurką w Warszawie, Touran spotkał jeszcze dwóch kierowców, którzy nie umieli parkować,....
11. Pod koniec sierpnia w samochodzie zostały wymienione tuleje wahaczy 4szt., łożysko w lewym kole i gumy stabilizatora. Koszt około 1100zł.
W tej chwili zaczyna się jeszcze odzywać lewy przegub.
Niestety po wymianie... samochód odbierała Żona zauważyłem, że w zakładzie został wgnieciony prawy próg, jak się później okazało... samochód remontował stażysta, a szef tylko sprawdzał poprawność zamontowania, geometrię i zachowanie na drodze, nie zauważył, że był wgnieciony próg, na szczęście wszystko udało się naprawić.
12. We wrześniu postanowiłem zakonserwować Touranka przed zimą....
13. Jak się okazało starczyło potem czasu na wykonanie profesjonalnej korekty lakieru, która została przeprowadzona w Listopadzie, zapomniałem dodać, że we wrześniu została także wyprana tapicerka.
Wymienione zostały koła na zimowe, a także założone nowe chlapacze.
14. Ostatnim krokiem w tym roku było zakupienie nowych kółek dla Touranka i będą to niemieckie wzmacniane felgi MAM RSII w rozmiarze 18/8cali z oponami 225/45/18 (PIRELLI i SUNEV)
15. Dziś tj. 14.01.2012 r. zaczęła się modyfikacja LED-owa . Na pierwszy rzut poszły postojówki, najpierw jedna, żeby potwierdzić zamierzony efekt, porównanie, no i druga.
Drugi mod ,to podświetlenie tablicy rejestracyjnej, schemat postępowania, jak w pierwszym przypadku.
Ostatnim etapem była wymiana podświetlania w kabinie. Zmienione podświetlanie osobiste (LED bez oprawek) i w drugim rzędzie (36mm)(zdjęcia około weekendu)
No i oczywiście wlepka
16. Kolejna zmiana to montaż grilla a'la GTI. Podstawa, to grill FK bez znaczka i czerwona taśma KEITI, no i oczywiście Meguiars Trim Detailer
Dla zamierzających robić coś w przyszłości z grillem radzę uważać na śruby TORX, które go mocują, no i przy okazji częściowo zderzak. Niestety mi udało się obie ukręcić i teraz będę miał sporo rzeźby, żeby je odkręcić.
Jakiś patent na ukręconego TORX-a?
17. Jest kiera Multi by Jarry . Wszystko śmiga pięknie czekam, aż znajdzie się licznik z pełnym FIS-em żeby w pełni korzystać z nowych możliwości)
Przed
Po
18. Nareszcie jest MDF, można się pobawić multifunkcją . Adaptacja bez większych problemów...
Oczywiście okazało się, że nie ma kodu do radia , więc dzisiaj obdzwoniłem 6 dilerów i ceny okazały się bardzo rozbieżne od 75zł - Bednarek Łódź do 165 u któregoś w Warszawie. Ostatecznie wybrałem Chylińskiego w Wawie, koszt kodu do radia 80zł.
19. Wymiana Bordnetza i Gatewaya na nowsze,
20. Naprawa Webasto w trzech podejściach
a) Pierwsze podejście, około -8 st C, miała być "tylko" pompka i czujniki, ukręciła się śrubeczka od podkładki przy króćcach wody, auto złożone na dojazd...
b) Podejście drugie. W łapach dwa piece, w jednym uwalona płytka, w drugim ułamany palnik, po przelutowaniu palnika od mojego starego piec startował kilka razy na dwie minuty, a potem Glow-plug flame monitor Short to ground, poddałem się, bo była druga w nocy.
c) Trzecie podejście z Jarry-m, po rozebraniu pieca okazało się, że zwarły się kable od palnika. Delikatne odgięcie, przy okazji czyszczenie komory spalania, palnika i reszty. Piec wystartował i chodzi do dzisiaj.
Przy okazji przymiarka nowych felg
21. Zakupiony moduł BT 5N0.....730B, wkrótce zdjęcia i montaż ....
22. Zamontowana podstopnica, kupiona w serwisie Chylińskiego, mieli od ręki. Cena około 70 zł.
23. Mój zestaw kosmetyków
24. Dzisiaj (tj. 13.04.2012 r.)przyszło nowe radio i od razu zabrałem się do pracy . Chwilowo bez przejściówki do anteny, czyli stare kabelki ogołociłem z wcisków ale nie przeszkadza to w graniu.
RCD300
RCD310 Black
25.05.05.2012 r. Podczas I OZTKP w Borkach wymieniłem spalony przedni głośnik oraz przy okazji wygłuszyłem przednie prawe drzwi, przez co zostałem przez szanownych kolegów nagrodzony dyplomem . Poniżej kilka zdjęć z całej operacji:
26.24.05.2012 r. Dzisiaj zamontowałem nowe żarówki NARVA Range Power White H7. Oto efekt
27. 20.07.2012 r. samochód dostał nowy programik z racji grupowego chiptuningu w V-tech Łowicz. Teraz można się pochwalić 173KM i 388 NM. Dodatkowo wymienione zostały wszystkie świece na nowe Bosch.
28. 07.2012 r. Trzeba było zreanimować przewód spryskiwaczy szyby, ponieważ został przecięty przez maskę. Touran dostał nakładkę alu na pedał gazu oraz srebrne elementy grilla zostały oklejone czarną, matową folią 3M, zostało wymienione wygłuszenie komory silnika (część grodziowa), oraz wymienione 3-cie światło stop. (poprzednie ze względu na wadliwą uszczelkę zostało zalane wodą.
29. 08.2012 r. W touranie nadszedł czas na wymianę tylnych amortyzatorów i sprężyn. Zakupiony został oryginalny zestaw od Tourana z przebiegiem 70tyś. km.
30.09.2012. Przy przebiegu 218080km wymienione zostały tarcze i klocki oraz łącznik stabilizatora (prawy przód), dodatkowo została ustawiona zbieżność.
31. 10.2012 r. W touranie zostały założone światła do jazdy dziennej (wzór Hella Flex Style), dwa nowe klaksony, listwa ochronna tylnego zderzaka, lampy od Tourana wersja Cross oraz został wyprowadzony przewód od webasto do sterowania centralką telestart.
32.11.2012 Wymieniłem wszystkie przyciski sterowania szyb oraz przełącznik świateł na wersję chromowaną, dołożyłem nowe chromowane nakładki na pedał hamulca oraz sprzęgła, wymieniłem główną lampkę podsufitki na wersję ambientem ledowym w kolorze czerwonym.
33..Zamiana felg z kolegą Marekk
34. Nowe wygłuszenie maski
35. 10.2012 – zakup nowego akumulatora Bosch Silver S5 74Ah 750A
36. 11.2012 – tablice zlotowe, ramki pod tablicę rejestracyjną, Lampki fotweel , wycieraczki Bosch przód i tył
37. 12.2012 – olej Liqui Molly Top Tec 4600 5W30 filtr paliwa, powietrza i oleju Mann, .
38. 12.2012 – czyszczenie wtryskiwaczy, czyszczenie zbiornika paliwa, płukanka silnika, wymiana oleju i filtrów, usunięcie zaworu EGR.
39. 12.2012 – montaż centralki telestart T91 – webasto uruchamiane z pilota.
40. 03.2013 – wymiana wysprzęglika i zakup dwóch opon CPC2
41. 04.2013 zakup malowanego spoilera klapy bagażnika
42. 07.2013 – zakup nowych felg, polerowanie rantów, malowanie dokładek zderzaków przód i tył zakup chromowanego przycisku hamulca ręcznego
43. 07.2013 – wymiana zamka klapy bagażnika, przegląd samochodu, wymiana filtra powietrza.
44. 08.2013 – zakup schowka środkowego z modelu 1T3, montaż dodatkowego audio w bagażniku
45. 09.2013 – wymiana kpl. Rozrządu + pompa wody
46. 09.2013 – wymiana łożysk przód
47. 10.2013 – zakup instalacji halogenów przednich, zakup instalacji haka, montaż oryginalnego lusterka wstecznego dla dziecka
48. Montaż znaczka TKP
49. 11.2013 – przeróbka lamp przednich
50. Przekładka przycisków w panelu Climatic na chromowane z VW New Beetle
51. Montaż projektorów led w drzwiach przednich, demontaż listew LED
52. Zakup felg i zawieszenia gwintowanego na nowy sezon.
53. 01.2014 – początek montażu czujnika zmierzchu/deszczu.
54. 02.2014 – montaż czujnika deszczu
Wstępnie wydrukowana ramka, wszystko odmalowane, czujnik założony ale działał średnio. Ostatecznie z AC szyba wymianiona na nową, oryginał i czujnik działa idealnie. Wcześniej z powodu odprysków słabo reagował na deszcz.
55. 03.2014r. – Przeróbka oryginalnych felg za pomocą Plasti DIP
55. 04.2014r. – Regeneracja zacisków, wymiana zacisków przód i tył, klocki i tarcze tył (ASO) osłony przeciwpyłowa przód i tył, zawieszenie gwintowane przód i tył, drążki stabilizatora przód. Wymiana płynu hamulcowego, montaż zabezpieczenia.
Klocki i tarcze, osłony oryginał, zaciski nowe, malowane na czerwono.
56. 05.2015 – przeróbka na 5 osób (tylko montaż podłogi zamiast siedzeń) + pranie.
57. 05.2014 – wymiana 2 lampek DRL – dostały kamieniami
58. 05.2014 – montaż rejestratora jazdy MIO
59. 05.2015 – przyciemnione migacze w lusterkach
60. 07.2014r. – nowy alternator
Stary zdany, zakupiony nowy w firmie Borg Automotive w Zduńskiej Woli.
61. 08.2014r. – Olej Liquid Moly Top Tec 4600 5W30, Filtr oleju Mann, Filtr paliwa Mann, filtr powietrza Mann, filtr przeciwpyłkowy węglowy Mann, płukanka silnika Liquid Molly Engin cleaner, dodatek do oleju Liquid Molly Ceratec.
62. 08.2014r.-Wymiana Felg Segin Brabus na 7.5J 5x112 Et 48 śrubami i nowymi wentylkami.
63. 08.2014-Zakup i wymiana 2x półoś BJ,wymiana zawieszenia na oryginalne
64. 09.2014r. – montaż nawiewów chrom
65. 09.2014 – wymiana kierownicy na GTI
66. 10.2014 – Zakup koła dojazdowego
67. 11.2014 – pranie foteli
Przed:
Po:
68. 01.2015 – regeneracja rozrusznika
69. 01.2015 – montaż uchwytu pod telefon/tablet
70. 02.2015 – wymiana szyby na nową oryginalną pod czujnik zmierzchu – deszczu ,ASO oraz wymiana tylnej klapy na 2009 zdjęcie lakieru i malowanie w ASO.
71. 02.2015 – wymiana gałki od audi
72. 03.2015 – montaż audio – koniec, a ciągnęło się to od 10.2014r.
Jednostka sterująca to Pioneer F20BT, posiada mapy, BT, wszelkie możliwości konfiguracji, korzystania z zewnętrznych źródła ale przede wszystkim wyjścia, które były mi potrzebne
Głośniki przód to Focal165 FX, tył – Focal Access A1 165… wzmacniacz je zasilający to Focal F.D. 4.350:
Przewody w całym zestawie to Monster XP
Maty:
Minimum 2 maty o wymiarach 75cmx50cm jedna na blachę drzwi, druga na blachę grodziową i pianka GMS10mm, na tapicerkę. Można jeszcze 3cią matę na blachę grodziową od strony zewnętrznej.
STP GOLD 2,5mm 50zł (75cmx50cm) mi najlepiej przypasowały,
Koszty:
150-200zł + dystans około 35-40zł, nowe okablowanie 40zł. Łącznie 225zł-280zł za jedne drzwi przygotowane pod głośnik.
Fotostory:
Tył:
Przód: ostatecznie syki poszły w osłone lusterka.
Klapa i bagażnik:
W bagażniku znajduje się SUB Focal 27V1 zasilany wzmaczniaczem uDimension JR.370
74. 05.2015 – wymiana olejów
75. 06.2015 – IV OZTKP – kodowanie halogenów, nowe manetki kierownicy lewa i prawa, montaż ostateczny halogenów – dorobienie wiązki do kabiny i podłącznie.
76. 07.2015 – wymiana kpl. Sprzęgło LUK (tarcza, docisk, dwumasa, wysprzęglik), wymiana oleju w skrzyni oraz poduszka skrzyni pod filtrem powietrza.
77.Od maja 2010 zbieram też wszystkie rachunki za paliwo, tankuję tylko Vervę na dwóch stacjach.
78. Moduły led w lampce głównej i tablicy rejestracyjnej.
Moduły:
Lampka główna przed i po:
Tablica przed, po i pół/pół:
79.Pochwalę się moim poprzednim autkiem Golf MKII 1.8 RP, włożone dużo serca, posiadam go od listopada 2002, dalej jeździ, nigdy mnie nie zawiódł, aktualnie Może mieć około 600k km przebiegu.
Priorytety na nowy sezon:
- turbina hybryda
- kamera cofania
- wymiana climatic na climatronic
- siatka grodziowa bagażnika
- nowe felgi na sezon lub polerka starych
- wygłuszenie boków bagażnika, nadkoli i dachu
- konserwacja podwozia
- Malowanie proszkowe zacisków i osłon hamulcowych
- Nowe radio
- Kierownica multi od GTI
Może jakieś sugestie?...
W razie pytań proszę pisać, chętnie odpowiem.
Ostatnio zmieniony śr sty 27, 2016 23:41 przez niko02, łącznie zmieniany 66 razy.
- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
No fajny opis i autko. A jak ten próg wyprostowałeś?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
-
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: pt paź 07, 2011 09:09
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 1 raz
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 386 razy
- Otrzymał podziękowań: 326 razy
Próg został wyciągnięty specjalnym sprzętem, czego osobiście nie widziałem ale z posiadanej wiedzy i oględzin samochodu przed i po, stwierdzam, że faktycznie tak mogło być, bo nie ma tam żednej szpachli.Rauko pisze:No fajny opis i autko. A jak ten próg wyprostowałeś?
Ostatnio zmieniony czw gru 29, 2011 09:09 przez niko02, łącznie zmieniany 1 raz.
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 386 razy
- Otrzymał podziękowań: 326 razy
Poprzednie w tej chwili jeżdżą u mojego brata w A3, też2.0 BKD z 2004.Dodi pisze:fele na nastepny sezon sa super...
nie masz tych poprzednich?
Były to polerowane 17" i szczerze, to ich nie polecam ze względu na to, że trzeba je polerować średnio raz w imesiącu około 2h, żeby dobrze wyglądały.
Posiadam za to felgi, które zakupiłem z autem z oponami205/55/16 w bardzo dobrym stanie, wyważone, wyczyszczone, z oryginalnymi kapselkami, w tej chwili zimują u mnie w garażu. Jeżeli nie znajdzie się ktoś z forum, to wystawię na allegro, chociaż nie wiem, czy ich awaryjnie nie zostawić w razie, jak bysię 18 nie sprawdziły...
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 386 razy
- Otrzymał podziękowań: 326 razy
Plany
Priorytety na nowy sezon:
- felgi 18"
- montaż skrzyni, wzmacniacza i okablowania
- przeciwmgielne w zderzak
- światła do jazdy dziennej
- podstopnica MKV
- LED'owe podświetlanie elementów
- grill bez znaczka
Dalsze plany:
- relingi..........lub zostanie w konwencji szaro - czarnej
- może więcej mocy
- nowe radio
Może jakieś sugestie?...
- felgi 18"
- montaż skrzyni, wzmacniacza i okablowania
- przeciwmgielne w zderzak
- światła do jazdy dziennej
- podstopnica MKV
- LED'owe podświetlanie elementów
- grill bez znaczka
Dalsze plany:
- relingi..........lub zostanie w konwencji szaro - czarnej
- może więcej mocy
- nowe radio
Może jakieś sugestie?...
- rock4
- Specjalista
- Posty: 819
- Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
- Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 20 razy
- Kontakt:
Re: Plany
Moim zdaniem relingi srebrne idealnie by pasowały...niko02 pisze:...
Dalsze plany:
- relingi..........lub zostanie w konwencji szaro - czarnej
...
Może jakieś sugestie?...
Swoją drogą ładny WĂZ