Cześć,
jak w temacie. Mam problem z moim 1.6 102 KM. Po odpaleniu na zimno dostaję na deskę kontrolkę engine check. Tak torque, jak i mój kabel potrafią się dogadać jedynie z silnikiem, i zwracają błąd mieszanki (system too lean - P0171) i błąd czujnika MAP (P0106). Pełny skan w tygodniu... Objawy: na jałowym po chwili równej pracy niemiłosiernie trzęsie się i faluje, w skrajnych przypadkach 500-1000 rpm. Po przepaleniu auchanowskiej 95 za 4.19 / litr i zalaniu orlenowską 98 za 5.05 / litr trochę złagodniał, ale przy zimnym silniku mam to samo. Przy okazji: wcześniejszy spkan poinformował mnie o błędzie któregoś z czujników przy lambdzie. Jestem świeżo po zmianie filtrów, płynów, uszczelki pokrywy i rury od dolotu, i torque / polski vag na moim bidnym kablu tego błędu już nie raportują, ale może po prostu nie ten moduł.
Gdyby ktoś z Kolegów mógł podzielić się doświadczeniem, albo polecić kompetentny warsztat w W-wie - z góry dzięki.
1.6 mpi faluje, P0171, P0106 - W-wa
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 20:21
- Auto:: VW Touran 1.6 BSE 2009
- Imię:: Grzesiek
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: 1.6 mpi faluje, P0171, P0106 - W-wa
Błąd może wskazywać na nieszczelność w dolocie. Sprawdź dokładnie kolektor i wszystkie rurki podciśnieniowe. W tych silnikach uszkadzają się też uszczelki między głowicą a kolektorem ssącym. Przy wymianie świec warto te uszczelki dokładnie sprawdzić i ewentualnie wymienić. Przyczyną może być też zabrudzona przepustnica. Po jej czyszczeniu obowiązkowo trzeba zrobić adaptację. Sondę lambda obstawiałbym w dalszej kolejności.
Wszelkich informacji na temat tego silnika szukaj na forum octaviaclub.pl tam jest całą rzesza użytkowników aut z tymi silnikami. W Touranach to niestety bardzo rzadko spotykany silnik.
Wszelkich informacji na temat tego silnika szukaj na forum octaviaclub.pl tam jest całą rzesza użytkowników aut z tymi silnikami. W Touranach to niestety bardzo rzadko spotykany silnik.
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: 1.6 mpi faluje, P0171, P0106 - W-wa
do sprawdzenia przepustnica czy nie jest brudna i się nie domyka lub egr
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt gru 26, 2014 22:08
- Auto:: VW Touran 1,6 MPI,2004r.
- Imię:: Janek
- Lokalizacja: Letterkenny Ireland/Pila Pl
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
Re: 1.6 mpi faluje, P0171, P0106 - W-wa
Ja nie tak dawno przerabiałem ten sam problem falujących obrotów.Sprawę załatwiłem kompleksowo,zdemontowałem cały kolektor ssący,zawór egr.Wszystko dokładnie wyczyściłem ,przepustnicę,egr,kanał podający spaliny na egr/całkowicie zatkany/ten przy zaworze wtórnego powietrza.Wstawiłem nowe uszczelki między kolektor ssący i głowicę, oraz na połowie kolektora.Była okazja /zdjęty kolektor/ to wymieniłem świece i sprawdziłem kable WN.
Co mu pomogło to teraz trudno wskazać,ale ważne że autko hula
Co mu pomogło to teraz trudno wskazać,ale ważne że autko hula

Janek
- Dust
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: pt lis 28, 2014 15:35
- Auto:: 1.6 BGU 2003 LPGTECH 224
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: 1.6 mpi faluje, P0171, P0106 - W-wa
Postaram się jeszcze dzisiaj wrzucić zdjęcia, ale mam za sobą wstępne oględziny. Po podniesieniu maski i zdjęciu osłony silnika zaczyna się zabawa. Świst i syk jak w odkurzaczu. Jak przed wyjazdem na święta był porządek i silnik chodził równo i cichutko, tak się powoli przyczyny nagłego falowania po "przeglądzie zimowym" wyjaśniają. Panom z serwisu zgubił się chyba gdzieś jeden z kabli wpinanych do czegoś w rurę przy dolocie i egr, gruba rura trzyma się przepustnicy na pobożne życzenie (nawet szarpnąć nie było trzeba, zacisk nie trzyma a pierścień na końcu rury odkształcony...) i razem z tą przepustnicą ubabrana jest w środku niemożebnie, jeden z przewodów dosztukowany (fakt: mówili, że wymienili...) z jakiegoś igielitowego wężyka i silikonu, zaczepy pourywane, ogólnie bałagan, luzy, smar, silikon i masa lewego powietrza.
Tym bardziej uśmiechnąłbym się o namiar na kogoś rzetelnego w Wwie.
------
Edit 2015/01/13:
Dziękuję Kolegom za wskazówki. Diagnoza się potwierdza.
2 tygodnie i 1000 zł później:
Właśnie wymieniane są rury dolotu i uszczelki kolektora. Uszkodzone przy w/w wymianie filtrów i świec. Jutro odbieram auto, zobaczymy czy pomogło.
Tym bardziej uśmiechnąłbym się o namiar na kogoś rzetelnego w Wwie.
------
Edit 2015/01/13:
Dziękuję Kolegom za wskazówki. Diagnoza się potwierdza.
2 tygodnie i 1000 zł później:
Właśnie wymieniane są rury dolotu i uszczelki kolektora. Uszkodzone przy w/w wymianie filtrów i świec. Jutro odbieram auto, zobaczymy czy pomogło.
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: pn sie 24, 2015 11:03
- Auto:: 1T1 1.6 MPI 2005
- Imię:: damian
- Lokalizacja: Polska , Łódź
- Podziękował: 2 razy
Re: 1.6 mpi faluje, P0171, P0106 - W-wa
Czy te uszczelki pod kolektor i ta łącząca kolektory zamawiać z orginalu vw czy może jakieś polecane zamienniki , albo ktoś z forumowiczów może załatwić ?