Nie można przekręcić zamka stacyjki

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

marekhd pisze:Mam problem ze stacyjką, mianowicie przekręca się tylko do momentu otwarcia blokady kierownicy i to wszystko, co może być przyczyną?
1.Uszkodzona stacyjka czy może blokada kierownicy?
2.Czy przy braku możliwości przekręcenia kluczyka istnieje możliwość wyciągnięcia stacyjki(drucik w dziurkę)?
Za podpowiedzi serdecznie dziękuję.
Touran 1.9 tdi 2003 r.
Pokręć delikatnie kierownicą i pójdzie ;)
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
shaman82
Przeglądacz
Posty: 107
Rejestracja: czw maja 05, 2011 00:06
Auto:: 1T1 BXF '06
Imię:: Pablo
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Post autor: shaman82 »

Jeżeli to twój pierwszy VW to postępuj tak jak pisze QQ
W momencie gdy próbujesz przekręcić kluczyk i stacyjka Ci na to nie pozwala to drugą ręką rusz kierownicą - powinna stacyjka pozwolić przekręcić kluczyk dalej
mieszkoma
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
Auto:: AVQ 2003
Imię:: Mieszko
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: mieszkoma »

Ale Marek napisał, że blokada odpuszcza po przekręceniu kluczyka więc raczej nie jest ona problemem. A raczej uszkodzona stacyjka jak nie chce się przekręcić w pozycję zapłonu.
marekhd
Posty: 2
Rejestracja: czw sie 02, 2012 12:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Nysa

Post autor: marekhd »

Panowie blokada puszcza i kierownicą można kręcić, jak wyciągnę kluczyk to się kiera blokuje to oczywiste.
Problem jest z przekręceniem kluczyka do pozycji włączenia kontrolek a następnie startu.
Mam drugą stacyjkę ale w związku że się kluczyk nie przekręca to nie mogę skorzystać z drucika, i nie wiem czy mam wszystko rozkręcać czy nie.
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

Masz na pewno uwalone nastawniki kluczyka w bębenku stacyjki. Musisz rozkręcić bo inaczej sie nieda wyciadnać bebenka z kopyta kierownicy. i na siłe nie przekręcaj bo bedzie bebenek do wymiany a to wtedy tylko serwis po vinie i drogo. Ja bym na twoim miejscu tak zrobił wsadził drucikiem i wyciagnał bebenek i go zobaczył jak działa.
Załączniki
22.jpg
1.JPG
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
Awatar użytkownika
marcin975
Zaawansowany
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Post autor: marcin975 »

Dzisiaj dopadła mnie awaria stacyjki :omatko: nie można było wyjąć kluczyka, a auto trzeba było zgasić na biegu.
główną przyczyną był ten mały plastik, bynajmniej od niego się zaczęło, bębenek był sprawny :>

Obrazek
po demontażu stacyjki okazało się ,że jest coś w niej uszkodzone w środku,a koszty naprawy nieopłacalne w stosunku do dobrej używki

Obrazek


Obrazek

całkowite koszta jakie poniosłem to 280zł(z 2X dojazdem) :mrgreen:
Touran był i się zmył :)
archirt
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: sob wrz 10, 2011 12:10
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szprotawa

Post autor: archirt »

Mnie tydzień temu też to dopadło.

Czasem brak możliwości przekręcenia kluczyka.
Kupić używkę czy odrazu nowe? Jaki jest sposób odkręcania śrub zrywalnych?
Awatar użytkownika
marcin975
Zaawansowany
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Post autor: marcin975 »

U mnie "Pan Kluczyk" zrobił to punktakiem i młotkiem :mrgreen:
Touran był i się zmył :)
banan323
Początkujący
Posty: 39
Rejestracja: sob mar 17, 2012 19:11
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódż

Re: Nie można przekręcić zamka stacyjki

Post autor: banan323 »

Witam panowie ostatnio trochę namieszałem vcds w autku no i problem z kierownicą brak blokady no i ciężko jest przekręcić stacyjkę ,pomocy .
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Re: Nie można przekręcić zamka stacyjki

Post autor: Tomas »

Pisz do jarrego, przecież masz go na miejscu w Łodzi.
sosikinside
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pn paź 06, 2014 22:17
Auto:: vw touran 1.6 FSI 2003r
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Zbąszyń

Re: Nie można przekręcić zamka stacyjki

Post autor: sosikinside »

Mnie też to dopadło po 10latach użytkowania, ale rozebrałem i od znajomego dostałem inną stacyjkę i zrobiłem z dwóch jedną!!! Ale z kim nie gadałem podobno to wada stacyjek VW
VW Touran 1.6 FSI
banan323
Początkujący
Posty: 39
Rejestracja: sob mar 17, 2012 19:11
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódż

Re: Nie można przekręcić zamka stacyjki

Post autor: banan323 »

Ok dziękuję napisałem do Jerrego,najgorsze że autkiem jeździ moja żona i wozi dzieci do żłobka i szkoły dzisiaj dzwoniła że chyba złamie kluczyk :roll:
Awatar użytkownika
qoocam
Użytkownik
Posty: 182
Rejestracja: sob mar 09, 2013 12:07
Auto:: 1,9 TDI AVQ
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Wołomin/Kobyłka
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Nie można przekręcić zamka stacyjki

Post autor: qoocam »

odświeżam temat... :roll:
Padłem "ofiarą" nagłej śmierci stacyjki. Objawy: po włożeniu kluczyka i próbie odpalenia auta przekręca się max 45 stopni. Blokada kierownicy nie działa. Po próbie czyszczenia, smarowania i przedmuchiwania stacyjki uznałem, że pozostaje demontaż. I tu pojawił się problem... Co za tęgi, niemiecki łeb wymyślił śruby, których nie można odkręcić?!?!?! :evil: :evil: :evil:
Wygląda na to, że 2 śruby mocujące stacyjkę do kolumny kierowniczej będzie trzeba rozwiercić! Macie może jakiś sprawdzony patent na to cudo?

Udało się. Przystawka kątowa do wiertarki, wykrętaki + cały dzisiejszy poranek i stacyjka zdemontowana. Problem jednak pozostał, kluczyk nie przekręca się. Wygląda na to, że coś w bebechach się posypało i blokuje obrót mechanizmu. Moje pytanie:
Czy jest sposób na demontaż stacyjki (wyjęcie wkładki) bez uszkadzania pętli immobilajzera? (patent z drucikiem nie sprawdza się z uwagi na niemożność obrotu kluczyka)
Czy można ewentualnie wymienić cały mechanizm na nowy (używany), z nowymi (używanymi) kluczkami? Czy będzie to wymagało dokodowywania, adaptacji immo?
Naturalnie, zdaję sobie sprawę, że nowy kluczyk wykluczy mi z użytku zamki w drzwiach... ale przeboleję... :)

Problem rozwiązany. Oddałem stacyjkę fachowcowi (AUTO Kluczyk - Warszawa, al. Wilanowska). 1,5 h i naprawione. Nawet nie pytałem jak dostał się do środka.... :roll: Prawdopodobnie "tajemnica zawodowa" :P Okazało się, że pękł element blokady kierownicy, który zakleszczył cały mechanizm stacyjki. Majster znał problem z innych aut VAG, więc wiedział co i jak trzeba zrobić. Dorobił uszkodzony element z kawałka stali (oryginalnie jest zastosowany kruchy i mało wytrzymały ZnAl, który lubi sobie trzasnąć szczególnie przy niedoborze smarowania, niskiej temperaturze itp)
Dopiero gdy pogadałem sobie z majstrem na temat odkręcania śrub zrywalnych.... dotarło do mnie to czego w pierwszej chwili nie zrozumiałem, a było napisane powyżej - "punktakiem i młotkiem"... A ja rozbebeszyłem całe śruby!!! :roll: :omatko:
Zatem, dla potomnych: Chcąc odkręcić (zdemontować) stacyjkę, wystarczy ostukiwać łepek śruby punktakiem w kierunku przeciwnym do zakręcania... 8) Trochę to mozolne, ale lepsze od rozwiercania.
Koszt naprawy na zdemontowanej stacyjce - 200 PLN.
Satysfakcja z "truncania motura" - bezcenne :brawa:
Touran by Qoocam - QOORAN

"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz..."
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Re: Nie można przekręcić zamka stacyjki

Post autor: Tomasz_W-wa »

Witam
No i mnie dopadła ta przypadłość.
Wczoraj wkładam kluczyk a tam po lekkim przekręceniu kluczyka (tak na ok 1-2 mm) pusciła blokada kierownicy ale dalej kluczyk już nie chciał iść.
Rozebrałwm plastiki kolumny kierownicy a następnie powalczyłem z tymi świetnymi śrubami co trzymają całą stacyjkę. Zeszło mi z 3 godziny ale udało mi się je odkręcić.
I tu mam pytanko czy stacyjkę da się wypiąć bez rozpinania wszystkiego z kolumny kierowniczej, czyli kierownicy, ślizgu, manetek tej całej ramki.
Tak jak jest pokazane na ostatnim zdjęciu kilka postów wyżej u Marcina ?
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3419
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Nie można przekręcić zamka stacyjki

Post autor: spacewalker »

Tomasz_W-wa pisze:.....
I tu mam pytanko czy stacyjkę da się wypiąć bez rozpinania wszystkiego z kolumny kierowniczej, czyli kierownicy, ślizgu, manetek tej całej ramki.
wkładkę stacyjki zdejmuje się bez odkręcana całości od kolumny kierownicy ...w końcu siedzi to na wylocie
ODPOWIEDZ