BKC DSG wypadła półoś z przegubu zewn. - jak wcisnac z powro
-
- Początkujący
- Posty: 17
- Rejestracja: śr kwie 24, 2013 00:53
- Auto:: BKC DSG szare:)
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Kristiansund
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
BKC DSG wypadła półoś z przegubu zewn. - jak wcisnac z powro
Witam,
proszę o sugestie co mogło być przyczyna wypadnięcia półosi z przegubu zewnętrznego?
Wcześniejsze objawy: luz wzdłuż osi półosi (duży, kilka cm!), stuknięcia na przedniej osi, przy niewielkich prędkościach na wprost i przy skręcaniu w obie strony, wyczuwalne na kierownicy. Dotyczy jazdy do przodu i do tylu. Stuki nie regularne, rzadko pojawiały się również przy skręcaniu kierownica w miejscu.
Dziś rozebrałem kolo, zdjąłem osłonę przegubu (osłona cala, ale widać paprochy, była woda:( ), wyciągnąłem półoś z przegubu celem oceny. Zawleczka jest obecna, półoś wygląda nie najgorzej.
Próbowałem wcisnąć półoś z powrotem do przegubu (w którym wbrew moim obawom kulki się otrzymały na miejscu, ale całość ciężko chodzi), jednak jako ze nie zdemontowałem wahacza, nie mogłem użyć lekkiego nawet uderzenia od frontu. Wymontuje cały przegub z piasty jutro i będę walczył dalej, ale co mogło spowodować taki efekt? Zużyty przegub? W środku przegubu nie wyczułem żadnych opiłków metalu.
Nie chciałbym powtórki z rozrywki gdzieś 1000km od domu.
z góry dzięki za sugestie.
proszę o sugestie co mogło być przyczyna wypadnięcia półosi z przegubu zewnętrznego?
Wcześniejsze objawy: luz wzdłuż osi półosi (duży, kilka cm!), stuknięcia na przedniej osi, przy niewielkich prędkościach na wprost i przy skręcaniu w obie strony, wyczuwalne na kierownicy. Dotyczy jazdy do przodu i do tylu. Stuki nie regularne, rzadko pojawiały się również przy skręcaniu kierownica w miejscu.
Dziś rozebrałem kolo, zdjąłem osłonę przegubu (osłona cala, ale widać paprochy, była woda:( ), wyciągnąłem półoś z przegubu celem oceny. Zawleczka jest obecna, półoś wygląda nie najgorzej.
Próbowałem wcisnąć półoś z powrotem do przegubu (w którym wbrew moim obawom kulki się otrzymały na miejscu, ale całość ciężko chodzi), jednak jako ze nie zdemontowałem wahacza, nie mogłem użyć lekkiego nawet uderzenia od frontu. Wymontuje cały przegub z piasty jutro i będę walczył dalej, ale co mogło spowodować taki efekt? Zużyty przegub? W środku przegubu nie wyczułem żadnych opiłków metalu.
Nie chciałbym powtórki z rozrywki gdzieś 1000km od domu.
z góry dzięki za sugestie.
- Matys
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 08:25
- Auto:: 1T3 1.6 TDI, DSG 2011
- Imię:: Adam
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Münsingen
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: BKC DSG wypadła półoś z przegubu zewn. - jak wcisnac z p
Ciekawa sytuacja, opilki metalu rzadko występują, wymyj kielich przegubu i zaobserwuj czy na powierzchni roboczej widoczne sa slady zużycia, powkladaj kulki i zobacz na sucho jaki jest duzy luz, napelnij nowym smarem (do przegubu) i zamontuj. Jezeli masz problem z osadzeniem polosi zdejmij zabezpieczenie i sprobuj, jezeli nie bedzie chciala wejsc moze to oznaczac ze sie skrecila, porownaj czy wieloklin przed zabezpieczeniem licuje z wieloklinem z drugiej strony zabezpieczenia (musi byc idealnie). Luz osiowy jest dopuszczalny w pewnym zakresie, pozwala na to konstrukcja przegubu wewnetrznego, wachacz z kolumna jak pracuje zmienia w pewnym stopniu odleglosc miedzy piasta a skrzynia , inaczej bys wyrwal polos na pierwszej wiekszej dziurze. .... moze to info cos Tobie pomoże. Powodzenia.
Teraz jest - VW Touran 1.6 tdi, 105 KM, DSG (1T3)
Był VW Touran 1.9 tdi, 105 KM, DSG (1T1)
Był VW Touran 1.9 tdi, 105 KM, DSG (1T1)
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: ndz gru 01, 2013 14:29
- Auto:: Golf GT BMN '08
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
- Kontakt:
Re: BKC DSG wypadła półoś z przegubu zewn. - jak wcisnac z p
jak długo masz to auto? sprawdź oznaczenie na półośce, może ktoś wsadził z innego modelu...
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BKC DSG wypadła półoś z przegubu zewn. - jak wcisnac z p
Może zatarty przegub tripodalny (chyba tak to się pisze) i przez to wyszarpuje z zewnętrznego?
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Początkujący
- Posty: 17
- Rejestracja: śr kwie 24, 2013 00:53
- Auto:: BKC DSG szare:)
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Kristiansund
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: BKC DSG wypadła półoś z przegubu zewn. - jak wcisnac z p
czesc,
Krzycho: auto mam od 2 lat, przejechalo ok 35kkm ze mna. Wczesniejsze problemy to tylko te wymienione na wstepie. W miedzyczasie wymienialem oslony przegubow (w warsztacie), skrzynia DSG byla zdjeta ok 10kkm temu celem wymiany sprzegiel. Zaden mechanik nie zaobserwowal niczego podejrzanego. Poszukam oznaczenia tej polosi, ale ... auto stoi pod domem, na dworze pada snieg. Jak znajde, porownam z Etka.
Muti: (o ile dobrze rozumiem, tu chodzi o trojramienny przegub wewn.) na chwile obecna jedyne co wiem o jego stanie, to to ze ma wzglednie duze luzy osiowe. Natomiast w pozostalych kierunkach chodzi miekko, ale luzow nie moge ocenic - mam dostep tylko od strony kola, auto na lewarku hydraulicznym, a do tego polos dluga...
Plan na dzis: wymontowac przegub zewn, ocenic czy da sie zamontowac na nowo. Wazne abym uruchomil auto, bede mogl podjechac na podnosnik, kupie w PL nawet cala polos i bedzie gralo... swoja droga, tu tylko przegub zewn to ok 1000zl...
-- 1 lut 2015, o 15:59 --
witam ponownie, przegub zdjęty, śruba centralna poszła w miarę prosto, śruby od wahacza poprzedniego zgodnie z oczekiwaniami już nie tak łatwo (do tego zabezpieczenie antykorozyjne...).
Sam przegub: ciężko chodził (trzeba było śrubokreta, aby nim obrócić), w środku był smar, ale była też woda. Po rozmontowaniu kulki całe, widać ślady zużycia, na kielichu zaś bardzo (nie)ładne wżery, ogólnie ujmując w słabym stanie. Patrz załączone zdjęcia. Po wyczyszczeniu i zmontowaniu na sucho czuć lekkie luzy - ale myślę, że ten przebub przejechał być może aż od nowości(oryginalne oznaczenia, poprzedni właściciel raczej naprawiał po kosztach) - czy to możliwe?
Do tego półoś po wstępnym oczyszczeniu również nosi ślady użycia (zawleczka zdjęta jest przeze mnie).
Pytania do obserwujących:
1. jaki smar można tam napchać? interesuje mnie, aby ten przegub przejechał jeszcze z 2tkm, później wymienię na nowy.
2. jaki smar się nadaje? pytam, bo tu niestety jestem skazany na kilka sklepów sieciówek. Jak na razie wypatrzylem Castrol Moly Grease, i produkt inny, z dodatkiem EP, wg mnie oba się nadają.
3. czy ktoś korzystał z takiego klucza jak w załączeniu, czy odczyty są w miarę rzeczywiste? I co ważne, czy śruba centralna ma być smarowana przed przykręceniem? gwint i spód śruby? Czy Wy dawaliście? Jeżeli tak, to jaki smar? Pytanie może szczegółowe, ale jak wiem, różnica między smarowaną śrubą i niesmarowaną może dawać różnice w naciągu śruby rzędu 30%...
W załączeniu kilka zdjęć prezentujących przegub.
EDIT: nie mogę odczytać numeru osi z uwagi na zabezpieczenia antykorozyjne...
Jak oceniacie czy należy wymienić półoś, czy można na takiej jezdzić?
Ile orientacyjnie wchodzi smaru: 100g wystarczy, czy trzeba 500g?
Krzycho: auto mam od 2 lat, przejechalo ok 35kkm ze mna. Wczesniejsze problemy to tylko te wymienione na wstepie. W miedzyczasie wymienialem oslony przegubow (w warsztacie), skrzynia DSG byla zdjeta ok 10kkm temu celem wymiany sprzegiel. Zaden mechanik nie zaobserwowal niczego podejrzanego. Poszukam oznaczenia tej polosi, ale ... auto stoi pod domem, na dworze pada snieg. Jak znajde, porownam z Etka.
Muti: (o ile dobrze rozumiem, tu chodzi o trojramienny przegub wewn.) na chwile obecna jedyne co wiem o jego stanie, to to ze ma wzglednie duze luzy osiowe. Natomiast w pozostalych kierunkach chodzi miekko, ale luzow nie moge ocenic - mam dostep tylko od strony kola, auto na lewarku hydraulicznym, a do tego polos dluga...
Plan na dzis: wymontowac przegub zewn, ocenic czy da sie zamontowac na nowo. Wazne abym uruchomil auto, bede mogl podjechac na podnosnik, kupie w PL nawet cala polos i bedzie gralo... swoja droga, tu tylko przegub zewn to ok 1000zl...
-- 1 lut 2015, o 15:59 --
witam ponownie, przegub zdjęty, śruba centralna poszła w miarę prosto, śruby od wahacza poprzedniego zgodnie z oczekiwaniami już nie tak łatwo (do tego zabezpieczenie antykorozyjne...).
Sam przegub: ciężko chodził (trzeba było śrubokreta, aby nim obrócić), w środku był smar, ale była też woda. Po rozmontowaniu kulki całe, widać ślady zużycia, na kielichu zaś bardzo (nie)ładne wżery, ogólnie ujmując w słabym stanie. Patrz załączone zdjęcia. Po wyczyszczeniu i zmontowaniu na sucho czuć lekkie luzy - ale myślę, że ten przebub przejechał być może aż od nowości(oryginalne oznaczenia, poprzedni właściciel raczej naprawiał po kosztach) - czy to możliwe?
Do tego półoś po wstępnym oczyszczeniu również nosi ślady użycia (zawleczka zdjęta jest przeze mnie).
Pytania do obserwujących:
1. jaki smar można tam napchać? interesuje mnie, aby ten przegub przejechał jeszcze z 2tkm, później wymienię na nowy.
2. jaki smar się nadaje? pytam, bo tu niestety jestem skazany na kilka sklepów sieciówek. Jak na razie wypatrzylem Castrol Moly Grease, i produkt inny, z dodatkiem EP, wg mnie oba się nadają.
3. czy ktoś korzystał z takiego klucza jak w załączeniu, czy odczyty są w miarę rzeczywiste? I co ważne, czy śruba centralna ma być smarowana przed przykręceniem? gwint i spód śruby? Czy Wy dawaliście? Jeżeli tak, to jaki smar? Pytanie może szczegółowe, ale jak wiem, różnica między smarowaną śrubą i niesmarowaną może dawać różnice w naciągu śruby rzędu 30%...
W załączeniu kilka zdjęć prezentujących przegub.
EDIT: nie mogę odczytać numeru osi z uwagi na zabezpieczenia antykorozyjne...
Jak oceniacie czy należy wymienić półoś, czy można na takiej jezdzić?
Ile orientacyjnie wchodzi smaru: 100g wystarczy, czy trzeba 500g?
- Załączniki
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5600
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 670 razy
Re: BKC DSG wypadła półoś z przegubu zewn. - jak wcisnac z p
Powinien być tam smar G052186A3. Ja taki smar znalazłem w zestawach z firmy Sasic (zółty)
Podejrzewam że nic się nie stanie jak zapodasz typowy smar do przegubów homo czyli molibdenowo-siarczkowy... (z MoS2) Do kupienia np w saszetkach z Febi 02582 lub 02597
Podejrzewam że nic się nie stanie jak zapodasz typowy smar do przegubów homo czyli molibdenowo-siarczkowy... (z MoS2) Do kupienia np w saszetkach z Febi 02582 lub 02597
-
- Początkujący
- Posty: 17
- Rejestracja: śr kwie 24, 2013 00:53
- Auto:: BKC DSG szare:)
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Kristiansund
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: BKC DSG wypadła półoś z przegubu zewn. - jak wcisnac z p
hej, smar z molibdenem kupiony (jakby ktoś chciał w przyszłości, warto kupić w Biltemie, jest 400g). Przegub zaczął w końcu ładnie chodzić.
Zmontowałem całość, auto chodzi.
Co dziwne, bardzo trudno wchodził przegub na półoś - wymagało kilku solidnych uderzeń. A dziwne dlatego, że wcześniej jakoś wyszedł bez oporu...
Tak czy inaczej, szykuję się na wymianę tego przegubu na nowy lub młodszy, a może wezmę całą półoś.
Tu podziękowania dla tych, którzy udzielili mi paru wskazówek. Przyczyny wypadnięcia nie znalazłem. Problem został rozwiązany tymczasowo przez regenerację starego przegubu i ponowny montaż.
Może to temat na nowy wątek, ale jak poznać, jaka półoś będzie pasowała. Etka mówi, że w aucie jest 1K0407272ER. Na stronie jednej z hurtowni jest półoś LÖBRO 304751, gdzie producent deklaruje kompatybilność z tą półosią oraz i innymi (ER, KG, NK, QE, QF, RG, HR, DQ, EG, HX). Czy oznacza to, że mogę w ciemno brać takie półosie z wiadomego portalu, czy lepiej powierzyć zadanie doboru człowiekowi z Warszawy, polecanemu na łamach niniejszego forum?
Zmontowałem całość, auto chodzi.
Co dziwne, bardzo trudno wchodził przegub na półoś - wymagało kilku solidnych uderzeń. A dziwne dlatego, że wcześniej jakoś wyszedł bez oporu...
Tak czy inaczej, szykuję się na wymianę tego przegubu na nowy lub młodszy, a może wezmę całą półoś.
Tu podziękowania dla tych, którzy udzielili mi paru wskazówek. Przyczyny wypadnięcia nie znalazłem. Problem został rozwiązany tymczasowo przez regenerację starego przegubu i ponowny montaż.
Może to temat na nowy wątek, ale jak poznać, jaka półoś będzie pasowała. Etka mówi, że w aucie jest 1K0407272ER. Na stronie jednej z hurtowni jest półoś LÖBRO 304751, gdzie producent deklaruje kompatybilność z tą półosią oraz i innymi (ER, KG, NK, QE, QF, RG, HR, DQ, EG, HX). Czy oznacza to, że mogę w ciemno brać takie półosie z wiadomego portalu, czy lepiej powierzyć zadanie doboru człowiekowi z Warszawy, polecanemu na łamach niniejszego forum?
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 384 razy
- Otrzymał podziękowań: 325 razy
Re: BKC DSG wypadła półoś z przegubu zewn. - jak wcisnac z p
Możecie napisać ile smaru trzeba zapakować do przegubu? 2 saszetki po 90g?
- Matys
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 08:25
- Auto:: 1T3 1.6 TDI, DSG 2011
- Imię:: Adam
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Münsingen
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: BKC DSG wypadła półoś z przegubu zewn. - jak wcisnac z p
W zestawach przy wymianie manszety - tej gumy oslonowej, daja dwie saszetki, jak przegub rozbierasz i go myjesz to dwie akurat pasuja. Czesto przy niewielkich peknieciach ludzie nie myja tyko zakładają nową gume i daja jedną saszetke. Polecam ta pierwszą metode 
PaKot - na moje to ten przegub jest w stanie agonalnym, z nowym smarem chwile sie pokulasz ale problem wroci niebawem, zacznie stukac na zakretach, przy takiek korozji to dlugo nie potrwa..... tak mysle.

PaKot - na moje to ten przegub jest w stanie agonalnym, z nowym smarem chwile sie pokulasz ale problem wroci niebawem, zacznie stukac na zakretach, przy takiek korozji to dlugo nie potrwa..... tak mysle.
Teraz jest - VW Touran 1.6 tdi, 105 KM, DSG (1T3)
Był VW Touran 1.9 tdi, 105 KM, DSG (1T1)
Był VW Touran 1.9 tdi, 105 KM, DSG (1T1)