krzyx pisze:jestem po zakupie nowego kluczyka udalo mi sie zaprogramowac pilot oraz dorobic grot zostaje jeszcze transponder ktory mam nie zakodowany lecz nie wiem jak sie za niego zabrac i czy jest to mozliwe nie posiadam kodu pin immo
Po 2006 to juz opcje z PIN-em (nawet jak go masz) nie działają na tego typu kwestie.
Udaj się do "klucznika" lub szukaj kogoś kto koduje liczniki
Sam nie, klonowanie - odradzam, bo jak kiedyś zgubisz jeden kluczyk , to się wytnie ten zgubiony i tym samym wytniesz klona. Trzeba dopisać kolejny najnormalniej w świecie i tyle.
krzyx pisze:chyba ze bede uzywal klona a jak zgubie wezme oryginal dzieki za odpowiedz juz wszystko jasne
Ty będziesz używał oryginał a znalazca lub złodziej skorzysta z klona. Zrób tak jak napisał spacewalker, w przypadku zgubienia/kradzieży kluczyka wyrzucisz z kodowania tylko ten jeden a reszta kluczyków będzie działać.
witam
Posiadam tourana z 2004r.
Chciałbym dodać kluczyk do auta dugi.
Jaki w tym modelu auta jest transponder. Ze strony http://www.transpondery.pl/katalog-tran ... ow-vw.html wynika, że Transponder MEGAMOS Crypto VW-CAN ( JMA TP23 / Silca A1 )
Trochę badałem tą sprawę i oto co się dowiedziałem:
Dotyczy roczników około 2009 i dalej.
Fachowcy "klcznikarze" podłączają się do gniazda OBD2 komputerem i odpowiednim oprogramowaniem zczytują kod PIN z (np) licznika, oraz "Security Component". Jest to 7-mio bajtowa liczba zapisana w hex. Ten kod używają do wstępnego zaprogramowania transpondera (trzeba mieć odpowiedni programator). Służy on do szyfrowania komunikacji między autem a transponderem, dzięki niemu nawet gdy podsłuchasz transmisjię to nie wiele to da. Następnie normalnie adaptują kluczyk jak zawsze (pinem).
Kłopot w tym, że program do tego jest dość drogi i nie każdy pójdzie(niektóre auta nie mają szyny K a jedynie CAN). W moim przypadku program nie zczytał ostatniego bajtu "Security Component" i nie mam danych do wstępnego zaprogramowania kluczyka. Jeden bajt to kombinacja tylko 256 liczb więc dało by się wypróbować wszystkie kombinację. Gdzieś nawet sprzedają urządzenie (nie tanie) do tego typu łamania tego ostatniego bajtu, ale i tak na razie nie mam programatora do transponderów.
Czasami jednak program (dorwałem jakiś czeski full-legal, nazwy nie pamiętam) odczyta komplet danych wtedy można zamówić od dostawcy transponder już zaprogramowany naszym kodem i zostaje tylko dopisanie go standardowo używając PIN i gotowe.
Nie wiem czy ten opis jest jasny i komuś się przyda.