Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Post autor: Tomasz_W-wa »

Jestem po wymianie silniczka V71, bardzo dobry opis bo wiedziałem gdzie i za co się zabrać.
Robótka na 30-45 min, oczywiście :piwo: się należy.
No i błąd w VCDS-ie zniknął.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
mrowek
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: sob lip 26, 2014 17:51
Auto:: Touran 2.0 TDI, 140, 2004
Imię:: Darek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: mrowek »

Dziękuję za manuala. Bardzo mi się przydał. Mam niestety problem chyba przez swoją głupotę. Mianowicie po złożeniu wszystkiego okazało się że mam problem z airbagiem. Wyświetla błąd na wyświetlaczu. Przypomniałem sobie, że odłączałem kostkę za schowkiem tą żółtą i potem włączałem samochód sprawdzając działanie silniczka klapy powietrza a nie powinno się tego robić. Właśnie jestem po diagnostyce na 2 komputerach i nie ma żadnego kodu błędu. W warsztacie nie bardzo wiedzieli co może być przyczyną. Nie mieli takiego przypadku, że komputer nic nie pokazuje a błąd wywala na wyświetlaczu. Włącznik w schowku działa bo wyłącza poduszki. Czy ktoś miał podobny problem ?
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: krankor »

Cieszę się, że się przydał.
Mnie również rączki świerzbiły i włączyłem zapłon. Jednak kabelek od razu pokazał błąd ( FIS oczywiście wcześniej) który bez problemów dał się skasować.
pozdrawiam Grzegorz
Awatar użytkownika
beker
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: pn sie 18, 2014 11:10
Auto:: Touran 1.6 FSI 2003r
Imię:: marcin
Lokalizacja: racibórz
Podziękował: 1 raz

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: beker »

Jestem po wymianie silniczka V71, aku nie odłączyłem :) kabli z ABS-u też zadziałałem siłowo na część plastyku i poszło poskładałem nawet działa . Błąd ABS też był ale skasowałem vcds-em i wszystko działa :super:
Awatar użytkownika
dzwonek17
Użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: wt cze 26, 2012 21:38
Auto:: 2.0 BMT COMFO CFHC 2012
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: dzwonek17 »

Panowie stukają silniczki nawiewów, wyskakuje błąd silniczka V71 to wiem który to jest z manuala ale drugi błąd to silniczek V70 i ten nie wiem gdzie jest - może on ma inną nazwę.
Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: krankor »

1272 Nastawnik klapy centralnej - V70, Motor klapy głównej powietrza - V70
pozdrawiam Grzegorz
Awatar użytkownika
dzwonek17
Użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: wt cze 26, 2012 21:38
Auto:: 2.0 BMT COMFO CFHC 2012
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: dzwonek17 »

Dzięki, więc taki jednak jest tylko teraz w którym miejscu go szukać?
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: krankor »

Nie wiem, czy to pomoże, ale spróbuj przeanalizować te zdjęcia. www.a2oc.net/forum/showthread.php?18263-Air-con-not-working-conflicting-advice-from-Awesome-Stealth-Skipton-Autos/page2
Co prawda to Audi i anglik, ale analogie powinny być.
pozdrawiam Grzegorz
Awatar użytkownika
dzwonek17
Użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: wt cze 26, 2012 21:38
Auto:: 2.0 BMT COMFO CFHC 2012
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: dzwonek17 »

Dzięki krankor będę wyjmował i szukał myślę że poradzę sobie.

-- 10 wrz 2014, o 21:12 --

Panowie dziś rozebrałem i wyjąłem oba te silniczki, wyczyściłem tak jak opisane.
Przed złożeniem schowka sprawdziłem i muszę powiedzieć, że to czyszczenie w moim przypadku nic nie dało.
Miałem dwa zastępcze silniczki które kupiłem ale one takie same (do du...y) nawet po czyszczeniu.
Czy na pewno za te stukania odpowiada potencjometr jaka jest jego rola.
Po złożeniu błąd jednego silniczka się nie pokazuje a, silniczek i tak stuka natomiast drugi silniczek wywala błąd i stuka.
Może jakieś pomysły sugestie bo mnie to stukanie strasznie w....ia :cry:
bystry_p
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 02, 2014 21:45
Auto:: 1,9 tdi
Imię:: Piotr
Lokalizacja: zdw

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: bystry_p »

Witam. Problem z silniczkami jest i u mnie. Wczoraj rozebralem i wymienilem 3 silniczki bo stare staly w miejscu. Od temperatury kierowcy, pasazera oraz odmrazacz. Ten ostatni chodzi swietnie. Niestety 2 od temperatury dzialaja ale od jednego polozenia maksymalnie do drugiego polozenia. Jak ustawie na LO to sa np na dole, jak tylko wejde na temperature 16stC to idzie juz na maksa i tak utrzymuje sie do HI.Czy tak ma byc? Pewnie nie bo moim zdaniem powinien stopniowo delikatnie przestawiac sie w zaleznosci od temperatury. Niestety nie znalazlem na ten temat informacji ani zadnego filmu. adaptacje silniczkow robilem za pomoca panelu klimatyzacji. A moze trzeba oprocz tego zrobic za pomoca vaga? Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: Muti »

A nie masz zimno w aucie i nie trzeba nagrzac? To wtedy daje max grzanie, a później obniża.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
bystry_p
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 02, 2014 21:45
Auto:: 1,9 tdi
Imię:: Piotr
Lokalizacja: zdw

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: bystry_p »

hm, mozliwe ze tak jest ze czujnik temperatury widzi ze jest chlodno i dogrzewa ale tak powinno byc na AUTO a jak jest na ustawieniach MANUALNYCH to jaka ustawie temperature i predkosc wentylatora to taka powinna utrzymac. A tak niestety sie nie dzieje. Ciekawi mnie jak powinien zachowywac sie silniczek. Czy ma chodzic delikatnie po minimetrze co wyzsza temperatura?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: Muti »

A od kiedy to tak jest? To po co wtedy byś ustawial temperaturę? Polecam poczytać taka fajna książkę jaka jest instrukcja obsługi... Tam jest wyjaśnione co to jest tryb auto i manualny. Na pewno nie tak jak piszesz.
Tryb manualny to sam decydujesz skąd i jak mocno ma dmuchac, aby uzyskać USTAWIONĄ temperaturę.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
bystry_p
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 02, 2014 21:45
Auto:: 1,9 tdi
Imię:: Piotr
Lokalizacja: zdw

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: bystry_p »

Dzieki za wyjasnienie. Jak kupilem auto to byly bledy 2 klap od temperatury kierowcy i pasazera. okazalo sie ze od pasazera klapa jest zablokowana na stale opaska plistikowa a silnik wisi na kablach. Z drugiej strony uszkodzony silnik podlaczyl ktos pod inna kostke od odmrazania. Jakis sajgon w tej instalacji. Wymienilem te silniczki i po podlaczeniu na szrocie zauwazylem ze ida od dolu do gory bez wzgledu na to czy jest 16stC czy HI. Moze masz racje. Czujnik temperatury widzi ze w kabinie jest zimno i np nie ma jeszcze 16stC i klapy otwarte sa maksymalnie az do momentu osiagniecia temperatury. Fakt ze naprawe ta dokonywalem jak na dworze bylo ponizej zera i wnetrze bylo wychlodzone. Po tej operacji przejechalem sie kilka kilometrow i silnik zlapal temperature i z nawiewow szlo tylko parzace bez roznicy czy 16 czy HI. Pozniej autem nie jezdzilem bo dorwalem sluzbowe. Przy okazji nagrzeje auto i wlacze cieply nawiew na kilkadziesiat minut. Niech rozgrzeje sie i zobacze jaka jest reakcja. Pozdrawiam.
Videl
Posty: 1
Rejestracja: sob wrz 05, 2015 16:48
Auto:: Jetta 1.6 2008
Imię:: Arek
Lokalizacja: Knurów

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: Videl »

Mam problem z klekotajacym silnikiem obiegu zamkniętego powietrza - klima manualna . Rozebralem wszystko tak jak w manualu ale mam silnik bez potencjometr tylko tak jak zdjęciu taką małą kostkę czy ona jest odpowiedzialna za sterowanie ? i czy da się to naprawić / wymienić.Prosze o podpowiedź .
Załączniki
2015-09-05 17.14.03.jpg
ODPOWIEDZ